snøvs

Kirkehæfter

7 indlæg i dette emne

Jeg skal til at have lavet vores kirkehæfte, og det skal bare være sangene, der skal stå deri.

Det skal helst være ret enkelt og nemt at lave, så jeg havde tænkt bare at folde et stykke papir og så have de 4 sange stående, når man åbner (2 på hver side).

MEN nu har jeg jo købt de her fine lommetørklæder med bryllupsmotiv, og dem kunne jeg godt tænke mig var sat fast på kirkehæfterne (på en-eller-anden måde) Enten med clips eller med klistermærker. Allerbedst ville det være, hvis der kunne stå en lille besked "under lommetørklædet".

Men jeg kan bare ikke se hvordan det skal kunne lade sig gøre, hvis jeg kun skal bruge ét A4 ark. (vil gerne undgå alt for meget "samleri")

Så kom med alle jeres gode ideer - de vil blive taget imod med kyshånd. :bearhug:

Karina (vil meget gerne se billeder, hvis nogle skulle ligge inde med det)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke huske, hvor jeg har set det. Men der var der påklisteret en lomme til lommertørklæde på sidste side i kirkehæftet. På den måde fylder det ikke for meget og passer ind i resten af stilen.

Foretiller mig, at det er forholdsvist nemt at lave en lomme med nogle 'flapper' der kan limes og bøjes.

Du kan lege lidt med forskellige skriftstørrelser for at få plads til det hele.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil (indtil andet er bevist) vove den påstand, at det ikke er muligt at have to salmer pr A5 side i et format, hvor alle kan læse det uden lup. ;)

Men det afhænger selvfølgelig af, hvilke salmer og hvilken font I vælger.

Det hæfte, AnetteBH henviser til, var sødqindes, som jeg havde lavet sammen med hende. Servietholderen var bundet fast og det var et hæfte med 2 A4 ark.

Redigeret af Jyden
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores kirkehæfte var opdelt således:

Side 1: forside

Forsiden.jpg

Side 2 og side 3: her havde vi 2½ salme, begge på både dansk og tysk

Det har jeg ikke et billede af....

Side 4: ½ salme og en "Lykken er..."-tegning.

Bagsiden.jpg

Jeg havde også lavet nogle lommetørklædeholdere:

Lommet_rkl_deholder___enkelt.jpg

I hvert hæfte havde jeg sat lommetørklædeholderen fast med en alm. papirclips i midten af hæftet sammen med et stykke rødt tyl til bilantennen.

Så hvis man ikke har mod på at sætte den fast på en mere "fancy" måde, så er det her ganske enkelt.

Gæsterne tog så bare clipsen af og læste salmerne!

Gæsterne syntes det var rigtig godt den måde, som det var ordnet på.

Hæftet var i princippet bare et stykke A4-papir, der var foldet. Hver side var delt op i to spalter, hvor salmen i den ene spalte stod på tysk og i den anden på dansk. Selvfølgelig var teksten lidt lille, men den var ikke så lille som i de små salmebøger, man kan købe.

Du får også lige et billede af kurven med alle hæfterne i

Kurven.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for hjælpen - det bragte mig lidt videre i projektet og jeg må nok erkende, at jeg kommer til at bruge 2 A4 papirer.

MEN jeg har lige brug for, at "få skåret ud i pap".... :bearhug: HVORDAN man laver lommerne, der kan sættes fast???

Altså hvor stort papir og hvordan folder man ("foldevejledning")!!!??

Karina.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer