Jyden

Nyt slør, nye udfordringer 1

40 indlæg i dette emne

OG jeg har Aldrig skrevet at det ikke bataler sig at købe på ebay, for det gør det - det er vildt billigt. Men bytte muligheder om ikke andet tidsmæssigt er langt fra det samme end hvid man køber i DK, uanset hvilken butik det så er.

Ja det passer så i hvert fald ikke, jeg har selv læst tråden hvori der står at du kan levere ligeså billigt som ebay og det derfor ikke kan betale sig fremfor at købe hos dig...

Og jeg må så erklære mig 100% enig med jyden- flere af dine indlæg virker for mig også totalt "pushy" og på mig får det bare klang af dårlig stil. Det gjorde i hvert fald at jeg ikke havde lyst til at købe hos dig da du skrev et svar i et af mine indlæg omkring strømpebånd - havde end ikke lyst til at kigge på din hjemmeside!

Men det er så også bare min uforbeholdne mening. Jeg synes jo faktisk Jyden skrev sin kritik i en ret sober tone, hvor du svarer igen med uhørt aggresivitet og arrighed, hvilket igen blot bekræfter hendes såvel som mine tanker omkring din forretning og metoder!

Fint nok hvis andre ikke ser det således - for du har ret i at man aldrig kan få positiv feedback af alle - det ses jo gang på gang af folks forskellige opfattelse af den service eller behandling de har fået i brudeforretninger - men hvis du er professionel nok, så kan du vælge et af to, hvis du gerne vil bevare et godt omdømme.

1) lad kritikken stå (særligt når den hverkan omhandlede dine produkter eller leverancer ) og kom videre, eller

2) svar på en sober måde så du viser du har det overskud.

Louise

Redigeret af louih02
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

OG jeg har Aldrig skrevet at det ikke bataler sig at købe på ebay, for det gør det - det er vildt billigt. Men bytte muligheder om ikke andet tidsmæssigt er langt fra det samme end hvid man køber i DK, uanset hvilken butik det så er.

Ja det passer så i hvert fald ikke, jeg har selv læst tråden hvori der står at du kan levere ligeså billigt som ebay og det derfor ikke kan betale sig fremfor at købe hos dig...

Og jeg må så erklære mig 100% enig med jyden- flere af dine indlæg virker for mig også totalt "pushy" og på mig får det bare klang af dårlig stil. Det gjorde i hvert fald at jeg ikke havde lyst til at købe hos dig da du skrev et svar i et af mine indlæg omkring strømpebånd - havde end ikke lyst til at kigge på din hjemmeside!

Men det er så også bare min uforbeholdne mening. Jeg synes jo faktisk Jyden skrev sin kritik i en ret sober tone, hvor du svarer igen med uhørt aggresivitet og arrighed, hvilket igen blot bekræfter hendes såvel som mine tanker omkring din forretning og metoder!

Fint nok hvis andre ikke ser det således - for du har ret i at man aldrig kan få positiv feedback af alle - det ses jo gang på gang af folks forskellige opfattelse af den service eller behandling de har fået i brudeforretninger - men hvis du er professionel nok, så kan du vælge et af to, hvis du gerne vil bevare et godt omdømme.

1) lad kritikken stå (særligt når den hverkan omhandlede dine produkter eller leverancer ) og kom videre, eller

2) svar på en sober måde så du viser du har det overskud.

Louise

Jeg lister mig lige ind her og "skriver under" på ovennævnte -

Og til dig Louise :loveboard:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes da godt nok, bølgerne går højt i denne tråd...... :loveboard:

Der er ingen tvivl om, at forhandlere får positiv respons, når de i deres besvarelser undlader at gøre reklame for sig selv - det kan man blive særdeles træt af.

Sobert niveau hele vejen igennem giver positivt feedback!

Dorte.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu har jeg så afprøvet forskellige metoder og hygget mig gevaldigt. :thumbsupsmileyanim:

Jeg har både forsøgt med at rynke, folde og en kombination. Jeg er blevet tilhænger af det sidste. ;)

Troede egentlig, at jeg havde syet sløret, men fandt en lille foldefejl, så det bliver en ommer. :cheerleader3:

For dem, som måtte have lyst til at se prototypen, så kommer den her. I stedet for at have to kamme i håret flytter jeg pynten fra en købt kam over på sløret. Båndet og perlerne bliver dermed baggrund.

post-30829-1209890076.jpg

Lige et enkelt med pynten, som skal på. Kammen koster 495,- hos Lilly og man skulle tro, den var lavet specielt til min kjole. :thumbsupsmileyanim:

post-30829-1209892135.jpg

Udgifter til sløret:

Kam 15,- (kan sikkert fås billigere)

Tyl: 2 m á 25,-

Tråd: Har de fleste vist liggende ;)

Perler: Havde jeg, men en pose, der rækker til adskillige slør, koster ca. 25,-

Perler til selve sløret: En pose for 20,-.

Bånd: Havde jeg, men en rulle med 25 m koster ca. 30,-.

Slikket sprang jeg over, har alligevel ikke godt af det. :cheerleader3:

Så hvis man regner den fulde pris for varerne, så har sløret kostet 140,- + lidt tråd + tid. De(t) næste slør vil så koste 60,-. Så der er meget langt op til de små 900,-, som et næsten lignende slør uden bånd og perler på kammen kostede i forretningen.

Jeg fik ikke testet hårspay/stivelse, men det lyder som en rigtig god idé, så det må jeg lige prøve, når jeg skal i gang med det næste. :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af Jyden
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok så tror jeg vist alle har fået luftet deres holdninger i denne tråd.

Skulle vi ikke se at få den bragt :thumbsupsmileyanim:

Denne tråd skal ikke bruges mere til at diskutere hvem der har skrevet hvad og hvorfor.

Den skal bruges til at skrive gode råd til Jyden, så hun kan få lavet sit slør.

Så jeg vil altså ikke se flere "diskussionsindlæg".

Håber alle er med på det.

:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Nu har jeg så afprøvet forskellige metoder og hygget mig gevaldigt. :cheerleader3:

Jeg har både forsøgt med at rynke, folde og en kombination. Jeg er blevet tilhænger af det sidste. ;)

Troede egentlig, at jeg havde syet sløret, men fandt en lille foldefejl, så det bliver en ommer. :cheerleader3:

For dem, som måtte have lyst til at se prototypen, så kommer den her. I stedet for at have to kamme i håret flytter jeg pynten fra en købt kam over på sløret. Båndet og perlerne bliver dermed baggrund.

post-30829-1209890076.jpg

Lige et enkelt med pynten, som skal på. Kammen koster 495,- hos Lilly og man skulle tro, den var lavet specielt til min kjole. :thumbsupsmileyanim:

post-30829-1209892135.jpg

Udgifter til sløret:

Kam 15,- (kan sikkert fås billigere)

Tyl: 2 m á 25,-

Tråd: Har de fleste vist liggende ;)

Perler: Havde jeg, men en pose, der rækker til adskillige slør, koster ca. 25,-

Perler til selve sløret: En pose for 20,-.

Bånd: Havde jeg, men en rulle med 25 m koster ca. 30,-.

Slikket sprang jeg over, har alligevel ikke godt af det. :cheerleader3:

Så hvis man regner den fulde pris for varerne, så har sløret kostet 140,- + lidt tråd + tid. De(t) næste slør vil så koste 60,-. Så der er meget langt op til de små 900,-, som et næsten lignende slør uden bånd og perler på kammen kostede i forretningen.

Jeg fik ikke testet hårspay/stivelse, men det lyder som en rigtig god idé, så det må jeg lige prøve, når jeg skal i gang med det næste. :thumbsupsmileyanim:

:thumbsupsmileyanim: det ser rigtig godt ud.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det slap du da rigtig godt og billigt om ved endog billigere endnu når du droppede slikken hi hi

Men så er det jo hermed bevist at det sagtens kan lade sig gøre for rimelig penge og med en succesfuldt resultat, rigtig flot især i betragtning af du er ufaglært... :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Det slap du da rigtig godt og billigt om ved endog billigere endnu når du droppede slikken hi hi

Men så er det jo hermed bevist at det sagtens kan lade sig gøre for rimelig penge og med en succesfuldt resultat, rigtig flot især i betragtning af du er ufaglært... :)

Tak! Ja, faglært er jeg i hvert fald ikke - muligvis lidt kreativt anlagt, men det er der jo rigtig mange herinde, der er. ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Rigtig flot afslutning du har fået lavet på sløret! :)

Jeg lavede også selv et slør (riveslør), efter samme metode som den skabelon, der er linket til.

Mit kostede omkring 130-140 kr - og det er det bløde tyll, som jeg og gæsterne fandt ud af stort set er umuligt at rive i stykker uden en saks :)

Kram

Melanie

post-21521-1210965086.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig flot afslutning du har fået lavet på sløret! :denmarkflag:

Jeg lavede også selv et slør (riveslør), efter samme metode som den skabelon, der er linket til.

Mit kostede omkring 130-140 kr - og det er det bløde tyll, som jeg og gæsterne fandt ud af stort set er umuligt at rive i stykker uden en saks :fløjt:

Kram

Melanie

:hug: Kan lige se det for mig. Måske jeg skulle lægge en saks sammen med menukortene. :denmarkflag:

Er der forresten nogen, der har et tip til, hvordan man gør tyllen mindre statisk elektrisk? Har i dag syet det endelige slør, og det klistrer lidt rigeligt til mig. ()() Der hænger mig noget i hovedet med opvaskemiddel, men måske husker jeg forkert...?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Rigtig flot afslutning du har fået lavet på sløret! :denmarkflag:

Jeg lavede også selv et slør (riveslør), efter samme metode som den skabelon, der er linket til.

Mit kostede omkring 130-140 kr - og det er det bløde tyll, som jeg og gæsterne fandt ud af stort set er umuligt at rive i stykker uden en saks :fløjt:

Kram

Melanie

:hug: Kan lige se det for mig. Måske jeg skulle lægge en saks sammen med menukortene. :denmarkflag:

Er der forresten nogen, der har et tip til, hvordan man gør tyllen mindre statisk elektrisk? Har i dag syet det endelige slør, og det klistrer lidt rigeligt til mig. ()() Der hænger mig noget i hovedet med opvaskemiddel, men måske husker jeg forkert...?

Har aldrig hørt om det med opvaskemiddel, men skyllemiddel skulle virke. man kan også få skyllemiddel der modvirker statisk elektisitet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Rigtig flot afslutning du har fået lavet på sløret! :denmarkflag:

Jeg lavede også selv et slør (riveslør), efter samme metode som den skabelon, der er linket til.

Mit kostede omkring 130-140 kr - og det er det bløde tyll, som jeg og gæsterne fandt ud af stort set er umuligt at rive i stykker uden en saks :sm:

Kram

Melanie

()() Kan lige se det for mig. Måske jeg skulle lægge en saks sammen med menukortene. :hug:

Er der forresten nogen, der har et tip til, hvordan man gør tyllen mindre statisk elektrisk? Har i dag syet det endelige slør, og det klistrer lidt rigeligt til mig. :fløjt: Der hænger mig noget i hovedet med opvaskemiddel, men måske husker jeg forkert...?

Har aldrig hørt om det med opvaskemiddel, men skyllemiddel skulle virke. man kan også få skyllemiddel der modvirker statisk elektisitet.

Tror, du har ret, det har været skyllemiddel. Tusind tak, Ewa! :denmarkflag:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer