Søss

Hvilke ris er bedst?

17 posts in this topic

Annonce ♥

Jeg har valgt og bruge hjerte ris, som kan købes på somthingblue, ikke blot fordi de alm ris kan smidte af på tøjet, men mere fordi, at det siges at alm ris ødelægger maverne på dyrene, som spiser dem og det synes jeg ikke man kan tillade sig. Det er synd...

Hilsen

Missmormus

0

Hej Tøser.

Jeg er ved at skal fabrikere risposer og er lidt i vildrede angående hilke ris der er bedste at bruge. Er det grødris eller de andre? der er noget om at nogle ris kan farve tøjet.....

Mvh. Rikke

Grødris er vist et godt bud. De skal i hvert fald være runde og ikke aflange og spidse for de kan måske komme til at gøre lidt ondt når de bliver kastet. Mht. at de farver tøjet bør det være godt nok at risene blot skylles og tørres af en gang.

0

Annonce ♥

Jeg regner med, at vi bruger grødris -de kan godt lave pletter på tøjet, men har hørt, at det skulle kunne børstes væk igen... Hvis det er lidt fugtigt i vejret, kan det dog godt være, at man skal bruge en fugtig klud til at fjerne pletterne med...

Mht. om fuglene kan tåle ris, så har der været et svar på Skov- og Naturstyrelsens hjemmeside, at det er en skrøne, at fuglene ikke kan tåle ris... Har desværre ikke kunnet finde indlægget her efter at de har fået ny hjemmeside...

Hjerterisene fra Somethingblue er rigtig søde, men hvis det er fugtigt eller regner, så smelter de med det samme, og så får man det klister på tøjet...

Så uanset hvad man vælger, så tror jeg altså, der er risiko for pletter...

0

Vi har brugt grødris - fordi de er pæne og runde.

Min veninde siger, man kan skylle dem i en sigte først og så lægge dem til tørre på et viskestykke - så pletter de ikke. Helt ærligt - jeg sprang den proces over - gad simpelthen ikke - har hørt, at "pletterne" kan børstes af igen - og vi skal først "rises" sent på aftenen - så kan tøjet bare komme hjem og sendes til rens.

0

Vi har også brugt grødris. De var lidt pænere end almindelige ris. Og også lidt hvidere.

Jeg har slet ikke tænkt på at de kan farve. Men satser på det gør alligevel :cheerleader3:

God arbejdslyst med risposerne.

P.s. Vi har sat de der små børnecitater på vores risposer. Det syntes jeg er en meegt sød ide.

0

Annonce ♥

Jeg regner med, at vi bruger grødris -de kan godt lave pletter på tøjet, men har hørt, at det skulle kunne børstes væk igen... Hvis det er lidt fugtigt i vejret, kan det dog godt være, at man skal bruge en fugtig klud til at fjerne pletterne med...

Mht. om fuglene kan tåle ris, så har der været et svar på Skov- og Naturstyrelsens hjemmeside, at det er en skrøne, at fuglene ikke kan tåle ris... Har desværre ikke kunnet finde indlægget her efter at de har fået ny hjemmeside...

Hjerterisene fra Somethingblue er rigtig søde, men hvis det er fugtigt eller regner, så smelter de med det samme, og så får man det klister på tøjet...

Så uanset hvad man vælger, så tror jeg altså, der er risiko for pletter...

Hejsa.

Her er et indlæg om det med fuglene, og link til det, og jeg mener at de bryllupper jeg har været til der har det været grødris.

http://www2.skovognatur.dk/brevkasseqna/Sp...cb-477bac2cf6d0

Det er ikke første gang, jeg bliver spurgt om det er rigtigt, at fugle dør af ris, og jeg er helt sikker på, at det er en vandrehistorie.

Fugle kan sagtens tåle ris, og ris er sikkert et godt energitilskud til den naturlige føde. De kan naturligvis ikke leve udelukkende af ris, men det er jo heller ikke tilfældet, da der ikke er bryllup hver eneste dag året rundt, så fuglene bliver nødt til også at finde anden føde.

Derfor er det sikkert du og din kommende gom, som vil få det værst med risene - luk øjnene!

Med venlig hilsen

Stephan Springborg

0

Vi brugte grødris og ja de laver små støvpletter på mandens mørke tøj, men det er nemt lige at børste af. Vi have fået anbefalet at have en fugtig klud i en pose med til inden vi skulle fotograferes. Men min veninde glemte at smide den i bilen, så vi brugte mandens ekstra sokker til senere på aftenen, helt tørre og det kunne sagtens tage det :cheerleader3:

0

Hejsa.

Hvilke ris er bedst. Ja hvis man spørger fuglene så vil de vist gerne foretrække at det bliver fuglefrø. Specielt når der kastes ved kirken. Fuglefrø giver ingen pletter på kjolen. Så jeg vil til enhver tid anbefale fuglefrø. Så er der jo intet der går til spilde. Fuglene kan ikke tåle alle de ris de spiser. Det giver forstoppelse og det dør de af. Nej du lav dine risposer med fuglefrø i stedet for og hjælp naturen, så er du en engel.

Hilsen arbejde

0

Annonce ♥

Hejsa.

Hvilke ris er bedst. Ja hvis man spørger fuglene så vil de vist gerne foretrække at det bliver fuglefrø. Specielt når der kastes ved kirken. Fuglefrø giver ingen pletter på kjolen. Så jeg vil til enhver tid anbefale fuglefrø. Så er der jo intet der går til spilde. Fuglene kan ikke tåle alle de ris de spiser. Det giver forstoppelse og det dør de af. Nej du lav dine risposer med fuglefrø i stedet for og hjælp naturen, så er du en engel.

Hilsen arbejde

Hej hvis du læser længere oppe, så kan fuglene netop godt tåle risene, de dør ikke af dem...

jeg vil vælge alm grødris som de andre, men tanken om solsikke fræ har også været inde i min tanke, fordi det er lidt andreledes, smil

hvorfor er det endelig man smider ris?

0

Hejsa.

Hilsen arbejde

0

Hejsa.

Hilsen arbejde

Ang fuglefrø jeg blev gift sidste år og et par af gæsterne smed fuglefrø på os lige efter kirken vi skulle til fotograf derefter og alle frøene klistrede sig fast til huden det var et helvede at få af..... Så vil ikke anbefale at bruge det hverken før eller efter festen..... Og så skader ris ikke fuglene, grødris er de bedste de stikker ikke og så tager de sig flot ud i risposerne....... de smitter heller ikke voldsomt af syntes ikke det var et problem det kan børstes af, så spar vaskeprocessen...

0

Annonce ♥

Vi har lagt korn i vores poser.

jeg håber ikke at de laver pletter på tøjet.

Vores fotograf mener ikke at korn pletter og samtideligt synes han at det ser rigtig godt ud på billederne når der kastes ris på brudeparret, han synes det glinter lidt.

Hilsen Jeanette

0