Jyden

Takke-rækkefølge

7 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Talerækkefølge

1. tale: Værten byder velkommen og fortæller hvem der er toastmasteren.

2. tale: Brudens far (hvis han ikke er tilstede, kan talen holdes af brudens mor eller et andet nærtstående familiemedlem).

3. tale: Brudgommen tale

4. tale: Forloveren

5. tale: Brudgommens far

6. tale: Bruden (frivilligt)

Hvis der er andre, der vil holde tale, gælder rækkefølgen, at jo tættere man er på brudeparret, jo før kommer man til.

0

Del dette indlæg

Talerækkefølge

1. tale: Værten byder velkommen og fortæller hvem der er toastmasteren.

2. tale: Brudens far (hvis han ikke er tilstede, kan talen holdes af brudens mor eller et andet nærtstående familiemedlem).

3. tale: Brudgommen tale

4. tale: Forloveren

5. tale: Brudgommens far

6. tale: Bruden (frivilligt)

Hvis der er andre, der vil holde tale, gælder rækkefølgen, at jo tættere man er på brudeparret, jo før kommer man til.

Hej Rikke

Tak, men det taKKe-rækkefølgen, jeg spurgte til. :cheerleader3::bearhug:

0

Del dette indlæg

Jeg fik fortalt en "rækkefølge" men ved ikke om det er den man skal rette sig efter eller om den er helt korrekt.. Men det var noget med at man som brud som den/de første skal takke gommes forældre, derefter sine egne forældre og så gommen.

Har aldrig rigtigt hørt folk takke venner etc.. så ved ikke hvor de skal hen i rækkefølgen.. Men altså, nu er det jo noget nyt at bruden holder tale.. så tror ikke der er nedskrevet nogen regler omkring rækkefølgen.. Men bare gør det som du føler er rigtigst for dig :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, nu ved jeg jo ikke i hvilken forbindelse du mener, men...

Hvis det er tak for hjælpen til brylluppet, så gøres det i velkomsttalen - der kunne det jo være oplagt at der var nogle venner der havde givet en hånd med - det skal de selvfølgelig have ros for. Men det klares efter forældrene - hvis de har hjulpet til, men det må I jo prioritere, hvem der har ydet mest.

Hvis det er i din personlige tale og det er fordi, der er nogle venner der har været med til at smede jer sammen i tidernes morgen, så kan man jo indarbejde det i talen og drikke deres skål som et lille afbræk i talestrømmen - ikke mindst kan du benytte lejligheden til at få lidt væske i den tørre mund.

0

Del dette indlæg

Ja, nu ved jeg jo ikke i hvilken forbindelse du mener, men...

Hvis det er tak for hjælpen til brylluppet, så gøres det i velkomsttalen - der kunne det jo være oplagt at der var nogle venner der havde givet en hånd med - det skal de selvfølgelig have ros for. Men det klares efter forældrene - hvis de har hjulpet til, men det må I jo prioritere, hvem der har ydet mest.

Hvis det er i din personlige tale og det er fordi, der er nogle venner der har været med til at smede jer sammen i tidernes morgen, så kan man jo indarbejde det i talen og drikke deres skål som et lille afbræk i talestrømmen - ikke mindst kan du benytte lejligheden til at få lidt væske i den tørre mund.

Jeg har intet nedskrevet endnu og kender ikke til nogen "korrekt takke-rækkefølge", men forestiller mig at jeg vil starte med at takke alle der har været med til at gøre dagen så perfekt (uden at nævne navne - denne er helt generel til de mange, der har hjulpet os). Herefter vil jeg takke mine egne forældre, derefter mine svigerforældre, bl.a. for den dejlige mand, som jeg nu er gift med - så synes jeg at det helt naturligt peger mod at jeg skal holde en lille tale for min mand.

Denne rækkefølge synes jeg virker mest naturlig og "flydende".

Jeg tror bare at du skal gøre som du selv synes og som du selv synes virker bedst.

0

Del dette indlæg

Tak for hjælpen!

Jeg havde nok tænk min tale lidt for omfattende, kan jeg se nu :shopping: . Det er ikke sådan, når man er vant til at holde foredrag en times tid ad gangen for op til et par hundrede mennesker :shopping: .

Tror, jeg vil holde mig til en generel tak i min egen tale, og så har gemalen og jeg talt om at begynde middagen med en tak for hjælp, gaver osv. osv.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer