Guest Maja_B

Tyl på bilerne...

11 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Annonce ♥

synes ejg har læst herinde et sted at nogen gjorde det at de købte det og lagde det ind i folks kirkehæfter, så det bare lige skulle sættes på når de kom ud igen.

men jeg ved det ikke

Det har vi gjort - eller det bliver ordnet i løbet af i aften eller i morgen. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Tak for jeres svar!

Jeg tror også at jeg hælder til, at det skal være i kirkehæfterne...hvis ikke får vi en til at gøre det imens vi er i kirken...

Jeg har ALDRIG før hørt om, at man skulle bruge det stykke slør man river af bruden!!!

Til de bryllupper vi har været til, har det altid hængt på bilerne når vi var færdige i kirken og skulle køre til feststedet...

Derfor har jeg heller ikke tænkt på hvem der sørgede for det...

Mvh. Maja

0

Del dette indlæg

Hej tøser

Det normale er vist, at hver enkelt kvinde river en del af sløret efter brudevalsen som de så beholder - jo mere sløret er revet i stykker des lykkeligere skulle bruden blive. Og får man som gæst et stykke af sløret skulle det også bringe en selv lykke... Og derefter hænger man så slørstumpen på sin bilantenne, for at sprede lykken mest muligt, til den falder af af sig selv...

Men det er også rigtigt at flere og flere (gæster) binder et stykke tyl på antennen, blot for at vise man er en del af bryllupskortegen... Og der er det da vældig smart at lægge det ind i kirkehæfterne!

Hvad man gør er vel egentlig op til en selv... :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Til de bryllupper jeg har været til har det egentlig været brudens mor der har spurgt et par af brudens veninder el.lign. om de ikke kunne hænge tyl på bilerne... Så har moderen klippet tyllet (det tager jo ikke lang tid) og så går veninderne rundt inden bruden ankommer til kirken og hænger tyl på...

Det fungerede i hvert fald fint for os (og mine andre veninder der har gjort det på samme måde)

0

Del dette indlæg

Hej tøser

Det normale er vist, at hver enkelt kvinde river en del af sløret efter brudevalsen som de så beholder - jo mere sløret er revet i stykker des lykkeligere skulle bruden blive. Og får man som gæst et stykke af sløret skulle det også bringe en selv lykke... Og derefter hænger man så slørstumpen på sin bilantenne, for at sprede lykken mest muligt, til den falder af af sig selv...

Men det er også rigtigt at flere og flere (gæster) binder et stykke tyl på antennen, blot for at vise man er en del af bryllupskortegen... Og der er det da vældig smart at lægge det ind i kirkehæfterne!

Hvad man gør er vel egentlig op til en selv... :rolleyes:

Kunne ikke have svaret bedre..

Jeg har også altid hørt at det er et stykke tyl som er revet af brudens slør efter brudevalsen, som gæsten selv sætter på sin bil for at give brudeparret lykke... Det har altid været tradition i min familie og vennekreds..

Har aldrig hørt før at man klipper seperate tyl stykker og sætter på bilerne inden/efter vielsen..

Hilsen

Carina

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer