mulle76

Forlover

11 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Hej!

Nej, man behøver det ikke. Men mon ikke det er meget rart for manden at han ikke skal stå der helt alene ved alteret og vente på sin brud? Jeg synes det er en god og sød tradition med en "hjælper" til manden. Men det er helt op til jer!

"Vores" er min tilkommendes bror - kunne ikke være andre.

Det er også ham der har taget initiativet til hans polterabend - helt i følge traditionen. Derudover har han forskellige opgaver i løbet af dagen og det er også hos ham at min kæreste skal overnatte.

Så nej.. vi kunne ikke undvære ham. Det betyder rigtig meget for min kæreste at han står ved hans side den store dag!

Knus

:cheerleader3:

Camilla

0

Del dette indlæg

Forloveren kan være gommens bror, bedste ven, søn, far m.fl. - typisk bror eller ven. man bestemmer selv, om man vil have en forlover. Han kan vente ved alteret sammen med gommen, hjælpe gæsterne på plads i kirken, holde ringene m.v. Hvis man ikke har en forlover, er det præsten, der holder ringene og giver dem til brudeparret, når de skal på.

0

Del dette indlæg

Som med ALLE tradtioner er det noget, I helt selv vælger... Der er ingen, der siger, din forlovede SKAL have en forlover, men mange synes nok, at det er rart og hyggeligt at have en (psykisk) støtte på den store dag... Og desuden synes de fleste, der bliver spurgt om det, jo nok også, at det er en ære at få lov at være forlover...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

synes det er helt op til en selv om man vil have en forlover, men som mange siger kan det jo være dejligt for ens mand når han står deroppe.

i vores tilfælde har min kommene mand valgt min søster da han bestemt ikke mente det kunne være andre end hende.

JA jeg er jo kun stolt af det. smiler

mvh marcher

0

Del dette indlæg

Kom til at tænke på: var det ikke noget med at forloveren i gamle dage var én der skulle træde til og ægte bruden hvis gommen ikke dukkede op?... eller har jeg husket noget forkert? Det ku da i hvert fald få en ting at overveje hvem der nu skal være det, hvis... :bestwishes:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

husk at der stadig skal være 2 vidner selv om i er gift i forvejen( det er vi nemlig også) Da vi talte med præsten skulle han have navnene på dem som skal sidde sammen med os ved alteret da de er de 2 vidner... :cheerleader3:

er det helt rigtigt? Synes ikke jeg har kunnet læse det nogen steder...

For er det rigtigt, så skal vi da lige have ændret navnene på vores vidner, da vi har skrevet vores mødre på som vidner, og det er altså ikke lige dem der skal sidde deroppe sammen med os.. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Johnny skal ikke have nogen "udnævnt" forlover, men jeg regner da med at han skal stå sammen med sin far og vente på at jeg kommer til kirken.

Jeg går heller ikke ud fra, at min kæreste skal have en forlover. Jeg tror bare, at hans far skal sidde ved siden af ham. Desuden havde præsten ringene til min søsters bryllup.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer