olsen76

Hvilke af Hvad er det min marie

8 indlæg i dette emne

Hej

Jeg vil gerne synge "hvad er det min marie" oppe i kirken, men der er jo to melodier til. Er der nogen der ved hvilke en af dem der er den mest brugte. Jeg kan nemlig ikke læse noder, og kan ikke greje hvilke en af dem der er den jeg kender...

Er der nogen der ved hvilke en der er den der bliver sunget mest som man har sunget på efterskole og på højskole???

Helle

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hans Holm var tidligere lærer på Silkeborg højskole og min erfaring siger mig at det primært er hans melodi fra 1983, der bruges på efterskolerne og højskolerne. Du kan gå ind på dette link for at høre melodien af Hans Holm gå ind under lyt til alle melodierne og skriv den i søgefeltet. Vi sang den til vores bryllup til stor begejstring hos vores gæster :thumbsupsmileyanim:

min marie

Redigeret af 310508
0

Del dette indlæg

Jeg vil også helt klart mene, at det er Hans Holm's melodi, der bliver brugt oftest og du kan høre begge melodier på højskolesangbogens hjemmeside, som "310508" har linket til :cheerleader3:

Redigeret af merete.dam
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Synger I den I kirken eller??

Vi skal til præst idag og snakke salmer nemlig.. Den er så sød den sang..

Vi vil gerne synge den til vores bryllup og der er også mange, der gør det, men det er jo ikke en salme, så den står ikke i salmebogen. Men de fleste præster har ikke noget imod, at der er en enkelt sang, som ikke står i salmebogen :loveboard:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer