Camilla Brylle

Svigerinde problemer

9 indlæg i dette emne

Hej piger!

Skriver til jer på vejne af min svigerinde (min kærestes søster) - som også skal være min frisør og toast master til brylluppet.

Hun er en meget stor pige - men køn - og har det rigtig skidt med sig selv. I løbet af de 9 år som jeg har kendt hende er hun bare blevet større og større. Hun har gået til mange diatister, men uden det store held. Hun spiser meget begrænset og aldrig noget med sovs eller dressing. Alligevel sker der ikke noget - andet end at hun bliver større.

Jeg ved at hun er meget ked af det, men har svært ved at tale med hende om det. Både mig og min kærestes brors kone er små og slanke og hun bliver meget afvisende når vi taler krop og vægt fordi:"vi jo ikke aner hvad vi taler om". Hun har ikke nogen kæreste og har i det hele taget svært ved at komme ud af sin skal og være glad. Hun taler ofte om at hun jo ikke altid vil se sådan ud og at vi da ikke ved om hun har en kæreste og vil komme os i forkøbet med børn osv. :cheerleader3:

Nu er det jo sådan at hun gerne vil have noget pænt, nyt tøj til brylluppet. Hun går altid i sort (for at skjule sig) og har sagt at det "nok ender med det også". Har prøvet at sige til hende at det virkelig ville klæde hende med nogle farver - måske turkis, som passer til hendes øjne. Men hun siger at det ikke sidder pænt.

Helt ærligt, så er jeg fuldstændig ligeglad med om hun kommer i sort fra top til tå til vores bryllup, men vil rigtig gerne hjælpe hende med at finde noget rigtig flot med farver, så hun kan se at det kan lade sige gøre og så hun kan "stråle på dagen"

Men som i kan høre, så er situationen lidt betændt :loveboard:

Mine spørgsmål er så:

- Hvordan kan jeg hjælpe hende bedst?

- Er der nogen af jer der kender en god butik til store piger i København jeg kan anbefale?

- Eller skal jeg bare lade hende være?

Jeg vil rigtig gerne hjælpe hende, men ved ikke om hun vil forstå det på den måde, eller bare tro at jeg blander mig og stryger salt i såret..

Tak fordi i læste med så langt og på forhånd tak for jeres råd og hjælp..Har virkelig brug for det.

Mange knus

:thumbsupsmileyanim:

Camilla

Mange knus

Redigeret af Camilla Brylle
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa,

jeg tror jeg ville spørge hende om hun vil have mig med ud og købe tøj, der mange butikker for store piger der ligger bla. en i lyngbycentret.

men vigtigt at hun ikke føler sig presset, men du kender hende bedst men giv udtryk for du hjertens gerne vil med hvis hun vil have det.

:thumbsupsmileyanim:

Helle

0

Del dette indlæg

Åh, det er bare så svært. Jeg vejer selv ca. 15 kg. for meget og vil også rigtig gerne tabe mig. Det kan være svært at finde tøj, som både er smart og samtidig sidder pænt - også selvom jeg ikke er voldsomt overvægtig.

Jeg ved dog fra mig selv, at jeg også har meget svært ved, når andre skal blande sig i mit udseende og mit tøj - også selvom det bliver gjort i den bedste mening. Det bliver kun sværere når det er en person, som selv er rigtig flot og slank der gør det. Flere gange er jeg kommet hjem med noget tøj, som jeg alligevel ikke ville komme til at bruge, fordi en veninde syntes at det så så flot ud og fordi "Anja, du bør altså bruge nogen flere farver". Det er meget muligt at det er rigtigt nok, men når man ikke selv har det godt med sin størrelse er det altså meget grænseoverskridende at dukke op i noget opsigtsvækkende tøj, for man vil tit helst, at der ikke er for mange, der lægger mærke til en.

Derfor synes jeg at du skal lade hende være. Du har jo fortalt at du synes det kunne være flot til hende med f.eks. turkis tøj - så kan hun jo vælge at tage mod dit råd eller lade være. Jeg har i hvert fald selv let ved at blive ked af det, når slanke veninder fortæller hvad der kunne være flot til mig og gerne vil hjælpe mig med at finde tøj, for samtidig siger de jo til mig, at jeg ikke selv er i stand til at vælge tøjet.

0

Del dette indlæg

Hejsa :thumbsupsmileyanim:

Jeg er selv en stor pige, har været meget meget større og kan godt følge din svigerinde.

Men jeg tror jeg ville spørge hende om i ikke skulle ta en tøsetur, måske du kunne give en cafetur når i har været ude og kigge tøj. Opmunter hende og få hende til at føle sig som en prinsesse, for hun skal da helt sikkert i noget lækkert festtøj der ikke er sort, hun har intet og skamme sig over jo :cheerleader3:

Synes det er rigtig sødt af dig at du tænker på hende det er virkelig smukt af dig :loveboard:

Seadancer

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er selv en størrelse stor.

Jeg kan godt følge din svigerinde i når hun siger at I ikke ved hvordan det er, for når man altid har været stor og altid har skullet tænke over hvad man kom i munden. Og du måske ikke skal tænke specielt over det, og bare er tynd helt naturligt.

For mig gør det ondt når nogen omtaler min vægt, og jeg ved godt at jeg skal gøre noget ved den. Men jeg har det godt med mig selv og jeg skal nok tabe mig.

Dyrker din svigerinde nogen form for sport? Måske du skal opmuntre hende til det - rulleskøjter/cykel/gå hvad hun nu finder sjovt... måske golf?

Du ser jo ikke hvad hun spiser i løbet af en dag, eller når hun sidder derhjemme og spise. Kan godt være hun kun holder en 'sund' facade oppe når hun er sammen med jer.

Jeg ved der er åbnet en Lis G i Hillerød, de har kun stor pige tøj. Derudover er der i Fields, Nanna XL og måske også Zizzi, som begge forhandler stor pige tøj. De forskellige Zizzi butikker har ikke det samme udvalg, synes ikke den i Lyngby havde et ungt udvalg, dengang jeg boede i Lyngby. Derudover findes der denne hjemmeside: www.ypursclothing.co.uk, billigt og fornuftig pris, hvis hun skal prøve forsigtigt med nogle nye farver.

Hvis du kommer med ud at købe tøj, så selvfølgelig ros når det ser godt ud, men sig også når det ikke ser godt ud.

Når du siger turkis er en god farve til hende, så dæmp det måske til kun at være en skjorte eller en sort cardigan udover.... Og så find ud af hvad der klæder hendes krop.

Håber du mærker efter hvordan din svigerinde har det og ikke bare kører hende ned...

0

Del dette indlæg

Endnu en stor pige her ;.)

Sødt af dig at ville hjælpe! men far med lempe!! Det er rigtigt svært at lade en anden hjælpe sig på det område når man er stor.

Jeg ved ikke hvilken størrelse hun bruger, men jeg har sommetider fundet noget i moonsoon som jeg lige kunne passe - str 22= 50-52 i danske størrelse. De har størst udvalg i den inde på støget ( det er fast udflugtsmål når vi er i KBH da den ikke findes i Jylland!). de har lidt mere festligt/ feminint tøj end hm, zizzi og de andre mere kendte mærker!!

Eller kan jeg dele ud af mine erfaringer!

Jeg vil foreslå nogle hvide hørbukser med en flot tunika/ top til - Ex i sorthvid mønster og så friske op med ex. røde sko og taske... Det er vildt festligt uden at komme alt for langt væk fra det hun selv ønsker - (sort) og samtidigt meget behageligt at gå i! Jeg tror små skridt er vigtige og det skal helst være sejre.. så finder hun ud af at tøj kan være sjovt og så skal det nok komme! Det behagelige tøj betyder at hun vil føle sig bedre tilpas under festen!

Husk: Ikke alt for vilde/urolige farver og ikke alt for hverken store eller små mønstre.. Det får simpelthen en stor pige til at se større ud.. Gode "rene og klare" farver er bedre!!

God shoppingtur!

0

Del dette indlæg

Hej piger!

Tusinde tak for jeres svar og jeres historier! Det hjælper meget at høre det fra jer, der selv kender til det!

Selvom man prøver at sætte sig ind i det er det svært at få hele billedet med :unsure:

Hmmmm, kan godt se at den er rigtig svær og at jeg virkelig skal passe på hvad jeg siger til hende. Hun bliver/ kan blive meget nemt såret - og det er virkelig slet ikke min mening! Vil jo bare ha at hun føler sig godt tilpas. Er da som sagt ligeglad om hun kommer i sort - tradition eller ej. Og kan nu også høre at det faktisk ikke er lige meget med de farver. Jeg undskylder, hvis jeg har lydt naiv og pågående..

Kan se at der ligger en masse andet i det end "bare" tøj (selvfølgelig!) og at jeg skal træde varsomt. Har nok også haft lidt svært ved den tanke at jeg slet ikke kan hjælpe fordi jeg ikke selv er stor. Øv.. er faktisk ikke en rar følelse.

Så.... derfor har jeg besluttet at lade det helt ligge. Med mindre altså at hun selv beder om råd. Synes ellers at jeres tøj forslag er vildt fede - så de ligger nu i "computeren på 1. sal". :biggrin:

Det er også vigtigt for mig at huske at hun er min KÆRESTES SØSTER og det defor måske ikke lige er mig der skal tage den med hende. Vil helst ikke uforvaret støde hende fra mig, for hun er faktisk en rigtig god svigerinde. :bearhug:

Tak igen!

:bearhug:

Camilla

0

Del dette indlæg

Jeg har selv været stor 105 kg og str. 50, og tabte mig for fire år siden 40 kg. men lang tid inden jeg selv var klar og motiveret for en kur/kostomlægning havde min familie og især min mor meget travlt med min vægt og at jag skulle tabe mig, men jo mere de blandede sig jo mere trodsig blev jeg, og da jeg endelig begyndte at tabe mig sagde jeg intet om det før de selv bemærkede det efter 10 kg. det var min beslutning og det var vigtigt for mig, og som andre også har nævnt så gør det bare ondt værre når slanke mennesker mener at de lige har den rette løsning. Omend intentionen er god.

Det sagt, hvis hun selv efterlyser det eller hvis du bare foreslår en tøsetur som en anden har nævnt, så ligger der en rigtig god butik i Greve stations center der vist hedder Klædeskabet, de har smart tøj både til fest og hverdag til store piger, og det har en god pasform. Ejeren af butikken er selv stor og rigtig god til at hjælpe.

Hvis hun på et tidspunkt er motiveret kan jeg anbefale vægtkonsulenterne og motion, noget som man kan lide og som er skånsomt f.eks. svømning men ikke løb.

Men for Guds skyld lad hende tage initiativet.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

kan kun hoppe med på vognen her.

Det er kun hende selv, der ved hvornår det er rigtigt for hende. Det skulle også være mig selv der besluttede at komme i gang med kost og motion.

Der er gået 7 kg på den konto, siden mej. Men det er kun een selv der ved hvornår det er rigtigt.

knus Sanne :bearhug:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer