smuklingen

123hjemmeside

15 indlæg i dette emne

Hej.

Vi har overvejet at lave en hjemmeside i forbindelse med vores bryllup, hvor vi f.eks. kan lægge billeder ind af feststedet, skrive hvem der har de vigtige roller, ønskeliste, dress code, vores historie, frieriet osv.

Er det noget I andre overvejer? eller er jeg gået helt i selvsving.....

Hvis det er noget I gør eller har gjort, kunne jeg godt tænke mig at vide om det er nemt at lave en 123hjemmeside? Både fordi jeg måske ikke lige er den mest suveræne til alt det computerhalløj, men også fordi jeg studerer og især fra februar -juni er der run på med eksamer, oplæg osv. Så ved mig med selv at jeg ikke kan overskue en hjemmeside oveni, hvis det er meget tidskrævende og svært.

Men hvad er jeres erfaringer?

Og hvor lang tid før vil I mene at jeg skulle gå i gang? Man siger jo at indbydelserne skal ud tre måneder før (gør man ik?), og så skal den vel være færdig lidt før, så den er helt klar når vi sender indbydelserne ud - deri vil vi nemlig skrive adressen :cheerleader3: .

Og da vi skal giftes 08.08.09 regner vi med at sende indbydelserne ud omkring maj måned (starten), så hjemmesiden skal vel være færdig i april. Tror I ik?

Håber ikke mit oplæg virker alt for ustruktureret og mærkeligt - overvejer bare en masse ting og tit er det svært at tage den endelige beslutning......og så er det jo godt at jeg har en masse BK-veninder som jer! :heart:

Håber at høre fra jer...

mvh. Lykke

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det skulle være lige til med 123hjemmeside. Sålænge du arbejder fra en pc med windows er der ingen problemer.

På Bryllupsklar forside er der link til 123hjemmeside, hvor du også kan se eksempler på hvad andre har lavet. Layoutet er vist meget fastlåst, da de ligner hinanden på nær farverne.

Jeg har ikke selv lavet en, men overvejer det, da der er mange oplysninger, som jeg ikke vil have i indbydelserne. Fx hvor kirken ligger i forhold til feststedet, hvordan med overnatning, fotografering osv. Jeg skal bare lige finde min gamle computer frem, da jeg bruger en Mac nu og det understøttes ikke.

0

Del dette indlæg

Hej

Vi har brugt 123hjemmeside til at lave vores bryllupshjemmeside og vi er meget tilfredse med det. Det er rigtig nemt at bruge og der er plads til en masse sider og fotos.

Hvis du har lyst, kan du kigge paa vores side til lidt inspiration:

www.camilla-guido.dk

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi planlægger at lave en hjemmeside, der skal være færdig i januar. Vi skal giftes i maj og sendet invitationer ud i slutningen af januar eller begyndelsen af februar, hvilket er ca. 4 måneder før...

Vi vil primært bruge hjemmesiden til en masse praktiske forhold omkring brylluppet:

- Mange gæster kommer langvejs fra, så vi vil linke til overnatningsmuligheder i forskellige prisklasser.

- Oversigt over, hvem der har tillidsposterne... altså toastmaster og gavekoordinator, hvis vi skal have en sådan...

- Ønskeseddel - jeg synes, det er dårlig stil at sende den med invitationen, på denne måde slipper vi for alt for mange meget kreative bud, plus vi skal ikke sende den 117 gange til tanter i Jylland

- Logistikken... vi holder reception ved kirken og sørger for transport videre, men nogle vil alligevel køre selv og skal selvfølgelig have muligheden for at se et kort

- tjaaaa etc. etc. etc.

Vi vil nok ikke bruge 123, men det er mest fordi jeg synes, at designet er meget rigidt, og der er få muligheder for at ændre på det - så vi finder nok bare en af de andre færdige hjemmeside-skabeloner at bygge udfra.

0

Del dette indlæg

Vi har et par 123-hjemmesider. En for vores lille familie og en til vores bryllupsbilleder.

Familie hjemmesiden 123hjemmeside.dk/sofine har vi haft en del år, den anden 123hjemmeside.dk/TrineKenneth , er vi lige gået igang med.

Det er SUPER let!! Og ikke specielt dyrt (129,- for 3 mdr.)

Du skal være velkommen til, at kigge forbi vores sider :cheerleader3:

Go´ fornøjelse!

0

Del dette indlæg

Jeg har i lang tid haft min egen hjemmeside.

På den har jeg tilføet et par sektioner mht. vores bryllup.

Her kan man bl.a læse om:

Den grove planlægning - ikke for detaljeret, for her følger familien jo med :thumbsupsmileyanim:

Vores ønskeseddel, og se billeder af ønsker som er lidt svære at forklare.

:bearhug::7himmel:

0

Del dette indlæg

Vi har også en 123hjemmeside, men har valgt at købe domænet, så vores hjemmeside hedder morten-heidi.dk Kig gerne forbi! Vi havde dog hjemmesiden før alt det her med bryllup, men den kommer til at have en masse med det at gøre alligevel her op til!

Kram Heidi

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg havde startet op med en 123hjemmeside til hver af mine unger.

Men efter et tip inde på Madam BK er jeg skiftet over til Bricksite.com i stedet for da den ser 1000000 gange mere professionel ud end 123hjemmesiderne.

Den er skabelonopbygget præcist som 123hjemmesiden, men standardpakken er GRATIS.

Man kan efter behov vælge at tilkøbe ekstra billedplads, ekstra sider og en masse andet lækkert lir'.

Man betaler kun et engangsbeløb for de ekstra ting... ingen kvartalsabbonnementer eller lignende.

Her er min knægts hjemmeside.... så kan I se forskellen på en 123hjemmeside og en Bricksite side.

Den har taget ca. 2 timer at lave i den form den fremstår i nu.

Jeg skal have tilkøbt lidt ekstra sider snart, men jeg har kun brugt lige knapt 5% af den tilgængelige billedplads så der er rigeligt endnu.

Stort :bearhug: fra Marianne

0

Del dette indlæg

Men efter et tip inde på Madam BK er jeg skiftet over til Bricksite.com i stedet for da den ser 1000000 gange mere professionel ud end 123hjemmesiderne.

Den er skabelonopbygget præcist som 123hjemmesiden, men standardpakken er GRATIS.

Man kan efter behov vælge at tilkøbe ekstra billedplads, ekstra sider og en masse andet lækkert lir'.

Man betaler kun et engangsbeløb for de ekstra ting... ingen kvartalsabbonnementer eller lignende.

Her er min knægts hjemmeside.... så kan I se forskellen på en 123hjemmeside og en Bricksite side.

Jeg skal have tilkøbt lidt ekstra sider snart, men jeg har kun brugt lige knapt 5% af den tilgængelige billedplads så der er rigeligt endnu.

Hej Marianne.

Mange tak for dit svar.

Tjekkede lige hurtigt din søns hjemmeside ud igår og det ser rigtig flot ud (altså på nær alle de der slanger! - uha der fik jeg godt nok kuldegysninger), men tror da absolut at jeg vil give mig i kast med bricksite.com så (også især når det er gratis, for man kan vel ligeså godt spare der hvor man kan, ik?).

Skriver jeg bare www.bricksite.com og så kommer det hele frem? SKal man være rigtig hardcore hjemmeside ekspert, for at kunne kreere en brugbar og flot hjemmeside?

Mange tak for hjælpen endnu en gang,

:7himmel: Lykke

0

Del dette indlæg

Yep.... du skriver bare www.bricksite.com

Så bliver du guidet videre til at oprette din egen hjemmeside.

Man behøver absolut ikke være hardcore web designer for at lave sådan en side.

Det er skabelon-baseret ligesom 123hjemmesiden og så har de en række rigtigt gode instruktionsvideoer så du kommer godt fra start.

Jeg er i hvertfald rigtigt glad for Bricksite da det er gratis og man kan for et engangsbeløb tilkøbe de ekstra-ting man har behov for uden at få proppet reklame ned i halsen.

Da jeg ville lave en linkside på 123hjemmesiden måtte jeg finde mig i at der på starten af den side-skabelon var en jubii-søgemaskine (.... eller var det yahoo??) som fyldte hele skærmbilledet. Gemt nedenunder kunne jeg så lægge mine egne links. :thumbsupsmileyanim:

Øh, nu skulle jeg betale abonnement på 129,- i kvartalet for hjemmesiden og skal jeg så samtidig finde mig i at en af undersiderne var domineret af en skod-søgemaskine jeg aldrig kunne drømme om at bruge selv og folk samtidig skal scrolle et helt skærmbillede ned for at finde mine tilføjelser?

Det synes jeg ikke er okay.... det vil jeg simpelthen ikke betale for når der findes et både flottere, mere reelt og billigere tilbud.

Rigtig god fornøjelse med Bricksite. :bearhug:

Stort :7himmel: fra Marianne

0

Del dette indlæg

Yep.... du skriver bare www.bricksite.com

Så bliver du guidet videre til at oprette din egen hjemmeside.

Man behøver absolut ikke være hardcore web designer for at lave sådan en side.

Det er skabelon-baseret ligesom 123hjemmesiden og så har de en række rigtigt gode instruktionsvideoer så du kommer godt fra start.

Jeg er i hvertfald rigtigt glad for Bricksite da det er gratis og man kan for et engangsbeløb tilkøbe de ekstra-ting man har behov for uden at få proppet reklame ned i halsen.

Da jeg ville lave en linkside på 123hjemmesiden måtte jeg finde mig i at der på starten af den side-skabelon var en jubii-søgemaskine (.... eller var det yahoo??) som fyldte hele skærmbilledet. Gemt nedenunder kunne jeg så lægge mine egne links. :thumbsupsmileyanim:

Øh, nu skulle jeg betale abonnement på 129,- i kvartalet for hjemmesiden og skal jeg så samtidig finde mig i at en af undersiderne var domineret af en skod-søgemaskine jeg aldrig kunne drømme om at bruge selv og folk samtidig skal scrolle et helt skærmbillede ned for at finde mine tilføjelser?

Det synes jeg ikke er okay.... det vil jeg simpelthen ikke betale for når der findes et både flottere, mere reelt og billigere tilbud.

Rigtig god fornøjelse med Bricksite. :bearhug:

Stort :7himmel: fra Marianne

Dejligt med et alternativ til 123hjemmeside.

Jeg er i gang med min egen hjemmeside på Bricksite og det er rigtig nemt at finde ud af.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så har jeg lavet vores egen hjemmeside på www.bricksite.com, og synes selv at den er blevet rigtig fin.

Tusind tak for tippet!

Stort knus fra Lykke

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer