Kinai

Tyl til risposer

15 indlæg i dette emne

Hej piger.

Jeg skal til at lave mine små risposer. Jeg har købt billigt tyl i en stofbutik, og skal nu til at klippe det ud.

Så er spørgsmålet... skal jeg lave dem runde, eller er det ok med firkanter? Jeg tænker at det er meget nemmere med firkanter og de vil også få nogen små spidser i toppen når de bliver samlet (hvis i forstår), og det synes jeg egentligt er meget sødt.

Hvad mener i?

Redigeret af Kinai
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Kinai

Lige netop hvad jeg tænkte i aftes, da jeg skulle prøve og lave risposer

Altså jeg købte igår en rulle brudetyl i Netto 20x800 cm (20,- kr) Billig - billig - I LOVE IT..

Så jeg prøvede at klippe et stykke på 20x20 cm Bare firkantet. EASY :thumbsupsmileyanim:

Spurgte manden, og han synes det var meget pænere med de der spidser der fremkommer, end hvis det er klippet rundt.

Så nu giver jeg den bare gas, med firkantede stykker :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Hej Kinai

Lige netop hvad jeg tænkte i aftes, da jeg skulle prøve og lave risposer

Altså jeg købte igår en rulle brudetyl i Netto 20x800 cm (20,- kr) Billig - billig - I LOVE IT..

Så jeg prøvede at klippe et stykke på 20x20 cm Bare firkantet. EASY :cheerleader3:

Spurgte manden, og han synes det var meget pænere med de der spidser der fremkommer, end hvis det er klippet rundt.

Så nu giver jeg den bare gas, med firkantede stykker :thumbsupsmileyanim:

det var lige nøjagtigt også det min mand sagde, så mange tak for indputtet... så er der ingen tvivl mere.

så er det bare i gang :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Jeg har faktisk også tænkt mig at lave dem firkantede! Netop fordi det så får de små toppe! Og det synes manden også bedst om. Og er i den heldige situation at vi har firkantede tallerkener så jeg kan ligge tyllet mellem to tallerkener og så bare klippe på den måde :thumbsupsmileyanim: Så behøver jeg ikke klippe en af gangen!! :thumbsupsmileyanim: (tallerkentricket der før er beskrevet herinde)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har faktisk også tænkt mig at lave dem firkantede! Netop fordi det så får de små toppe! Og det synes manden også bedst om. Og er i den heldige situation at vi har firkantede tallerkener så jeg kan ligge tyllet mellem to tallerkener og så bare klippe på den måde :thumbsupsmileyanim: Så behøver jeg ikke klippe en af gangen!! :thumbsupsmileyanim: (tallerkentricket der før er beskrevet herinde)

Hey..!! sikke en fantastisk ide...!! :cheerleader3:

Vi har også firkantede tallerkener, så det jeg da også nemt klare.

Ej sikke en god ide... så er det hele jo super let!! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Jeg har faktisk også tænkt mig at lave dem firkantede! Netop fordi det så får de små toppe! Og det synes manden også bedst om. Og er i den heldige situation at vi har firkantede tallerkener så jeg kan ligge tyllet mellem to tallerkener og så bare klippe på den måde :thumbsupsmileyanim: Så behøver jeg ikke klippe en af gangen!! :cheerleader3: (tallerkentricket der før er beskrevet herinde)

Hey..!! sikke en fantastisk ide...!! :thumbsupsmileyanim:

Jep :cheerleader3: Man folder bare tyllet nogle gange, så kan man klippe flere på 1 gang :thumbsupsmileyanim: Dejlig nemt og hurtig!

0

Del dette indlæg

Jeg har faktisk også tænkt mig at lave dem firkantede! Netop fordi det så får de små toppe! Og det synes manden også bedst om. Og er i den heldige situation at vi har firkantede tallerkener så jeg kan ligge tyllet mellem to tallerkener og så bare klippe på den måde :thumbsupsmileyanim: Så behøver jeg ikke klippe en af gangen!! :cheerleader3: (tallerkentricket der før er beskrevet herinde)

Jep :cheerleader3: Man folder bare tyllet nogle gange, så kan man klippe flere på 1 gang :thumbsupsmileyanim: Dejlig nemt og hurtig!

jeg tænke på hvor storelave i jeres??? jeg er lidt i tvivl ang. str. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg tænke på hvor storelave i jeres??? jeg er lidt i tvivl ang. str. :cheerleader3:

20x20 cm skulle være passende... det sagde de også i stofbutikken :blush:

0

Del dette indlæg

Puha... Jeg bliver jo helt stresset af at læse, hvor meget i laver!

Jeg havde slet ikke tænkt på, at der skal laves risposer til kirker,

men rigtig god ide. Så er man da sikker på at der er ris.

:thumbsupsmileyanim:

MEN hvor meget ris skal der i hver pose, og kan et lag tyl godt

holde risene "inde", og hvad binder i poserne sammen med?

Bare silke- eller chiffonbånd?

rwu8bnm8.png

0

Del dette indlæg

Puha... Jeg bliver jo helt stresset af at læse, hvor meget i laver!

Jeg havde slet ikke tænkt på, at der skal laves risposer til kirker,

men rigtig god ide. Så er man da sikker på at der er ris.

:thumbsupsmileyanim:

MEN hvor meget ris skal der i hver pose, og kan et lag tyl godt

holde risene "inde", og hvad binder i poserne sammen med?

Bare silke- eller chiffonbånd?

rwu8bnm8.png

Du skal bare sørge for at købe tyl, hvor "hullerne" i tyllen ikke er for store. Så kan et lag sagtens holde på risene. Jeg købte billigt alm. tyl ved en stofbutik til 12 kr. pr meter. Jeg binder poserne sammen med almindelig tyndt satin bånd (2-3 mm), som jeg har købt på rulle ved panduro.

Hvor meget ris der skal i... hmmm... jeg vil tro 3-4 spiseskefulde passer (muligvis mere). Du skal stadig kunne lukke og få nogen pænde spidser i toppen, så de må ikke overfyldes. Men hvor meget man nøjagtigt skal putte i, kommer meget an på hvor store du laver dem.

Det skal lige siges, at det ikke er alle der laver risposer til kirken, da gæster ofte også har noget med selv. Så nogen nøjes med at lave få poser som bordpynt, eller slet ingen. Det er meget en smagssag hvor meget man vil lave. Jeg laver egentligt mest disse, fordi jeg synes det er super hyggeligt :loveboard:

God fornøjelse.

0

Del dette indlæg

Jeg har faktisk også tænkt mig at lave dem firkantede! Netop fordi det så får de små toppe! Og det synes manden også bedst om. Og er i den heldige situation at vi har firkantede tallerkener så jeg kan ligge tyllet mellem to tallerkener og så bare klippe på den måde :thumbsupsmileyanim: Så behøver jeg ikke klippe en af gangen!! :toot: (tallerkentricket der før er beskrevet herinde)

Hey..!! sikke en fantastisk ide...!! :cheerleader3:

Ej sikke en god ide... så er det hele jo super let!! :loveboard:

Jep :cheerleader3: Man folder bare tyllet nogle gange, så kan man klippe flere på 1 gang :cheerleader3: Dejlig nemt og hurtig!

jeg tænke på hvor storelave i jeres??? jeg er lidt i tvivl ang. str. :balloon:

super tak.... :cheerleader3:

20x20 cm skulle være passende... det sagde de også i stofbutikken :lol:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak Tanja :loveflag:

Det var en god hjælp! :)

Tror også jeg vil begive mig ud i et rispose eventyr, man skal jo have ventetiden til at gå med noget ;)

Lige et spørgsmål til: Hvor stiller i risposerne i kirken? På sæderne, ved udgangen eller hvor?

Og noget helt andet, hvordan gør men det der med at kopiere et billede af det der er skrevet før ind, så man kan skrive under det?

Det er ret smart, så kan andre se, hvad det er man svarer på..

h93b072in6dkz.pngJimmie & Cecilie 5. september 2009

Følg min planlægning HER

0

Del dette indlæg

Tak Tanja :rolleyes:

Tror også jeg vil begive mig ud i et rispose eventyr, man skal jo have ventetiden til at gå med noget ;)

Lige et spørgsmål til: Hvor stiller i risposerne i kirken? På sæderne, ved udgangen eller hvor?

Og noget helt andet, hvordan gør men det der med at kopiere et billede af det der er skrevet før ind, så man kan skrive under det?

h93b072in6dkz.png Jimmie & Cecilie 5. september 2009

Følg min planlægning HER

Du benytter Reply knappen der er under indlægget. Hvis du vil svare flere indlæg i en tråd - så benytte Quote på de indlæg du vil svare.

Din nedtælling og henvisning til tråd m.m., kan du ligge ind i din signatur, så kommer det også med i hvert indlæg du skriver uden du skal sætte det ind i indlægget. Du finder det under 'Mit kontrolpanel' og så ude til venstre står der noget med signatur.

:loveflag:

Vi havde ikke risposer i kirken, men hvis I laver program kan de blive delt ud sammen med det og ellers i en kurv i våbenhuset. Eller hør hvad kirken har af holdning.

0

Del dette indlæg

Tak Tanja :griner:-

h93b072in6dkz.pngJimmie & Cecilie 5. september 2009

Følg min planlægning HER

Du benytter Reply knappen der er under indlægget. Hvis du vil svare flere indlæg i en tråd - så benytte Quote på de indlæg du vil svare.

Din nedtælling og henvisning til tråd m.m., kan du ligge ind i din signatur, så kommer det også med i hvert indlæg du skriver uden du skal sætte det ind i indlægget. Du finder det under 'Mit kontrolpanel' og så ude til venstre står der noget med signatur.

:rolleyes:

Vi havde ikke risposer i kirken, men hvis I laver program kan de blive delt ud sammen med det og ellers i en kurv i våbenhuset. Eller hør hvad kirken har af holdning.

Tusind tak for hjælpen!!! Nu er jeg blevet meget klogere!! :loveflag:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer