kommendefruMortensen

En trist brud...

46 indlæg i dette emne

Vi er i fuld gang med alle planer og er rimeligt godt med synes jeg selv... Mangler stadig lige at få svar fra de sidste selvom at der var s.u. frist for en uge siden!!

Nå men nu er det sådan at jeg er den mellemste af tre piger og jeg ser mine søstre så tit jeg kan.

Min storesøster har giftet sig med en mand fr Indien og det har jeg INGEN problemer med overhovedet. Det er desværre bare sjældent at vi ser ham fordi at han altid skal på arbejde når der bliver holdt et eller andet i familien.

Nu er han så hjemme og besøge sin familie i Indien og vil have sin mor med til danmark på besøg i de tre måneder som hun kan få visa til.

Vores bryllup vil derfor ligge i den tid hun er på besøg i landet... Og her kommer problemet!

Jeg har kun set min svogers mor eén gang i hele mit liv og dette var i max 10 minutter.

Nu har min søster så meddelt at hun vil have sin svigermor med til vores bryllup da de ikke kan være væk fra hende i en hel dag. Jeg har afvist at hun kan komme med til vores bryllup da vi har en masse andre vi meget hellere ville have med, men som vi har måtte vælge fra pga plads og økonomi. Så kan jeg ikke se at vi skal til at invitere hende med når vi slet ikke kender hende.

Jeg har ikke fået snakket så meget med min søster om det, men har fået afvide af vores mor at hun har sagt at hvis ikke hendes svigermor må komme med så kommer min svoger heller ikke og så har hun altså heller ikke lyst til at komme!

Hvor fedt at høre at ens søster ikke har LYST til at komme til ens bryllup!!!! :)

Hverken min kæreste eller jeg vil have hende med til vores bryllup men jeg ville blive utrolig ked af hvis min søster ikke kommer. Og jeg aner ikke hvad jeg skal sige til min søster... Nogen der har et råd??

Både min mor og min lillesøster har sagt at de godt kan se det fra min storesøsters side fordi at der i Indien er en anden kultur... Men jeg mener bare at det kan da ikke blive blandet sammen med mit bryllup! Min kæreste og jeg er danskere og vi holder et dansk bryllup. Skulle vi så ændre på det hele fordi at der kommer en med en anden kultur?

Vi har i forvejen bedt kokken om at lave speciel mad til min søster og svoger fordi at han er vegetar, og det er fint nok... Men jeg har ikke lyst til at ændre på mine egne holdninger og skulle bortforklare en masse for alle andre bare fordi at han har en anden kultur...

Sikke en smøre men håber at i forstår min fustratition. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå dit dilemma, men har slet ikke noget konstruktivt at foreslå.

Den onde vil jo være at vende hele historien om mod din søster, så du snakker med hende om en fiktiv fest hun skal holde, hvor I så insistere på at få din svigermor med... Men sådan noget er jo altid lettere sagt end gjort.

Jeg håber I finder en løsning på problemet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

det er rigtig trist at hun opfører sig sådan din søster... og jeg mener i skal holde fast i jeres beslutning, der er jeres fest og ikke hendes... :bearhug::)

vi har lige haft et ligne problem med min kærestes bror...

vi har valgt at vores bryllup skal være børnefrit,men det syntes min kærestes bror ikke, han vil have sin søn med på 3år ellers så har han troet med ikke at komme... vi holder fast ved vores holdning selvom han har tilbudt selv at betale for sin søn...

men vi mener ikke festen er børne egnet så vi har sagt nej, de skal nemlig ikke bestemme hvem som kommer og vi har medelt at hvis de ikke kommer af den grund så er de godt nok tarvelige... heldigvis har vi den store opbakning fra min kærestes forældre :):)

hold fast i jeres beslutning,hvem ved hvad de forlanger næstegang hvis de får deres vilje :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu blir jeg altså snart træt af at høre historier om familier der tror de kan bestemme over de verse ting til ens bryllup! (min egen inkluderet)

Findes der virkelig ingen familier der bare er glade og støtter hele processen?!?!?!?!?!?!?!!!!!!!!!!!!!!!!

Tsk tsk tsk...

Du skal ikke lade dem bestemme noget som helst... Det min mening... For at være helt ærlig så kan du jo ikke vinde i den her situation: Hvis sviger kommer med er i ikke glade fordi i ikke ønsker hende der, hvis hun ikke gør er i ikke glade fordi du mangler din søster... Og hvis søster kommer alene alligevel vil du heller ikke være glad fordi du ved hun egentlig ikke har lyst til at være der...

Men jeg forstår ikke hvorfor hun ikke vil... Det er jo ikke fordi hun vil være alene, hendes egen familie er der jo også...

Håber det løser sig og hundrede af dem her: :)

Xaksia

Redigeret af Xaksia
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er aldrig sjovt, når andre vil bestemme og slet ikke, når det drejer sig om jeres bryllup.......Alligevel vil jeg sige, at I skal vælge jeres kampe. Er det så 'forfærdeligt', hvis svigermoren kommer med? I kommer nok ikke til at lægge mærke til hende, da I har travlt med de øvrige gæster, som I jo kender. Du gør din søster og svoger glade og undgår fremtidige problemer. Men det afhænger af dit forhold til din søster. Jeg kender hende ikke, men det lyder ikke til at hun ofte kommer med krav, men dette er et særtilfælde, da svigermor ikke kommer på besøg så tit.

Det er jeres beslutning. Hvis det føles forkert, at hun kommer med, så må I stå fast og tage de konsekvenser det medfører.

Jeg synes til gengæld godt, at I kan bede din søster om at betale for maden, da en ekstra gæst ofte er en udgift på 1000 kr. Det kan de med rimelighed ikke forvente at I betaler.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan godt se hvad du mener - altså den med hvorfor din søsters svigermor skal med når nu I har fravalgt andre, som i meget hellere ville have set, af økonomiske årsager.

Hvis jeg var dig tror jeg at jeg ville vælge den lette løsning; at invitere din søsters svigermor MEN at kræve at det bliver på din søsters regning!!! MAN KAN SIMPELTHEN IKKE FORLANGE NOGET SOM HELST TIL ANDRES BRYLLUP OG DA SLET IKKE NÅR DET KOMMER TIL AT KOSTE VÆRTSPARRET EKSTRA :)

Måden jeg ville gribe det hele an på ville være; Ringe til din søster, lægge ud med at høre om hun har tid til at snakke og derefter fremlægge sagen -> 1. Du har hørt at hun ikke har lyst til at komme til jeres bryllup pga. svigermoderen. Hvis hun virkelig fastholde at hun ikke har lyst til det, så ville jeg forsøge at forklare hende at hun ikke kan påtvinge jer andre mennesker kultur - det er fint at hun har valgt det, men siden hun er så frisindet, så er der vel også plads til at I er anderledes end hun er?!

2. Hun forlanger at hendes svigermor kommer med, fint nok men så betaler hun selv for svigermoderens kuvert.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

stå fast!

meld ud til din søster at I er kede af at hun ikke har lyst til at deltage i jeres bryllup, men at det er hendes valg.

Fortæl hende at I meget gerne vil se hende og hendes mand, men at hans svigermor altså ikke skal være en del af JERES dag.

Husk det er jeres dag! Din søster er selv gift og har selv haft sin dag hvor det var hende og hendes mand der bestemte hvem der skulle med - nu er det din tur, din og din mands tur, til at have jeres store dag.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
stå fast!

meld ud til din søster at I er kede af at hun ikke har lyst til at deltage i jeres bryllup, men at det er hendes valg.

Fortæl hende at I meget gerne vil se hende og hendes mand, men at hans svigermor altså ikke skal være en del af JERES dag.

Husk det er jeres dag! Din søster er selv gift og har selv haft sin dag hvor det var hende og hendes mand der bestemte hvem der skulle med - nu er det din tur, din og din mands tur, til at have jeres store dag.

:ditto:

Synes det er en tarvelig og underlig beslutning/krav fra din søster.... Og hvorfor er det lige de ikke kan være væk fra hende en enkelt dag???

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu blir jeg altså snart træt af at høre historier om familier der tror de kan bestemme over de verse ting til ens bryllup! (min egen inkluderet)

Findes der virkelig ingen familier der bare er glade og støtter hele processen?!?!?!?!?!?!?!!!!!!!!!!!!!!!!

Tsk tsk tsk...

Du skal ikke lade dem bestemme noget som helst... Det min mening... For at være helt ærlig så kan du jo ikke vinde i den her situation: Hvis sviger kommer med er i ikke glade fordi i ikke ønsker hende der, hvis hun ikke gør er i ikke glade fordi du mangler din søster... Og hvis søster kommer alene alligevel vil du heller ikke være glad fordi du ved hun egentlig ikke har lyst til at være der...

Men jeg forstår ikke hvorfor hun ikke vil... Det er jo ikke fordi hun vil være alene, hendes egen familie er der jo også...

Håber det løser sig og hundrede af dem her: :)

Xaksia

Jo min familie opfører sig faktisk rigtig pænt i hele denne proces..

Ud over det, vil jeg sige at jeg er helt enig. Dèt der med at stå og ralle en hel dag fordi man har forsøgt at sluge en kamel -DET bør din søster ikke bede dig om!! Det er altså uartigt :)

Håber det løser sig for jer -MEN HOLD PÅ JERES!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
stå fast!

meld ud til din søster at I er kede af at hun ikke har lyst til at deltage i jeres bryllup, men at det er hendes valg.

Fortæl hende at I meget gerne vil se hende og hendes mand, men at hans svigermor altså ikke skal være en del af JERES dag.

Husk det er jeres dag! Din søster er selv gift og har selv haft sin dag hvor det var hende og hendes mand der bestemte hvem der skulle med - nu er det din tur, din og din mands tur, til at have jeres store dag.

:ditto:

Synes det er en tarvelig og underlig beslutning/krav fra din søster.... Og hvorfor er det lige de ikke kan være væk fra hende en enkelt dag???

Hej Darling75.

Det er et eller andet med deres kultur. Har ikke fået forklaret det helt 100%.

MEN... Det er noget med at når et familiemedlem er på besøg så kan man ikke tillade sig at tage nogen steder uden den besøgende.

Men vi har vel alle brug for at slappe af engang imellem og det går jeg ud fra at Indere også har brug for, så mon ikke hun kan bruge denne dag til at slappe lidt af...?

Er bare så meget i vildrede. For jeg VIL ikke have hende med men derimod vil jeg også blive meget meget ked af det hvis ikke min søster kommer.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg forstår udemærket godt din frustration, det er absolut ikke fair af din søster eller din svoger for den sags skyld at pådutte jer dårlig samvittighed over at I ikke har lyst til at invitere en person I ikke kender til jeres store dag. Kultur eller ej, det bør være hende der har respekt for jeres kultur!!! Det foregår trods alt i DK.

Jeg har lignende situation til vores kommende bryllup, men her er det min kommende mands morfars bror (!) fra USA der har tænkt sig at tage en vi ikke kender eller har mødt, med til brylluppet. Og han har ikke engang spurgt om hun må komme med, for det er meningen at det skal være en overraskelse, og derfor måtte vi heller få hendes navn at vide!!! Vi fik det at vide af hans børn, som synes det var passende at informere os om det i forb. med bordplan og kuvert. Jeg var rystet over den arrogante holdning til vores dag. Han blev endda sur da han fandt ud af at vi havde fået det at vide alligevel, og sagde til hans børn at ingen andre måtte få det at vide, for det var jo en overraskelse!!! Til vores bryllup?? Hvor er det bare ikke en særligt fed dag at iscensætte sig selv på. Jeg var og er også rasende over det, men det er åbenbart bare sådan det skal være, så jeg har lavet et bordkort hvor der står GÆST på. Og hun får nok heller ikke ligefrem det varmeste knus af mig, ææææææih altså... Se det for jer: Hi ...? My name is Naja, how nice of you to drop by at a price of 1000 kroner, feel free to do that as often as you possibly can.. :)

Undskyld nu handlede det pludselig om mine frustrationer, men du er ikke alene :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan klart se sagen fra begge sider.

Det er først og fremmest en belastning for jer økonomisk og hvis det i forvejen er et stramt budget er det svært hvis i har sagt fra over for andre.

Men jeg forstår også din svoger at han muligvis har svært ved at skulle efterlade sin mor i en hel dag, når hun er på besøg fra et fremmed land.

Men jeg syntes ideen om at de selv betaler for hendes kuvert er smart.

Den havde jeg nok brugt havde jeg været i jeres situation.

Håber virkelig at det falder på plads for jer og at i får en vidunderlig dag. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det altså synd for dig.

Men sagen er jo den at i ikke vil have hende med. Så skal hun altså ikke med -BASTA

Jeg kan godt forstå at du bliver ked af det hvis din søster ikke kommer med. Men prøv at snakke med hende om det. Fortæl hende at du virkelig ønsker at hun er med til jeres dag, OG at der er flere i ikke får med (mest) pga plads og (lidt) pga økonomi.

Jeg er helt enig i argumentet at i på mange måder accepterer deres kulter, men at hun så også må acceptere jeres kultur/holdninger/følelser

Held og lykke med det, det er aldrig rart når ens store dag skal have skudt sådan en omgang malurt i bægeret.

Desuden syns jeg altså også at hun er lidt tarvelig at hun ikke snakker med jer selv om det, men lader jeres mor stå som en lus mellem to negle..

:) fra mig

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tilslutter mig også de andre, hold fast, det er simpelthen for meget at bede om, når I har det sådan at I hellere ville ønske at have andre med. Det er mærkeligt at din søster ikke tænker over at det foregår anderledes herhjemme, det er jo på en helt anden måde vi holder fest på. I og med at hun er din søster, og dermed må have været vokset op her i DK, må hun da kunne huske hvordan det hænger sammen? Håber det ikke lød alt for hårdt, men synes det er lidt (meget) unfair over for jer.

Du får lige et par af dem her :) og håber at I finder ud af det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg forstår udemærket godt din frustration, det er absolut ikke fair af din søster eller din svoger for den sags skyld at pådutte jer dårlig samvittighed over at I ikke har lyst til at invitere en person I ikke kender til jeres store dag. Kultur eller ej, det bør være hende der har respekt for jeres kultur!!! Det foregår trods alt i DK.

Jeg har lignende situation til vores kommende bryllup, men her er det min kommende mands morfars bror (!) fra USA der har tænkt sig at tage en vi ikke kender eller har mødt, med til brylluppet. Og han har ikke engang spurgt om hun må komme med, for det er meningen at det skal være en overraskelse, og derfor måtte vi heller få hendes navn at vide!!! Vi fik det at vide af hans børn, som synes det var passende at informere os om det i forb. med bordplan og kuvert. Jeg var rystet over den arrogante holdning til vores dag. Han blev endda sur da han fandt ud af at vi havde fået det at vide alligevel, og sagde til hans børn at ingen andre måtte få det at vide, for det var jo en overraskelse!!! Til vores bryllup?? Hvor er det bare ikke en særligt fed dag at iscensætte sig selv på. Jeg var og er også rasende over det, men det er åbenbart bare sådan det skal være, så jeg har lavet et bordkort hvor der står GÆST på. Og hun får nok heller ikke ligefrem det varmeste knus af mig, ææææææih altså... Se det for jer: Hi ...? My name is Naja, how nice of you to drop by at a price of 1000 kroner, feel free to do that as often as you possibly can.. :)

Undskyld nu handlede det pludselig om mine frustrationer, men du er ikke alene :)

For DÆLENDUSEME DA!! Der er virkelig mange mennesker her i verden som ikke opfører sig som om de har modtaget nogen form for opdragelse hva...

Syns bare det er synd for jer :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg forstår udemærket godt din frustration, det er absolut ikke fair af din søster eller din svoger for den sags skyld at pådutte jer dårlig samvittighed over at I ikke har lyst til at invitere en person I ikke kender til jeres store dag. Kultur eller ej, det bør være hende der har respekt for jeres kultur!!! Det foregår trods alt i DK.

Jeg har lignende situation til vores kommende bryllup, men her er det min kommende mands morfars bror (!) fra USA der har tænkt sig at tage en vi ikke kender eller har mødt, med til brylluppet. Og han har ikke engang spurgt om hun må komme med, for det er meningen at det skal være en overraskelse, og derfor måtte vi heller få hendes navn at vide!!! Vi fik det at vide af hans børn, som synes det var passende at informere os om det i forb. med bordplan og kuvert. Jeg var rystet over den arrogante holdning til vores dag. Han blev endda sur da han fandt ud af at vi havde fået det at vide alligevel, og sagde til hans børn at ingen andre måtte få det at vide, for det var jo en overraskelse!!! Til vores bryllup?? Hvor er det bare ikke en særligt fed dag at iscensætte sig selv på. Jeg var og er også rasende over det, men det er åbenbart bare sådan det skal være, så jeg har lavet et bordkort hvor der står GÆST på. Og hun får nok heller ikke ligefrem det varmeste knus af mig, ææææææih altså... Se det for jer: Hi ...? My name is Naja, how nice of you to drop by at a price of 1000 kroner, feel free to do that as often as you possibly can.. :)

Undskyld nu handlede det pludselig om mine frustrationer, men du er ikke alene :)

For DÆLENDUSEME DA!! Der er virkelig mange mennesker her i verden som ikke opfører sig som om de har modtaget nogen form for opdragelse hva...

Syns bare det er synd for jer :)

Årh tak!!!! Hvor er det bare dejligt at vide at jeg ikke er skør, at det er forkert på en eller anden måde. Synes virkelig jeg er meget tolerant og marionetdukke-agtig ved bare at sige "okay" og "velkommen". Men det må og skal ikke ødelægge min dag, jeg tror et eller andet sted at hun må føle sig endnu mere malplaceret, så jeg trøster mig lidt ved det. (ved godt det er en bisset tankegang, men helt ærligt, jeg har jo ikke noget valg, hun skal åbenbart bare med!)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må indrømme, at jeg ikke har læst de andre svar. Men da jeg lige så trådens overskrift, kom jeg til at tænke på, at jeg selv har haft det rigtig træls med, at vi af pligt måtte invitere nogle mennesker, som jeg/vi aldrig havde mødt.

Men når det så er sagt, så mødte jeg bl.a. to piger til mit bryllup (min fætters nye kæreste og en af Davids venners kærester), og det var simpelthen så hyggeligt. Begge to var søde piger, og i dag er jeg glad for, at vi ligesom har investeret i de forhold ved at sige, at de selvfølgelig var velkomne.

Derudover så viste det sig også, at vi faktisk godt kunne have brugt nogle flere gæster (det var svært at udfylde bordplanen) og på dagen må jeg sige, at jeg overhovedet ikke tænkte over "ny" og "gammel" i forhold til hvem der var med, for alle hyggede sig uanset hvem de var. Min pointe er, at jeg måske nok tænker, at jeg udmærket forstår dig (og særligt princippet i, at man da selv bestemmer hvem man inviterer) men at det er bedre at sige ja til din søster og så nyde dagen med dem alle tre end at det skal være et issue, der kan betyde, at du er ked af det.

At lade dem betale for hendes kuvert synes jeg er en mægtig god måde at indgå et kompromis hvad angår økonomi.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Start med at forklarer at i altså ikke vil have hende med uanset hvad fordi i netop har måtte vælge fra og derfor kun har inviteret de nærmeste med og derfor er der altså ikke plads til fremmede. Hvis din søster stiller sig på tværs jamen så havde jeg personligt sagt ligeud til hende a´t jeg på ingen måde nogensinde kunne tilgive hende for at udeblive til mit bryllup.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ej hvor er det træls for dig!! :)

Jeg ville foreslå at du fortæller din søster hvor meget det betyder for dig at hun kommer med og at du mener det er tarveligt at hun vil forlange dette af dig på denne dag. Men hvis hendes beslutning betyder at hun kun vil deltage hvis hendes svigermor deltager, så må din søster betale for hendes svigermor, da du meget gerne vil have din søster med!!! Jeg kan ikke se et problem med at kræve at de skal betale, da de selv vælger at tage hende med!! :ban: basta

Håber det hele løser sig for dig :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv familie det er ikke altid de tænker sig om.

Men jeg tror du skal ta en lang snak med din søster ikke igennem din mor. for det er det nemmeste, forklar at du blev ked over hun ikke vil komme fordi du har sat regler op for DIN/JERES dag. Der næst hvis din søster stadig insistere så må hun selv punge op og betale. Men tror I ku få løst meget hvis i hver fik sagt tingene til hianandne og ikke gennem jeres mor.

Håber det løser sig for det er ikke en sjov situation

Rikkke

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hun kommer trods alt rejsende fra Indien.

Undskyld men det kan da på INTET tidspunkt blive kommendefruMortensen's problem! Det er ikke hende der har bedt konen (sorry mit ordvalg) om at tilbringe 3 mdr. i DK lige på det tidspunkt.

Jeg har godt nok givet mit indspark i denne debat men der er faktisk en lille ting der nager mig lidt efter at have fulgt med i flere af besvarelserne i denne tråd...

"alt bliver godt hvis de bare selv betaler svigermoderens kuvert"...(groft citeret)

Som jeg læser kommendefruMortensen's første indlæg så ønsker de vitterligt ikke konens selskab denne dag, men kom med 2 grunde til at hun ikke skal med.

1) det økonomiske - flere de gerne ville se har de valgt fra pga økonomien.

2) ønsket om at konen skal blive væk - hun er jo ikke en del af denne bruds familie.

Jeg kunne ALDRIG drømme om at invitere min storebrors hustrus mor med til mit bryllup og hende har jeg mødt mange gange. Hun er skide sød, men hun hører bare ikke til på MIN bryllupsdag.

Havde det KUN været det økonomiske der gjorde at konen fra Indien ikke skulle med så kunne jeg forlige mig med idéen om at søster og svoger selv betaler hendes kuvert og så er alt godt. Men når nu det er et brændende ønske at konen holder sig væk så skal søster og svoger altså respektere det.

Jeg kan måske forstå at svoger så ikke kommer til brylluppet. Han er vokset op med den indiske kultur og det er en del af ham, men at søster reagere som hun gør er barnligt.

Det er ikke hver dag man bliver gift, men konen bliver i DK i 3 mdr.!!! forstår I min pointe??

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hun kommer trods alt rejsende fra Indien.

Undskyld men det kan da på INTET tidspunkt blive kommendefruMortensen's problem! Det er ikke hende der har bedt konen (sorry mit ordvalg) om at tilbringe 3 mdr. i DK lige på det tidspunkt.

Jeg har godt nok givet mit indspark i denne debat men der er faktisk en lille ting der nager mig lidt efter at have fulgt med i flere af besvarelserne i denne tråd...

"alt bliver godt hvis de bare selv betaler svigermoderens kuvert"...(groft citeret)

Som jeg læser kommendefruMortensen's første indlæg så ønsker de vitterligt ikke konens selskab denne dag, men kom med 2 grunde til at hun ikke skal med.

1) det økonomiske - flere de gerne ville se har de valgt fra pga økonomien.

2) ønsket om at konen skal blive væk - hun er jo ikke en del af denne bruds familie.

Jeg kunne ALDRIG drømme om at invitere min storebrors hustrus mor med til mit bryllup og hende har jeg mødt mange gange. Hun er skide sød, men hun hører bare ikke til på MIN bryllupsdag.

Havde det KUN været det økonomiske der gjorde at konen fra Indien ikke skulle med så kunne jeg forlige mig med idéen om at søster og svoger selv betaler hendes kuvert og så er alt godt. Men når nu det er et brændende ønske at konen holder sig væk så skal søster og svoger altså respektere det.

Jeg kan måske forstå at svoger så ikke kommer til brylluppet. Han er vokset op med den indiske kultur og det er en del af ham, men at søster reagere som hun gør er barnligt.

Det er ikke hver dag man bliver gift, men konen bliver i DK i 3 mdr.!!! forstår I min pointe??

Hmm, jeg forstår godt, hvad du mener med det du skriver, men jeg er ikke helt enig. Selvom vi brude lægger ekstreme mængder energi i at planlægge vores store dag, så synes jeg stadigvæk, at man skal huske på, at et bryllup er en social begivenhed, der ligeså meget handler om gæsterne... uden dem er det hvert fald ikke særlig sjovt.

Principielt kan man måske godt sige "MIN dag", men i virkeligheden synes jeg ikke, at det er hyggeligt at holde så stejlt på, at alt skal foregå fuldstændig på brudeparrets betingelser. Jeg tror hvert fald, at det kan gå ud over stemningen på dagen, hvis der forud ligger en masse skænderier og konflikter.

Det er selvfølgelig helt fair, hvis Kommende Fru Mortensen vælger ikke at invitere hende, men hvis det var mig, ville jeg fokusere på, at det ville gøre min søster og hendes mand glade og dermed styrke vores forhold, at moren ikke gør nogen skade og at min bryllupsdag vil blive fantastisk.

Jeg synes ikke, det er værd at sætte et eksempel i den her forbindelse...

Redigeret af Forår2009
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville bestemt også overveje både fordele og ulemper...

ER det virkeligtså slemt at kvinden fra Indien kommer med til brylluppet? Det kunne måske endda bringe noget spændende og kulturelt til festen... Inklusivt at din søster vil være glad.

Hvis der er mulighed for at den indiske kvindes tilstædeværelse kan ødelægge din og søsterens forhold, så ville jeg da skynde mig at invitere damen, så du og din søster i fremtiden kan have det rigtig dejligt sammen.

Jeg synes det er vigtigt at vælge sine kampe med omhu. Jeg er HELT enig med Forår2009 i denne sag.

Pas på med det at bryllupsdagen er DIN dag. Det er det ikke kun. Det er en dag fyldt med kærlighed og glæde, og altså ikke lige dagen hvor man skal irritere sig over ting der er lette at løse...

Pøj Pøj...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer