Forlovet

Chokoladefontæne fra Brugsen

4 indlæg i dette emne

Er der nogen der har erfaring med hvor langt det strækker?

Vi har købt en billig chokoladefontæne i Brugsen som skal være en del af serveringen til vores fødselsdag - men er lidt i tvivl om vi er for mange til een fontæne. Vi bliver formentlig mellem 40 og 60 voksne og ca. 10 større børn og med en kapacitet på 900 g chokolade bliver det jo kun ca. 10 g chokolade pr. person.

Spiser man alle 900g eller skal der være en masse tilbage i den for at den kan "løbe rundt"?

Vi har tænkt os at bruge ananas, honningmelon, æbler, jordbær og marshmellows som tilbehør. Er der andre ting der kan anbefales?

- Og hvilken slags chokolade er bedst? Jeg har hørt at bitterchokolade bliver for kraftigt. Er en forholdsvis billig mælkechokolade ok eller bør man ofre en dyr "50-kr-pr.-100g" chokolade på projektet?

Og hvordan fungerer det bedst? At folk bare tager frugtstykkerne med fingrene og stikker dem ind i fontænen eller at man lægger pinde/grillspyd som folk kan bruge til at stikke i frugten?

Erfaringer modtages med kyshånd :-)

Med venlig hilsen

Louise

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hey!

Jeg ved ikke om det er nok men umiddelbart ville jeg mene I skal fylde den op løbende så der er mere en 10 gr. pr. person

Jeg syntes I skal sætte frugt på spyd, eller have spyd ved siden af - ellers tror jeg gæsterne bliver lidt fedtede :thumbsupsmileyanim:

Syntes det er nok lækkert tilbehør I har tænkt jer! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Hejsa :thumbsupsmileyanim:

Jeg har også købt 2 fontæner med plads til 900 gram og har afprøvet den ene, hvori jeg fyldte 600 gram chokolade til 6 personer og det meste blev spist - nu var det også chokoladeorgie :thumbsupsmileyanim: Jo mindre der er i jo langsommere løber den.

Du skal ikke bruge mælkechokolade medmindre du fortynder det med fløde. Jeg brugte almindelig toms mørk chokolade uden at fortynde det. Husk det skal smeltes før du putter det i fontænen.

Til 50 personer har jeg købt 5 kg chokolade og jeg har købt grillspyd til formålet. Regner med at feststedet lavet frugtspyd klar.

Håber du kan bruge ovenstående.

krammer

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer