lucky

tandlæge

20 indlæg i dette emne

hej med Jer.

Jeg har stor tandlægeskræk og skal i morgen have skiftet en plompe der er hul under, og jeg hader at få boret.

Jeg har i den anden side en guldkrone på en tand, og ved siden af er der en hvor plasfyldningen er knækket, den vil han også skifte ud med sølv, MEN skoletandlægen sagde til mig da jeg fik guldkronen på at guld og sølv ikke kan sammen, så hvad gør jeg??

Kan jeg godt sige til ham at jeg vil vente med den tand til jeg har fået sparet sammen til plastfyldning??

Ved godt det ikke har noget med bryllup at gøre.

hilsen lucky

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Lucky..

Hvor jeg føler med dig, og jeg ved hvordan du har det da jeg selv har en vanvittig skræk for at komme i stolen *GISP*

Hvis hullet er der er det måske ikke smart at vente med at få det udskiftet da bakterierne så vil have længere tid til at gøre hullet større... jeg ville umiddelbart tro at hullet ville blive hurtig forværret og behandlingen større ... nu er jeg ikke expert på området så ret mig endelig én eller anden hvis jeg er helt galt på den !!!

Jeg synes du skal skrive inde på dette forum http://www.tandogmund.dk/, de har "døgnservice" i deres forum og kan hjælpe faktisk nu og her...

Har du evt. snakket med tandlægen omkring en slags afdrags ordning..? Så du måske kunne få delt regningen i flere rater... det skader jo ikke at spørge og jeg synes du har en god grund... jeg har hørt om flere der har gjort lign.

Held og lykke med det søde .. du får lige et :bamsekram: med på vejen fra mig :balloon:

Kærligst Heidi

0

Del dette indlæg

Hej Heidi.

Tak for dit svar.

Jeg har ikke snakket med tandlægen om afdragsordning.

Jeg hader også at blive bedøvet, bare den sprøjte der skal bruges er forfærdelig.

Tanden ved siden af guldkronen er der ikke hul i, det er bare noget af tanden der er knækket så jeg ved ikke hvorfor han ikke bare kan slibe den.

0

Del dette indlæg

Hej Lucky,

Føler med dig, jeg har også enorm tandlægeskræk. Har du en god tandlæge? for ellers kunne det måske hjælpe, at skifte til en tandlæge som er "god" til os med tandlægeskræk. Har selv en tandlæge i Greve som er rigtig god og forstående.

Får du tryllecreme på inden du bliver bedøvet? Det virker! du kan ikke mærke stikket, men sørg for at lukke øjene så du ikke ser nålen.

Men du er nød til at få lavet det du skal, det bliver bare værre hvis du venter...

Spørg ham om nødvendigheden af at få det lavet og hvis du ikke stoler på ham, så gå til en anden tandlæge..

Held & lykke - du kan godt

Knus Helle

som har prøvet at have tandpine og derefter få lavet en rodbehandling.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil sige at jeg hader også de sprøjter... *GYS OG GRU OG MEGET ANDET JEG SLET IKKE TØR SIGE HER I FORUM* :balloon: så jeg har altid fået lavet mit uden bedøvelse indtil én dag jeg skulle have lavet et hul der var kommet inde under en fyldning... det var ikke sjovt og jeg måtte bedøves. Jeg var SÅ bange og jeg græd meget.. ja jeg var vel nærmest hysterisk !! Min tandlæge trykkede blot med en finger der hvor han skulle bedøve mens han bad mig tælle til 10 inde i hovedet.. Jeg mærkede absolut ingenting. !!!! Og siden den dag har jeg besluttet mig for ikke at lide end højst nødvendigt ! Jeg skal have bedøvelse.. og med de ultra spidse nåle de har i dag kan du faktisk ikke mærke det !!!

På nogle klinikker er man begyndt med smertefri bedøvelse.. jeg har ikke helt sat mig ind i hvad det er.. men det er vist ved at "komme på mode".

En anden ting er at man også har opfundet en ny måde at behandle et hul fuldstændigt smertefrit !!

Smertefri ozon-behandling til alle med tandlægeskræk.

Her gasses Mickey Clausens hullede tænder med ozon. For første gang i lang tid kan han roligt læne sig tilbage i tandlægestolen. Behøver ikke frygte bor og sprøjter. Den bor- og bedøvelsesfrie måde at reparere huller i tænder på - ozonterapi - er udviklet af en irsk professor og nu EU-godkendt.

Behandlingen med ozongas er netop kommet til Danmark, hvor en lille flok tandlæger er med i en test.

Ozongas-behandlingen er som en gave fra himlen til de utallige danskere, der lider af tandlægeskræk.

»Jeg har været virkelig hunderæd for at gå til tandlægen. Tanken om at skulle bores, gør mig syg. Jeg ved ikke, hvor mange gange jeg har aflyst eller udskudt behandlingen alene på grund af angst. Der er gået helt op til tre år imellem tandlægebesøgene. Men det her er jo den rene drøm. Man mærker ingenting ved ozonbehandlingen,« siger Mickey Clausen, der nu nærmest glæder sig til at besøge sin tandlæge.

Tandlæge Nimmi Holstein, Jægersborg, har afprøvet den nye ozonbehandlingen i nogle måneder:

»Det her er er givetvis fremtidens tandbehandling i Danmark. Med ozonbehandlingen er det muligt smertefrit og hurtigt at gasse 99 pct. af de bakterier ihjel, som laver huller i tænderne. Man kan gribe ind langt tidligere, så man slipper for at bore senere. For de over 20 pct. af danskerne, som kæmper med tandlægeskræk, er det her bare sagen. Mange får desværre ødelagt deres tænder, bare fordi de frygter tandlægen. Det problem skulle nu kunne løses. Men også børn egner ozonbehandlingen sig perfekt til.«

Uden bivirkninger

Behandlingen foregår ved, at ozonen, der produceres i en kompressor, gennem et bor-lignende instrument med en sugekop i enden sprøjtes ind i tanden, hvor de inficerende bakterier gasses ud.

Al overflødig ozon suges via et vacuumsystem tilbage i kompressoren og nedbrydes, så intet ozon slipper ud andre steder i munden. Derefter sprøjter tandlægen en opløsning med mineraler på tanden, som lukker hullet og stimulerer tandemaljen til at gendannes.

Ozonbehandlingen er allerede godt gennemprøvet i flere lande, og der er ikke set nogen bivirkninger ved den.

300-500.000 danskere er generet af stærk tandlægeskræk. For en del er det så alvorligt, at det kræver psykiatrisk eller psykologisk behandling.

Men de fleste kender i et eller andet omfang til angsten.

Bedst til mindre huller

Kenneth Simonsen, 22, har i mange år kæmpet med sin angst for tandlægen.

»Bare tanken om bor og kanyler giver mig kuldegysninger op og ned ad ryggen. Derfor er jeg meget villig til at prøve den nye gas-behandling«, siger han.

Morten Rykke, professor og førende forsker i kariologi, Oslo Universitet, er ikke i tvivl om behandlingens effektivitet, men han siger:

»Den vil være egnet til at reparere nye og begyndende huller, men næppe tænder, som er meget ødelagte«.

bagge@bt.dk

Lagt på www.bt.dk den 18. september 2003 kl. 00:30

Jeg har desuden også hørt godt om en tandlæge i Greve området som efter sigende skulle være meget meget dygtig til patienter med tandlægeskræk.. jeg tror faktisk bare den hedder "Tandlægehuset" og ellers er der en mulighed for at blive behandlet i fuld narkose hos visse tandlæger... men det er dyrt.. det er vist nok 3000 dkr alene for narkosen i hvert fald... og så kommer materialer og behandlingen oveni... fy for den da :lol:

Knus fra Heidi

0

Del dette indlæg

hej heidi.

det er netop et hul under en fyldning jeg skal have lavet i morgen, og jeg skal altid bedøves.

Da jeg gik ved skoletandlægen fik jeg både latergas og bedøvelse, men det har de jo desværre ikke ved alm tandlæger, men jeg overlever nok, bare de ikke stikker i ganen

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er der nogen der præcist ved hvad den "gode" tandlæge fra Greve hedder?

Jeg skal selv "booke" et besøg for første gang i 7 år og jeg er vildt nervøs. :GHOST:

mvh.

Trine

Hvordan i alverdens riger har du turdet vente så lang tid med at gå til tandlæge?

Jeg har gået til tandlæge frivilligt 2-3 gange om året, siden jeg fik tænder!

:hjerte: KarenV

0

Del dette indlæg

Er der nogen der præcist ved hvad den "gode" tandlæge fra Greve hedder?

Jeg skal selv "booke" et besøg for første gang i 7 år og jeg er vildt nervøs. :GHOST:

mvh.

Trine

Hej Trine

Her er kontakt info på denne gode tandlæge, held og lykke med det -HAHA-

Tandlægehuset

Hundige Strandvej 182

2670 Greve

Telefon: 4390 1515

Jeg fandt yderligere en hjemmeside på dem...

http://www.tandlaegehusetaps.dk/

Knus Heidi

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Lucky

Det skal nok gå.. Har du overvejet i fremtiden at tage de tidlige tider... altså så tidligt som muligt, sådan så du ikke skal gå og være nervøs hele dagen ?

Det gør jeg selv. Jeg forklarede min tandlæge her for nogle besøg tilbage at jeg var så bange for at komme derhen.. så sagde hun at jeg skulle tage 2 panodiler 1 time før ankomst som skulle berolige mig lidt...Måske kan du selv bruge disse råd i fremtiden ? -HAHA-

Knus Heidi

0

Del dette indlæg

Hejsa

Nå men jeg tror der er mange tandlæger i Greve som er gode.

Jeg har også altid haft tandlægeskræk..

Sidst jeg var hos min gamle tandlæge fik jeg afvide jeg skulle have lavet 2 huller og 2 kroner *WHOW* det var ca 30.000 jeg skulle op med af lommen.. Nå men ja selvfølgelig har jeg da lige det.....

Jeg blev henvist til en anden tandlæge, den i Greve af en på mit arbejde.

Der var prisen "små" 15.000 kr. det skal så lige sidges den ene krone jeg skulle have lavet, den er lavet og skal ikke have krone på.

Jeg fik i samme anledning hevet 3 visdomstænder ud, det gjorde slet ikke ondt!!!! Og det gjorde det med de andre 2 jeg fik hevet ud.. Ja jeg havde 5 visdomstænder, en som sad skævt.

Men jeg har aldrig været så glad for en tandlæge - ja jeg tager faktisk selv til tandlægen nu... Lyder måske barnligt, men jeg har virkelig været bange for de der i hvide kitler.. Men ej ikke mere..

Kan kun anbefale dem i Greve - http://www.tandklinikken.nu/ PERFEKTE er de, og så tager de svenskerpriser !!!

Knus

Helle

taz

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Nå men jeg tror der er mange tandlæger i Greve som er gode.

Jeg har også altid haft tandlægeskræk..

Sidst jeg var hos min gamle tandlæge fik jeg afvide jeg skulle have lavet 2 huller og 2 kroner *WHOW* det var ca 30.000 jeg skulle op med af lommen.. Nå men ja selvfølgelig har jeg da lige det.....

Jeg blev henvist til en anden tandlæge, den i Greve af en på mit arbejde.

Der var prisen "små" 15.000 kr. det skal så lige sidges den ene krone jeg skulle have lavet, den er lavet og skal ikke have krone på.

Jeg fik i samme anledning hevet 3 visdomstænder ud, det gjorde slet ikke ondt!!!! Og det gjorde det med de andre 2 jeg fik hevet ud.. Ja jeg havde 5 visdomstænder, en som sad skævt.

Men jeg har aldrig været så glad for en tandlæge - ja jeg tager faktisk selv til tandlægen nu... Lyder måske barnligt, men jeg har virkelig været bange for de der i hvide kitler.. Men ej ikke mere..

Kan kun anbefale dem i Greve - http://www.tandklinikken.nu/ PERFEKTE er de, og så tager de svenskerpriser !!!

Knus

Helle

taz

Hej Helle

Tak for den gode anbefaling af din tandlæge... jeg fik da læst en del på deres hjemmeside og synes de er og virker meget -HAHA-

Har du selv prøvet en behandling med "carisolv" ? Hvis ja.. er det virkelig helt smertefrit ??

Kærligst Heidi

0

Del dette indlæg

Uuuh tandlægeskræk, hvor jeg kender det...

Jeg havde heller ikke været ved tandlægen i MANGE år netop pga. min skræk.

Men da jeg en morgen vågnede op med en byldlignende ting i underkæben tog kæresten mig ved hånden og trak mig afsted.

Her bagefter sidder jeg så og smiler.

Siden dengang har jeg FRIVILLIGT gået til tandlægen og jo, jer er stadig en smule bange, men nu har jeg brugt 13000 på mine tænder, så nu skal de holdes!

Knus

JJ

0

Del dette indlæg

Hej Lunez

Godt gået!!!

Og jeg håber at de er gode ved dig.

Jeg fik en lille pille af den slags de giver til voldelige (tror det var stesolid), den skulle jeg ligge under tungen ½ time før jeg skulle afsted.

Den tog nerverne, faktisk blev jeg lidt høj :drink2:

Man må godt nok ikke køre bil efter man har taget den, men så kørte kæresten mig -HAHA-

Held og lykke, og meld gerne tilbage om hvordan det gik!

Stor knuser

JJ

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer