DideP

Hvordan valgte i datoen?

23 indlæg i dette emne

Vi kan simpelthen ikke finde ud af hvilken dato vi skal giftes....

Vi mødtes 18/1-04 og blev kærester 27/2-04, men det er altså en kold tid at blive gift på...

Jeg kunne godt tænke mig forårsbryllup...

Men 4/4-09 dutter ikke pga nogle venner skal giftes der...

Så vidt jeg ved er begge vores livstal 6, og den 6/6-09 skulle være en god dag, men jeg synes det erlidt uhyggeligt at det ligner 666 så meget... Men 9/9-09 er værre...

Ellers skal man tage 1/8 eller 8/8 så er det også nemt at huske... men det er så sent...

Hvordan besluttede i jer?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min mand friede til mig nytårsaften 2006-2007 og vi ville gerne at det blev den kommende sommer vi skulle giftes. Da vi skulle tage hensyn til at vores forældre var i landet, og at min kusine (som jeg rigtig gerne ville have med), havde termin i starten af august, vi ville have en bestemt kirke og den skulle være ledig, vi skulle have et sted at holde festen og det skulle ikke være midt i sommerferien, så endte det med at blive d. 18. august.

Knus fra

ViTo

0

Del dette indlæg

Vi kan simpelthen ikke finde ud af hvilken dato vi skal giftes....

Vi mødtes 18/1-04 og blev kærester 27/2-04, men det er altså en kold tid at blive gift på...

Jeg kunne godt tænke mig forårsbryllup...

Men 4/4-09 dutter ikke pga nogle venner skal giftes der...

Så vidt jeg ved er begge vores livstal 6, og den 6/6-09 skulle være en god dag, men jeg synes det erlidt uhyggeligt at det ligner 666 så meget... Men 9/9-09 er værre...

Ellers skal man tage 1/8 eller 8/8 så er det også nemt at huske... men det er så sent...

Hvordan besluttede i jer?

Har han friet, for så kunne det være at man kunne bruge noget fra den dato?

Eller hvis der er noget der ligger tæt på fødselsdage, forældres bryllupsadage osv. Dette ville jeg da tænke over hvis det var....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har endelig altid sagt at skulle vi giftes, så skulle det være den 15.08.2009, da vores årsdag her faldt på en lørdag...

Så det blev det til :cheerleader3:

Same story here... Vores årsdag rammer en lørdag næste år... 16/05 - 2009

0

Del dette indlæg

Vi vidste, at vi gerne ville have august 2009. Og så kom det lidt an på, hvornår der var plads på feststedet og herefter i kirken. Gav min kæreste to valg 15. aug. eller 29. aug., for der havde vi hørt, at lokalerne var ledige, og han synes den 29., så det var 1. prioritet, da jeg talte med præsten! Ikke videre videnskabeligt eller romantisk. Vi har årsdag i december måned, men der ville vi nu ikke så gerne giftes :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Vi har valgt 6/6-09, fordi vi tror, den dato vil være nem for min forlovede at huske :cheerleader3: ... Datoen betyder som sådan ikke noget specielt for os, det var bare den, vi faldt for, da vi bladrede gennem kalenderen... Vores årsdag passer nemlig først med en lørdag om maaaaaaaaaaaaaaaaange år... For det var ellers vores første tanke... 2. ide var så på Valentinsdag, men der er jo risiko for snestorm, hvilket ikke er så fedt, når en del af familien kommer fra Jylland...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg VILLE giftes i maj, da jeg synes forårsfarverne er så dejlige, samt at vejret tit arter sig bedre i maj end i juli/august... Den eneste weekend der ikke var konfirmation/fødselsdag og byfest, var weekenden med den 30.

Desuden så er det i pinsen, så vi har fri om mandagen, hvilket er RIGTIG godt da jeg er studerende og ikke har særlig meget ferie.... Så det giver en gratis fridag :cheerleader3:

Så her bliver det pinsebryllup :loveflag:

0

Del dette indlæg

Vi valgte vores ud fra at oktober er en meget betydningsfuld måned for os begge, jeg har fødselsdag der og C er jæger, så det er jo nærmest den vigtigste måned på året for ham :cheerleader3:

Jeg har fødseldag d.3/10 og vi har månedsdag d.5/10 så da det hed lørdag d. 4/10 så var den i vinkel!! :loveflag:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har valgt 6/6-09, fordi vi tror, den dato vil være nem for min forlovede at huske :lol: ... Datoen betyder som sådan ikke noget specielt for os, det var bare den, vi faldt for, da vi bladrede gennem kalenderen... Vores årsdag passer nemlig først med en lørdag om maaaaaaaaaaaaaaaaange år... For det var ellers vores første tanke... 2. ide var så på Valentinsdag, men der er jo risiko for snestorm, hvilket ikke er så fedt, når en del af familien kommer fra Jylland...

Vi har også valgt den 6/6.09, i håb og at P husker dagen :cheerleader3: Datoen betyder heller ikke så meget for os.

Vores årsdag falder ellers på en lørdag, men den 10 januar vil jeg altså ikke giftes. KOLDT og mit blåt ville være hele mig. Jeg synes så det ellers skulle have været valentinsdag, men det ville P ikke. Det ville nemlig være RIGTIG nemt at huske for P, da han har fødselsdag den dag. Men det ville han ikke, han synes at jeg blev en tand for smart, da jeg forslog det :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Vi har valgt 6/6-09, fordi vi tror, den dato vil være nem for min forlovede at huske :lol: ... Datoen betyder som sådan ikke noget specielt for os, det var bare den, vi faldt for, da vi bladrede gennem kalenderen... Vores årsdag passer nemlig først med en lørdag om maaaaaaaaaaaaaaaaange år... For det var ellers vores første tanke... 2. ide var så på Valentinsdag, men der er jo risiko for snestorm, hvilket ikke er så fedt, når en del af familien kommer fra Jylland...

Nej nej, der tager du helt fejl, der er ALDRIG risiko for snestorm på Valentinsdag, for der har jeg nemlig fødselsdag :cheerleader3: (man synes vel altid selv at man har været sød, og forventer høj solskin) :bestwishes:

Vi valgte den 24. november 2007, fordi kirken var optaget 1. december (det faldt sammen med 1. søndag i advent), så blev det weekenden før.

Henriette :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har valgt den kolde årstid - og for os er det bare PERFEKT!

Vi har valgt d. 10. januar - dagen før min kommendes 30 års fødselsdag. Jeg var også i tvivl, om det nu ikke skulle være om sommeren som de fleste andre, men nej, jeg vil gerne noget, der er lidt anderledes. Hverken min kæreste eller jeg er til skovsøer og grønne enge i baggrunden på bryllupsbillederne - hellere noget anderledes! :cheerleader3:

...i går så vi lige afsnittet af Venner, hvor Phoebe bliver gift, og det er i snevejr - SÅ romantisk! :cheerleader3:

Behøver jeg at sige, at vi håber på noget lækkert snevejr på vores bryllupsdag? :lol:

0

Del dette indlæg

Vi var også igennem den der overvejelse.

Grunden til at vi endte med 9. maj 2009 var:

Vores årsdag er i oktober, og det er ikke lige en måned vi har lyst til at blive gift i.

Vi ville begge gerne giftes ca. midt i maj (uden helt at kunne forklare hvorfor) :cheerleader3:

Der var for kort til den første gang det blev maj (kun fire måneder til at planlægge var ikke lige os :lol: )

Så 2009 var det nødt til at blive.

Da vi så sad der og kiggede i kalender var den 16. maj den midterste lørdag.

Men da manden er ivrig jæger, og d. 16. maj er den dag bukkejagten går ind hvert år, så droppede vi den!

Tænk hvis det skulle irritere os hvert år fremover at bukkejagt og bryllupsdag kolliderer :cheerleader3:

Ugen før er jo så d. 9. maj.

Det synes vi er en rigtig pæn dato :bestwishes:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal giftes lørdag d. 8.august 2009.

Først var planen at vi ville finde en lørdag næste år hvor det hed d. 20, fordi vi startede med at være "officielle" kærester d. 20 februar 2006.....

Men i begge vores familier er der næste år også 70-års fødselsdag, 30-års fødselsdag, sølvbryllup, min bror bliver udlært som kok og så ville min farmor være fyld 90 hvis hun havde levet (døde i januar måned), så det var faktisk svært at finde en måned hvor der ikke i forvejen var planlagte begivenheder...

Men så faldt valget på august måned og så valgte vi lørdag d. 22. august.

Men så fandt jeg ud af at jeg skal starte i skolen mandagen efter, og da jeg skal starte på 6. sem. (og derfor være ude i klinik 2 gange ti uger, og derfor ikke lige kan tage fri), aflyste vi den dato.

At vores endelige valg så skyldes d. 8. august skyldes at det så skulle være så tæt på d. 4. som muligt, fordi vi mødte hinanden d. 4. februar.....og da vi stadig synes august måned var fantastisk, blev det altså d. 08.08.09 :lol:

Håber ikke det var alt for indviklet....

0

Del dette indlæg

vi er gift d. 8/9-2007, vi villi have et sensommer bryllup og der skulle ikke gå for lang tid, og vi skulle også spare op.

vi sparede op i ca. 2 år, men vi fik også en dag vi aldrig vil glemme.

bagefter fandt vi ud af at hvis vi havde valgt den 8/10 havde vi haft kobber bryllyp og manden fødselsdag sammen tigdig

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer