starshwip

Ringe

8 indlæg i dette emne

Hej Alle sammen.

Jeg ville lige høre på hvilken hånd man har forlovelses ringen til at side? Og om dan skal flyttes når man skal have vielsesring på eller skal den på den anden hånd? :smilie_oster03:

Takker på forhånd

God påske alle sammen :smilie_oster02:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har min ring som min kæreste brugte da han friede, på den venstre hånd og der vil den blive siddende. Vi skal have vores vielsesringe på højre hånd (jeg synes nemlig min ring er så smuk, at alle skal se den når jeg hilser med højre hånd :cheerleader3: ) nej pjat, jeg ved ikke hvorfor det lige blev sådan, men det faldt mest naturligt på den måde.

0

Del dette indlæg

Vores bliver ligesom 310508's - forlovelse fortsætter på venstre og vielsen på højre.

Jeg har hørt en gammel historie om, hvorfor det er sådan, som jeg synes er sød: I den alternative behandlings verden er venstre side den feminie og modtagende side og højre side er den maskuline og udadfarende/handlende. Så når man sætter først forlovelsesringen på venstre, er det for at vise, at ens hjerte er optaget (hjertet sidder hos de fleste i venstre side :cheerleader3: ) og når man tager vielsesringen på højre, viser man, at man aldrig vil handle skidt i ægteskabet.

Det er da meget sødt, synes jeg :) Og udvider man den alternative (eller blot romantiske) forklaring med en lidt negativ klang, kan man tolke det som at man blokerer en meridianbane, dvs. energien, der ellers skal strømme frit...

Men he, jeg snupper nu helst den romantiske forklaring ;)

Redigeret af lii
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal genbruge vores forlovelsesringe, hvor der så skal tilføjes en gravering. Og så går jeg og drømmer om at få sat en sten i min, for at den bliver lidt "særlig" som vielsesring. Og vores ringe flyttes så fra venstre til højre hånd.

knus Matilde

0

Del dette indlæg

En gammel tradition siger at forlovelsesringen skal sidde på venstre hånd - INDTIL brylluppet, så flyttes den over på højre hånd, og så skal vielsesringen sidde på venstre. Men idag kan man jo selv bestemme. Jeg har heldigvis inden forlovelses ring, så jeg slipper for den slags spekulationer :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer