Guest toxp

Smørcreme - smagsvarianter

7 indlæg i dette emne

Jeg er ikke så pjattet med smørcreme - men ser det som et nødvendigt onde, da jeg synes, det giver pænere kanter, end hvis jeg starter med et lag marcipan under sugarpasten...

Hidtil har jeg kun smagt smørcremen til med vanilieessens - og jeg synes, at det bliver lige lovligt sødt.

Er der nogen der har erfaringer med andre smagsvarianter - både med essenser eller andre tilsætninger??

Jeg har overvejet at købe hindbær-essens, da jeg formodentlig ender med hindbærmousse - men jeg kan ikke gennemskue, om det bliver for meget...

Jeg kan selvfølgelig prøve mig frem - men det er jo lettere, hvis andre på forhånd har draget erfaringerne :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ork, der er mange muligheder. Jeg bruger selv oftest chokolade, enten lys, mørk eller hvid og ellers er det mest smørcreme med mandelessens.

Men du kan lave med alt fra peanuts til ja, jeg ved det ikke helt. Rigtig frugt saft skal du dog ikke komme i.

Bruger du så ren chokolade - eller blander du det op - og hvis ja med hvad???

Takker :bearhug:

0

Del dette indlæg

Et godt tips til hjælp til 'glatte' kager er at lægge dem sammen i en bagering og lade dem stå i mindst 3 timer og samle sig inden smørcremen kommer på. Brug god tid på at smøre smørcremen på og hav gerne tiden til at smøre efter mere end 1 gang.

Et andet er at lade MMF/sugarpaste/marcipanen være rimelig tyk 0,4/0,5 cm eller i den stil. Hvilket giver en pænere finish og mange 'buler' mindskes på den måde.

Smørcreme fås i mange smagsvarianter, der findes kun en der ikke smager af smør men den er lavet på chokolade og kan give problemer med et hvidt overtræk.

Men prøv denne Italienske marengs smørcreme den er et bedre alternativ end den almindelige.

Kh

Stine-Helene

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg plejer at bruge enten alm. vanilje smørcreme eller med kakao i.

Har du prøvet fondant som overtræk? Synes at det giver et meget pænere resultat uden buler men ulempen er at det er en del sødere. Til gengæld tænker jeg at når du vil have noget med hindbær, så er det jo syrligt og så opvejer det måske meget godt hinanden alligevel. Bare lige et forslag herfra.

0

Del dette indlæg

Lavede den bedste smørcreme med kakao den anden dag...

den var dog noget kraftig i chokolade smagen, så skal måske skrue lidt ned for kakaoen... men helt klart et alternativ til smagen af smør...

minus er dog at den jo er mørk, så skal selvfølgelig ikke have hvidt overtræk...

0

Del dette indlæg

Her er lige et par opskrifter jeg havde

Smør Crem.

Kakao smørcreme

250 g Smør

2 pk. Flormelis

1 dl. kakao

12 spsk. Mælk

Vanilla

Pisk smør og flormelis og kakao godt og grundigt med et par spsk. mælk.

Det bliver meget tykt og tørt, men man tilsætter først mælken når ens røremaskine er ved at bryde sammen. Pisk godt og grundigt til det hele er glat.

Peanut butter frosting

1 pakke smør

2,5 dl jordnøddesmør, den cremede variant

5 dl. Kakao

8 dl. Flormelis

2,5 dl. Vand

Pisk smør og jordnøddesmør med vand og tilsæt sukker lidt efter lidt. Tilsæt til sidst kakao. Der skal muligvis mere vand i hvis det bliver meget tykt - jeg plejer at tilsætte dobbelt vand.

Vanilla smørcreme

250 gram smør

2 liter flormelis (cirka to pakker tror jeg, har ikke fået vejet det af)

Mælk efter behov

Vanilla paste - det der ægte vanille dims.

Pisk det hele godt sammen og tilsæt vanille. Tilsæt mælk efter behov.

Ingelise- smørcrem

4 Æggeblommer.

60g Flormelis.

100g Blødt usaltetsmør.

100g Smeltet chokolade.

Æggeblommerne røres godt med flormelis, Smør og den smeltede chokolade blandes i massen.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer