stinehelene

Kim og Stine-Helene 24.10.09

408 indlæg i dette emne

Kære Stine-Helene!

Det er en fin tråd du har dig her og hvis du spørger mig, så har du en superb stil.... den er lige så enkel og simpel som min nemlig :lol:

Sjovt at du er veninde med Kagekonen, hun er virkelig et forbillede for mig, jeg tjekker hendes blog ud ihvertfald en gang om ugen.... verden er lille...

Selvom du er underlagt et lidt stramt budget, så er jeg sikker på at du får et smukt smukt bryllup - dejligt at din mor vil hjælpe så meget.

Jeg har også selv været frem og tilbage mht. bryllupskagen. Jeg ville som dig gerne have arrangeret og stået bag hele mit bryllup, men det kan ikke lade sig gøre, så det eneste jeg kan lave 100 % er min bryllupskage. Jeg vil jo egentlig gerne lave en avanceret kage, men jeg er ikke så meget til border og filigran´er, så jeg tror bare at jeg laver en super enkel kage men med et meget lækkert indhold. Da det mest er dekorationen jeg går op i plejer jeg bare at lave en at kanubicreme og hindbærskum... men kunne da godt bruge lidt lækre ideer fra dig - hvis du gider!? Skal lige tilføjes at min kæreste ikke kan lide appelsin og jeg kan ikke lide mango.

Nå men min kære kæreste mener at det er hans tur til benytte pc´en, så jeg må vende tilbage.

KH Sisse

Tusinde tak for roserne!

Kagekonen er en fantastisk kvinde og en modig kagedame. Hun tør virkelig ting med kager der tager pusten fra de fleste.

Super enkle kager er som regl de flotteste, men det er bare min mening, griner.. Der er så mange kagekombinationer der sparker mås, så egentlig så er det at prøve sig frem. Mange kager kan godt have en tendens til at blive vamle, måske derfor jeg er bedst til konfektkager. Sådan lidt bastante med massere af cchokolade :)

Prøv med en white mudcake, lavet med reven citronskal. Smurt med lemoncurd og lagt sammen med jordbær mousse med finthakket friske jordbær (men kun hvis de er i sæson! Det er en fantastisk kage, meget lækker!

Mandelbunde med hvidchokolademousse og hindbærmousse, den er lidt let men meget rafineret i smagen

Chocolate mud cake'en kan kombineres på mange måder, den kraftige kage og chokoladesmag giver et væld af muligheder hvis man tør. Sidst smagte jeg den lagt sammen med skovbærmousse og hvidchokolademousse der havde smag af en kusmi te.

Men den er god med hindbærmousse også.

en favorit er når den er lagt sammen med chokoladesmørcreme (ingelises) og marcipanbunde. Man kan ikke spise store stykker, ok min mand kan, men den smager himmelsk når den er lavet af gode råvare.

Ihh ærgeligt med de der appelsiner, griner.. Men hvad med passionsfrugt?

for så er der lyse eller chokoladebunde, eller en blanding med chokoganash og passionsfrugtmousse, meget lækkert!

Jeg skal selv prøve denne af:

Chokoladebunde med chokoladestykker, stænket med friskpresset appelsin og smurt med smeltet chokolade. Hvidchokolademousse med citron og hyldeblomst, hvor hindbær forsigtigt er vendt i!

Mandelbunde med hyldeblomstmousse og jordbærmousse lavede jeg i sommer og det var et hit! Jeg vil tro det er lækkert med den hvide mudcake også.

Til teologerne lavede jeg i sommer en kage med hvide mudcake bunde, flødeskum med knuste makroner og friske jordbær der havde ligget i køleskabet natten over med lidt sukker om mynte. Den var god!

Ihh nu bliver jeg lækker sulten... godt man ikke kan tåle kage mere ;)

Knus

1000 mange tak for dine forslag - der er helt sikkert megen inspiration at hente... MEGET ærgerligt at vi er lidt kræsne hvad kage og fyld angår, hvad den ene ikke kan lide kan den anden lide - og omvendt selvfølgelig :) M kan ikke fordrage noget som helst der har med citrusfrugter eller hvid chokolade at gøre og jeg kan ikke lide tropiske frugter :) Såååå det er lidt svært hvis ikke det skal have noget at gøre med kanubi el. tobleronecreme og hindbærmousse...

Men jeg tror M og jeg kan blive enige om at chokolade, mandler, marcipan og hindbær er lækre ting. Og faktisk synes jeg også den creme med hyldebær lyder lækker, men så har vi den igen, der er citrus i! Pokkers os altså :)

Har du prøvet fromagerne fra Kagebutikken? Er de meget syntetiske i smagen?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dejlig fortælling om jeres jagt på et sted at holde Brunch og hvor er vandrehjemmet bare smukt og hyggeligt! Jeg får sådan en fornemmelse af "Jul på slottet", når jeg ser det, jeg ved ikke helt hvorfor...

Synes da også i har styr på en hel del, når du sådan sætter det op på lister :lol: Det er jo det, der er super godt ved at være tidligt ude... Også en god måde at stille det op på...

Der er lidt eventyr over stedet, griner.. men er det ikke sådan med store skove? I sommer var vi faktisk ude ved det slot hvor jul på slottet blev optaget, men de tog penge for en tur i parken og vi synes lige 100,- for tre menneskers gåtur i en park var i overkanten.

ja de lister tog virkelig lidt af panikken, så nu er der ro over det så jeg har plads til specialet, heldigvis!

:)

Uhh ja, det er ren eventyr når man sådan er omringet af skov! Super romantisk... Jeg tror altså også jeg havde sagt nej tak til sådan en pebret indgangsbillet, bare for at få lov til at gå i en park... sådan nogle pengepugere...

Det er dejligt, at der er lidt ro på, så man også kan koncentrere sig om andre ting end brylluppet. Jeg er virkelig sådan lidt i vildrede på nuværende tidspunkt, for der er så mange ting jeg gerne vil lave, men som ikke kan laves endnu, fordi vi først skal have holdt nogle møder inden vi kan komme videre i teksten. Og så er der det her famøse speciale... Ja, hva ska jeg sige... BOLLER FRA KOBERG :) Ej, der gik jeg da vidst lige lidt i selvsving...

Det ligger og rumstere og jeg hader at jeg ikke bare kan sætte mig ned og skrive, fordi jeg først skal lave al den her research... skide frustrerende!

Også lige et tak fra mig for al den lækre inspiration til kagefyld du lige spyttede ud herinde... YUM YUM!

0

Del dette indlæg

1000 mange tak for dine forslag - der er helt sikkert megen inspiration at hente... MEGET ærgerligt at vi er lidt kræsne hvad kage og fyld angår, hvad den ene ikke kan lide kan den anden lide - og omvendt selvfølgelig :) M kan ikke fordrage noget som helst der har med citrusfrugter eller hvid chokolade at gøre og jeg kan ikke lide tropiske frugter :) Såååå det er lidt svært hvis ikke det skal have noget at gøre med kanubi el. tobleronecreme og hindbærmousse...

Men jeg tror M og jeg kan blive enige om at chokolade, mandler, marcipan og hindbær er lækre ting. Og faktisk synes jeg også den creme med hyldebær lyder lækker, men så har vi den igen, der er citrus i! Pokkers os altså :)

Har du prøvet fromagerne fra Kagebutikken? Er de meget syntetiske i smagen?

Griner, jeg kender problematikken med kræsenhed. Her er det nu ikke mig der er kræsen men min mand. Hvis det stod til ham, så var bryllupskagen lavet af købelagkagebunde, med købelagkagecreme og jordbærsyltetøj.... :lol: Men det står altså ikke til ham, jeg har lovet at jeg nok skal lave en eller to til ham men bryllupskagen skal altså være en 'voksen' kage ;)

Hyldebærcremen ER lækker og kan godt undvære citrusfrugterne! Så skal du bare passe på med at balancere sødme og surhed. Den fungerede rigtig godt sammen med jordbærmousse og tror den vil være lækker til en lidt tungere kage.

Citrusfrugterne bruges somregl til at 'afbøde' for al den sødhed, men det kan sagtens gøres på andre måder. Feks så kommer jeg sjælent ret meget sukker i mousserne, eller jeg passer i alle tilfælde rigtig meget på med sukkeret, fordi bunde og chokolademousse ofte er sødt nok i sig selv.

Jeg har prøvet og bruger fromagerne ofte. Jeg gør det fordi det er let at bruge og det gør husblas overflødigt. Men det smager anderledes og det skal man lige vende sig til. Jeg bruger mest den neutrale og blander så selv om med smagsvarianter og frugter. Smagen er lidt mere sød og fromageagtig, som i citronfromage uden citron, griner.. Men de er fantastiske i brug og jeg har en veninde der faktisk bruger dem til at smøre op med. Men jeg må tilstå at jeg ikke synes de passer til alle kagetyper.

Kagekonen laver faktisk ofte kager med rabarber og æblefyld, og med stor sucess tilmed.

Jeg er altså heller ikke altid så eventyrlysten med kager og fyld, bettys opskrift er blevet lavet mange gange fordi den er en sikker vinder, også til de kræsne. Men det er sjovt at gå uden for boksen og prøve andre opskrifter og fyld. Men de kager med eksperimenterende fyld, får som regl kedelig pynt, for energien er brugt på hyldebær, mandler og mynte ;)

Kh

0

Del dette indlæg

Hold da op Stine-Helene.. du er virkelig kageguruen når det handler om bryllupskager..

Jeg tænkte om du ikk har nogle opskrifter jeg kunne få.. sådan lidt mere i detaljer??

Man bliver bare helt lækkersulten af de ting du skriver.. mums mums mums.. :lol::)

Griner, hvor er du sød!! Jeg har bare altid elsket at spise kager ;) Så ikke guru, men nysgerrig og god til alt alt for mange overspringshandlinger!!

Jeg har en del opskrifter på lager, så send mig din mail adresse så skal jeg skal jeg se om jeg ikke får tid i weekenden til at sende dig nogle. Ellers så sus ind på kageportalen.dk der er massere af inspriation og hjælp at hente. Men jeg hælper meget gerne hvor jeg kan!

Knus

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uhh ja, det er ren eventyr når man sådan er omringet af skov! Super romantisk... Jeg tror altså også jeg havde sagt nej tak til sådan en pebret indgangsbillet, bare for at få lov til at gå i en park... sådan nogle pengepugere...

Det er dejligt, at der er lidt ro på, så man også kan koncentrere sig om andre ting end brylluppet. Jeg er virkelig sådan lidt i vildrede på nuværende tidspunkt, for der er så mange ting jeg gerne vil lave, men som ikke kan laves endnu, fordi vi først skal have holdt nogle møder inden vi kan komme videre i teksten. Og så er der det her famøse speciale... Ja, hva ska jeg sige... BOLLER FRA KOBERG :lol: Ej, der gik jeg da vidst lige lidt i selvsving...

Det ligger og rumstere og jeg hader at jeg ikke bare kan sætte mig ned og skrive, fordi jeg først skal lave al den her research... skide frustrerende!

Også lige et tak fra mig for al den lækre inspiration til kagefyld du lige spyttede ud herinde... YUM YUM!

Der er visse steder hvor jeg ikke betaler for at komme ind, parker er en ting. Kirker er noget andet, jeg synes det er UFORSKAMMET at man skal betale for at komme ind og se roskilde domkirke for eksempel. Derfor har jeg heller ikke se sct pouls cathedral i London selvom jeg viiildt gerne vil, griner.. så sær er jeg.

Du skriver også speciale? Ohh jeg kender den slags frustrationer. Jeg har valgt et emne uden ret meget lekture, faktisk er der kun to bøger om emnet og den ene kan ikke rigtig bruges. Så jeg brugte 2 måneder i efteåret på at finde, kopiere og katalogisere kilder til emnet og jeg har nok en måned på det kongelige bibliotek også og det føles bare ikke som 'rigtig' speciale skrivning. Men jeg håber jeg får point for grundforskningen og så går det nok på den lange bane. Kunne det være en idé at du alligevel skrev noget hver dag imens du researcher? En slags relevant specialedagbog/brainstorm/mindmap eller noget? Det overvejer jeg nemlig, så jeg føler jeg får noget på papir og holder fast i at det er en skrive process.

Men at skrive speciale ER og skal vist være en møjhamrende frustrerende tid, ellers gør man det ikke rigtigt ;) ;) ;)

Knus

0

Del dette indlæg

Hold da op Stine-Helene.. du er virkelig kageguruen når det handler om bryllupskager..

Jeg tænkte om du ikk har nogle opskrifter jeg kunne få.. sådan lidt mere i detaljer??

Man bliver bare helt lækkersulten af de ting du skriver.. mums mums mums.. :lol::)

Griner, hvor er du sød!! Jeg har bare altid elsket at spise kager ;) Så ikke guru, men nysgerrig og god til alt alt for mange overspringshandlinger!!

Jeg har en del opskrifter på lager, så send mig din mail adresse så skal jeg skal jeg se om jeg ikke får tid i weekenden til at sende dig nogle. Ellers så sus ind på kageportalen.dk der er massere af inspriation og hjælp at hente. Men jeg hælper meget gerne hvor jeg kan!

Knus

Kage er også bare super godt.. åhh elsker kage, øv man ikk kan spise det hele tiden.. sender lige en PM med min mail.. virkelig super at du vil hjælpe.. :)

0

Del dette indlæg

Der er visse steder hvor jeg ikke betaler for at komme ind, parker er en ting. Kirker er noget andet, jeg synes det er UFORSKAMMET at man skal betale for at komme ind og se roskilde domkirke for eksempel. Derfor har jeg heller ikke se sct pouls cathedral i London selvom jeg viiildt gerne vil, griner.. så sær er jeg.

Du skriver også speciale? Ohh jeg kender den slags frustrationer. Jeg har valgt et emne uden ret meget lekture, faktisk er der kun to bøger om emnet og den ene kan ikke rigtig bruges. Så jeg brugte 2 måneder i efteåret på at finde, kopiere og katalogisere kilder til emnet og jeg har nok en måned på det kongelige bibliotek også og det føles bare ikke som 'rigtig' speciale skrivning. Men jeg håber jeg får point for grundforskningen og så går det nok på den lange bane. Kunne det være en idé at du alligevel skrev noget hver dag imens du researcher? En slags relevant specialedagbog/brainstorm/mindmap eller noget? Det overvejer jeg nemlig, så jeg føler jeg får noget på papir og holder fast i at det er en skrive process.

Men at skrive speciale ER og skal vist være en møjhamrende frustrerende tid, ellers gør man det ikke rigtigt ;) ;) ;)

Knus

Jamen jeg giver dig helt ret! Den eneste grund til at jeg har været i Sct. Pauls er at vi var på studietur og det var fastlagt i programmet. Jeg fortryder bestemt ikke. Det er en vidunderlig og smuk kirke, dog er jeg mega højdeskræk, så jeg var ikke så glad for at komme op i whispering galleries. Det var dog en speciel oplevelse.

Yes, jeg skriver speciale og glæder mig enormt meget til at komme ud på arbejdsmarkedet. Emnet er Immaterialrettighedernes uforlignelighed med art. 82 EF med udgangspunkt i Microsoft sagen... og nu er det så at folk som regel begynder at gabe og blive uinteresseret. Men det er MIT emne og jeg ÆÆÆÆLSKER det :lol:

Total god idé med at få skrevet noget ned samtidig med research, det kan være at jeg så kan spore min hjerne ind på de rigtige tankegange og strukturere det noget mere... Tak søde :)

0

Del dette indlæg

Flere kjoler:

Det der med kjoler, det er sg ikke let! Jeg står egentlig fast på tanken om at jeg rigtig gerne vil have noget, jeg kan bruge igen og noget der kan gøres inden for budgettet min mor har sat op. Men jeg kan også mærke at jo længere jeg kommer ind i bryllupsverdenen, så betyder mavefornemmelsen (behøver jeg at sige at det var noget jeg OVERHOVEDET ikke forstod for bare 14 dge siden) og jeg vil ikke så gerne have at den er hvid, knækket hvid eller cremet hvid, endnu da.. Jeg må erkende at ynglingskjolerne de har det med at skifte, ynglingsfarverne lige så. Så jeg samler inspiration og lader tiden og vægten arbejde for mig.

Denne er min absolutte favorit lige fortiden. Det er mest ryggen der tiltaler mig umådeligt!

post-36261-1234531638.jpg

farven duer også egentlig, men mon en bolero som er en nødvendighed vil skæmme den smukke ryg?

Jeg har fundet flere fantastiske kjoler, heldigvis er smag jo subjektiv!

Denne her så jeg på bryllupsmessen og er en kjole fra Valentio til en milliard kroner, men jeg synes bare den er guddommelig smuk. Jeg bliver aldrig tynd nok til sådan en kjole. Men ushh den har klasse!

post-36261-1234531976.jpg

Jeg kan godt lide det lidt utraditioneller, intet faldt i min mands smag. Gad vide om han er lige så traditionel som hans mor, eller bare kræsen?

post-36261-1234531985.jpg post-36261-1234531729.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vielsesritualet

Vielse (Bryllup)

Autoriseret ved kgl resolution af 12. juni 1992

Kirkelig vielse foretages af en præst i en kirke i nærværelse af mindst to vidner.

Forud for vielsen kan der kimes eller ringes alt efter stedets skik.

Indgang (Præludium)

Indgangssalme

Hilsen

Præsten: Herren være med jer!

Meningheden: og med din ånd! eller Og Herren være med dig!

Hilsenen kan udelades, eller præsten kan sige:

vor Herre Jesus Kristi nåde

og Guds kærlighed

og Helligåndens fællesskab

være med jer alle

Indledende bøn og læsning

Præsten siger

Lad os alle bede!

Herre, vor Gud Himmelske Fader!

Vi takker dig for livet du gav os,

og for alle dem der har vist os kærlighed,

fra vi var børn og indtil i dag.

vi beder dig:

Giv os stadig, hvad vi behøver

og forny daglig vor indbyrdes kærlighed

ved Jesus Kristus, vor Herre

som med dig lever og regerer i Helligåndens enhed

En sand gud fra evighed og til evighed. Amen

Præsten fortsætter:

Således står der skrevet:

Da Gud havde skabt himlen og jorden, havet, solen, månen og stjernerne, planterne og dyrene sagde han: "lad os skabe mennesker i vort billede så de ligner os! De skal herske over havets fisk, himlens fugle, kvæget, alle de vilde dyr og alle krybdyr der kryber på jorden." Og han skabte mennesker i sit billede; i Guds billede skabte han det som mand og kvinde skabte han dem. Og gud velsignede dem.

Og vor Herre Jesus Kristus siger:

Har i ikke læst, at skkaberen fra begyndelsen skabte dem som mand og kvinde og sagde: "Derfor skal en mand forlade sin far og mor og binde sig til sin hustru, og de skal blive ét kød" Derfor er de ikke lngere to, men ét kød. Hvad Gud altså har sammenføjet, må et menneske ikke adskille.

Og apostlen Paulus skriver:

Bær hinandens byrder; således opfylder i Kristi lov. Ifør jer da, som Guds udvalgte, hellige og elskede, inderlig barmhjertighed, godhed, ydmyghed, mildhed, tålmodighed. Bær over med hinanden og tilgiv hinanden, hvis den ene har noget at bebredje den anden. Som Herren tilgav jer, skal i også gøre. Men over alt dette skal I ifører jer kærligheden, som er fuldkommenhedens bånd.

Salme

Tale

Ægteparet træder frem foran alteret, eller de kan vente til efter talen.

Tilspørgsel og erklæring

Så spørger jeg dig N.N. (ægtemanden)

Vil du elske og ære N.N. (hustru) og leve med hende i både medgang og modgang i hvad lykke Gud den almægtige vil tilskikke jer, som en ægtemand bør leve med sin ægtehustru indtil døden skiller ad? -Ja!

Ligeså spørger jeg dig N.N. (hustru)

Vil du elske og ære N.N. (ægtemand) og leve med ham i både medgang og modgang i hvad lykke Gud den almægtige vil tilskikke jer, som en ægtehustru bør leve med sin ægtemand, indtil døden skiller jer ad? - Ja!

Så giv hinanden hånd derpå!

Præsten lægger sin hånd på deres hænder og siger:

Eftersom i har lovet hinanden at ville leve sammen i ægteskab og nu har bekæftet dette for Gud og os, som er tilstede, og givet hinanden hånd derpå, så forkynder jeg jer at være ægtefolk for både Gud og mennesker.

Her kan brud og brudgom eventuelt give hinanden vielsesringe.

Forbøn

Præsten fortsætter:

Lad os alle bede!

Mens brudeparet knæler, siger præsten med håndspålæggelse:

Almægtige Gud som skabte mand og kvinde til at leve sammen i ægteskab og velsignede dem, vi beder dig, velsign også disse to. Lad dem altid leve af din nåde og i indbyrdes kærlighed.

Eller

Kære himmelske Fader! Giv denne brudgom og brud nåde, lykke og velsignelse både til sjæl og legeme!

giv dem at elske hinanden med trofast kærlighed og tjene dig oprigtigt i alle ting, så at de må leve som dine kære børn og engang samles hos dig i de evige boliger!

Hør os i Jesu navn:

Fadervor

Vor fader, du som er i himlene!

Helliget blive dit navn

komme dit rige

ske din vilje

som i himlen således også på jorden;

giv os i dag vort daglige brød

og forlad os vor skyld som også vi forlader vore skyldnere,

og led os ikke i fristelse,

men fri os fra det onde.

For dit er riget og magten og æren i evighed. Amen!

Dersom vielsen slutter med den følgende salme, lyser præsten velsignelsen over brudeparret i stedet for at sige: Fred være med jer.

Brudeparet sætter sig.

Salme

Såfremt brudevielsen efterfølges af en dåbshandling, sker dåben på dette sted og som slutningskollekt kan dåbskollekten da anvendes.

Slutningskollekt

Præsten siger eller messer:

Lad os alle bede!

Derefter fortsætter præsten:

Herre, vor Gud, himmelske Fader!

Vi takker dig for ægteskabet

og vi beder dig

at du vil bevare denne ordning og velsignelse urokket iblandt os.

Giv alle kristne ægtefolk ved din Helligånd.

at de må holde fast ved din frelsende nåde.

Gør dem glade i håbet

tålmodige i trængslen

og udholdende i bønnen

så at de engang med dem kan samles hos dig i dit rige,

hvor du med søn og helligånd lever og regerer

én sand Gud fra evighed og til evighed.

eller

Herre, vor Gud og himmelske fader!

vi takker dig for ægteskabet og vi beder dig:

vær med din nåde hos disse to

og giv din velsignelse til

at de kan leve med hinanden

i gudsfrygt og kærlighed

og ikke give årsag til vrede og strid

Lad dem altid

også selvom de ikke bliver fri for prøveæser,

erfare din nådige hjælp!

Giv dem og os alle at leve vort liv her på jorden i tro og lydighed

og blive til evig tid salige

ved din elskede Søn, Jesus Kristus, vor Herre

som med dig lever og regerer i Helligåndens enhed,

én sand Gud fra evighed og til evighed.

Menigheden svarer:

Amen.

Velsignelse

Præsten siger eller messer (vendt mod meningheden):

Herren være med jer!

Menigheden svarer:

Og med din ånd! eller: Og Herren være med dig!

Hilsenen kan udelades eller anvendes forud for slutningskollekten.

Menigheden står op under velsignelsen, mens præsten siger:

Herren velsigne dig og bevare dig!

Herren lade sit ansigt lyse over dig og være dig nådig!

Herren løfte sit ansigt mod dig og give dig fred!

UdgangssalmeUdgang (postludium)

Redigeret af stinehelene
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Budget III

Bryllupsbudget

Bruden

Brudekjole og slør 1.000,00

Sko 1.200,00

Undertøj 1.500,00

Makeup/kosmetolog 500,00

Frisør 0,00

Hårpynt 500,00

Brudebuket 700,00

5.400,00

Gommen

Jakkesæt 0,00

Skjorte 250,00

Sko 1.200,00

1.450,00

Brud og Gom

Ringene 8.500,00

Pynt til kirken 0,00

Fotograf og billeder 1.500,00

Kørsel 0,00

10.000,00

Brunch

Rådvad 10.000,00

Reception 6.500,00

16.500,00

Diverse

Invitationer og takkekort 750,00

Gæstebog 200,00

Bordkort 150,00

Risposer 300,00

1.400,00

34.750,00

0

Del dette indlæg

Super flotte kjoler du har kig på, elsker kjole billeder ;)

hvi du er int. så har jeg en tilslag til en plus pige ;) kig her

Budget III

Bryllupsbudget

Bruden

Brudekjole og slør 1.000,00

Sko 1.200,00

Undertøj 1.500,00

Makeup/kosmetolog 500,00

Frisør 0,00

Hårpynt 500,00

Brudebuket 700,00

5.400,00

Gommen

Jakkesæt 0,00

Skjorte 250,00

Sko 1.200,00

1.450,00

Brud og Gom

Ringene 8.500,00

Pynt til kirken 0,00

Fotograf og billeder 1.500,00

Kørsel 0,00

10.000,00

Brunch

Rådvad 10.000,00

Reception 6.500,00

16.500,00

Diverse

Invitationer og takkekort 750,00

Gæstebog 200,00

Bordkort 150,00

Risposer 300,00

1.400,00

34.750,00

Må jeg være fræk og spøgere til jeres budget?

er lidt nysgerrig, men hvorfor er der sat mere af til brude sko end til brudekjole?

knuser

ps. så i en anden tråd de fantastiske top figure du har lavet, ville bare sige du er utolig talent fuld. de ser bae så godt ud ;)

0

Del dette indlæg

WOW! Super fin kjoleinspitation du har fundet søde!!! :loveflag:

Er også total hooked på den første du har billede af og så den brune! Den kan jeg slet ikke få øjnene væk fra igen... Håber du finder noget der bare lige er dig søde :blink:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har kigget, så tusinde tak! Men jeg satser på at være i en 46-48 til oktober og jeg vil helst ikke have en hvid kjole ;)

Det må du da :loveflag:

er lidt nysgerrig, men hvorfor er der sat mere af til brude sko end til brudekjole?

Det er fordi min mor har tilbudt at betale for kjolen, hun har 'flottet' sig og vil give mellem 3-5000,- så hvis det ikke helt er nok, så må vi jo selv spæde til ;)

knuser

ps. så i en anden tråd de fantastiske top figure du har lavet, ville bare sige du er utolig talent fuld. de ser bae så godt ud ;)

Tusinde tak skal du have!!! Det er slet ikke så svært men tager en 4 timers tid over 2 dage.

KNUS

0

Del dette indlæg

Rigtig fine kjoler du har kig på... :loveflag:

TAK! Tænk hvis man bare kunne få dem ALLE sammen

:blink::cheerleader3::cheerleader3::rolleyes:

;)

Måske kan man godt høre at jeg aldrig rigtig var princesse da jeg var den lille, men kravlede i træer med skrabede knæ...

0

Del dette indlæg

WOW! Super fin kjoleinspitation du har fundet søde!!! :loveflag:

Er også total hooked på den første du har billede af og så den brune! Den kan jeg slet ikke få øjnene væk fra igen... Håber du finder noget der bare lige er dig søde :blink:

TAAK!

Jeg er bare VILD med korset rygge har jeg fundet ud af.. og korsetter, griner... ikke så behagelige at have på, men hamrende flotte!!

Den brune er også drøn lækker, men man skal have smækre ben for at kunne bære den.. ;)

Jeg håber mor har det store dankort med ud når vi skal se på kjoler, griner.. ;) Ellers så er der jo andre muligheder og man bliver hele tiden forelsket i nye kjoler.. hele tiden, det er altså lidt sjovt!

KNUS

0

Del dette indlæg

Jeg har kigget, så tusinde tak! Men jeg satser på at være i en 46-48 til oktober og jeg vil helst ikke have en hvid kjole ;)

Det må du da :loveflag:

Det er fordi min mor har tilbudt at betale for kjolen, hun har 'flottet' sig og vil give mellem 3-5000,- så hvis det ikke helt er nok, så må vi jo selv spæde til ;)

knuser

Tusinde tak skal du have!!! Det er slet ikke så svært men tager en 4 timers tid over 2 dage.

KNUS

IHh hvor lækkert med kjolen, så kan jeg da bedre forstå det smil. i mit hovede så det bare meget mystisk ud smil;)

jamen 4 timer er sørme også lang tid, men resultatet bliver da fantastisk. har også forsøgt mig, men fik en meget flad/lang barm og kjolen blev slet ikke som jeg ville have den det er svære end det ser ud til. så er meget imponeret ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

jamen 4 timer er sørme også lang tid, men resultatet bliver da fantastisk. har også forsøgt mig, men fik en meget flad/lang barm og kjolen blev slet ikke som jeg ville have den det er svære end det ser ud til. så er meget imponeret ;)

Så må du prøve igen ;) havde du en tutorial? Jeg kan anbefale Lorraine MCaines toturials, de koster ikke det store og er alle pengene værd og med lidt snilde, så er der til både mand og kvinde!

Knus og tak!

0

Del dette indlæg

Tak søde Stine-Helene for you-know-what.... :blink: men problemet er bare at det er det andet ritual - you know :loveflag: jeg ikke kender.... Hvis du har det liggende på din pc, kan du evt. få min mailadresse eller du kan sende det i en PM.... hvis ikke du har det liggende, så skidt pyt, så finder jeg nok ud af det hen ad vejen...

0

Del dette indlæg

Tak søde Stine-Helene for you-know-what.... :cheerleader3: men problemet er bare at det er det andet ritual - you know :blink: jeg ikke kender.... Hvis du har det liggende på din pc, kan du evt. få min mailadresse eller du kan sende det i en PM.... hvis ikke du har det liggende, så skidt pyt, så finder jeg nok ud af det hen ad vejen...

Der ligger en PM til dig!

men jeg kan altså ikke lade være med at dy mig for at sige.. det du efterlyste ligger i min tråd ;)

Men jo, den slags er jeg en trolig pusher for :loveflag:

Vintersolskinsknus

0

Del dette indlæg

Tak søde Stine-Helene for you-know-what.... :cheerleader3: men problemet er bare at det er det andet ritual - you know :blink: jeg ikke kender.... Hvis du har det liggende på din pc, kan du evt. få min mailadresse eller du kan sende det i en PM.... hvis ikke du har det liggende, så skidt pyt, så finder jeg nok ud af det hen ad vejen...

Der ligger en PM til dig!

men jeg kan altså ikke lade være med at dy mig for at sige.. det du efterlyste ligger i min tråd ;)

Men jo, den slags er jeg en trolig pusher for :loveflag:

Vintersolskinsknus

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer