Guest AnnWP

Ris i kirken

26 indlæg i dette emne

Jeg har ser mange herinde der laver virkelig smukke risposer til kirken.

Men er det ikke normalt gæsterne selv tager sådan noget med i kirken????

Efter hvad jeg ved så laver brudeparret "kun" til feststedet - en pose der ligger ved hver kuvert, som kan kastes på brudeparret når de forlader festen....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jo

Ok skriver lidt mere. Du har helt ret i, at gæsterne normalt selv tager ris med. Personligt synes jeg det er super hyggeligt med risposer og det er mere og mere set herhjemme, at der er ris i kirken og gæsterne derfor ikke selv tager med. Vi skriver dog i indbydelsen, at der vil være ris i kirken og at de ikke behøver at tage med selv. Vi har ikke ris ved feststedet.

0

Del dette indlæg

Synes det er smaddersødt med alle de risposer, der bliver fremstillet, men jeg har også kun opfattelse af, at det er noget gæsterne normalt selv tager med...

Fristes selv helt til at skrive i indbydelsen, at vi har sørget for ris ved kirken og så "glemme" det, så vi slipper :lol: Nej okay.. det en hyggelig tradition og den følger jo med.

Var ikke klar over, at man selv skulle sørge for risposer ved festen. Tak for den info.

0

Del dette indlæg

Vi havde lavet risposer til kirken, faktisk fordi min mor havde været til globryllup, og der havde der været det, så det syntes hun også, at vi skulle have.

Men der var alligevel et par stykker, som også selv havde taget med.

Til min søsters bryllup havde hun ikke lavet risposer til kirken, og vi andre havde glemt at tage ris med :lol: , så de fik kun lidt fuglefrø.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

der er mange som selv tager ris med, men jeg man kan ikke forvente at folk husker det...

personligt skal der ikke være ris til mit bryllup da ukogte ris ødelægger maverne på fuglene som spiser dem, men derimod korn

og den helt gamle tradition/overtro er det også korn som man kastede på brudeparet da man førhen ikke havde råd til ris...

derfor laver jeg kornposer selv... og så er det jo også lidt hyggeligt.

0

Del dette indlæg

der er mange som selv tager ris med, men jeg man kan ikke forvente at folk husker det...

personligt skal der ikke være ris til mit bryllup da ukogte ris ødelægger maverne på fuglene som spiser dem, men derimod korn

og den helt gamle tradition/overtro er det også korn som man kastede på brudeparet da man førhen ikke havde råd til ris...

Vil så bare lige sige at fugle ikke tager skade af ris! Alle korn svulmer op i maven (i væske) på fugle, så de kan altså godt tåle det.... Så det at de ikke kan tåle det, det er altså en skrøne! :lol::)

Men sjov ide at gå helt tilbage til det det oprindelig startede med!

Redigeret af AnnWP
0

Del dette indlæg

Se nu bliver jeg jo helt itvivl om jeg skal lave de risposer eller ej til kirken :lol:

Min kæreste siger at folk jo selv har det med, men jeg har nu været til et bryllup, hvor jeg selv havede glemt ris (enda min storebrors bryllup) heldigvis var der så en der havede taget et helt kg ris med :D så de fik ris nok hihi

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Se nu bliver jeg jo helt itvivl om jeg skal lave de risposer eller ej til kirken :lol:

Min kæreste siger at folk jo selv har det med, men jeg har nu været til et bryllup, hvor jeg selv havede glemt ris (enda min storebrors bryllup) heldigvis var der så en der havede taget et helt kg ris med :D så de fik ris nok hihi

Ja det kan jeg godt se :)

Jeg regner ikke med at lave dertil da der er så meget andet der skal laves... Så jeg laver til feststedet... Og så vil jeg påsætte et lille manillamærke med et digt der masser til riskastningen, hvis jeg ellers kan finde på et...

Og så skriver vi nok på vores hjemmeside at hvis folk vil have vi skal have ris efter kirke, så skal de selv medbringe... :)

0

Del dette indlæg

Vil så bare lige sige at fugle ikke tager skade af ris! Alle korn svulmer op i maven (i væske) på fugle, så de kan altså godt tåle det.... Så det at de ikke kan tåle det, det er altså en skrøne! :lol::)

Men sjov ide at gå helt tilbage til det det oprindelig startede med!

hm... okay... jeg fik det af vide af en præst... men jeg har nu tænkt mig at bruge korn afligevel, de giver heller ikke vide mærker på gommens tøj...

ang det med poserne... hvad med at forhøre dig i din omgangskres om de har tænkt sig at tage ris med??? eller hvad de plejer at gøre.

jeg fik råd af min kommende svigerinde og min fætters kone... de havde begge selv lavet poserne... så det er i virkeligheden dig selv som bestemmer.

0

Del dette indlæg

Min søster laver risposer til os. Det siger hun, at brudeparret ikke selv skal tænke på.

Jeg var til et bryllup forrige år, hvor der var blevet lavet risposer - hvilket var godt, da vi ikke selv havde ris med.

Jeg tror det er meget forskelligt, men afstem det evt. med de nærmeste, så der ikke er flere, der laver risposer.

0

Del dette indlæg

Det er forskeeligt alt efter hvilken police kirken kører med, om man overhovedet må bruge ris, eller man skal bruge fuglefrø.. det kan derfor være en god idé at spørge kirketjeneren eller præsten til råds..

Det kommer også an på hvilken slags ris man kaster efter det kære brudepar:D

Redigeret af maja08
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er forskeeligt alt efter hvilken police kirken kører med, om man overhovedet må bruge ris, eller man skal bruge fuglefrø.. det kan derfor være en god idé at spørge kirketjeneren eller præsten til råds..

Det kommer også an på hvilken slags ris man kaster efter det kære brudepar:D

jeg har været kirkesanger/kor i kirken i 10år så jeg ved at der gerne må kastes med ris :thumbsupsmileyanim:

Mit spørgsmål går mere på traditiionen om hvem det er der har risene med. Men vi har valgt at vores gæster selv må tage ris med. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

hej vi laver selv poser til alle gæsterne når de kommer for den kirke vi skal i må man ikke kaste alm ris, men de der der hjerte ris som forsvinder når de bliver våde eller trådt på, det er lidt kedeligt men heller få lidt kastet på end ingenting. men om de ellers kaster noget på ved jeg ikke.

desuden skal gæsterne ikke kaste ris på os igen når festen er slut for det er på det hotel vi også skal sove, vi stikker ikke af da vi allerede er gift(på rådhuset for 2 år siden, da jeg var høj gravid med vores søn) og nu skal vi velsines og holde en dejlig fest med venner og familie.

0

Del dette indlæg

Den moderne miljøbevidste brud ville vælge at komme fuglefrø i de små poser istedet, da risene svulmer op i maven på de små fugle, som i værste tilfælde må lade livet for os brude. Og da risene skal værre tegn på frugtbarhed kan fuglefrø vel værre et udemærket alternetiv til den tradition :-) Derfor vil det så også være en god ide selv at pakke poserne...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Den moderne miljøbevidste brud ville vælge at komme fuglefrø i de små poser istedet, da risene svulmer op i maven på de små fugle, som i værste tilfælde må lade livet for os brude. Og da risene skal værre tegn på frugtbarhed kan fuglefrø vel værre et udemærket alternetiv til den tradition :-) Derfor vil det så også være en god ide selv at pakke poserne...

Sådan :cheerleader3:

øh... er det ikke blevet modbevist for længe siden??!!

:thumbsupsmileyanim:

Redigeret af Kinai
0

Del dette indlæg

Sådan :cheerleader3:

:thumbsupsmileyanim:

Jo det er blevet modbevist for længe siden...

Fulgene tager IKKE skade....

0

Del dette indlæg

Sådan :)

:cheerleader3:

Det er nemlig helt rigtig at det er en skrøne :) Ris "opfører" sig som alle andre frå i fuglenes mave :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Sådan :)

Det er nemlig helt rigtig at det er en skrøne :td: Ris "opfører" sig som alle andre frå i fuglenes mave :thumbsupsmileyanim:

Hmm allerede efter mit første indlæg i dette nye forum får jeg pisk ... meget morsomt og undskyld hvis jeg tager fejl, men det er nu ikke frygteligt længe siden jeg læste det i en artikel et sted...

Tror aldrig jeg opnår at lave flere tusind indlæg på denne side hvis man ligefrem skal have pisk :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sådan :sm:

Det er nemlig helt rigtig at det er en skrøne :) Ris "opfører" sig som alle andre frå i fuglenes mave :cheerleader3:

Hmm allerede efter mit første indlæg i dette nye forum får jeg pisk ... meget morsomt og undskyld hvis jeg tager fejl, men det er nu ikke frygteligt længe siden jeg læste det i en artikel et sted...

Tror aldrig jeg opnår at lave flere tusind indlæg på denne side hvis man ligefrem skal have pisk :bearhug:

Vi giver dig jo ikke pisk - alle har lov at komme med deres meninger her... Vi kan ikke alle være enige, så ville verden være for kedelig...

Men i sidste ende er det jo op til brudeparret selv om de vil benytte ris eller fulgefrø til risposerne...

0

Del dette indlæg

Jeg regner ikke med at lave risposer til kirken, men jeg klipper tylstykker til bilerne, som bliver lagt i kirkehæfterne og så er det op til hver især at få det hængt på.

Det var også en god ide :-)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer