Frk. Sif

Er der en ebay-klage-kyndig til stede?

15 indlæg i dette emne

Hej

Jeg har handlet meget over ebay og aldrig haft problemer, hverken med varer eller betaling.

Derfor var jeg heller ikke usikker på om jeg turde købe en ring af et smykkefirma på ebay.

Nu er ringen langt om længe dukket op - og er slet ikke som den jeg købte. I følge sælgeren er bredden på min ring 3.5 mm - mens den jeg har fået højest er 2 mm bred.

Oveni det er ringen også for lille.

Så ikke så fed en handel! Ifølge hjemmesiden har jeg 14 dages returret og pengene tilbage, men kan jeg regne med det?

Synes også det er risikabelt at sende ringen tilbage - hvis sælger så ikke overfører pengene?

Er der nogen, der kan hjælpe med nogle retningslinier eller kloge råd?

:rolleyes:

Redigeret af Septemberbruden
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

første skridt er vel at kontakte sælger og forklare problemstillingen, hvad du regnede med at modtaget og hvad du så reelt har fået - iht annoncen ?

men hvis der står 14 dages returret, er det vel gældene...

men er ikke ekspert herudi... håber du kan få din ring ombyttet så du får den du ønsker :rolleyes:

Redigeret af joro
0

Del dette indlæg

Ebay er ikke til meget hjælp. Jeg er selv blevet snydt to gange for i alt ca. 10.000 kr. og Ebay har begge gange intet været bevendt. Jeg kan kun se positivt på det og tænke; jeg har tjent mere end jeg har sat til ved at handle på Ebay. Havde jeg brugt paypal/dankort havde jeg været bedre stillet.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lover de 14dages returret må man regne med at de overholder den.

Loven foreskriver dog at man ALTID har 14dages returret ved fjernsalg - (læs online køb)

Købelovsmæssigt - hvis ringen ikke svarer til den ring du har bestilt, har du modtaget en mangelfuld vare, hvorfor du har ret til enten at kræve omlevering, afslag i pris (hvilket jeg kan forestille mig du ikke er interesseret i) eller købet ophævet.

Har du flere spørgsmål, er du velkommen til at komme med dem.

0

Del dette indlæg

Lover de 14dages returret må man regne med at de overholder den.

Loven foreskriver dog at man ALTID har 14dages returret ved fjernsalg - (læs online køb)

Købelovsmæssigt - hvis ringen ikke svarer til den ring du har bestilt, har du modtaget en mangelfuld vare, hvorfor du har ret til enten at kræve omlevering, afslag i pris (hvilket jeg kan forestille mig du ikke er interesseret i) eller købet ophævet.

Har du flere spørgsmål, er du velkommen til at komme med dem.

Mig bekendt er køb som foretages i udlandet ikke omfattet af dansk lovgivning, herunder købeloven. Det bedste er vel at tage kontakt til en sælger. Sende en pæn mail og håbe på at man der vil være forstående og leve op til de 14 dages returret man giver.

0

Del dette indlæg

Ja det er faktisk lidt noget bæ, når det drejer sig om køb i udlandet. Min søster og hendes mand bestilte en kilt til 8000 kr over 9 mdr før deres bryllup. På trods af evindelige forespørgsler blev kilten ved med at udeblive, og selv et år efter brylluppet var den ikke modtaget. De kontaktede en advokat og alt muligt, men der var faktisk ikke så meget de kunne gøre. Til sidst fik de erstatning af firmaet - men det handlede kun om goodwill, for det var noget fnadder det juridiske. Pas på piger!

0

Del dette indlæg

Hej

Købeloven gælder som tidligere nævnt ikke ved køb, der er foretaget i udlandet med en udenlansk sælger. Dine rettigheder afhænger derfor af, hvilket land sælger kommer fra og den købelov, der er i sælges land. Såfremt sælger er fra EU er dine rettigheder ikke så forskellige fra den danske købelove, da Eu har lavet en harmonisering af medlemslandenes købelove. De er dog ikke helt ens.

Når sælger reklamerer med 14 dages returret, må man dog gå ud fra, at han er bundet af dette uanset, hvilket land han kommer fra. Vil han ikke leve op til dette, er det selvfølgelig svært at gøre ret meget ved det medmindre, du har betalt via Paypal. Det vil være meget dyrt at forsøge at få sælger gjort juridisk ansvarlig, såfremt han ikke vil stå ved sine løfter.

Jeg vil ligesom de øvrige foreslå, at du skriver til sælger og siger, at ringen ikke lever op til det forventede og, at du gerne vil returnere den. Det kunne være, at der er tale om en fejl og, at sælger er til at tale med.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

FN har rent faktisk lavet en konvention om aftaler om internationale køb.

Den hedder CISG-konventionen

I princippet gælder denne også for din handel på ebay.

Det er især artikel 35 og 45-52, der kunne være interessante for dig.

Jeg ville i første omgang kontakte sælger og redegøre for manglerne.... så kan du også dokumentere at du har påberåbt manglerne overfor sælger.

Jeg er ret sikker på at I finder ud af en fornuftig løsning på handlen.

:rolleyes: fra Marianne

0

Del dette indlæg

1000 tak for jeres gode og kloge svar!

Jeg har skrevet til sælger torsdag aften og forklaret at jeg har fået den forkerte ring - og har ikke fået noget svar!

Jeg har derfor prøvet at ebay, hvor man anmelder at varen man har købt ikke er den man har modtaget.

Uheldigvis har sælgeren været vildt lang tid om at sende ringen - så den report-funktion kan jeg ikke benytte mig af.

Heldigvis har jeg betalt gennem paypal - men hvis jeg ikke kan bruge report-funktionen på ebay, så hjælper det vel ikke meget?

Eller omvendt - hvordan skal paypal kunne sikre at jeg får mine penge tilbage?

0

Del dette indlæg

ARHG!!!

Nu er jeg snart færdig med at sige pæne ting om ebay :cheerleader3:

- I fredags mailede jeg sælgeren i USA om, at det var den forkerte ring jeg har fået. Jeg har stadig ikke fået svar - så nu har jeg mailet igen!

- Jeg prøvede at få hjælp gennem ebays sikkerhedscenter, men der er ingen hjælp at hente. Sælger har været 2 måneder om at sende ringen og det betyder at jeg ikke kan bruge "report different item as described" funktionen :cheerleader3:

- Nu har jeg mailet problemstillingen til sikkerhedscentret - men der er nok ikke meget at stille op

- Jeg har igen mailet og ringet til butikken i USA - intet svar, sjovt nok :angry1:

- Ring skal returneres inden 7 dage og man skal bruge speciel formel fra butikken - som man skal have af dem. Svært når man ikke kan komme i kontakt med dem :angry1: :angry1: :angry1:

- Nu har jeg givet dem megadårlig feedback for at tvinge dem ud af busken.

Hvad dælen skal jeg ellers gøre????????????????? :cheerleader3::blink::huh:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

sælger skal betaler for returneringen når han/hun har begået en fejl. så du kontakte vedkomne og spørger hvordan du skal gøre.

Ja. Det er jo sådan set også godt nok - men når de íkke reagerer på mine henvendelser... Hvad gør man så???????????

0

Del dette indlæg

Det er desværre også min oplevelse af Ebay. At de ikke er til meget hjælp. Har du ikke mulighed for at give sælgeren en dårlig anmeldelse og gøre sælger opmærksom på at du vil gøre det hvis der ikke sker noget i sagen (ikke at jeg tror det hjælper). Et eller andet sted bør du måske overveje at se sådan på det som jeg har gjort det de to gange jeg er blevet snydt: Se positivt på det og tænke samlet set har jeg tjent mere end jeg har sat til ved at handle på Ebay.

0

Del dette indlæg

Vi bruger paypal - og der var engang vi ikke fik vores varer... der gik vi igennem paypal med det, de hjalp os, og vi fik pengene igen...

dog gik der en mdr... men de kom tilbage..

Dog kan de godt være lidt længe om at svare igen, da de jo nok får mange henvendelser hver dag...

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer