Sign in to follow this  
Followers 0
katja78

ringen

13 posts in this topic

Hvilken hånd skal i have jeres ring på og hvorfor...

Er der regler for hvilken hånd den skal side på...

0

Annonce ♥

Jeg ved ikke om der er nogle regler, men vi skal have vores ringe på venstra hånd :thumbsupsmileyanim:

0

der er ikke nogen bestemt hånd, vi tog den på venstre, da min mands venstre er dårlig arm og han bruger den ikke så meget og derfor holder ringen bedre der.

knuz nickita

0

Vi har vores på højre hånd, så alle kan se vores smukke ringe når vi giver hånd :thumbsupsmileyanim: nej pjat, jeg ved ikke hvorfor det lige blev højre, det føltes bare mest rigtigt.

0

Annonce ♥

Nu til dags er det hvad man selv synes er rigtigt. Men ellers siger man venstre=forlovelse og højre=gift.

Jeg har ringen på højre og min mand har på venstre. Personlig er det mig lidt underordnet hvad hånd den sidder på, så jeg lader den sidde på den hånd hvor min mand satte den, den dag vi blev viet. Min mand synes den var irreterende at have på højre og har den derfor på venstre.

Knus fra

ViTo

0

Jeg har min forlovelsesring på højre hånd, da det var den hånd min kommende mand friede til. Og jeg vil meget nødig flytte ringen over på modsatte hånd , for nu har jeg jo vænnet mig til at have ringen på højre. Så vores vielsesringe skal på venstre hånd - også fordi det er tættest på hjertet! Man er vel romantiker :thumbsupsmileyanim:

0

Jeg har min forlovelsesring på højre og vil nødigt flytte den. Er vant til at den sidder der og så er jeg også ud over at skulle have lavet den mindre hvis den skulle flytte til venstre.

Men men.. Jeg ved ikke helt om jeg flytter den alligevel eller om min kommende mand og jeg skal have vielsesringene på hver sin hånd. Min kæreste spiller nemlig guitar og her vil en ring på venstre være ret dumt og meget hurtigt blive meget slidt, da venstre hånd kører meget op og ned af gribebrættet. Så tidligere en skrive at de havde ringen på hver sin hånd, er der flere der har det?

0

Vi skal have vores ringe på højre hånd. Jeg har min forlovelsesring på venstre og vi syntes vielsesringen hører til på højre, men vi kender par der har deres på både højre og venstre hånd, så det er vel hvad man helst vil.

0

Annonce ♥

Ved vores bryllup var der både æresport ved feststed og hjemme. I får lige et billede af dem fra vores hus. Den er så smuk og lidt utraditionel. Egeblade og rønnebær

Jeg har min forlovelsesring på højre hånd, det er kun mig der skal have en ring og den kommer til at sidde ovenover min forlovelsesring, har nemlig guidet ham i hvad jeg ønsker*GGGG*

Hans ring bliver siddende på højre hånd.

MizzE

0

Tak for jeres svar...

Vi havde opreneligt valgt højre og bestilt ringe til den hånd, da de så kom hjem var de for små og jeg kunne bare sende dem retur men er bange for at de ikke kan når det.

Så nu får vi dem på venstre hånd.

0

Vi har vores forlovelsesringe på venstre. Vi kan dog ikke helt finde ud af hvad vi skal når vi bliver gift. Skal de på den højre, eller blive hvor de har været siden 2004?

Der er dog en ting, der kan beslutte det for os. Hvis vi skal bruge vores forlovelsesringe som vielsesringe, så skal de blive på venstre, for vi kan ikke passe dem på højre hånd...Godt argument for at få nye..hehe. Nej pjat vi overvejer at bruge de samme ringe, fordi vi er meget glade for dem.

0

Vi er traditionelle herhjemme så her sidder forlovelsesringen på venstre hånd (eller det gør de når vi får dem ... argh! hader langsomme guldsmede!) og når vi skal giftes kommer vielsesringen til at sidde på højre hånd.

0

Annonce ♥

Jeg kan simpelthen ikke have at have en ring på højre hånd... Jeg syntes hele tiden den kommer i vejen hver gang jeg bruger hånden... Så men forlovelsesring er på venstre og der kommer vielsesringen også til at være... Martin har sin forlovelsesring på langefingeren på højre hånd, det var der han bedst kunne lide det... Og han ville gerne have den på langefingeren så han kunne have sin forlovelsesring og vielses ring på, på samme tid... På samme hånd :P

Xaksia

0