FrkHelle

Vielsesringe

23 indlæg i dette emne

Vi har flere gange - også længe før han friede - kigget på vielsesringe. I går var vi så inde i en smykkeforretning for at få nogle brochurer, så vi kan spore os lidt ind på, hvordan de skal se ud.

Vi har lidt snakket om titan. L er nemlig elektriker og dermed er titan sikrest. Vi er dog nået frem til, at uanset, hvilket materiale vi vælger, så skal han ikke have sin vielsesring på på arbejde. Ringen kan hænge i og lave ballade, men også for at undgå risikoen for, at den bliver væk eller går i stykker.

Så nu er mulighederne for andet materiale også åbne. Vi stod og kiggede på nogle i vinduet og opdagede, at de ikke var hvidguld, som vi troede, men derimod sølv.

Og da vi kiggede i brochurerne fandt vi ud af, at sølv åbenbart ?? er almindeligt. :cheerleader3: jeg er nemlig ikke specielt begejstret for guld.

Men.. vielsesringe af sølv... hvad siger I?

Hvad er jeres lavet af?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det kommer meget an på, hvilket udseende man går efter. Først overvejede vi at få lavet nogen i sølv som billigt alternativ til hvidguld, som vi allerhelst vil have. Vi tænkte, at man nærmst ikke ser forskel. Men da guldsmeden holdte et par i sølv op mod et par i hvidguld, kunne man tydeligt se forskel - i vores øjne, er dem i hvidguld langt mere klare og rene. Men det er selvfølgelig en smags sag. Sølv skal desuden pudses op for at være pæne hele tiden.

Vi opdagede så, at man rent faktisk kan få hvidgulv til rimelig priser hos Chanti, hvor vi har købt.

Vi blev desuden advaret mod at købe vielsesringe i titanium; de skulle efter sigende ikke holde særlig godt, but I don't know.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores er lavet af 14 karat alm. guld... og jeg elsker det :-)

For mig kunne vielsesringene ikke være andet end alm. guld, men det er jo bare mig :cheerleader3:

Jeg er egentlig rimelig enig.. for mig er en rigtig vielsesring også i alm guld. MEN... når ingen af os er vilde med guld, hvorfor så vælge en ring i det? Vi skal jo have den ring resten af livet (håber vi da i hvert fald).. så det jo også med at finde noget, som vi synes om. :cheerleader3:

Det kommer meget an på, hvilket udseende man går efter. Først overvejede vi at få lavet nogen i sølv som billigt alternativ til hvidguld, som vi allerhelst vil have. Vi tænkte, at man nærmst ikke ser forskel. Men da guldsmeden holdte et par i sølv op mod et par i hvidguld, kunne man tydeligt se forskel - i vores øjne, er dem i hvidguld langt mere klare og rene. Men det er selvfølgelig en smags sag. Sølv skal desuden pudses op for at være pæne hele tiden.

Vi opdagede så, at man rent faktisk kan få hvidgulv til rimelig priser hos Chanti, hvor vi har købt.

Vi blev desuden advaret mod at købe vielsesringe i titanium; de skulle efter sigende ikke holde særlig godt, but I don't know.

Et problem mere med titanium er, at de ikke bare sådan lige kan rettes i størrelse. Vi spurgte i går, der hvor vi var inde, og fik den besked, at titaniumringe godt kan ændres 1 MAKS 2 numre i størrelsen, men absolut heller ikke mere og så siger L, at hun tilføjede, at det ikke kan lade sig gøre, hvis der er sten i. Det hørte jeg dog ikke, men jeg kan jo sagtens have overhørt.

Og ja.. du har ret i, at sølv skal pudses op ret tit for at være pæn.. hm.. kan godt ske, at vi skal overveje hvidguld. Må jeg evt se et billede/link til dem I har købt hos Chanti? (kender godt siden..)

0

Del dette indlæg

Vi har købt dem her:

post-34723-1235317942.jpg

Og har fået dem hjem (de er nu ved en anden guldsmed for at blive indgraveret); men de er rigtig fine, og vi er så glade for dem. Billedet fremstiller diamanterne lidt større end de synes, når man står med ringen i hånden, men ok - hvis man går op i store diamanter, er det nok ikke disse ringe man vælger.

0

Del dette indlæg

Vi har købt dem her:

post-34723-1235317942.jpg

Og har fået dem hjem (de er nu ved en anden guldsmed for at blive indgraveret); men de er rigtig fine, og vi er så glade for dem. Billedet fremstiller diamanterne lidt større end de synes, når man står med ringen i hånden, men ok - hvis man går op i store diamanter, er det nok ikke disse ringe man vælger.

De er også fine :cheerleader3:

Vi sidder lige og kigger på Chanti nu og har forelsket os.. Ikke i jeres, men i nogle andre.

Men.. hvad gjorde I mht størrelse??

(og hvad skal I give for gravering... kan se, at man godt kan få graveret hos Chanti... )

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er heller ikke til guld, så vi har kigget på sølv, titan og blandet (guld/sølv, sølv/titan). Dem vi hælder mest til er titan også netop fordi min kæreste er meget aktiv og bruger hænderne meget. Han skal udover det også have en kæde som han kan hænge ringen i når han i forskellige tilfælde ikke kan have den på.

Jeg synes godt at man kan købe ringe i andet end guld for det er en ring man skal have hele livet og så er det ærgeligt at skulle gå med en ring men egentlig ikke er så glad for.

0

Del dette indlæg

Vi sidder lige og kigger på Chanti nu og har forelsket os.. Ikke i jeres, men i nogle andre.

(og hvad skal I give for gravering... kan se, at man godt kan få graveret hos Chanti... )

Hvad tænker du på mht. størrelse? Man får en prøveboks (hvis man ønsker det), hvor man kan prøve forskellige størrelser og se, hvad der passer.

Vi skal give 100 kr. for indgravering hos vores lokale guldsmed, der også kan skrive Æ, hvilket Chanti ikke kan; der koster det desuden 150 kr. for indgravering.

0

Del dette indlæg

Hvad tænker du på mht. størrelse? Man får en prøveboks (hvis man ønsker det), hvor man kan prøve forskellige størrelser og se, hvad der passer.

Vi skal give 100 kr. for indgravering hos vores lokale guldsmed, der også kan skrive Æ, hvilket Chanti ikke kan; der koster det desuden 150 kr. for indgravering.

Størrelse.. tænkte på at finde den rette størrelse.. For deres alm ringmålere kan åbenbart ikke bruges til vielsesringe og jeg vil nødigt have en forkert størrelse. Men prøveboksen er naturligvis en mulighed.

Mht indgravering fandt jeg det lige på hjemmesiden.. der står der kun 1 kr ved samtidig køb af ringe? Vi skal ikke have Æ, så det bliver ikke noget problem. Men jeg er nok bare mere betænksom ved at købe ringe på nettet. L har før købt smykker, både øreringe og halskæder til mig på Chanti. Men når man skal give så mange penge synes jeg det er vigtigt at vælge rigtigt og det er jeg bange for, om vi gør, når vi ikke har en proff-vejledning.

Så vi vil helt klart gå i et par, eller i hvert fald en, smykkeforretning og få lidt vejledning og så må vi se, om vi alligevel vælger Chanti.. for har altså godt nok forelsket mig!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dem vi snart skal bestille er i rødguld - 8 karat. Der er så mange fordele og ulemper ved alt. Og det var vigtigt at det var ringe der kunne holde til noget da R er elektriker og det lovede vores guldsmed de er og så får han en halskæde til at have den i, når den skal af :cheerleader3:

Redigeret af Trumpf
0

Del dette indlæg

Kan du også sige fordele/ulemper ved palladium? Vi er nemlig faldet for nogle ringe i hhv hvidguld og palladium..

Tænker mht holdbarhed, om det er nem at ændre i størrelse senere og hvordan er det at "holde".. skal det renses op som sølv, eller holder det sig flot og elegant som guld?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa.

Vores forlovelsesringe er af titanium. Ligner mat sølv.

Vi skal også bruge dem som vielsesringe. Får bare en ekstra dato sat i.

Min mand er chauffør med meget håndtering af gods, og her ville en guldring blive skæv.

Titanium er et meget stærkt metal som ikke sådan bliver bøjet og klemmer fingeren.

I min ring bliver der isat en sten til vielsen, så den er anderledes at se på end nu..

Lykke til

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan du også sige fordele/ulemper ved palladium? Vi er nemlig faldet for nogle ringe i hhv hvidguld og palladium..

Tænker mht holdbarhed, om det er nem at ændre i størrelse senere og hvordan er det at "holde".. skal det renses op som sølv, eller holder det sig flot og elegant som guld?

Hvidguld og palladium har nogenlunde samme fordele og ulemper som guld.

Hvidguld og palladium er dog sejere end almmindeligt guld og derfor lidt mere holdbart. Det betyder fx at en udvendig gravering holder bedre end i fx alm guld for slet ikke at tale om sølv.

Hvidguldslegeringen indeholder palladium - Det er det der gør guldet hvidt (Gråt). Det er sjældent at man laver rene palladiums ringe, og disse vil formentlig være svære at få lavet i størerrelse da der ikke er så mange guldsmede der arbejder i ren palladium.

Platin er iøvrigt et nærmest uopslideligt materiale, som er fantastisk til at fremstille detaljerede og fine ting i, ulempen er til gengæld prisen; Det er rasende dyrt...

Tak for forklaringen :cheerleader3:

De ringe i hvidguld/palladium vi har forelsket os i koster ca 4.000, hvilket passer meget godt til vores budget. Jeg var bare lidt tilbageholdende med, hvad palladium nu var for et materiale. Men hvis det er mindst lige så holdbart som guld og man sagtens kan ændre størrelse, så tror jeg godt, at vi kan forelske os lidt dybere :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer