SørenogAnette

Respekt

3 indlæg i dette emne

Jeg har jo været herinde i ca et ½ år.

Der kommer tit en tråd op omkring børn og festen og det at det er vores fest.

Mit spørgsmål er så lidt.

Brylluppet drejer sig om brudeparret og det skal gæsterne respektere men skal brudeparret ikke også respektere deres gæster og deres situation?

Jeg syntes der generelt bliver sagt det er brudeparrets dag. Jeg syntes nogle gange at det bliver så egocentreret. Jeg mener at festen kun bliver god hvis brudeparret og gæsterne respektere hinanden og deres forskellige situationer.

Jeg mener ikke kun omkring børn men også, hvad gør det ved at man invitere en man ikke har lyst til hvis det kan hindre konflikter i forhold til familien/svigerfamilie?

Nu skal det hele ikke generaliseres da der er forhold hvor det bare ikke går.

F.eks inviterer jeg kun mine egne børn med til brylluppet da de børn vi kender faktisk er så store at de kan være alene hjemme og alle bor tæt på os. Der er en mor som har et barn på 6 år og jeg ved hun har rigtig gode pasnings muligheder, men hvis jeg vidste det ikke kunne lade sig gøre at få passet barnet ville jeg invitere hende uden så meget som at blinke med øjnene.

Jeg ville f.eks ikke invitere "moster Anna" hvis hun var alkoholiker og ville skabe store problemer til festen for os og de andre gæster. Men hvis jeg ikke var så glad for hende og hun ikke var alkoholiker og det ville gøre resten af min familie glade ville jeg invitere hende.

Det jeg prøver og forklare på en kringlet måde er.. Jeg mener vi skal prøve og finde et kompromi så alle er glade.

Det er bare mine tanker

Kærlige tanker herfra

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er til dels enig men jeg tror det handler om noget andet.

Folk er så opsatte på at lave en perfekt vej hele igennem og det er jo fint at de engagerer sig i det. Men mange er også bange for at fokus bliver fjernet fra dem som brudepar fordi der - eksempelvis - er spædbørn med. Til dem kan man kun sige "dont worry". Det sker ikke. Selv ved et kombineret bryllup- og barnedåb vil det være brudeparret der er fokus på.

Samtidig er der mange som tænker i principper: Det er vores fest og dermed på vores præmisser. Der handler det som du skriver lidt om evnen til at gå på kompromis. Det kan godt være at der er en eller to gæster man gerne var foruden men man overvurderer nok også disses indflydelse på festen som helhed, og hvis man holder det op imod de familiære problemer det kan give...

En ting jeg hæftede mig ved fornylig var en bruger som skulle holde festen på Bornholm hvor mange af gæsterne så ville kombinere det med ferie derovre, hvor de jo vil have deres børn. Der er det i mine øjne lidt svært og lægger op til ballade, at lave det uden børn.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer