Pernille Wedel

Bordplans idè ????

21 indlæg i dette emne

:bearhug:

Jeg har lige hørt fra én som har været til et bryllup hvor de sad ved runde borde, og hvor der ved hvert bord var to tomme pladser... brudeparret sad så i en rum tid ved hvert bord.... sådan under forret, under hovedret, 2. servering, desserten så skiftede de bord, så alle kom til at sidde sammen med brudeparret.

Giver det mening?

Jeg ved ikke om det bliver en smule forvirrende for brudeparret.... og ved heller ikke om det lige er mig. Men tanken er da faktisk rigtig god....Er der nogen der gør noget lign?

Pernille

Redigeret af Pernille Wedel
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:rolleyes:

Jeg har lige hørt fra én som har været til et bryllup hvor de sad ved runde borde, og hvor der ved hvert bord var to tomme pladser... brudeparret sad så i en rum tid ved hvert bord.... sådan under forret, under hovedret, 2. servering, desserten så skiftede de bord, så alle kom til at sidde sammen med brudeparret.

Giver det mening?

Jeg ved ikke om det bliver en smule forvirrende for brudeparret.... og ved heller ikke om det lige er mig. Men tanken er da faktisk rigtig god....Er der nogen der gør noget lign?

Pernille

Vi har overvejet at gøre det samme. Fordelen er helt klart, at alle gæster får en chance for at tale med brudeparret, hvilket normalt ikke er tilfældet ved bryllupper. En anden fordel er (for mit vedkommende), at jeg slipper for at sidde en hel aften ved siden af min svigerfar... :cheerleader3::):)

0

Del dette indlæg

Den ide har jeg ogsaa hoert om, min mor foreslog faktisk at vi kunne goere saadan, men synes nu heller ikke at det lige ville vaere mig. Men synes ideen er god nok, dog blir det nok som I andre har sagt lidt stressende for brudeparret.

I stedet kan brudeparret vel gaa rundt og snakke med folk imellem retterne. Det blir vel noget af det samme, bare uden at brud og gom skal flytte bord hver gang et nyt fad mad kommer ud.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:rolleyes:

Giver det mening?

Pernille

Hej Pernille.

Vi arbejder med idéen. Vi skal sidde ved Hestsko bord. Men har planer om at have en flyvende bordplan som vi har valgt at kalde den. Vi skifter efter forretten og hovedretten. Det bliver gæsterne der skifter plads brudeparret bliver siddende. Vi gør udfra den grund at vi ellers ikke kommer til at snakke ret meget med de øvrige gæster udover for forældre, det gider vi ikke. Så vi ligger ud med den traditionelle bordplan og så går vi over til venner og andet familie kommer tætter på os.

Vi ville helst have haft runde borde men lokalet er ikke stort nok til det.

Det bliver toastmasters opgave at gøre gæsterne opmærksomme på at der skal skiftes plads.

Knus

Redigeret af Rikkebruden
0

Del dette indlæg

:rolleyes::):)

Vi gør det...

- For at få snakket med flest muligt

- For ikke at gøre nogle få til "de særligt udvalgte" der må sidde sammen med os

- For at gøre det sjovere for os selv - så skal vi ikke sidde mellem vores forældre hele aftenen

- Fordi mine forældre IKKE kan sidde ved sammen bord, men jeg alligevel gerne vil sidde hos dem begge.

Vi lader dog ikke pladser stå tomme, det synes vi virker lidt "trist" og tomt for resten ved bordet.

Vi bytter simpelthen plads med et nærmere udvalgt par ved de tre borde, vi skal nå at sidde ved.

Vi bytter efter forret og taler lige inden hovedretten + efter hovedret og taler lige inden desserten.

Synes det er en rigtig god idé, der skaber lidt liv i kludene til festen. Der bliver jo også lidt nyt at tale om for de gæster, der får nye bord-makkere...

Jeg kender nogen, der gjorde det - og de var supergalde for det.

Har ellers også hørt om brudepar, der sad til højbords, men så stillede et sæt tomme stole overfor deres pladser. Så kunne gæsterne på skift tage deres glas med, sætte sig op og få en lille sludder med brud og gom. De skal selvfølgelig ikke "blive hængende" (hvorfor der ikke medbringes mad) - der skal udskiftning til. På den måde fik brudeparret talt godt med rigtig mange gæster.

Stor succes...

0

Del dette indlæg

:rolleyes::):cheerleader3:

Har ellers også hørt om brudepar, der sad til højbords, men så stillede et sæt tomme stole overfor deres pladser. Så kunne gæsterne på skift tage deres glas med, sætte sig op og få en lille sludder med brud og gom. De skal selvfølgelig ikke "blive hængende" (hvorfor der ikke medbringes mad) - der skal udskiftning til. På den måde fik brudeparret talt godt med rigtig mange gæster.

Stor succes...

Det lyder som en god ide, den vil jeg overveje :)

Redigeret af Bigs
0

Del dette indlæg

Vi skal også sidde ved runde borde, og jeg har også overvejet ideen. Både den med at skifte rundt, og den med at folk kan komme op og sidde ved brudeparret... hvad det ender med må tiden vise, men jeg synes det er en rigtig god ide! som andre også har nævnt så har jeg heller ikke lyst til at de eneste man rigtig får snakket med under festen er mine forældre og svigerforældre. Ikke fordi jeg ikke er glad for dem men fordi jeg gerne vil snakke med så mange som muligt! men nu må vi se... :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi vil også have denne løsning... vi har bare ikke helt fundet ud af hvordan det skal gøres...

Men vi tror at det blir en løsning med lange borde agf 8 eller 10 mandsborde... så får vi et bord til 2 som vi så flytter rundt med for at komme rundt til alle !

Vi har ikke meget tid til receptionen og kommer på den måde rundt til alle ved festen ! smil

0

Del dette indlæg

Vi har ikke en egentligt bordplan da der er mange skilte med nye partnere og nogle der ikke kan tåle synet af hinanden så vi har opgivet at lave en bordplan så folk må sætte sig hvor de lyster MEN vi reservere på forhånd plads til os selv et par forskellige steder så vi flytter rundt mellem retterne og ja jeg finder det ikke stressende så længe jeg ikke skal flytte midt i jeg spiser... Og vil gerne nå rundt til alle og specielt når det nu er sådan at nogle hurtigt ville føle vi foretrak den ene side af familien. Så vi rykker rundt...

0

Del dette indlæg

Vi vil også gerne gøre det med at brudeparret flytter rundt og får snakket med forskellige af gæsterne, men har svært ved at se det praktiseret....

Vi overvejer dog den med at brudeparret har eget lille bord som flyttes for enderne af bordene... men så er det jo kun dem i den ene ende af bordet man får talt med eller ? :rolleyes:

Er simpelthen så hooked på ideen, men kan ikke se hvordan vi skal gøre det! Man gider heller ikke rykke 7-9 gange, eller ?

Louise

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmmm god idé - har lige siddet og rodet med bordplanen og det er ikke helt nemt at få alle borde til at blive lige festlige... :rolleyes:

Vi havde overvejet at gæsterne skulle skifte plads istedet men kom til at tænke på at det måske ikke var så fedt at komme til en beskidt plads (brugt serviet, spildt sauce etc) så det andet kunne være en idé.

Vi har dog besluttet at lave traditionel opstilling men vælger istedet at sidde sammen med venner og sprede familien ud mellem de andre således at min svigerfar sidder med min mor sammen med toastmaster og nogle af vores venner - ellers endte det hurtigt med at vi sidder med alle de gamle og småkeder os lidt...

:respekt:

KH Frk Munk

0

Del dette indlæg

Jeg har lavet en bordplan som er med runde borde hvor vi faktisk placerer mine og jans forældre ved hver deres bord, og så omgiver vi os med venner, toastmaster, best man... så bliver det da festligt.... men det var mere om man får nogle forældre der bliver lidt fornærmede....? min far har sagt at han ikke holder tale... og virker ikke så synderligt traditionsbundne???? :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Jeg har lavet en bordplan som er med runde borde hvor vi faktisk placerer mine og jans forældre ved hver deres bord, og så omgiver vi os med venner, toastmaster, best man... så bliver det da festligt.... men det var mere om man får nogle forældre der bliver lidt fornærmede....? min far har sagt at han ikke holder tale... og virker ikke så synderligt traditionsbundne???? :rolleyes:

Vi har tænkt os at gøre det på præcis samme måde... Og her er ingen der er fornærmede :respekt: Hvis de ikke insisterer på alle andre traditioner, så gør de måske heller ikke på denne..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har lavet en bordplan som er med runde borde hvor vi faktisk placerer mine og jans forældre ved hver deres bord, og så omgiver vi os med venner, toastmaster, best man... så bliver det da festligt.... men det var mere om man får nogle forældre der bliver lidt fornærmede....? min far har sagt at han ikke holder tale... og virker ikke så synderligt traditionsbundne???? :thumbsupsmileyanim:

Vi har tænkt os at gøre det på præcis samme måde... Og her er ingen der er fornærmede :cheerleader3: Hvis de ikke insisterer på alle andre traditioner, så gør de måske heller ikke på denne..

Det kan du sgu da have ret i.....jeg gider faktisk heller ikke bruge energi på det.... jeg bruger rigeligt på alt det andet der er op til sådan en stor dag. Tak for ærligheden.

Pernille

0

Del dette indlæg

Ja jeg er også godt nok lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre med bordet... Jeg synes faktisk ikke jeg har lyst til at skulle sidde 3-5 stive timer ved siden af forældre til hverken den ene eller den anden side. Jeg kunne faktisk godt tænke mig at sidde ved et lidt yngre bord med nogle mennesker jeg rigtig godt kan snakke med (måske søskende?) fremfor at sidde og snakke med mine forældre og svigerforældre det meste af aftenen. Der er jo trods alt folk jeg sjældnere ser og måske gerne vil bruge tid med... Men igen - synes det er svært, også fordi min kommende mand er langt mere traditionsbundet end jeg og jeg vil jo heller ikke støde nogen på manchetterne. Men igen vil jeg jo ohså gerne have at det bliver en dejlig aften for mig... hmmm måske jeg skulle springe på den der med at skifte plads i løbet af aftenen :thumbsupsmileyanim:

/Chalotte

0

Del dette indlæg

Hej

Vi vil ikke benytte det med at flytte rundt, hverken på os selv eller på gæsterne. Vi laver det traditionelle bord med forældre, mormor og storebror, og så laver vi blandede borde med venner og familie.

Vi vil så gå lidt rundt mellem retterne, og snakke med folk og på den måde får vi os også rørt lidt.

Hvis der er nogen vi føler at vi ikke får snakket så meget med under middagen må vi bare tale med dem bagefter. Desuden skal mange af gæsterne som vi ikke ser så tit sove hos os, så dem kan vi også tale med dagen efter..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa.

Jeg tror også jeg ville føle mig en smule stresset... Vi skal sidde ved hesteskosbord også, og vi har valgt at jeg sidder ved min bror (da jeg ikke har min far med, og det også er min bror der følger mig op) og min forlovede sidder ved sin mor, men at vores venner så sidder overfor os, så vi kan få snakket lidt med dem også.

Jeg tænker, at da vi kun er omkring 40, så er der tid nok til at gå rundt bl. a. til receptionen, samt mellem retterne og efter desserten, hvor vi ´forvandler´ suppe-steg-is-festen til en almindelig fest med fri bar, hvor folk selv kan blande alt fra sprut og sjove drinks til småkager og kaffe.

Men det afhænger vel altid af hvordan man lige vil have det hele skal foregå :thumbsupsmileyanim:

Held og lykke!

Knus, Angelika

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer