Guest ChristinaWandahl

Bordplan

11 indlæg i dette emne

Hej I dejlige piger.

Så er vi nået til at skullelave bordplan... jubii tiden nærmer sig:)

Vi har besluttet os for runde borde med max. 10 personer ved hver. Vi er sikre på at vi skal have hver vores forældre ved hoved bordet, men så begynder spørgsmålene også at hobe sig op.:cheerleader3:

Min kæreste har 2 søskende i tredvierne og moin bror er 19. synes måske ikke det er en optimalt sammensætning, og samtidig med så er min onkel toastmaster så han skal heller ikke sidde ved os, og så synes jeg heller ikke at min kærestes onkel skal.. Og mange af vores venner er mellem 20 og 25 år så jeg synes måske ikke det er optimalt mht. til aldersforskellen at have venner ved os sammen med vores forældre... aaargh. jeg ved ikk???? :)

Vi er også meget itvivl om man skal splitte parrene ved bordene?? Altså at de sidder ved samme bord som deres partner, men ikke ved siden af hinanden. Min frygt går på at man måske føler sig helt forladt og ene mellem folk man ikke rigitg kender.. Altså ikke at folk ikke kender hinanden, men er det ikke rarest at sidde ved sin partner??

Hvad har i gjort??

Gode råd og tips modtages meget gerne:) :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

ja, jeg synes nemlig også selv at det er fedest at sidde sammen, men min kæreste synes det er lige meget når man sidder ved runde borde, for der kanman stadig se og tale med hinanden, selvom man ikke sidder sammen.

Ja men brobelmmet er at vi har 5 bedste forældre 2 x mormor/morfar og 1 farfar plus 1 olde.. så synes ikke man kan vælge nogen af dem fra???!!!

0

Del dette indlæg

ja, jeg synes nemlig også selv at det er fedest at sidde sammen, men min kæreste synes det er lige meget når man sidder ved runde borde, for der kanman stadig se og tale med hinanden, selvom man ikke sidder sammen.

Ja men brobelmmet er at vi har 5 bedste forældre 2 x mormor/morfar og 1 farfar plus 1 olde.. så synes ikke man kan vælge nogen af dem fra???!!!

Hmm nej det kan jeg godt se giver over de 10, der er max.

Havde der været plads ved vores højbord, havde jeg sat toastmasteren der og nok også vores søskende. På trods af aldersforskellen fra 19 til 30+, så kan I jo sætte din bror ved en, han kan tale med. Toastmasteren mener jeg også, at I kan sætte til højbords uden at kærestens onkel sidder der. Han sidder jo ikke til højbords, fordi han er jeres onkel, men fordi han er toastmaster den dag.

Men om din bror ville have det sjovere med jeres venner, kan godt være. I kan jo evt. høre ham ad, hvad han helst selv vil.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har ikke delt kærester og forlovede, men kun ægtepar. Ægteparrene sidder dog ved samme bord. Enkelte steder har vi sat ægtepar sammen, hvis de ikke kender så mange ved bordet.

Vi har forsøgt at blande de unge lidt, så vi ikke ender med et 'børnebord' for det hader jeg. C har to kusiner på 15 og 18, mens de øvrige er 21+.

0

Del dette indlæg

ang. at skille parrene så tror jeg det afhænger af folk. nogen syntes det er helt vildt fedt og andre hader det. det handler om hvad man er til som person så det tror jeg i skal gøre som i føler for og så ikke være så bage for følgerne. Når vi har været til bryllup så har det været sjovt lige meget hvad. det er sådan en glædens dag at alle er glade lige meget hvem de sidder ved siden af.

Ang. hvem i skal ha hos jer så vælg dem i helst vil ha der lad vær med at se på alderen for det skal nok blive godt og sjovt.

Men alternativt ku i jo sidde med jeres forældre og så hans søskene. og så la det være op til din lillbror om han helst vil sidde hos jer eller sammen med vennerne som er mere hans alder? og så bare være mindre ved hovedbordet. Vi var til et bryllup hvor der ved siden af brudeparet var rigtig go plads hen til forældrene. og bag ved parret stod der så to ekstra stole som gæsterne ku trække hen til bordet for lige at sige hej og snakke lidt. Så for mig gør det ikke nået at der er go plads ved hovedbordet for der komme jo mange mennesker render også selvom der ikke står stole bag ved.

Håber du kan følge denne lidt rodet tekst.

0

Del dette indlæg

Jeg tror det er en god ide det med at have søskende ved hovedbordet:) og som du siger så er det jo en glad dag og alle er vel i godt humør og meget mere medgørelige.. hihi

Jeg er også helt vild med ideen at have ekstra plads ved hovedbordet og så have 2 stole der kan trækkes til:) tror jeg at vi skal se lidt nærmere på:cheerleader3:

Ang. at have toastmaster ved hovedbordet er det så ikke det man oftes rådes til ikke at gøre?? Jeg tænker på at hvis gæsterne skal kunne komme til ham eller der skal laves noget indslag, er det så ikke lidt svære at holde hemmeligt når vi sidder ved samme bord???

tuind tak for jeres respons:)

0

Del dette indlæg

Vi gør det sådan at ved vores bord sidder vores forældre- min søster- vores søn- forlover- manden søster og mand og to venne par og en ven mere. 14 personer

så laver vi to familie/nabo bordre med 12-14 personer ved hver

så laver vi en venne plus de unge i vores famile bord 10-11 mand ved hver

og til sidst et børne bord med 10 ved.

Så ville ikke være så bange for at mixe aldrende lidt ved jeres bord- i skal nok mest tænke på hvm i vil sidde og hygge med en hel aften. Vi har valgt familie blandet med vores venner da vi gerne vil have nogle unge omkring os. og der nok også alt for meget opmærksomhed ved jeres bord- til de ældre kan følge med til.

mvh. Tina

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har også valgt runde borde med 8 ved hver. Vi har også vores forældre på hver side, samt vores bedste venner (som tilfældigvis også er forlover/"brudepige"). Derudover har vi ikke delt parrene da vi ikke selv synes det er super fedt, men har prøvet at sørge for at der ved hvert bord er nogle humørspredere, og så ellers tænkt lidt over hvem der måske kunne snakke godt sammen, så der er lidt blandet af både min familie, hans familie og venner.

Det er super svært at få til at gå op, men gør som I føler og så tænk på at efter spisningen så kan folk jo rykke rundt som de vil... og man kan jo også sagtens snakke med nogen ved de andre borde alligevel. Vi var selv til bryllup sidste år og sad ikke med nogen vi kendte... men havde den sjoveste aften og vi var meget blandede fra 25-60 år. Alle gæster er jo med for at gøre det til en dejlig dag så tror ikke det er så stort et problem.

Håber I får et godt bryllup.

0

Del dette indlæg

Vi har også valgt at skulle sidde ved runde borde - og bordplanen er altid noget af det sværeste ved sådan en stor fest! Den kræver rigtig meget opmærksomhed - og man vil så gerne ha', at alle kommer til at hygge sig!

Vi sidder 8 personer ved de fleste borde - men ved hovedbordet har vi valgt at sidde 6: Bruden, Gommen, mor, far, svigermor og svigerfar. Det gør, at vi har "godt udsyn" til de andre borde (når vi nu kun kommer til at sidde 6 ved netop vores bord) Ét af de andre borde kommer der til at sidde 9 - men ellers går det op :thumbsupsmileyanim:

Og jeg tror endelig vi har fået lavet en bordplan, som vi er tilfredse med :thumbsupsmileyanim: (Det har så også taget sin tid, skal jeg lige hilse og sige - PYH!!)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer