Anja99

Hvilken mad til lille bryllups-frokost

6 indlæg i dette emne

Vi skal giftes på rådhuset d. 31. maj, hvor der kun kommer 7 gæster. Vi skal spise frokost bagefter og egentlig ville jeg helst være hjemme, hvor jeg derved også får mulighed for at have en veninde med, som vil 'servere' og sårn :) og stadig have god samvittighed over ikke at invitere alle.

Men hvad kan vi lave? Det skal være superlækkert og noget man absolut ikke får hver dag. I begyndelsen ville jeg egentlig bare servere røget laks med spinat, røget ål, sild og noget i den dur, men det får man jo altid.

Så kære piger - er der ikke nogen her, der har gode ideer til noget specielt og lækkert til vores frokost.

Min (kommende) mand og jeg tager så om aftenen til Kokkedal slot, hvor vi overnatter i brudesuiten og spiser god mad :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Anja

Selvfølgelig vil vi gerne hjælpe.

Men jeg skal lige høre - skal du lave maden selv ? Har du hjælp til at varme/færdiggøre maden eftervielsen eller skal du også gøre dette ?

Men jeg kan da begynde med et par retter, der lige falder mig ind, så kan jeg eller andre supplere.

I en af Karoline's kogebøger der en forret med ørredmousse - den er bare supergod, og skal forberedes i god tid. Jeg bruger dog rejer i stedet kaviar. Jeg finder gerne opskriften til dig.

Når det er midt på dagen er det måske for meget med en steg og kartofler - men du kunne måske lave en paté - her hjælper jeg også gerne med en super opskrift på en festfaté med mørbrad, og den skal laves dagen i forvejen, så kunne du måske lave et par tærter, stege et par frikadeller (de bliver jo altid spist) og til det hele noget lækkert salat og flütes. Du kan så slutte af med kaffe og en "mini-bryllupskage".

Håber det hjælper lidt på inspirationen.

mvh

goodbyehansen

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak tak - det er bestemt brugbart :)

Jeg skal lave maden selv - og har så min veninde, der kan lave til hele formiddagen (og hun vasker også op bagefter :))

Jeg havde tænkt noget i retning af paté eller noget fiske terrine - det ser tit vildt flot ud og er lækkert. Så hit med din opskrift :) Ørredmoussen kender jeg godt - det er også rigtig lækkert!

Tapas er super - men jeg har SLET ikke fantasi til at lave sådan noget uden 'opskrift' Stenbiderrogn er også rigtig godt - køber man det 'færdigblandet'? Er det ikke blandet med krydderier og måske noget løg?

0

Del dette indlæg

Tak tak - det er bestemt brugbart :thumbsupsmileyanim:

Jeg skal lave maden selv - og har så min veninde, der kan lave til hele formiddagen (og hun vasker også op bagefter :))

Jeg havde tænkt noget i retning af paté eller noget fiske terrine - det ser tit vildt flot ud og er lækkert. Så hit med din opskrift :cheerleader3: Ørredmoussen kender jeg godt - det er også rigtig lækkert!

Tapas er super - men jeg har SLET ikke fantasi til at lave sådan noget uden 'opskrift' Stenbiderrogn er også rigtig godt - køber man det 'færdigblandet'? Er det ikke blandet med krydderier og måske noget løg?

Hej Anja :0)

Blinis med stenbidderrogn er altså bare godt.

Stenbidderrognen køber du hos en fiskehandler - hvis det er ordentligt renset, skal du ikke gøre mere ved det.

Så skærer du rødløg i bitte små tern og hælder creme fraiche 38 % op i en fin skål, og så skal du bare servere det hele.

Blinis laver I selvfølgelig også selv. Dem kan din veninde lige stå og stege, inden I sætter jer til bords. Blinispander kan købes overalt og koster ikke ret meget :0)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer