sheila ettrup

Hjemmelavet bryllupskage

4 indlæg i dette emne

Hej allesammen

Jeg har nu kastet mig ud i at lave min egen kage, og har netop lavet alle bundende. Kagen skal samles i morgen, dog uden marcipan.

Jeg har set hos jer andre der har lavet jeres egen bryllupskage at I har lavet form til at holde på kagen og fyldet inden marcipanen kommer på, hvis det giver nogen mening?

Men hvordan laver I de forme? Er de bare hjemmelavet? og hvis de er, af hvilke materialer?

På forhånd 1000 tak for hjælpen,

Hilsen Sheila, en stresset bride to be, der prøver at tage dybe indåndinger :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg bruger udstikker ring.. hvilke de fleste herinde bruger.. Dem kan du købe (nogle gange hos netto) elelrs i hos isenkrammere.. Hvis du har en bageform med ring kan du bruge denne.. Ellers kan du bruge noget pap og betrække det med madfilm/alu-folie..

0

Del dette indlæg

jeg lavede selv vores bryllupskage i 3 etager.... den var på et kagefad, hvor de enkelte etager var af forskellig størrelse; den nederste vel ca. 55 cm. i diameter, og jeg havde / kunne heller ikke finde nogel form, der passede; hverken i bredde eller højde (bagte bunde, som skulle deles i tre....), så jeg løste problemet ved selv at lave nogle kage-ringe i rette størrelse - i kraftig karton, beklædt med staniol... det fungerede fint - både til at bage kagerbunde´ne i, men også som støtte omkring kagerne efter de var lagt sammen, og inden de blev overtrukket med "den nemme sugarpaste"...

Rigtig god fornøjelse med kageprojektet; det er virkelig sjovt at lave sin egen bryllupskage, og hor blir' man også bare kanon stolt;)

KH Louise

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer