brud 2008

Ang. tilretning af kjole

7 indlæg i dette emne

Jeg håber, der er nogen, der kan hjælpe mig med at give deres besyv med, da jeg er lidt fortvivlet..

Jeg skal giftes d. 30. august og bestilte og købte en kjole for 3 måneder siden. Forleden ringede jeg til butikken for at høre, om den var kommet hjem som planlagt og for at aftale tid til tilretning.

Kjolen var imidlertid ikke kommet hjem endnu. Pga. at jeg har meget travlt i slutningen af juli, spurgte jeg om jeg kunne få en tid til tilretning i starten af august - og om det ville være tidsnok. Butiksindehaveren sagde først, at det ville være meget tidligt at få den rettet til allerede der og at hun desuden havde ferie de første 2 uger af august. Så hun mente først vi skulle starte tilretningen efter hendes ferie, som slutter midt i august - dvs. mindre end 2 uger før brylluppet. Hun gav mig ikke noget tidspunkt, men sagde at vi skulle tales ved, når hun kom hjem fra ferie.

Det har jeg så gået og tænkt lidt over, og det synes jeg egentlig slet ikke, at jeg kan med.. Jeg synes det er AL for kort tid inden brylluppet. Pga. en eksamen, får jeg MEGET travlt de sidste 2 uger op til brylluppet, og butikken ligger faktisk 3 timers kørsel fra hvor jeg bor.. Desuden skal der laves rigtig meget på kjolen: sys ind, lægges op, sættes stivere i samt forskellige pyntedetaljer. Og desuden har jeg hverken nerver eller tid til at skulle køre derned og hente kjolen f.eks. 1 eller 2 dage inden brylluppet.

Så nu vil jeg lige høre, hvad I siger? Er 2 uger inden brylluppet ikke meget sent at starte tilretningen?? Og kan man ikke godt tillade sig at stille lidt krav, når man ligger 10.000 kr. i en butik??

Tak for jeres tid.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa jeg skal ha tilrettet kjole 10 dage før brylluppet og det er jeg helt ok med for de har sy stue i butikken og det er aftalt at jeg skal ha kjolen med hjem samme dag så jeg kommer morgen stund af også shopper jeg lidt og kommer tilbage efter min dejlige kjole samme dag men den skal så kun lægges lidt ud og lægges lidt op.... Men det er jo næsten også kun noget du selv kan afgøre hvad du har tid til.... kunne hun ikke begynde at tilrette den inden hendes ferie sådan hun har den klar kort efter hendes ferie

0

Del dette indlæg

Jeg skal giftes samme dato som dig og har lige været til tilretning. Så ifølge mig er det ikke for tidligt. Hos mig skal kjolen kun lægges op og ellers skal der ikke laves noget. 2½ uge før brylluppet skal jeg prøve kjolen igen, men kun fordi det er ferie nu og skulle jeg komme til at tage lidt på, så har jeg lige 2½ uge til at lave en stress-slankekur :unsure:

Hvis du har det bedst med at få lavet tilretningen nu, så ville jeg ringe igen til forretningen og forklare dem, at du de sidste 2 uger op til brylluppet har rigtig, rigtig travlt. Og om det ikke er muligt at få lavet tilretnigerne nu, da det også vil give dig væsentlig mere ro i sindet.

Held og lykke med det hele :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Jeg tror også jeg ville vælge at få det gjort nu. Jeg skulle ringe 2 måneder før og aftale tilretning. Det har jeg lige gjort idag. Jeg skal have tilrettet d. 22. juli og skal først giftes 13. september. Så nu kommer jeg da helt i tvivl om om det er for tidligt. Jeg har nemlig planer om at tabe mig fortsat. Men tror dog ikke selv på at det bliver til mere end 2-3 kilo fra tilretningen til selve dagen. SÅ må jeg snakke med dem om om vi kan lave noget panik tilretning i tilfælde af at det kan ses på kjolen.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har lige været til tilretning! Min kjole skal kun lægges op, men de var kun glade for at jeg var i så god tid.... hvilket de iøvrigt også anbefaler! Jeg må ikke tabe mig mere da den så bliver for stor, men det har jeg heller ikke umiddelbart brug for! Jeg skal for øvrigt giftes 20. september!

Jeg synes det virker som sidste øjeblik hvis du først skal til tilretning 14 dage før dit bryllup!

Knus Lene

0

Del dette indlæg

Jeg skal hente min kjole 12 august - 4 dage inden brylluppet... jeg var deroppe her for et par uger siden hvor de sidste nåle osv blev sat i osv - og er der noget d. 12 så retter hun det med det samme der... (og det er 100% sikkert at jeg får min kjole og min datters kjole med hjem den dag)

Men lyder til at dine tilretninger er noget af en omgang- og jeg kan godt forstå du er/var nervøs... godt at det kunne endres :)

Redigeret af joro
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer