CatieJ

Hvad betyder det?

2 indlæg i dette emne

Jeg læste i en tråd her på Bk, på et tidspunkt.. At der var et par der var kommet hjem til et pyntet hjem efter deres bryllup.. På bordet stod nogle skåle med forskellige ting.. Den ene skål var der ris i (symbol på frugtbarhed).. Men hvad der var i de andre skåle stod der ikke.. Mener dog der var en der skrev det var græskarkerner..

Nå men mit spørgsmål er (skal snart til min søsters bryllup, jeps hun skal sgu giftes før mig) og ville i den forbindelse gerne lave sådan noget symbol halløj.. Men svært når jeg ingen ide har om hvad der er af symboler og hvad det betyder..

Så nogen der ved hvad de forskellige ting betyder?

Som sagt ved jeg at Ris er et symbol for frugtbarhed.. Men hvad er der ellers? :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg gav engang (i anden anledning) min søster en pose salt (så hun aldrig kommer til at mangle krydderi i sit liv), noget brød (for at hun aldrig skal gå sulten i seng), nogen bloklys (for at lyset altid vil skinne i hendes liv) og måske kunne man også give en mønt (for at man aldrig skal komme til at vende den sidste 25'øre - eller dvs. 50'øre nu, hvor 25'øren udgår).

Redigeret af Ceciliesmor
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer