Guest RikkeogMartin

Nu skal der ske noget (Motion)

56 posts in this topic

Nå - nu kan jeg ikke blive ved at trække den mere! Jeg vil have smidt en del kilo inden mit bryllup om ca 200 dage, så nu er det altså igang.

Den her tråd er for alle dem der skal smide nogle kilo - og lidt mere end 2 kg :loveflag:

Her kan vi rose hinanden og skælde hinanden ud - og det er helt lovligt, for vi indvilliger selv i det :cheerleader3:

Hvem er med mig??

Startdato: Lørdag d. 20/9. Der begynder vi alle at skrive ind her hvad vi har lavet af motion og måske også med tiden hvad vi har tabt af kg.

Nogen der er friske? - Jeg laver en opdatering engang imellem i denne tråd over hvem der er med osv.

:cheerleader3:

0

Annonce ♥

Godt - dem der er med :cheerleader3:

RikkeogMartin

BiancaNavne

Susanne Nicolaisen

Smuklingen

SørenogAnette

Krc

TReax

Edited by RikkeogMartin
0

Jeg er godt nok allerede i fuld sving, har dog skullet holde mig i ro de sidste 14 dage, så det er hårdt at komme igang igen... Men vil da gerne være med...

Jeg tjekker både det jeg taber på fedt% og på vægten...

0

JEG ER MED!!! :cheerleader3::loveflag::cheerleader3:

Indtil videre gået fra 89,5 til 81,5 idag (siden marts)

MÅL: 75 kg - så er godt på vej

Starter yoga på torsdag, svømmede fredag og skal svømme i morgen.

knus Sanne :boohoo::boohoo::blush::denmarkflag::denmarkflag::loveboard::iloveyou::iloveyou:

0

Annonce ♥

Fedt at I er med :cheerleader3:

Jeg er pt syg, og bliver forpustet af selv den mindste overanstrengelse, så jeg skal lige være lidt mere ovenpå inden jeg går igang.

Men ellers har jeg købt løbesko (vil til at løbe, for første gang siden... øh ja folkeskolen eller sådan noget)

Mine rulleskøjter er blevet lavet så de er klar igen

Jeg har kondicykel herhjemme, som jeg bruger nogle gange om ugen, når jeg ikke er syg ...

Så mentalt er jeg egentlig klar - det er bare ærgeligt at når jeg lige skal til at lave noget motion og har bestemt det - sååe tjae, så "kan" jeg pludselig ikke, af en eller anden grund... Åh, min vilje.. Den er ikke så stærk når det kommer til det altid...

0

Altså jeg er klar så snart jeg lige har født, hvilket jeg forventer at gøre i løbet af de næste fire uger, så skal der laves om på madvanerne og bare af med nogle kilo.....

Taber man sig af at rulle på rulleskøjter? For så skal jeg da lige have mig et par, perfekt til når jeg skal trille rundt med barnevognen alligevel :cheerleader3:

Har indtil videre ikke taget noget på under graviditeten, så det er bare kiloene fra før der skal af og helst så mange som overhovedet muligt.....

0

Altså jeg er klar så snart jeg lige har født, hvilket jeg forventer at gøre i løbet af de næste fire uger, så skal der laves om på madvanerne og bare af med nogle kilo.....

Taber man sig af at rulle på rulleskøjter? For så skal jeg da lige have mig et par, perfekt til når jeg skal trille rundt med barnevognen alligevel :cheerleader3:

Har indtil videre ikke taget noget på under graviditeten, så det er bare kiloene fra før der skal af og helst så mange som overhovedet muligt.....

Rulleskøjter er en rigtig god motionsform - det er også en af de ting jeg egentlig faktisk HOLDER AF at lave som motion. De er sjovt og med en ipod i lommen er det ikke tosset :loveflag:

0

Jeg er også frisk.....har dog været i gang et stykke tid. Men det er jo altid rart med lidt støtte og noget moralsk opbakning. Super tråd :cheerleader3: .

Jeg har nu investeret i løbetøj, og planen er at jeg skal løbe tre gange om ugen. Så er det stadig overkommeligt, og kan passe ind i en travl hverdag med studie og arbejde. Og så er jeg ikke afhængig af motionscenter eller andre. Det er kun mig selv, og så hjælper min søde forlovede mig selvfølgelig. For alle dage er ikke lige sjove.

Jeg har tabt 20 kg (på to år), men mangler ca. 9 kg endnu inden brylluppet - og det skal bare nåes........

Men kunne godt tænke mig at høre jer andre om noget (altså jer som allerede har tabt en del kg) - føler I jer stadig ligeså store, grimme og dårligt tilpas, som dengang I vejede en del mere? For min krop har ændret sig meget, og jeg kan godt se at jeg ikke er SÅ tyk igen, men inderst inde føler jeg mig bare stadig rigtig stor, og der er stadig meget tøj som jeg ikke føler mig tilpas i. Og jeg vil jo RIGTIG GERNE have selvtilliden i orden til næste år, så jeg selv føler mig som en princesse, og ikke kun at det er alle andre som synes jeg er flot. Kan I følge mig?

0

Annonce ♥

Jeg satser på at være rask nok til at gå igang lørdag, men nu har sygdommen huseret over mig i snart to uger og der ser ikke lyst ud pt, så jeg tror egentlig ikke jeg er klar, men jeg har vel lov at håbe.

Mine løbesko venter på at blive brugt

0

Jeg er også frisk.....har dog været i gang et stykke tid. Men det er jo altid rart med lidt støtte og noget moralsk opbakning. Super tråd :cheerleader3: .

Jeg har nu investeret i løbetøj, og planen er at jeg skal løbe tre gange om ugen. Så er det stadig overkommeligt, og kan passe ind i en travl hverdag med studie og arbejde. Og så er jeg ikke afhængig af motionscenter eller andre. Det er kun mig selv, og så hjælper min søde forlovede mig selvfølgelig. For alle dage er ikke lige sjove.

Jeg har tabt 20 kg (på to år), men mangler ca. 9 kg endnu inden brylluppet - og det skal bare nåes........

Men kunne godt tænke mig at høre jer andre om noget (altså jer som allerede har tabt en del kg) - føler I jer stadig ligeså store, grimme og dårligt tilpas, som dengang I vejede en del mere? For min krop har ændret sig meget, og jeg kan godt se at jeg ikke er SÅ tyk igen, men inderst inde føler jeg mig bare stadig rigtig stor, og der er stadig meget tøj som jeg ikke føler mig tilpas i. Og jeg vil jo RIGTIG GERNE have selvtilliden i orden til næste år, så jeg selv føler mig som en princesse, og ikke kun at det er alle andre som synes jeg er flot. Kan I følge mig?

Hej...

Altså nu har jeg ikke tabt mig vildt meget, men er da gået næsten en str. ned i bukser. Jeg er bare super stolt... Tror du skal kigge på hvordan du så ud før og så nu... så kan du se hvor meget der er sket... og så skal du huske bare at føle dig stolt... for 20 kg på 2 år... det er bare super flot!!!!

_________________________________________________________________________________________________

Jeg startede min træning i lørdags efter at holdt mig i ro i næsten en måned, så det var vildt hårdt... Men programmet har set sådledes ud: (jeg træner til dvd'er derhjemme og det fungerer rigtigt godt)

lørdag: styrketrænings dvd i 45 min (som gjorde jeg havde vildt ondt i 3 dage... puha... lagde vist for hårdt ud)

søndag: gåtur sammen med kæresten 6 km

mandag: gåtur 6 km

tirsdag: funk/showdance i 1 time (går jeg til hver tirsdag)

onsdag: gå ned i vægt dvd i 35 min

Så er rigtigt godt tilfreds med mig selv, men ved også at jeg nok ikke får trænet mere denne uge, da jeg har aftaler resten af ugen. Men på mandag skal jeg have kæresten med til pardans, så det er jeg lidt spændt på.

Edited by BiancaNavne
0

Hej med dig

Der er rigtig mange der har svært ved at få den egentlige str til at hænge sammen med følelserne omkring det. Rigtig mange føler sig stadig grimme og fede selvom de ikke er det. Det er vigtigt at du holder dig for øje, at her er nok ikke bare "nok" at tabe sig, du har noget med din selvfølelse der skal arbejdes med. Hvordan, kan jeg ikke fortælle dig, men det er benhårdt arbejde. Find evt nogle gode bøger eller prøv simpelthen at opsøge en at tale med. Lyder måske lidt drastisk, men det skulle jo ikke gerne være sådan ar du føler at du ikke fortjener at være sund og smuk.DET GØR DU!!!!

Det er svært og konstant arbejde.

Jeg er startet til Yoga idag for at lære, så at sige, at være tilstede i min krop. Jeg har læst en del af Kernesund bøgerne og mit fokus er skiftet fra at ville tabe mig, til at ville være sund. Det alene medfører at man helt naturligt fravælger en lang række fødevarer, da de ikke er lødige nok. Men igen, det er vigtigt at man lærer at føle sig godt tilpas i sin egen krop og DET forstår jeg udemærket er svært.

Håber du kan bruge min mega-lamge enetale til nogen.

krammer Sanne

:loveflag::cheerleader3::boohoo::boohoo::blush:

0

Jeg satser på at være rask nok til at gå igang lørdag, men nu har sygdommen huseret over mig i snart to uger og der ser ikke lyst ud pt, så jeg tror egentlig ikke jeg er klar, men jeg har vel lov at håbe.

Mine løbesko venter på at blive brugt

Jeg er også frisk.....har dog været i gang et stykke tid. Men det er jo altid rart med lidt støtte og noget moralsk opbakning. Super tråd :thumbsupsmileyanim: .

Hej...

Altså nu har jeg ikke tabt mig vildt meget, men er da gået næsten en str. ned i bukser. Jeg er bare super stolt... Tror du skal kigge på hvordan du så ud før og så nu... så kan du se hvor meget der er sket... og så skal du huske bare at føle dig stolt... for 20 kg på 2 år... det er bare super flot!!!!

_________________________________________________________________________________________________

Jeg startede min træning i lørdags efter at holdt mig i ro i næsten en måned, så det var vildt hårdt... Men programmet har set sådledes ud: (jeg træner til dvd'er derhjemme og det fungerer rigtigt godt)

lørdag: styrketrænings dvd i 45 min (som gjorde jeg havde vildt ondt i 3 dage... puha... lagde vist for hårdt ud)

søndag: gåtur sammen med kæresten 6 km

mandag: gåtur 6 km

tirsdag: funk/showdance i 1 time (går jeg til hver tirsdag)

onsdag: gå ned i vægt dvd i 35 min

Så er rigtigt godt tilfreds med mig selv, men ved også at jeg nok ikke får trænet mere denne uge, da jeg har aftaler resten af ugen. Men på mandag skal jeg have kæresten med til pardans, så det er jeg lidt spændt på.

Hej Smuklingen

Må jeg først ønske dig tillykke med dit flotte vægttab. :hug:

Et god råd til hvordan du kan "se" at du er blevet slankere er ved at finde billeder af andre kvinder med samme vægt som dig selv. For jeg tror at dit problem er at du ser dig selv som før. Så du skal se med nye øjne hvordan kvinder med din vægt ser ud. Og nye øjne kan være at se på andre kvinder. Jeg ved godt det lyder underligt, men det har virket for flere jeg kender.

Bianca navne

Hvilke DVD er det du bruger til alm. træning? for jeg har ledt efter nogle - og jeg synes ikke udvalget er imponerende.

Mine udviklingsområder sidder på hofterne og lårene. Og det er svært synes jeg. Specielt fordi jeg er en slikmund.

Men nu har jeg bestemt mig for at der er lukket for alle søde sager og fed mad man-tor og søndag. Så jeg må "kun" hoppe i fredag og lørdag. Men nu sidder jeg her fredag formiddag og har ikke lyst til noget. Tror også jeg holder mig idag, bare for at vise at min rygrad eksisterer.

(har vist lige fundet den :hug: )

0

Annonce ♥

Nå så er det lørdag og idag går det løs

Jeg har ikke helt bestemt hvad jeg vil lave idag men jeg ved at det skal være meget varrieret hvis jeg skal have en chance for at kunne holde det.

Jeg tror jeg tager en tur på rulleskøjter i aften...

0

ÆV jeg røg i i går - lørdag. Var i Tivoli, spiste på McD. Soft ice, og det hele. Nå men jeg holdt da stand fredag. Jubii.

Desværre kan man allerede se gårsdagens udskejlelser i mit ansigt. KÆMPE ÆV.

Så i dag skal den holdes!

Karin

0

Bianca navne

Hvilke DVD er det du bruger til alm. træning? for jeg har ledt efter nogle - og jeg synes ikke udvalget er imponerende.

Mine udviklingsområder sidder på hofterne og lårene. Og det er svært synes jeg. Specielt fordi jeg er en slikmund.

Men nu har jeg bestemt mig for at der er lukket for alle søde sager og fed mad man-tor og søndag. Så jeg må "kun" hoppe i fredag og lørdag. Men nu sidder jeg her fredag formiddag og har ikke lyst til noget. Tror også jeg holder mig idag, bare for at vise at min rygrad eksisterer.

(har vist lige fundet den :thumbsupsmileyanim: )

Det er sådan nogle dvd'er man har kunnet købe gennem iform bladet. Men du har helt sikkert ret... det er slet ikke nemt at finde nogle ordentlige nogle...

Nå så er det lørdag og idag går det løs

Jeg har ikke helt bestemt hvad jeg vil lave idag men jeg ved at det skal være meget varrieret hvis jeg skal have en chance for at kunne holde det.

Jeg tror jeg tager en tur på rulleskøjter i aften...

Hejsa... er jo nysgerrig... endte du med en rulle tur?

ÆV jeg røg i i går - lørdag. Var i Tivoli, spiste på McD. Soft ice, og det hele. Nå men jeg holdt da stand fredag. Jubii.

Desværre kan man allerede se gårsdagens udskejlelser i mit ansigt. KÆMPE ÆV.

Så i dag skal den holdes!

Karin

øv øv øv... men du holdte da stand fredag... :hug:

0

BiancaNavne >> Jeg kom ikke ud at rulle - jeg har været så uheldig at få et hekseskud i ryggen. Det er simpelthen utroligt lige når jeg gerne ville igang.

Tilgengæld har jeg efter meget tid fået lokket min veninde med til at melde os ind i et motionscenter, så det gør vi på tirsdag - men venter dog nok lidt med at tage den første tur til sidst på ugen - jeg skal lige lidt mere over det her hekseskud, det er pokkers uheldigt!

0

Annonce ♥

Hej Biancanavne

Ja, heldigvis holdt jeg stand fredag.

I dag mandag sidder jeg så her med ondt i halsen, forkølet og føler mig temmelig mat.

Jeg har gået en lille tur i morges, men regner ikke med at jeg får gjort mere ved det i dag.

Jeg spiser stadig ikke "ulovlige" ting.

"ulovlige ting" = sodavand, slik, chokolade, kager, kiks, saftevand, div. hvidt brød m.m.

Herudover er jeg stoppet med at bruge sukker i teen.

Ved I om honning også skal på den ulovlige liste, eller om honning er sundt nok til at blive væk fra listen?

Kunne godt bruge noget varm mælk med honnig.

Har I gode råd og fif til hvordan man kommer af med de ekstra kilo på lår+hofter+balder?

Karin

0

Her passer jeg vel egentlig ind..

Jeg har et projekt i oktober, der hedder "Find konditionen".

Og taber jeg mig imens, er det bare ekstra super.

Min fysiske form er generelt ret god - jeg er bomstærk :thumbsupsmileyanim:

Men jeg starter først rigtig op efter næste weekend, da jeg har konkurrence både lørdag og søndag... Men ingen træning i den her uge, min sæson sluttede egentlig i går, men tager lige næste weekend med også..

Mit minimumsmål er at jeg kan stå ½ time på crosstraineren - arme eller modstand er der intet krav om...

Så en del af min træning kommer til at foregå på den, derudover romaskine og rulleskøjter - i det omfang mit knæ vil være med til det.

Derudover skal jeg køre en masse mave og ryg - så jeg ikke går fuldtstændig død når min træner svinger pisken igen i november.

0

Øv øv....nu troede jeg lige at det gik så godt med kombinationen af sund mad og så endelig lidt mere motion. Har faktisk været ude og løbe tre gange i sidste uge, og cyklet halvanden time......men imorges sagde vægten + 0,400 g! Det er da bare unfair - øv altså! Ih det er bare SÅ demotiverende!

Og de sidste ti kg skal altså bare væk INDEN kjoleprøvning i januar måned....men aner snart ikke hvad jeg kan gøre, for de sidste ti kg vil bare ikke forsvinde. De første tyve kg røg sådan nogenlunde (På to år), men nu kniber det virkelig. Og det er bare hver gang jeg kommer under 70 kg, så tager jeg på igen. Øv.

Og i oktober måned skal vi til fire fødselsdage, en familiemiddag og åbent hus (og det er bare lige de ting jeg kan huske på stående fod), og nu har jeg slet ikke lyst, fordi jeg ved hvor svært det kan blive. Heldigivs kan jeg sagtens tage min egen mad med (det har jeg jo gjort i laaaaang tid), men er efterhånden rigtig godt træt af at være så asocial og anderledes/besværlig - jeg vil leve igen!

Men også være en FANTASTISK, SMUK OG SLANK princesse til mit bryllup - det har ALTID været min STORE STORE drøm!

Ej beklager mit sure opstød....trængte vist bare lige til at få renset luften....

0

Øv øv....nu troede jeg lige at det gik så godt med kombinationen af sund mad og så endelig lidt mere motion. Har faktisk været ude og løbe tre gange i sidste uge, og cyklet halvanden time......men imorges sagde vægten + 0,400 g! Det er da bare unfair - øv altså! Ih det er bare SÅ demotiverende!

Og de sidste ti kg skal altså bare væk INDEN kjoleprøvning i januar måned....men aner snart ikke hvad jeg kan gøre, for de sidste ti kg vil bare ikke forsvinde. De første tyve kg røg sådan nogenlunde (På to år), men nu kniber det virkelig. Og det er bare hver gang jeg kommer under 70 kg, så tager jeg på igen. Øv.

Og i oktober måned skal vi til fire fødselsdage, en familiemiddag og åbent hus (og det er bare lige de ting jeg kan huske på stående fod), og nu har jeg slet ikke lyst, fordi jeg ved hvor svært det kan blive. Heldigivs kan jeg sagtens tage min egen mad med (det har jeg jo gjort i laaaaang tid), men er efterhånden rigtig godt træt af at være så asocial og anderledes/besværlig - jeg vil leve igen!

Men også være en FANTASTISK, SMUK OG SLANK princesse til mit bryllup - det har ALTID været min STORE STORE drøm!

Ej beklager mit sure opstød....trængte vist bare lige til at få renset luften....

Går ud fra du har styr på størrelsen af dine portioner m.m.?

Men jeg er sikker på at hvis du fortsætter motionen skal det nok komme, det kan jo godt være muskler du har taget på, og det så lige tager lidt tid før du ser det positivt på vægten.

Måler du dig selv sammen med?

0

Annonce ♥

Men jeg er sikker på at hvis du fortsætter motionen skal det nok komme, det kan jo godt være muskler du har taget på, og det så lige tager lidt tid før du ser det positivt på vægten.

Ja jeg måler og vejer alle mine måltider, så burde ikke få flere kalorier end det tilladte.

Ja det er muligvis muskler....men jeg har jo netop valgt løbetræning fordi det øger konditionen og dermd vægttabet, frem for at øge muskelmassen.....ih altså.

Ja jeg måler mig med et målebånd, dog kun en gang månedligt. Hvor jeg derimod vejer mig hver tirsdag.

Og idag = mega negativ

0

Hej Biancanavne

I dag mandag sidder jeg så her med ondt i halsen, forkølet og føler mig temmelig mat.

Jeg har gået en lille tur i morges, men regner ikke med at jeg får gjort mere ved det i dag.

"ulovlige ting" = sodavand, slik, chokolade, kager, kiks, saftevand, div. hvidt brød m.m.

Ved I om honning også skal på den ulovlige liste, eller om honning er sundt nok til at blive væk fra listen?

Har I gode råd og fif til hvordan man kommer af med de ekstra kilo på lår+hofter+balder?

Karin

Hej Karin.

Honning er også på den ulovlige liste, da det er ligeså usundt som almindelig sukker, honning er bare flydende tilstand (hvis du forstår).

Mht. de ekstra kg på lår, hoter og balder er der vist mange forskellige slags træning, så det afhænger også lidt af hvad du selv kan lide. Men spinning er super godt og meget meget effektivt! Men det er hårdt!

Jeg selv er gået i gang med løb, fordi det øger ens kondition og derfor ens forbrænding = at jeg taber mig. Jubii.

Elsker selv spinning, men er kørt lidt surt i de der motionscentre......så er det lidt nemmere med løb, for der afhænger det kun af mig selv....

0

Hej hej

er osse godt i gang. Gik 5 km kl 6:30 i morges:-)

Er friskere når jeg har lavet noget. Fik omelet med løg, gul peber, tomater og agurk til morgen.

Sad i møde hele dagen, men fik kun 5 stk slik. sandwich til frokost og frugt til kaffen.

Er fisk og godt tilpas. Yoga i morgen, og vægten står stille!! Men holder skruen i vandet:-)

knus Sanne :ilovebryllupsklar:

0

Ja jeg måler og vejer alle mine måltider, så burde ikke få flere kalorier end det tilladte.

Ja det er muligvis muskler....men jeg har jo netop valgt løbetræning fordi det øger konditionen og dermd vægttabet, frem for at øge muskelmassen.....ih altså.

Ja jeg måler mig med et målebånd, dog kun en gang månedligt. Hvor jeg derimod vejer mig hver tirsdag.

Og idag = mega negativ

Hej Biancanavne

Karin

Hej Karin.

Honning er også på den ulovlige liste, da det er ligeså usundt som almindelig sukker, honning er bare flydende tilstand (hvis du forstår).

Mht. de ekstra kg på lår, hoter og balder er der vist mange forskellige slags træning, så det afhænger også lidt af hvad du selv kan lide. Men spinning er super godt og meget meget effektivt! Men det er hårdt!

Jeg selv er gået i gang med løb, fordi det øger ens kondition og derfor ens forbrænding = at jeg taber mig. Jubii.

Elsker selv spinning, men er kørt lidt surt i de der motionscentre......så er det lidt nemmere med løb, for der afhænger det kun af mig selv....

hej Smuklingen

Jeg har ligget syg siden mandag og er også hjemme i dag. ØV Jeg gider ikke mere. Jeg er røget så meget I at det må være et held hvis jeg ikke har taget på. Herudover er jeg i kulkælderen pt. Har fået konstanteret celleforandringer i nederste region, nu er de frosset væk, og det samme er jeg. Tog til herlev fra køge igår, jeg tror jeg lignede en mars mand med alt mit tøj. Men jeg frøs stadig.

Spiste en flødeskumskage da jeg kom hjem da synes det var så synd for mig, og nu fortryder jeg. Kan desværre ikke gøre det om igen.

Nu SKAL jeg tilbage i gl. vane med havregryn og gulerødder til morgen, frugt til formiddag, salat til frokost, frugt til eftermiddag og alm aftensmad. Ikke noget efter aftensmaden da man ikke kan nå at forbrænde det inden man går i seng. Herover skal jeg til at gå mere end jeg har gjort tidligere. Nogen der kender omkredsen på søerne i kbh? Jeg regner med at tage turen rundt om dem man-ons og fredag i raskt gå tempo.

0

Og idag = mega negativ

Hej Biancanavne

Karin

Hej Karin.

hej Smuklingen

Jeg har ligget syg siden mandag og er også hjemme i dag. ØV Jeg gider ikke mere. Jeg er røget så meget I at det må være et held hvis jeg ikke har taget på. Herudover er jeg i kulkælderen pt. Har fået konstanteret celleforandringer i nederste region, nu er de frosset væk, og det samme er jeg. Tog til herlev fra køge igår, jeg tror jeg lignede en mars mand med alt mit tøj. Men jeg frøs stadig.

Spiste en flødeskumskage da jeg kom hjem da synes det var så synd for mig, og nu fortryder jeg. Kan desværre ikke gøre det om igen.

Nu SKAL jeg tilbage i gl. vane med havregryn og gulerødder til morgen, frugt til formiddag, salat til frokost, frugt til eftermiddag og alm aftensmad. Ikke noget efter aftensmaden da man ikke kan nå at forbrænde det inden man går i seng. Herover skal jeg til at gå mere end jeg har gjort tidligere. Nogen der kender omkredsen på søerne i kbh? Jeg regner med at tage turen rundt om dem man-ons og fredag i raskt gå tempo.

Tror du kan måle det inde på iform.dk...

Synes også jeg har set dem målt op...

0