KimsRikke

Jeg fik en ide!

28 indlæg i dette emne

Vi skal til bryllup til sommer hos nogle gode venner, som lavede et indslag til vores bryllup sidste år. Vi skal selvfølgelig også lave noget til dem, men er meget modstandere af internet-løsninger, og sange som man har hørt før til at andet bryllup..

Vi har ikke kendt dem i mange år, og er ikke de tætteste venner, så vi kender ingen sjove/pinlige historier og anekdoter om dem.

Så fik jeg en ide: Man kunne lave en cd med nogle udvalgte musiknumre, som passer til et ægteskabs bølger og dale: Når man er nyforelket, når dagligdagen fylder, når men er adskilt (han har fået nyt arbejde, hvor han skal være hjemmefra i flere uger ad gangen), når man er sammen igen, når børnene er umulige, når hundes skider på gulvtæppet, når man synes han er pisse-irriterende, når man skal være gode venner igen, når familien er på besøg, osv.

Jeg tænker at man bare kunne læse titlerne op med lidt kommentarer til, men ikke høre cd´en, så indslaget ikke bliver så langt.

Jeg fik noget lignende af nogle venner til min 30 års fødselsdag, og det var rigtig sjovt, men samtidig rørende at de havde gjort det. (fik f.eks. Sisters are doing it for themselves -var lige blevet single)

OG SÅ VAR DET JO LIGE JEG TÆNKTE PÅ JER, PIGER:

Hvad synes I om ideen? Har I nogle forslag til sange?

Håber I kan hjælpe mig (og følge tankegangen)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Dejligt I er enige :thumbsupsmileyanim:

Men hvad så med sang-forslag? Kan vi ikke få nogen på bordet?

Jeg tænkte lidt i at, når nu manden kommer hjem fra 2 ugers arbejde i udlandet, så synger han "Det er mig der står herude og banker på".. Og mens han er væk: "I´m saving all my love for you"

Kom frisk piger, hvad kan man ellers finde på af titler?

0

Del dette indlæg

Det lyder bare til at være en god måde at lave et indslag til festen på :thumbsupsmileyanim:

Men jeg synes måske I er nødt til lige at spille lidt af sangen, for at det bliver rigtig godt.

Måske bare lige klippe omkvædet ud og spille det.

Har desværre ikke en masse ideer til sjove sangvalg, men en har jeg:

I skal da også helt klart have "Don't worry - be happy"-sangen med på en måde :cheerleader3:

Måske til når ungerne er på tværs og hunden skider på gulvet :balloons:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ideen er god nok men I skal bare passe på at det ikke kommer til at blive for langt et indslag. 15 minutter er nok max. for hvad sådan et indslag bør være. Det handler dels om tid men også om at det ved længere tid kan gåp hen og virke langsommeligt. Dvs. nogle brudstykker af musik. Iøvrigt er musik jo meget brugt i forbindelse med indslag til bryllupsfester, konfirmationer m.v.

Jeg tror iøvrigt efterhånden ikke der er en fest hvor man ikke får stukket en CD i hånden. Enten fordi nogle skal danse, opføre en sketch, lave en fællessang o.l. Det er jo udtryk for at folk i højere grad tyer til andre former for indslag end den traditionelle tale eller festsang.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Ideen er god nok men I skal bare passe på at det ikke kommer til at blive for langt et indslag. 15 minutter er nok max. for hvad sådan et indslag bør være. Det handler dels om tid men også om at det ved længere tid kan gåp hen og virke langsommeligt. Dvs. nogle brudstykker af musik. Iøvrigt er musik jo meget brugt i forbindelse med indslag til bryllupsfester, konfirmationer m.v.

Jeg tror iøvrigt efterhånden ikke der er en fest hvor man ikke får stukket en CD i hånden. Enten fordi nogle skal danse, opføre en sketch, lave en fællessang o.l. Det er jo udtryk for at folk i højere grad tyer til andre former for indslag end den traditionelle tale eller festsang.

Det der med tiden har jeg selv tænkt på, og jeg tror du har helt ret i at det skal vare max 15 min. Derfor var det også bare titlerne på sangene jeg ville læse op, med lidt sjove kommentarer..

Den med Don´t worry be happy var rigtig fed! Lige min humor :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Det der med tiden har jeg selv tænkt på, og jeg tror du har helt ret i at det skal vare max 15 min. Derfor var det også bare titlerne på sangene jeg ville læse op, med lidt sjove kommentarer..

Den med Don´t worry be happy var rigtig fed! Lige min humor :thumbsupsmileyanim:

Hvad så når manden tager afsted..? Skal det så ikke være "Promise me, you'll wait for me."

Janne.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tracy Chapman's "Baby Can I Hold You Tonight" er da helt klart den der høre til "når vi skal være gode venner igen"-delen!

Tænker lige om jeg kan komme på flere.... det er en super sjov idé :thumbsupsmileyanim:

Knus Lene

Hov én til: "Leaving on a Jetplane" ville også være passe godt når han skal være væk i længere tid!!

Jeg ryster dem lige ud af ærmet!!! Jeg sad jo og så "Min Bedste Vens Bryllup" den anden aften og der synger de den der "I say a little prayer for you" (Åh, ved ikke lige om den hedder så'n???) Men den er bare så sød når man er nyforelsket!! :cheerleader3:

Redigeret af Fr.Schrøder
0

Del dette indlæg

Superduper ide!

All by myself - don't wanna live... kan ikke lige huske hvem der har lavet den - til når de er fra hinanden

Home af Michael Bublé til ham på vej hjem(elskede den selv da jeg fløj som stewardesse og var på vej hjem)

Fly me to the moon - Når de skal på ferie

& det var vist lige det jeg havde i ærmet

:thumbsupsmileyanim::cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Superduper ide!

All by myself - don't wanna live... kan ikke lige huske hvem der har lavet den - til når de er fra hinanden

& det var vist lige det jeg havde i ærmet

:shopping::bearhug:

Han hedder Eric Carmen. Det er en gammel sag men et kanonflot nummer. Mariah Carey (og mange andre) har også indspillet den.

Tracy Chapmans - Baby can I hold you now er rigtig god at spille efter at bruden lige har offentliggjort at hun er gravid. Det tager kegler (er det i Jylland spiller man Slik - Vi venter en baby i stedet) :thumbsupsmileyanim:

Man kunne så slutte seancen af med Svenne & Lotta's "Going to the chapel". Den sætter ihvertfald fut i folk og passer vel egentlig også meget godt til lejligheden. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ved vores bryllup var der også sådan et indslag. Det var hylende morsomt.

Min mand er lystfisker, så der blev spillet noget af nummeret Lystfiskhustlers. Da der blev fortalt om vores søns fødsel, blev der spillet Introen fra filmen The Lion King. Indslaget sluttede af med en romantisk sang, der skulle symbolisere brylluppet og vores fremtid men slog så over i kendingsmelodien fra serien Lone and Marriage. Alle gæster syntes, det var vildt godt.

Jeg skal til min venindes bryllup på lørdag, så der er jeg ved selv at finde på noget lignende - men det er sq svært!

Hvilken melodi bruger man til en tømrer. Bruden er post - hvilken melodi bruger man dér.

Gommen bruger meget fritid på biler. Han tager til billøb, og elsker hurtige og tunende, gejlede biler.

Bruden er til heste.

Manden har 2 børn fra 2 tidligere ægteskaber. Kvinden har et barn fra et tidligere forhold. Og nu har de lige fået 1 barn sammen.

Nogle der har forslag til melodier?

0

Del dette indlæg

Jeg skal til min venindes bryllup på lørdag, så der er jeg ved selv at finde på noget lignende - men det er sq svært!

Hvilken melodi bruger man til en tømrer. Bruden er post - hvilken melodi bruger man dér.

Gommen bruger meget fritid på biler. Han tager til billøb, og elsker hurtige og tunende, gejlede biler.

Bruden er til heste.

Manden har 2 børn fra 2 tidligere ægteskaber. Kvinden har et barn fra et tidligere forhold. Og nu har de lige fået 1 barn sammen.

Der findes jo en særlig tømrersvend-sang. Tømrersangen med de Nattergale. Hørte den for ca. 6 år siden da jeg spillede 40 års fødselsdag for en tømrer og den går tømrerne helt agurk til :

Postdamen kunne være noget med Vinterby Øster, Postmand Per, eller Please mr. Postman (gl. Carpenters nummer)

Queen - Im in love with my car (ikke så festminded). Oles nye autobil, Glenn Frey, The heat is on.

Jeg har min hest jeg har min lasso. Iggy Pop, The horse song, Rolling Stones - Wild Horses, Belinda Carlisle - Run away horses

Skal man lave lidt - sort - humor - kunne børnene være "Alle børnene" med 5 x Kaj, men jeg tror slet ikke jeg ville berøre den del.

Men man skal måske også passe på med at blande musikstilarten for meget (afhænger helt af det "show" du vil lave).

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

jeg lavede en tråd som update på min ide, hvor jeg skrev det færdige resultat og det manuskript jeg fik stykket sammen til sidst.

Den er her

Så kunne du måske få ideer. I øvrigt synes jeg diskobils ideer var helt suveræne. Tømrersangen er da oplagt! (en fordanskning af Monty Pythons Lumberjack Song. I øvrigt vidste jeg ikke at Carpenters havde lavet Please Mr. Postman.. troede det var Beatles. -Hvem lavede den først?

Det der med at blande musikstilen, det var overhovedet ikke noget problem for os, da vi slet ikke spillede musikken, men blot læste titlen eller uddrag af sangene op. Når man ikke er dj med hele udstyret bliver det lidt for meget at stå med, hvis det f.eks. er 2. vers som er det vigtige her eller blot titlen

0

Del dette indlæg

Det er jo faktisk noget man bruger og gør en del i, - at sætte musik på ordene .- i forbindelse med (efter) nogle af de taler m.v. der kommer ved bryllupsfesterne og fødselsdagsfesterne.

Jeg ved faktisk ikke hvem der var først med Mr. Postman men det har nok været Beatles. Jeg har heller ikke klar over at tømrersangen var en kopi af en Monty Python sang (bruger egentlig kun Always look at the bright side og har vist aldrig hørt den anden).

Du skal helt sikkert have musikken mixet hjemmefra og så kan det vel lade sig gøre. En dj vil umiddelbart ikke engang kunne håndtere så mange numre medmindre der er længere pauser/indslag ind imellem. Jeg har prøvet det nogle gange til musikkonkurencer/grandpri gæt etc. og der bliver arbejdet meget hurtigt selvom man har 4 afspilningskanaler at trække på. Jeg tror noget af ideen går af hvis man ikke bruger musikken og samtidig breder sig udover 2-3 numre.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu er jeg jo Celine Dion fan, og må indrømme hendes "All by myself" er :bearhug: !! For ikke at remse for mange muligheder med hende op, hopper jeg lige i en anden boldgade :loveflag:

Til når man er uvenner: "Hit the road Jack" aner ikke hvad sangen egentlig hedder eller hvem der står bag, men hørte den her i weekend, så den er frisk i erindringen....griner

Suveræn ide!!! :cheerleader3:

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Nu er jeg jo Celine Dion fan, og må indrømme hendes "All by myself" er :super: !! For ikke at remse for mange muligheder med hende op, hopper jeg lige i en anden boldgade :lol:

Til når man er uvenner: "Hit the road Jack" aner ikke hvad sangen egentlig hedder eller hvem der står bag, men hørte den her i weekend, så den er frisk i erindringen....griner

:lol:

Jeg syntes så også Celine Dion er god men lige præcist med det nummer foretrækker jeg så at høre originalen med Erik Carmen. Maria Carey har iøvrigt også indspillet den. Umiddelbart er det vel ikke et bryllupsnummer (wanna live all by my self). Jeg syntes faktisk at nogle af Celine Dions bedre numre er dem hun har indspillet på fransk, men det kan selvfølgelig ikke bruges til så meget i et "soundtrack".

Hit The road jack = Ray Charles.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

:cheerleader3: Er helt enig med dig i, at de bedste numre hun har lavet, har hun lavet på fransk :lol:

Og ja, teksten "wanna live, all by myself" er ikke særlig passende til et ægteskabsalbum...

Til gengæld så er der jo sangen jeg lavede mit frieri til, også med Celine nemlig "The Power of Love" :lol:

0

Del dette indlæg

Nu er jeg jo Celine Dion fan, og må indrømme hendes "All by myself" er :super: !! For ikke at remse for mange muligheder med hende op, hopper jeg lige i en anden boldgade :lol:

:lol:

Jeg syntes så også Celine Dion er god men lige præcist med det nummer foretrækker jeg så at høre originalen med Erik Carmen. Maria Carey har iøvrigt også indspillet den. Umiddelbart er det vel ikke et bryllupsnummer (wanna live all by my self). Jeg syntes faktisk at nogle af Celine Dions bedre numre er dem hun har indspillet på fransk, men det kan selvfølgelig ikke bruges til så meget i et "soundtrack".

Hit The road jack = Ray Charles.

Den udgave jeg brugte var så en tredje mulighed: Den på Bridget Jones soundtracket, som bestemt heller ikke er ringe. -Og i sammenhængen vi lavede den i passede den gliumrende.. (se link i tidligere indlæg..)

0

Del dette indlæg

Ved vores bryllup var der også sådan et indslag. Det var hylende morsomt.

Min mand er lystfisker, så der blev spillet noget af nummeret Lystfiskhustlers. Da der blev fortalt om vores søns fødsel, blev der spillet Introen fra filmen The Lion King. Indslaget sluttede af med en romantisk sang, der skulle symbolisere brylluppet og vores fremtid men slog så over i kendingsmelodien fra serien Lone and Marriage. Alle gæster syntes, det var vildt godt.

Bruden er til heste.

Til posten: "Return to Sender", et godt gammelt Elvis nummer!!!

Der er også en masse gode numre på CD'en fra Den eneste ene-filmen...

Men ellers kunne jeg foreslå Når jeg blir gammel med Gnags - det er sådan lidt en fremtidssang, det må man jo også gerne have lidt med omkring... Eller hvad med den de har lavet der hedder "Kærester"

"How do I live without you" - kan ikke huske hvem der har skrevet den.

Redigeret af riis
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer