Marie25

spørgsmål ang. blomsterdekoration

8 indlæg i dette emne

Hej alle!!

Jeg står og skal giftes i midten af maj 2009, men er studerende og har derfor ikke ret mange penge. Jeg har hellere ikke lavet blomstedekorationer før, men har set det mange gange og har selv en god visuel fornemmelse, så jeg tør godt at springe ud i det.

Jeg er nu i gang med det store projekt: erhverve viden om, hvordan man selv arrangerer en borddekoration.

Jeg har læst utallige bøger om emnet, men der er nogle få specifikke spørgsmål, som stadig står ubesvaret. Så jeg tænkte om I måske kunne hjælpe mig.

Borddekorationerne skal arrangeres i hvide, lave, runde glasskåle, da bordene er runde.

Farvetemaet er hvidt, med strejf af pink, lyserød og orange. Så derfor tænker jeg, at jeg vil bruge lyserøde pæoner og franske ranunkler i pink og orange.

Jeg kan købe blomsterne direkte hos blomsterimportøren.

Nu kommer spørgsmålene:

Er det sæson for pæoner og franske ranunkler i maj?

Hvilken slags pyntgrønt vil se godt sammen med de valgte farver og blomster?

Jeg tænkte, at jeg vil lave dekorationerne dagen før, da jeg har mulighed for, at de står køligt natten over. Vil det kunne lade sig gøre med de valgte blomster?

Hvornår vil det bedste tidspunkt være at købe blomsterne? Jeg tænker på problemer med holdbarhed, blomster i knop osv.

Også til sidst er der noget, som I mener er vanvittigt vigtigt, som jeg ikke har tænkt over?

Jeg håber meget, at I kan hjælpe mig

Hilsen

Marie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hej..

super at du har mod på det...

nu ved jeg ikke lige hvor du bor men jeg skal selv lave dekorationer til vores bryllup, og jeg henter blomsterne et par dage før på grønttovet i kbh, så hvis du bor tæt der på så tag der ud og kig de har meget forskelligt, og der er en time hver morgen hvor du kan komme ind som privat person..

og der vil du højest sandsynligt godt kunne få fat i dine blomster.

(rene fik da fat i vandmeloner i starten af februar til mig)

til hverdag er der: 8:00 og 9:00

venlig hilsen

belinda

Redigeret af bobo...
0

Del dette indlæg

hej..

nu ved jeg ikke lige hvor du bor men jeg skal selv lave dekorationer til vores bryllup, og jeg henter blomsterne et par dage før på grønttovet i kbh, så hvis du bor tæt der på så tag der ud og kig de har meget forskelligt, og der er en time hver morgen hvor du kan komme ind som privat person..

venlig hilsen

belinda

Hej! Jeg tillader mig lige at skrive... Har du handlet på grønttorvet tidligere eller skal du prøve det for første gang??

Jeg skriver fordi jeg tog dertil med min søster da jeg også havde hørt om den famøse time som man kan handle i som privatperson- havde også læst det på deres hjemmeside MEN det var en RÆDSELSFULD oplevelse... Først og fremmest må man ikke parkere i området -så man skal altså gå langt med sine blomster under armen på vej ud! Men værst var dog følelsen af at være meget LIDT velkommen derinde.... Det var svært at få svar på hvordan man skulle opføre sig og flere steder sagde de der havde standen at de ikke var glade for at vi ville købe noget som privatpersoner!

Jeg var meget ked af opevelsen og villet klart ha ønsket at jeg havde haft en INSIDER med til at guide mig----

Tror nemlig måske det kan være en helt anden oplevelse hvis man har én med som kender til det hele derinde så man ikke føler at alle glor og ønsker én til langtbortistan! ;)

0

Del dette indlæg

hej..

venlig hilsen

belinda

Hej! Jeg tillader mig lige at skrive... Har du handlet på grønttorvet tidligere eller skal du prøve det for første gang??

Jeg skriver fordi jeg tog dertil med min søster da jeg også havde hørt om den famøse time som man kan handle i som privatperson- havde også læst det på deres hjemmeside MEN det var en RÆDSELSFULD oplevelse... Først og fremmest må man ikke parkere i området -så man skal altså gå langt med sine blomster under armen på vej ud! Men værst var dog følelsen af at være meget LIDT velkommen derinde.... Det var svært at få svar på hvordan man skulle opføre sig og flere steder sagde de der havde standen at de ikke var glade for at vi ville købe noget som privatpersoner!

Jeg var meget ked af opevelsen og villet klart ha ønsket at jeg havde haft en INSIDER med til at guide mig----

Tror nemlig måske det kan være en helt anden oplevelse hvis man har én med som kender til det hele derinde så man ikke føler at alle glor og ønsker én til langtbortistan! ;)

Tror lige, at jeg følger med her med et par ekstra spørgsmål...

Jeg kan nemlig ikke på Grønttorvets hjemmeside finde noget om åbningstider for private - men det kan jo bare være mig :thumbsupsmileyanim:

Men hvor meget er der at spare ved selv at tage på grønttorvet?? Og kan man ikke måske lave en god aftale med den lokale blomster-pusher i stedet. Det vil selvfølgelig koste lidt mere men??

Ja jeg spørger egentlig bare for at blive klogere på, hvad jeg selv vil gøre - og glæder mig til at læse svarene :cheerleader3::):boohoo:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

sidst jeg var på grønttovet var for ca. 1½år siden (rene har været der efter) i forbindelse med min fars begravelse, hvor blomsterhandleren vi skulle have lavet kranse ikke mente at hun kunne nå at skaffe liljer til min farmors krans, men hvis jeg kunne komme med dem senest torsdag formiddag kunne det sagtens lade sig gøre. så jeg hentede liljer til farmors krans, orchider og mange andre blomster (en hel blomster vogn fuld) for under 1000kr incl lidt frugt. Liljerne kostede 4kr +moms pr stk

til det med parkeringen så er der ikke så langt hvis du parkere ved gammel køgelandevej indkørslen (hoved indgangen) der er en parkeringsplads lige før porten, på venstrehånd.

og med hensyn til det med at slæbe så kan man sagtens låne en vogn at køre det hele ud på.

Jeg er altid blevet behndlet pænt der inde, og har fået hjælp til at finde vogne skal da også der ind og finde blomster til vores bord dekorationer.

go fornøjelse med dekotrationerne..

belinda

hvis det er at du beslutter dig for det så skal jeg til sjælland omkring midten af maj næste år alligevel så vil jeg da gerne hjælpe dig med at finde rundt derinde hvis det er..

Redigeret af bobo...
0

Del dette indlæg

jeg ville i hvert fald tage imod et tilbud om at have en kender med derind- min søster og jeg som bestemt ikke var hjemmevante følte os meget meget udstødte! Og fik som sagt af vide at de ikke så velvilligt på os som ikke var fagfolk og det var ikke alle boder der ville sælge med moms---

Jeg handlede blomster for ca. 500,- og er sikker på at jeg kunne ha gjort mine hoser grønne hos den lokale blomsterhandler på torvet og fået det til næsten samme pris.... så skal man jo bare være villig til at give opgaven fra sig! Jeg vidste ikke HVILKE blomster jeg kunne tænke mig... de sku bare være hvide og så skulle jeg ha mest for pengene så derfor ville jeg gerne selv gå og vælge forskellige slags! (og der ER jo meget at vælge blandt inde på grønttorvet ;) )

0

Del dette indlæg

Tak for de mange svar. Det er dejligt at høre nogle erfaringer omkring et emne som borddekorationer, som er så betydningsfulde for udsmykningen af festlokalet.

Jeg bor normalt i Odense og har en god kontakt til GASA i Odense, som kan guide mig rundt der inde. Det eneste er dog at festen skal holdes på Møn, så der er lidt transport at tænke på.

Så derfor har jeg også tænkt på Grøntorvet i Kbh, men vidste ikke (i hvert fald ikke før jeg havde læst jeres indlæg) om det kunne lade sig gøre at handle som privatperson. Men det ved jeg nu.

Hvis det bliver Grøntorvet, så kan det godt være at jeg skriver igen. Det er virkelig sødt af dig at tilbyde din hjælp Belinda! :thumbsupsmileyanim:

Ellers så har jeg en bekendt (men meget langt ude...), som har haft en blomsterbutik, som måske kan hjælpe mig.

LuluAnne, var det svært at lave dine egne dekorationer og tog det meget tid, eller havde du nogen til at hjælpe dig? Jeg har læst et sted, at man skal regne med en halv time per dekoration. Hvad siger I til det?

Knus Marie

0

Del dette indlæg

Tak for de mange svar. Det er dejligt at høre nogle erfaringer omkring et emne som borddekorationer, som er så betydningsfulde for udsmykningen af festlokalet.

Jeg bor normalt i Odense og har en god kontakt til GASA i Odense, som kan guide mig rundt der inde. Det eneste er dog at festen skal holdes på Møn, så der er lidt transport at tænke på.

Så derfor har jeg også tænkt på Grøntorvet i Kbh, men vidste ikke (i hvert fald ikke før jeg havde læst jeres indlæg) om det kunne lade sig gøre at handle som privatperson. Men det ved jeg nu.

Hvis det bliver Grøntorvet, så kan det godt være at jeg skriver igen. Det er virkelig sødt af dig at tilbyde din hjælp Belinda! :rolleyes:

Ellers så har jeg en bekendt (men meget langt ude...), som har haft en blomsterbutik, som måske kan hjælpe mig.

LuluAnne, var det svært at lave dine egne dekorationer og tog det meget tid, eller havde du nogen til at hjælpe dig? Jeg har læst et sted, at man skal regne med en halv time per dekoration. Hvad siger I til det?

Knus Marie

Jeg lavede som sådan ikke dekorationer... Til receptionen havde jeg mange små vaser og fade i forskellige former i glas og hvid opal som jeg bare havde vand og blomster i... til selve middagen havde vi et langt bord hvor vi havde seks hvide vaser (vi var kun 25) i forskellige former hvori jeg havde en slags hvide blomster pr vase...

Altså ikke dekorationer men snitblomster i vaser....

Min mor laver dog tit dekorationer og det tager ikke alverdens tid så det passe rnok meget godt... har man først lavet én så ved man jo hvordan de resterende skal bygges op :hug: -når det er sagt så bruger man jo altid mere tid end man tror! :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer