Bkl

B og Rs bryllup d. 10/10/09 :D

78 indlæg i dette emne

Nu vil jeg også igang :thumbsupsmileyanim:

Min kæreste og jeg var i Murmansk, Rusland på ferie, nytåret over, og nytårsaften gik han på knæ med ringe og det hele :D ringe.doc

Der gik jo, som de fleste kvinder nok vil kunne følge, ikke mere end et par minutter, så var frøkenen i gang med planlægningen :cheerleader3:

Så ingen for kort tid fik vi planlagt datoen. Tilfældigvis mødte vi et vennepar, hvor af den ene (kvindelig) oprindelig er fra Rusland, men nu bor i Norge, som jeg skulle ud og kigge på kjoler sammen med. Tænkte at det ville være en fed måde at komme i gang med at kigge, og så samtidig kigge på nogle lidt anderledes kjoler. Vi planlagde det til en lørdag eftermiddag, men jeg hørte aldrig fra hende (Natalie), så jeg tænkte at det nok ikke blev til noget. Ærgerligt, men ikke noget jeg fik total nedtur over. Om aftenen ved midnatstid hvor kæresten og jeg har lagt os til at se en film på hotelværelset, ringer Natalie og spørger hvad jeg laver. Hun var nemlig lige ude og besøge en Russisk veninde som hun tilfældigvis fandt ud af havde skiftet erhverv, så hun nu har en brudekjolebutik. Så de var blevet enige om at hvis jeg havde lyst, ville de gerne butikken og så kunne jeg se og prøve kjoler. Jeg tabte både næse og mund og sagde naturligvis ja. En halv times tid senere bliver jeg hentet ved hotellet og vi kører ind til hendes brudebutik. Det var bare en helt speciel oplevelse, at opleve en butik der bliver åbnet kl 00.30 bare for mig. Vi hyggede med champagne, chokolade og jeg fik prøvet en 4 kjoler på. Smider lige billeder på af dem i næste indlæg. Jeg var virkelig hooked på et par af kjolerne, så jeg besluttede at ringe til min kære mor og spørge hende til råds. Vi har tradition for i vores familie at have vores mor med ude og handle kjoler, men vi blev enige om at det var i orden at jeg købte en i Rusland fordi det ville være anderledes, plus der ville være en helt del penge at hente. Og så ville jeg jo stadig have behov for at købe undertøj, sko, taske og lidt andre ting ;)

Kirken er planlagt til Daler kirke

Det bliver den lokale præst, men vi har en veninde i familien som lige er blevet færdig med sit teologistudie, så hun får lov til at holde talen for os. Hvis hun når at få et embede får hun også lov til at vie os - det synes vi er en helt speciel ting.

Stedet hvor festen skal holdes er ved Trøjborg ruin

Redigeret af Bkl
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Velkommen til dette skønne og vanedannende forum..

Sikken fantastisk følelse det må have været at få åbnet en butik for sig selv...

Hvilken af kjolerne valgte du? Den med pels? Måske Jeg ikke har læst ordentligt...

Glæder mig til at følge med på sidelinien..

0

Del dette indlæg

Ja, sikke et tilfælde at vi skal giftes samme dag Tina :thumbsupsmileyanim: Hvor bor I henne i landet??

Det er rigtigt at den kjole jeg endte med er representeret i en anden tråd, så den kan ligeså godt komme frem her :cheerleader3:

post-20881-1242057766.jpg

post-20881-1242057786.jpg

post-20881-1242057797.jpg

Kappen kommer til at være med (og det var uanset kjole ) ;)

og så skal jeg også have hansker (selvom jeg har læst i flere blade, at de ikke er in i år), men det er jeg sådan set fuldstændig ligeglad med! :balloons:

0

Del dette indlæg

Det var en helt speciel oplevelse at have en hel butik for sig selv - og så særlig midt om natten ;)

Troede først at jeg ville føle et pres på mig om at blive færdig hurtigt, men sådan havde jeg det overhovedet ikke :D Kanon oplevelse, og der var rigtig mange penge at spare ved at handle i Rusland :D

0

Del dette indlæg

Vi bor i Frederikssund, så det er jo ikke lige om hjørnet ;) Sikke en smuk kirke!! Kappe skal jeg også ha på, det er nok en anelse køligt på dagen, selvom vejret naturlivis er fantastisk! Jeg har valgt min i sort fra Lilly, da jeg så kan bruge den senere og jeg skal kun ha den på under transport. Ikke i kirke eller til festen. Handsker synes jeg lyder godt. Måske skulle jeg lige undersøge det? :thumbsupsmileyanim: Om de så er in eller yt -det er jo ikke et modeshow :cheerleader3: Bruden er jo per definition den smukkeste!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi bor i Frederikssund, så det er jo ikke lige om hjørnet ;) Sikke en smuk kirke!! Kappe skal jeg også ha på, det er nok en anelse køligt på dagen, selvom vejret naturlivis er fantastisk! Jeg har valgt min i sort fra Lilly, da jeg så kan bruge den senere og jeg skal kun ha den på under transport. Ikke i kirke eller til festen. Handsker synes jeg lyder godt. Måske skulle jeg lige undersøge det? :griner:- Om de så er in eller yt -det er jo ikke et modeshow :griner:- Bruden er jo per definition den smukkeste!

Nej, der er en smule afstand, så risikerer vi ikke at komme op og toppes over kirke, sted, mad o.lign :cheerleader3:

Det var også min tanke at der måske ville blive lidt køligt, og så ser det jo lidt stilig ud :loveboard: og naturligvis bliver der et skønt vejr :cheerleader3:

Det er ikke varme hansker, men tror alligevel de vil lune lidt... og det er da planen at vi (brudene) skal være de smukkeste ;)

0

Del dette indlæg

Hejsa og velkommen til :loveboard:

Tillykke med det kommende bryllup... :griner:-

Og hvor er det en flot kjole... Den er anderledes, men hold da op.. :griner:-!!

Ikke ngoet man ser herhjemme... ME LIKE...! :blush:

Glæder mig til at se hvad du finder på :pokey:

Tak :cheerleader3:

Ja, anderledes kan man vidst rolig sige, har endnu ikke fundet noget der ligner den noget andet sted, og det var nok også det jeg faldt for - at den var noget helt andet :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så fik jeg tid til lidt mere opdatering...

Menuen har vi snakket lidt frem og tilbage om, og ved ikke 100% hvad vi vil have, men forretten er så småt ved at være på plads. Vi bor lige nu i Nordnorge og har gjort det de sidste 13 måneder - vi skal hjem til Danmark om en måned. Derfor vi vil have forretten til at repræsentere Norge, så vi skal have:'

• Røget laks (røget af en af de lokale heroppe)
  • helleflynder (godt nok fra Danmark)
  • kongekrabbe (også fra en af de lokale).

Til dette skal vi have en eller anden form for dressing og så flute.

Hovedretten er den vi har mindst styr på, vi har snakket om at skulle have 2 forskellige slags kød; oksekød og kylling/kalkun. Ellers ved vi flot at hovedretten leveres af Marsk Pølser, Højer, hvor min mor arbejder. Et diner transportable selskab, som jeg synes laver rigtig god mad.

Desserten bliver ta' selv bord, med forskellige desserter/kager - et par traditionelle fra Norge og så ellers fra Danmark, dette bager jeg og min mor selv. Glæder mig til at skulle i gang

Og så er der jo bryllupskagen - den serverer vi sammen med kaffen efter desserten. Vi ved ikke helt hvad vi vil, men her er lidt af vores foreløbige inspiration:

post-20881-1242984913.jpg

post-20881-1242985014.jpg

Vi regner stærkt med at få Stine Frisktil at lave parret som skal stå på toppen, så det bliver lidt anderledes og forhåbentligt kommer til at ligne os lidt.

Til natmad skal vi have hønsekødssuppe.

Så planen er traditionelt, men et pist af fornyelse

0

Del dette indlæg

Tillykke med din tråd og det forestående bryllup, jeg er helt vild med din kjole, den er godt nok meget speciel, det er da super fedt! Og vi har det til fælles at vi planlægger bryllup fra udlandet (selvom jeg bliver her indtil 10 dage før jeg skal giftes... ja sådan kan det gå)

Glæder mig til at følge lidt med indtil dagen oprinder!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

FLOTTE invitationer - dem kan jeg godt forstå du har "hapset" ;)

Jeres menu - så langt som I er med den - lyder også MUMS!

Tak. Skal du have Oldie. Vi glæder os efterhånden til at komme hjem til Danmark, så vi kan få prøvet lidt menu af. :)

Super flotte invitationer og smart med kuverterne fra vistaprint :balloons::)

Tak Pernielle. Vi er også rigtig glad for valget. Er nu glad for at jeg snart er færdig med invitationerne - det har taget noget længere tid end forventet, men så er det heldigt at vi ikke er bagud i planlægningen :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her er de 4 kjoler:

post-20881-1242056501.jpg

post-20881-1242056513.jpg

post-20881-1242056524.jpg

post-20881-1242056534.jpg

Kappen er tænkt at jeg vil have på i stedet for en jakke - brylluppet kommer trods alt til at stå i oktober ;)

post-20881-1242056544.jpg

Hej,

Jeg kan godt lide kjole nr. to...den sidder godt på dig.

Sidder ærmerne fast eller er de løse? For jeg ville gerne (af nysgerrighed) se den på dig uden ærmer.

0

Del dette indlæg

Her er de 4 kjoler:

post-20881-1242056501.jpg

post-20881-1242056513.jpg

post-20881-1242056524.jpg

post-20881-1242056534.jpg

Kappen er tænkt at jeg vil have på i stedet for en jakke - brylluppet kommer trods alt til at stå i oktober ;)

post-20881-1242056544.jpg

Hej,

Jeg kan godt lide kjole nr. to...den sidder godt på dig.

Sidder ærmerne fast eller er de løse? For jeg ville gerne (af nysgerrighed) se den på dig uden ærmer.

Hej, tak for din tilmelding. Jeg syntes også B var rigtig flot - men besluttede at vælge den fra, da det den er mere "almindelig", og jeg ville gerne have noget anderledes. Særlig da den blev købt i Rusland, har desværre ikke et billede af B uden ærmer, men har et på ginen

post-20881-1244395222.jpg

0

Del dette indlæg

Så blev det endelig tid til lidt mere opdatering!

Vi har nu været hjemme i Danmark i en uge. Og ud over at forsøge at få styr på huset og prøve at få sig et arbejde. Så har vi fået sendt og afleveret invitationerne:

post-20881-1246718400.jpg

Dejligt at få dem afsted, så bliver det spændende, hvor mange der så vælger at komme. :thumbsupsmileyanim:

Jeg har også inden for de sidste par uger fået lavet 2 prøvekager - glemte desværre alt om at tage billede af dem :denmarkflag: Men de blev gode, den første var Smash-ganash (en type chokolade de har i norge; buggles m. lys chokolade overtræk) og jordbærmouse. Den anden blev med toblerone-ganash og blåbær-mouse. Toblerone-ganashen var helt perfekt, så den skal det i hvert fald være. Næste gang vil jeg prøve med hindbær i stedet for blå-bær, for det var ikke helt så godt som ønsket. Valgte også at tage den mellemste kagebund i chokolade og det var bestemt også et hit. Så glæder mig allerede til næste forsøg.

Så kan jeg også får øvet mig lidt mere på det at lave roser og prøve at huske at tage billeder :cheerleader3:

Ellers er der sket en masse småting - snakker menu o.lign, men intet er fastsat endnu anden end forretten som vi har haft med fra Norge: Kongekrabbe og røget laks, dertil skal vi så også have smørfisk, som vi får herfra Danmark.

Der er så sket en fantastisk stor ting:

Jeg er GRAVID

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer