Sign in to follow this  
Followers 0
Tanja&Christian

Vores invitation

5 posts in this topic

Hejsa.

Nu har vi siddet og brygget lidt på invitationen - jeg vil meget gerne høre hvad I synes!?

- Jeg har selvfølgelig tyvstjålet idéen og noget af teksten herinde et sted for lang tid siden....

Min kommende har ikke kigget færdig på den endnu - jeg tror at han vil tilføje en smule i den

Det står måake lidt skævt, men det er fordi, at jeg har kopieret det fra et word-dokument...

Here goes:

Et rigtigt eventyr starter med: Der var engang…

- og sådan starter dette eventyr også.

”Der var engang en mand, som elskede en kvinde. Dette var ikke nogen særlig mand ej heller nogen særlig kvinde, men for hinanden var de noget ganske specielt.

Der gik dog nogle dage før manden på ganske romantisk vis fortalte kvinden, at han elskede hende og hun elskede ham, og han spurgte hende derfor, om hun ville gifte sig med ham.

Hun fældede en tåre, og i al sin lykke kyssede hun ham inderligt og sagde ja.

På en dejlig sommerdag hvor det store bryllup skulle stå, kom alle deres kære, venner og familie fra nær og fjern.

I kirken ventede manden spændt. Iført sit stiveste puds, var han, mere end nogensinde, klar til sin første dag i hans nye liv.

Klokkerne begyndte at bimle, og der, trådte kvinden ind i kirken iført sin smukke hvide kjole. Med tankerne om et fantastisk liv med sin kommende mand, gik hun ham glædesfuldt i møde.

Enhver gæst så på brudeparret med hjertet fyldt med kærlighed, glæde og lykke.

Manden og kvinden stod over for hinanden, kiggede hinanden dybt i øjnene og uden at tøve gav de hinanden deres store ja. Det var en smuk vielse og ud af kirken kom brudeparret - nu havde de endelig fået hinanden.

Alle gæsterne fulgte dem, og ikke langt fra kirken lå gården ved det skønne skovbryn, hvor festen skulle holdes. Da alle var ankommet, skålede de i champagne og ønskede brudeparret tillykke.

Der blev spist, drukket, festet og danset til den lyse morgen, og alle var glade, især brudeparret, som havde haft deres livs dag og nat.

Og det er ganske vist…”

På næste side:

Så kære xxx & xxx

- vi håber, at I vil være med til at gøre

slutningen af dette fantastiske eventyr til virkelighed.

Mange kærlige hilsner

Tanja & Christian

Følgende skal stå bagerst:

Fakta:

Brylluppet bliver holdt lørdag den 30. maj 2009

kl. 14.30: Vielse i Nærum kirke

Kirkeåsen 10, 2850 Nærum

Brudeparret får taget billeder ved kæret

kl. 16.00: Champagne, foto og efterfølgende middag & fest på

Havarthigården Havarthivej 6, 2840 Holte

S.U.: 1. februar 2009 på xxxx

Eller mail: xxxxx

Anden info eller løbende opdatering kan ses på: (vores hjemmeside)

Vi glæder os utrolig meget til at se Jer.

Hvad synes I? :loveflag:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes at teksten er rigtig sød, men synes i samme åndedrag også, at der er ligevel meget af den. Skal invitationen laves som en bog eller? Har svært ved at se hvor teksten skal være., men glæder mig til at se hvad I ender ud med :loveflag:

Tak - og ja, ved godt der er lidt meget, men det var nemlig tænkt som en slags bog

- selve "historien" kommer til at fylde 1 a4 side, men foldet, så det bliver 2 a5 (håber du kan følge mig)

så det bliver

- "forside": forside med en blomster-billede af en slags hvor der skal stå Tanja & Christian - 30. Maj - Et eventyr

- "side 1": historien starter

- "side 2": historien fortsætter - og slutter

- "side 3": "Så kære xxx og xxx .....

- "side 4": Fakta

- "side 5": Her tror jeg bare der skal være blankt....

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hejsa!

Det lyder rigtig fint - sikke en historie!

Personligt er jeg ikke til de der eventyr-invitationer (håber det er okay, at jeg siger det?) - mest fordi man ser mange af dem, og fordi det ligesom lægger op til prinsessebryllup med det stiveste puds og højtidelig stemning. Det kan selvfølgelig også være intentionen fra brudeparrets side, men jeg føler, at der bliver lagt op til en hel masse.

Men hvis man kan lide dem, så er det jo en ideel måde at få fortalt en romantisk historie.

Hvis jeg skulle ændre noget konkret, så ville jeg udelade følgende stykke:

"I kirken ventede manden spændt. Iført sit stiveste puds, var han, mere end nogensinde, klar til sin første dag i hans nye liv.

Klokkerne begyndte at bimle, og der, trådte kvinden ind i kirken iført sin smukke hvide kjole. Med tankerne om et fantastisk liv med sin kommende mand, gik hun ham glædesfuldt i møde.

Enhver gæst så på brudeparret med hjertet fyldt med kærlighed, glæde og lykke.

Manden og kvinden stod over for hinanden, kiggede hinanden dybt i øjnene og uden at tøve gav de hinanden deres store ja. Det var en smuk vielse og ud af kirken kom brudeparret - nu havde de endelig fået hinanden.

Alle gæsterne fulgte dem, og"

Der skulle selvfølgelig lige laves en overgang fra det ene til det andet men rent fortællemæssigt synes jeg, at det virker mere hyggeligt, hvis I ikke beskriver hvordan vielsen bliver og hvad man føler osv. Jeg ville som gæst føle mig lidt "uha", hvis der i invitationen står, at mit hjerte skal fyldes med kærlighed og lykke - forstår du hvad jeg mener? Samtidig mener jeg, at man skal fatte sig lidt i korthed... :loveflag:

Jeg håber, du kan bruge kommentarerne til noget.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa!

Det lyder rigtig fint - sikke en historie!

Personligt er jeg ikke til de der eventyr-invitationer (håber det er okay, at jeg siger det?) Helt bestemt! - er det egentlig heller ikke selv, men jeg synes bare at vores bryllupsinvitation skulle være lidt speciel :loveflag: - mest fordi man ser mange af dem, og fordi det ligesom lægger op til prinsessebryllup med det stiveste puds og højtidelig stemning. Det kan selvfølgelig også være intentionen fra brudeparrets side, men jeg føler, at der bliver lagt op til en hel masse. Det har jeg slet ikke tænkt på - og faktisk vil vi helst det stik modsatte - altså hvis der er nogen der dukker op i alm. pæne bukser og en polo, er der helt ok - hellere det end de står der i det stiveste og føler sig utilpas

Men hvis man kan lide dem, så er det jo en ideel måde at få fortalt en romantisk historie.

Hvis jeg skulle ændre noget konkret, så ville jeg udelade følgende stykke:

"I kirken ventede manden spændt. Iført sit stiveste puds, var han, mere end nogensinde, klar til sin første dag i hans nye liv.

Klokkerne begyndte at bimle, og der, trådte kvinden ind i kirken iført sin smukke hvide kjole. Med tankerne om et fantastisk liv med sin kommende mand, gik hun ham glædesfuldt i møde.

Enhver gæst så på brudeparret med hjertet fyldt med kærlighed, glæde og lykke.

Manden og kvinden stod over for hinanden, kiggede hinanden dybt i øjnene og uden at tøve gav de hinanden deres store ja. Det var en smuk vielse og ud af kirken kom brudeparret - nu havde de endelig fået hinanden.

Alle gæsterne fulgte dem, og"

Der skulle selvfølgelig lige laves en overgang fra det ene til det andet men rent fortællemæssigt synes jeg, at det virker mere hyggeligt, hvis I ikke beskriver hvordan vielsen bliver og hvad man føler osv. Jeg ville som gæst føle mig lidt "uha", hvis der i invitationen står, at mit hjerte skal fyldes med kærlighed og lykke - forstår du hvad jeg mener? Ja helt bestemt - havde bare heller ikke tænkt på det... Samtidig mener jeg, at man skal fatte sig lidt i korthed... GP

Jeg håber, du kan bruge kommentarerne til noget.

Det er bare så svært synes jeg, for vi vil jo gerne lidt mere end en alm. tekst, og dem jeg har fundet herinde synes jeg er lidt for "corny"

Ååhhh, altså - vi har været rigtig meget frem og tilbage om det - måske skal vi bare skrive det "traditionelle" - så passer det også meget bedre til vores enkle STD kort...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

Annonce ♥


Annoncer