Sign in to follow this  
Followers 0
haldrask

Tillykke det er snart

5 posts in this topic

Nogle ideer til hvordan jeg ligesom undgår at besvime og blive dårlig?? Har det med at blive rigtig dårlig af nerver Kaste op osv. Lidt flovt at gøre i kirken eller til festen. RÅD MODTAGES MEGET GERNE. Skal giftes på lørdag.....pyha. Kan næste ikke spise og har det allerede dårligt.

0

Annonce ♥

puha det er svælrt når det går over i det her panik-tilstadn...

men jeg har en rigtig god samtale form - som måske kan hjælpe dig.. den hjælper mig når jeg får et panik-agst-anfanld...

hvad er du nervøs for hvad er du bange for?

og så når du kan svare mig - eller bare dig selv....

Hvad er det værreste der kan ske.... ?

hvis det sker - hvad gør du så... ?

er det noget du reelt bliver syg eller dør af - nej vel?

hvis du ser realistisk på det der gør dig nervøs... så tænk - over HVAD der reelt sker - hvis det sker...

så er det nemlig slet ikke så slemt.. og så vil du bedre kunne slappe af....

0

Jeg havde det sådan at jeg var HELT sikker på at jeg ville TUDBRÖLE når jeg skulle gå ind i kirken!! Jeg var helt sikker på det lige indtil dören gik op og orglet begyndte at spille. I det öjeblik skete der noget (hvad ved jeg ikke) men jeg blev bare en helt anden.

Det var lidt som om jeg blev forvandlet til den der prinsesse som jeg ville väre lige netop den dag, og jeg gik bare så sikkert op mod min mand og jeg kiggede på alle gästerne uden at knibe en eneste tåre. Jeg fölte mig bare så stärk hele dagen og det havde jeg absolut ikke troet. Så det er ikke sikket det går så galt som du tror..

Held og lykke!

0

Det er måske lidt sent, du er ude, når der er under en uge tilbage! (Jeg skal også giftes på lørdag forresten :cheerleader3: )

Men sådan nogen ting, kan godt tage længe at lære at kontrollere/ komme over.

Hvis det virkeligt er et stort problem for dig, ville jeg foreslå dig hypnose, eller at du i det mindste talte med en eller anden (psykolog?) som kunne hjælpe dig lidt til bunds med, hvorfor du bliver så nervøs, og reagerer sådan som du gør (besvimelse opkast mv.)

Men som sagt, det er ikke lige noget man gør på en uge!

Når det så er sagt, tror du så ikke at det værste er når du står og skal ind i kirken? Derefter siger alle, at alting føles som om det går enormt stærkt og man har så meget om ørerne, at man slet ikke når at blive nervøs....

Joros forslag synes jeg er rigtig godt, det arbejdede jeg også selv med en overgang, da jeg fik panik og klaustrofobi, når der var mange mennesker. Men det er du også nødt til at øve lidt i forvejen, for hvis du virkelig stresser op over noget, tænker du ikke så klart, og så kan spørgsmålene være svære at huske.

Ellers skal du bare øve dig i at slappe af. Træk skuldrene heelt op om ørerne, og lad dem falde heelt tungt ned igen, samtidig med at du tar en dyb indånding. Lad være med at fokusere på nerverne, men tænk i stedet på noget helt neutralt, som du ikke umiddelbart bliver nervøs af. Fx. "alteret er blåt, præsten har sort tøj på" Sig det højt inde i dig selv og fokuser grundigt på det, selvom det måske virker lidt banalt, men det hjælper dig til at flytte fokus fra din nervøsitet.

(Ellers er der jo også den klassiske med at forestille sig alle gæsterne i deres undertøj :rolleyes: )

mvh Maria

0

Annonce ♥

Jeg havde det sådan at jeg var HELT sikker på at jeg ville TUDBRÖLE når jeg skulle gå ind i kirken!! Jeg var helt sikker på det lige indtil dören gik op og orglet begyndte at spille. I det öjeblik skete der noget (hvad ved jeg ikke) men jeg blev bare en helt anden.

Det var lidt som om jeg blev forvandlet til den der prinsesse som jeg ville väre lige netop den dag, og jeg gik bare så sikkert op mod min mand og jeg kiggede på alle gästerne uden at knibe en eneste tåre. Jeg fölte mig bare så stärk hele dagen og det havde jeg absolut ikke troet. Så det er ikke sikket det går så galt som du tror..

Held og lykke!

Jeg havde det præcis sådan!!! Og jeg var også meget nervøs for at besvime oppe ved alteret, men det hele gik bare så fantastisk, og jeg følte, at jeg havde et kæmpe overskud.

Et godt råd kan være at forberede dig mentalt. Tænk hele dagen igennem og forestil dig de forskellige "scener" (at gå op ad kirkegulvet, se rundt på alle gæsterne, sige ja osv...) Og vær klar på, at det bliver stort og fantastisk, og forbered dig på at få store følelser (det kommer du til!). Endelig er det også vigtigt at du kan koncentrere dig fuldstændigt om at nyde dagen. Sørg for at have delt alle opgaver ud, så du ikke behøver at bekymre dig om praktiske ting. Det er selvfølgelig forskelligt, hvor meget man selv står for, men jeg havde lavet en lang liste med ansvarsposter til de forskellige familiemedlemmer (f.eks. tage billeder på feststedet, holde kontakt til serveringspersonale, samle engangslameraer ind, rydde op, sørge for at få gaverne med osv.)

Held og lykke - du skal nok få en fantastisk dag. Og hvis du græder øjnene ud af hovedet, så skidt med det! Hvis du besvimer på vej op til alteret, så skidt med det - alle forstår at det er en meget følelesesladet dag, så det skal du ikke tænke på.

majah

0