Maria1987

opskrift på glasur?

4 indlæg i dette emne

Hej til alle i dejlige kagemennesker.. Der må da næsten være en der ved hvordan man laver det der pynteglasur.. Dvs det man laver feks, små "perler" langs kanten på kagen med, eller små mønstre.. Er det bare en alm glasur vand+flormelis og så bare ekstra godt med flormelis..??

Så skal jeg lige høre om der er nogle der ved hvor der evt er kage butikker i kbh/st. kbh eller nordsjællands området.. Har nemlig ikke lyst til at bestille ting over nettet.. ved godt det er nemt og billigt.. Men jeg er bare en person der skal se tingene "i live" før jeg køber dem..

på forhånd tak

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Glasuren til mønstre på kagen og perler langs kanten er såkaldt Royal Icing - øhhhh kongelig glasur :)

Det er lavet af æggehvide, et skvæt citronsaft og flormelis - den er mere elastisk end almen glasur med vand... Du skal blande flormelissen i lidt ad gangen indtil glasuren har den rette konsistens.

Mht. til kagebutikker - så ligger Kagekompagniet i Rungsted og Kagebutikken i Albertslund - tjek deres hjemmesider for adresser og åbningstider. Jeg bruger primært Kagebutikken, primært fordi jeg bedst kan lide at arbejde med deres fondant fremfor sugarpaste + de er lidt tættere på rent geografisk...

Held og lykke med projektet :)

0

Del dette indlæg

Mht. glasuren ved jeg ikke noget, er selv stadig ret ny ud i denne type kager :)

Til gengæld ligger der i Rødovre en butik, der hedder Specialkøbmanden. De har en hjemmeside (specialkoebmanden.dk), hvor du kan se, hvilke varer de har inden du begiver dig derud. De er meget flinke og giver fin vejledning. Da jeg var derude sidst havde de masser af bøger, forme, farver og alt mulig andet tilbehør :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer