MissLul

Har brug for jeres mening!!!??

3 indlæg i dette emne

Sagen er den, at jeg er ret meget i tvivl om det vi har besluttet vil komme til at være godt eller om det blir stressende og forvirrende :biggrin:

Vi skal vies 15 km fra vores hjem kl 14.30

Sådan noget varer vel en times tid!??? og så vil vi gerne holde reception i vores have, med kaffe og bryllupskage, det ville jo blive fra ca 15.45 til 17.30 ca.

Derefter middag på en kro 5 minutter fra vores hjem kl ca 18/18.30...

Receptionen har vi valgt af flere årsager, fx at alle arbejdskollegaer og naboer osv i vores lille by ikke skal med til festen, men kan alligevel være en del af dagen på den måde. Det samme gælder vores datter på 2 år, hun kan også nå at være med til lidt af det sjove på den måde, og så tage med babysitteren hjem herefter. Der er også den grund, at vi har jo valgt en anden kirke end den her i byen, og så syntes vi at receptionen ville være en god måde, at få det til at blive lidt nært og hjemligt også... Desuden har vi begge været enige om, til de andre bryllupper vi har været til, at ventetiden har været alt for lang, og at man som gæst nemt kommer til at røvkede sig ved at sidde samme sted i mange timer inden festen, og det har vi ikke lyst til...

Men alligevel er jeg nu i tvivl om det er for presset. Hvad siger i og jeres erfaringer???

En praktisk information er, at vi har ikke hyret en professionel fotograf, så der bliver ingen lange fotosceancer hvor brudeparret ikke er til stede :)

Og hvornår i vores tidsplan er der mon tid til at pakke gaver op??

Håber på mange svar for jeg er virkelig lost :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det tager ca 30-45 min med selve vielsen. Så går der lige lidt tid med lykønskninger uden for kirken, men der kan man jo gøre kort proces lige som vi gjorde, da alle jo var inviteret til receptionen bagefter. Jeres reception kan jo så begynde kl 15.15. Alt efter hvad I vil servere, bør det også være tid nok og så slutte receptionen omkring kl 17.30 - 17.45. Da der ikke er langt til kroen fra jeres hjem, kan gæsterne der skal deltage til middagen sagtens nå at være ved kroen kl 18 til velkomstdrink så I kan gå til bords kl 18.15 -18.30. Gaverne kan I jo pakke op ved receptionen, så slipper I også for at de skal med på kroen.

Vi blev viet kl 13.30 og omkring kl 14.15 begyndte receptionen hjemme i vores hus. Gæsterne blev trakteret med sandwich, frugt, snacks og drikkevarer imens vi blev fotograferet ved kirken. Efter 45 min. ankom vi så til receptionen og gik rundt og talte lidt med folk. Og så skar vi bryllupskagen for og pakkede derefter gaverne op. kl 17.00 forlod vi receptionen og kørte til restauranten som ligger ca. ti mins kørsel fra vores hus og kl 17.30 ankom de sidste gæster klar til velkomstdrink og efterfølgende middag. Vi havde arrangeret os med nogle folk der stod for at traktere vores gæster og sørge for at huset blev ryddet for folk da vi forlod receptionen.

Vi var glade for at have god tid til receptionen, da der var ca 100 mennesker og vi havde kun inviteret de aller nærmeste familiemedlemmer og venner til festen om aftenen. Gaverne skulle vi jo ikke spekulere på kom med hjem til vores hus, da de allerede var hjemme i huset.

God fornøjelse og tillykke

Redigeret af 310508
0

Del dette indlæg

I kunne måske godt have brugt en time mere men umiddelbart ser det ud som at det kan lade sig gøre. En reception bør ikke vare meget mere end 2 timer før folk begynder at kede sig. Apropos det her med at kede sig, så vil gæsterne - uanset om man kalder det en reception eller ej - befinde sig samme sted i flere timer. Man sætter nogle drikkevarer etc. frem men jeg tror egentlig ikke at gæsterne hygger sig mere blot man kalder det en reception.

Som det også bliver sagt er det oplagt at pakke gaver op ved receptionen og her kan I evt. også servere bryllupskagen, som ellers risikerer at stå næsten uberørt hen hvis den først serveres efter middagen om aftenen.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer