Sign in to follow this  
Followers 0
mia85

hjælp til krøller

16 posts in this topic

Nu er det sådan at jeg bare skal have løst hår med krøller i til mit bryllup (og slør)

og jeg vil lige høre om nogen af jer har nogen gode fifs til hvordan de kommer til at holde sig bedst?

jeg har købt curlere og så har jeg krøllejern,

også lige et spørgsmål omkring curlerene, det er varme spolere, nogen der ved hvor lang tid de skal sidde i håret før de kan tages ud, og er det lige meget hvordan jeg ruller dem op ??? der er nemlig 3 forsellige størrelser og vi er lidt i tvivl om hvordan de skal placeres i håret

:)

:ilovebryllupsklar:

0

Annonce ♥

Når du skal lave krøller og selvfølgelig gerne vil have at de holder er det en rigtig god ide at komme mouse eller skum på "totten" inden du ruller den op. Husk dog at du skal gøre det på hver enkelt tot, da resten af håret ellers er stift inden du er færdig med at rulle den første. Det giver et rigtig godt hold hvad enten du bruger spoler eller krøllejern.

Knus

Melcosine

0

Annonce ♥

Og husk at du skal rulle ind ad, dvs. kon håret rundt om rullen og drej den ind mod dig selv. Giver det mening?

For ellers vender dine krøller nemlig den forkerte vej når du tager curlerne ud....og så er resultatet ikke så brugbart....

Bare et lille fif :ilovebryllupsklar: .................og ja husk ENDELIG skum/hårspray eller lign. INDEN du ruller håret op, for ellers holder det ikke en hel dag.

0

Jeg har også haft god erfaring med at spraye hårspray på totten inden den blev viklet om krøllejernet. Det er hårdt at gøre selv synes jeg, men det er jo det værd. Jeg har ikke meget hår og det tager et par timer at krølle det selv.

0

Ført vil jeg lige spøger om det er ok jeg bruger din tråd også??

for jeg har købt nogle kørler, men ved ikke om de kan bruges da de bare er af plastisk og kan ikke varmes ligesom carmen kørler

men kan man få nogle flotte krølelr med dem, eller var de bare spild af penge??

her er lige et billede

post-22211-1222704453.jpg

0

Annonce ♥

for jeg har købt nogle kørler, men ved ikke om de kan bruges da de bare er af plastisk og kan ikke varmes ligesom carmen kørler

her er lige et billede

Hej

Det ligner dem man bruger når man laver "ægte" krøller, altså permenet.

Så jeg tror ikke du kan bruge dem.

0

Nu er det sådan at jeg bare skal have løst hår med krøller i til mit bryllup (og slør)

og jeg vil lige høre om nogen af jer har nogen gode fifs til hvordan de kommer til at holde sig bedst?

jeg har købt curlere og så har jeg krøllejern,

også lige et spørgsmål omkring curlerene, det er varme spolere, nogen der ved hvor lang tid de skal sidde i håret før de kan tages ud, og er det lige meget hvordan jeg ruller dem op ??? der er nemlig 3 forsellige størrelser og vi er lidt i tvivl om hvordan de skal placeres i håret

:bearhug:

:bearhug:

Har lige fået lavet krøller i min datter´s hår med et nyt krøllejern der er kommet frem, det er lige som en spids en hvor der ikke er nogen holder til håret, det giver nogle rigtige flotte krøller. Frisøren brugte hårlak i håret på hver tot inden den blev "rullet" op.

Du kan se det her.

post-34232-1222711769.jpg

0

her er lige et billede

Hej

det er til permenent så dem kan du ikke bruge.......

0

Hej.

Som frisør med en del erfaring med brudehår vil jeg klart anbefale dig at gøre således ( Dette er med varme-curlere ):

1: Vask håret - brug ikke balsam

2: Tør håret med skum i, 100 % tørt

3: Rul håret op på curlere (varme). Rul i en bane fra panden mod nakken, og ligened i siderne

4: Lad curlerne sidde i til de er kolde

5: Rul forsigtigt ud, kram evt. en smule voks i spidserne da det samler krøllerne

6: Drésser derefter håret og "lås" derefter med hårlak

7: VOILA!

Ang. dit spørgsmål med hvilke str. curlere du skal vælge, er der to muligheder..

De store curlere giver ikke så meget krøl, de små giver mere. Man kan evt. blande dem fuldstændig, hvilket jeg vil anbefale dig, hvis du har "mellem til langt" hår.

Skriv gerne, hvis der er mere du vil ha forklaring på - eller du fx vil have nogen billeder af det :P

Knus herfra

0

Annonce ♥

SUPER SUPER SUPER....

TUSIND tak for jeres hjælp :loveboard:

skal ligé læse jeres tips igennem engang til og så vil jeg gå igang med at øve mig :loveboard:

tak for hjælpen

:loveboard:

Hejsa

Har du slet ikke en der kan hjælpe dig , tror det er svært selv at gøre i nakken.Held og lykke med krøllerne.

Knuz fra Helle :thumbsupsmileyanim:

0

her er lige et billede

Hej

det er til permenent så dem kan du ikke bruge.......

når jeg laver krøller på mig selv bruger jeg dem så vil mene man sagtens kan bruge dem :-)

0

Annonce ♥