Guest Anettebh

Hvilken slags ris skal man bruge?

15 indlæg i dette emne

Annonce ♥

ulempen med alm. ris er at de er ret spidse i det og kan godt gøre ondt at blive ramt af.

Vi har tænkt os at bruge grødris når vi skal til at lave risposer, da de er mere afrundede. De støver lidt mere på tøjet men det er lige til at fjerne igen med en klædebørste.

0

Del dette indlæg

ulempen med alm. ris er at de er ret spidse i det og kan godt gøre ondt at blive ramt af.

Vi har tænkt os at bruge grødris når vi skal til at lave risposer, da de er mere afrundede. De støver lidt mere på tøjet men det er lige til at fjerne igen med en klædebørste.

Good point. Mn søster skrev lige, at hun allerede har lavet halvdelen af poserne, så jeg synes bare hun skal fortsætte. Så må vi lukke øjnene godt og håber, at gæsterne ikke kaster hårdt :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi bruger også grødris af samme årsag. :cheerleader3:
Jeg har også brugt grødris til vores. De er også meget hvide :)

Hmm, kan se, at jeg skulle have tippet min søster i god tid. Men det bliver de andre ris. Jeg vil ikke bede hende lave det om, da jeg er super glad for at hun tilbød at lave dem. Det gør ikke mig noget, at det er alm. ris. Jeg dukker mig alligevel, hvis der kommer noget imod mig. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

hej jeg er ikke kommet igang med risposer endnu, men jeg har hørt at det er mang stede man ikke må kaste med ris, da fuglene ikke har godt af det.

Dette er en af de største bryllupsskrøner nogensinde.

Fugle tager IKKE skade af ris.

Citat fra Skov & naturstyrelsens brevkasse

Bryllupsris farlig for fugle?

Hej.

Nu står jeg og skal snart giftes. Også kommer jeg ind i den evindelige diskussion om småfugle og riskastning. Bliver de syge og dør af det, eller er det en skrøne??

På forhånd tak.

Hilsen Jannie

--------------------------------------------------------------------------------

Kære Jannie

Du spørger om småfugle kan tåle ris, i forbindelse med dit bryllup snarlig.

Først må jeg have lov at sige tillykke med brylluppet. Jeg ønsker dig at det må blive til glæde.

Dernæst om småfuglene kan tåle ris. I Kina forsøgte man at udrydde spurve fordi de spiste ris på marken. Hvorfor skulle man gøre det, hvis fuglene ikke kunne tåle det?

Ris er korn, fugle tåler udmærket korn, også forædlede produkter.

Det er muligt at de svulmer op i kroen, men så blir de blot mere mætte. Kroen kan sagtens tåle det.

Kort sagt fugle kan tåle ris, så lad du blot folk smide ris.

Risene er et ønske til dig om at blive frugtbar, og nu hjælper det måske også fuglene lidt lige i deres yngletid.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øh hvad er det for en type der pletter på mørkttøj.. er det ikke grød ris!!!

Jeg har godt hørt at alm. ris er hårde, men heller hårde end pletter på tøjet... men jeg er ikke helt sikker, desværre.

Jo grødris pletter, men det er pletter der er lige til at børste af... så jeg vil sige hellere pletter på tøjet der er lige til at børste af igen end hårde ris der gør ondt at få i hovedet og sidder og stikker i bh'en....

Men det er jo en smagssag... ;)

0

Del dette indlæg

Vi brugte grødris - de er de flotteste og så er der jo en tradition som siger at grødris er det man skal bruge, for når man koger dem bliver de til en masse, hvorimod løse ris - ja det siger vel sig selv, de bliver ikke samlet. Det skulle jo gerne lede tankerne hen på ægteskabet og det er blive ét :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Hejsa

Jeg vil sige som så mange andre at det skal være grødris for de gør ikke så ondt. De er også hvide jo.

OG så dække de glimrende for betydningen af ris-kasteriet... For når man kaster ris efter et brudepar er det fordi man ønsker at de aldrig skal sulte og i de ældre dage var det jo god mad med risengrød! Så derfor er det oftest grødris man kaster efter dem.

mvh Mikkelsmor

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

man bruger grød ris til kastning, fordi de ikke er så spidse i det. Rigtig mange skyller dem lige igennem inden det bliver pakket ind i tyl eller lignende. Og det tager oftes det meste af farven, så de ikke smitter af.

Vi skyllede ikke vores ris til risposerne, og ja de gav hvide mærker på tøjet - især den sorte smoking, som min mand havde på. Det var dog ikke værre end, at man lige med en hånd kunne børste det væk igen.

Og som der allerede er blevet skrevet, så kan fugle sagtens tåle ris, det er jo et kornprodukt, som meget andet korn fuglene spiser.

Angående de der hjerteris, som skulle være selvopløslige i vand, ville jeg holde mig fra, da de klister til som bare pokker, min onkel er anlægsgartner, og hjælper til på nogle kirkegårde i Århus, han fortæller, at det er et helvede, når folk bruger de ris, for de klister til alt og er ikke til at få væk...

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer