Guest Gitte76

Bloklys

27 indlæg i dette emne

Hejsa!

Jeg håber, at I kan hjælpe mig med et godt råd.

Vi har planlagt, at vi skal have bloklys stående lidt tilfældigt rundt på bordene blandet med rosenblade. Men jeg er lige kommet til at tænke på, at de jo nok vil løbe lidt i løbet af aftenen, hvilket jo ikke er helt smart, når dugene er lejede.

Derfor vil jeg høre, om der er nogle herinde, som har et forslag til hvad man kan gøre ved det? Det skal helst ikke være noget med lysestager men måske et eller andet, som vi kan stille lysene på. Farverne i vores borddækning er hvid, lysegul og hørfarve.

Håber at i har nogle gode ideer :bamsekram:

Hilsen Gitte

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Hej

Vi skal også have store bloklys sat direkte på dugen...

Jeg er blot i den heldige situation, at vores duge er fra min lillebrors konfirmation og de kan tåle alt, så jeg gider ikke sætte noget under lysene. (Jeg har fjernet de rødvinspletter, de fik ved forrige fest, så... ;) )

Men, for at komme dig til hjælp: Du skal have noget med "lidt kant på", for selv om lyset står på noget, så ved stearin ikke, at det ikke må løbe længere end "dertil", hvor underlaget stopper...! http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/laugh.gif

Så, alt efter hvor mange lys, du skal have, så er der følgende muligheder:

- Underkopper/tallerkner, evt. beklædt med stanniol og dækket med ris, blomster etc.

- små zinkfade (kan godt blive en pebret omgang)

- de glasunderlag med lidt kant, som normalt bruges som bloklysunderlag.

- hurricanes (kan godt blive en pebret omgang)

Eller:

Den billige løsning: Tag det papir, I trykte invitationerne på, og fold små kinesiske æsker. De æsker kan evt. fores med plast/stanniol, og lyset sættes i æsken, der så fungerer som en lav firkantet stage.

Bilig og billig - alt efter, hvilken type papir, man har brugt, selvfølgelig... ;) )

Håber det kan bruges.

:hjerte: KarenV

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad med runde/firkantede stykker hør e.l. syet med plastik på bagsiden. Det må da kunne lade sig gøre

Jeg syens Wiisbøls idé lyder cool. Man kunne jo ydermere lægge et par lag stof i eller måske et meget tyndt lag pladevat mellem stof og plastikbagside så stearinen blev suget, hvis lyser løber.

Alternativt kunne du også bare folde noget hørstof rundt om en underkop ogf så lige hæfte det med et eller andet på bagsiden.

Begge alternativer er jo ret billige. Umiddelbart får du jo nok ikke sådan en flad bloklys-holder under 15-20 kroner og det lyder som om du skal bruge mange så det ku' jo godt løbe op...

Kh Nina

0

Del dette indlæg

Ville lige dele min erfaring....

Jeg har mange store bloklys hjemme. De har brændt i mange timer - hele vinteraftner af gangen. Jeg har dog aldrig været ude for, at de har rendt.

Det er selvfølgelig en chance, når duene skal afleveres, men stedet renser vel selv duene??

Jeg ville helt klart tage chancen, og lade dem stå på duen - tror det kommer til at se knald godt ud..... :romance:

Linda. :hjerte:

0

Del dette indlæg

Hejsa..

Vi har også bloklys stående i vindues karmen her hjemme, jeg synes det er hyggeligt!!!! - men vi har heller ikke erfaring med at de løber. http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

Vi skal ha bloklys på bordet til vores bryllup, og jeg regner med at sætte dem direkte på bordet.

Happy :kissthefrog:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har også bloklys stående, men de render lidt en gang imellem, så jeg ville nok sætte noget under for en sikkerheds skyld. Desuden kommer i sikkert til at betale ekstra for at dugedne skal renses for stearin hvis det er.

Jeg synes selv at de glasstager som Karenv har sat billede ind af er meget flotte og diskrete, dem ville jeg vælge.

Nina

Redigeret af Ninkaninus2000
0

Del dette indlæg

Tusinde tak for alle jeres forslag. Det var bare skønt at få nogle ideer, når man selv er lidt fantasiforladt :tosset:

Vi har prøvet at brænde et par af lysene......og de løber altså lidt. Så vi bliver simpelthen nødt til at have noget under.

Jeg tror jeg vil prøve at lave nogle stofstykker med plastic under, evt formet som hjerter. Det kunne vist blive ret romantisk http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/iloveyou.gif Men det kunne måske være, at jeg skulle overveje noget med kant.

Men tak for alle jeres forslag, de var alle meget velkomne.

Hilsen

Gitte

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Mht. lys der løber så er der jo stor forskel på en stue og et stort selskabslokale. Det kan jo ikke undgås at der er lidt træk og "blæst" i rummet og det er jo det der får lysene til at løbe. Så jeg tror også jeg ville sikre mig. Men det lyder da også som et hit med 2 for en ti'er i Bilka. Så kan du slippe nemt om det http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/laugh.gif

Kh Nina

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmmm, hvad med sikkerheden???? :super:

Sådan nogle bloklys står jo' ikke helt stabilt, og da slet ikke til en fest hvor folk nemt kommer til at ramme bordet når de skal ind og ud, så kan man jo' risikerer at de vælter og så har man da for alvor balladen :P

Jeg har selv planer om at lave et "fad" hvor jeg klistrer lysene fast med det der grønne "tyggegummi" som også bruges til oasisholdere. og så lægger friske blomster ind imellem lysene på fadet evt. med vand i i fadet.

-Trine

0

Del dette indlæg

Hejsa

Vi skal også have bloklys stående på bordet men vi sætter dem i lidt sand eller ris - det er faktisk ret pænt. Vi skal så ha lidt bonderose hoveder liggende i sandet sammen med nogle små hjerter lavet af guldtråd med perler på.

Det kunne måske også være en ide.

Mange hilsner fra

Karina :heppe:

0

Del dette indlæg

Hej Gitte.

Vi skal også have bloklys på bordene, og rosenblade til pynt. Vi har valgt at stille dem på nogle små "antikke" bakker (antiklook, men billige efterligninger der kun har kostet 10 kr. stykket), og så drysse rosenbladene rundt om. Det ser smadder flot ud, og giver et fint genskær når lysene brænder ned.

Håber det kan bruges :super:

Ulle

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer