Missfrance

Dilemma mht. søskende!!!

14 indlæg i dette emne

Jeg er i lidt af et dilemma mht mine søskende.

Jeg prøver lige at skitsere problemet og gøre en temmelig lang historie kortere!

Jeg har 4 halvsøskende på min fars side, en lillesøster, en storesøster og 2 storebrødre. (Vi har alle forskellige mødre!)

Vores familieforhold har altid været lidt specielt, da min far er meget syg og ikke har været så god til at holde sammen på familien.

Derfor har det været meget op til os selv, hvor meget vi ville have med hinanden at gøre og jeg knyttede mig især meget til min lillesøster og min ældste bror.

For 10 år siden skete der en masse ting som splittede os helt fra hinanden og jeg mistede kontakten til mine 3 ældste søskende, mens min lillesøster og jeg holdt sammen igennem krisen.

Jeg har så for ca. et år siden fået kontakt med min ældste bror, som jo også stod mig nært før og han er og var som en far for mig og skal også følge mig op til alteret til brylluppet istedet for min far, der er for syg!

Mine 2 sidste søskende har jeg for ganske nyligt også fået kontakt med på Facebook efter 10 år uden kontakt, men vi har aldrig været særlig tætte og de viser heller ikke den store interesse for mig og mit liv nu.

Så nu er mit dilemma om jeg kun skal invitere min lillesøster og ældste bror til brylluppet eller om jeg skal invitere dem allesammen?

Min mor siger at jeg ikke kan invitere 2 af mine søskende og fravælge de andre, men jeg har det bare lidt sådan, at så er der andre jeg hellere ville invitere, da vi har måtte fravælge flere vennepar pga. pladsmangel!

Hvad skal jeg gøre....synes det er svært??? :thumbsupsmileyanim:

Kh Majken

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hej

jeg kan sagtens se dit dilemma, tror jeg ville samle alle mine søskende til noget hvor I ville kunne være sammen , så I kunne komme ind på livet af hinanden igen , familien er den slags venner man ikke selv vælger, men må få det bedste ud af det,med dem.

derefter tror jeg måske bedre du er i stand til at se om du vil dine søskende. om de vil dig !!!!!

mange gange invitererer man af pligt sin familie, jeg har selv valgt en del familie fra fordi jeg ikke gider at se på dem... Dog ikke mine søskende....

håber du kan bruge det til bare lidt

Trine

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
hej

jeg kan sagtens se dit dilemma, tror jeg ville samle alle mine søskende til noget hvor I ville kunne være sammen , så I kunne komme ind på livet af hinanden igen , familien er den slags venner man ikke selv vælger, men må få det bedste ud af det,med dem.

derefter tror jeg måske bedre du er i stand til at se om du vil dine søskende. om de vil dig !!!!!

mange gange invitererer man af pligt sin familie, jeg har selv valgt en del familie fra fordi jeg ikke gider at se på dem... Dog ikke mine søskende....

håber du kan bruge det til bare lidt

Trine

Det tror jeg sagtens du kan fravælge nogle -

vores ældste søn der skal giftes snart har fravalgt hans lillesøster - (vores datter)

da de ikke har så meget kontakt med hinanden - og vores datter har ligeledes fravalgt dem

til brylluppet den 29 august -

selvom det sårer mig -skal jeg da ikke blande mig som mor

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej med dig,

kan godt se dit dilemma - men jeg synes du skal lytte til din mave og til dit hjerte. Har du VIRKELIG lyst til at have dem med?

Kontakt via Facebook efter 10 års manglende kontakt er i min verden ikke nok til at sikre en invitation til et bryllup.

Som Trine skrev for lidt siden, så prøv at være samlet en gang eller to inden du skal sende invitationerne ud og mærk efter hvad du føler efter nogle timer i deres selskab.

Jeg har selv lidt det samme "problem" - det er bare ikke helt så tæt på, det handler om mine kusiner og en enkelt fætter. En kusine bliver inviteret og resten gør ikke. Tror vi alle skal blive bedre til at holde fast i at det er VORES bryllup og VORES fest og at vi om 5 år skal have de mennesker på billederne som vi gider at se.

Håber du finder en god løsning.

Tanker

Connie

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyh... forstår godt dit dilemma! Det kan dog være svært at vejlede i sådanne følsomme situationer, fordi man kun kender til et udsnit af det hav af følelser, der er impliceret. Men vil alligevel sige, at det jeg synes, du skal være opmærksom på, er hvilken fremtid du ønsker med din to ikke så nære søskende? Vil du dem egentlig gerne mere end facebook-buddies, så er en invitation en fantastisk måde at vise det på og kan være lige det, der skal til! En fælles lykkeoplevelse er da et super fundament! Og du ville kunne sige til dig selv, at du i hvert fald har gjort/givet, hvad der stod i din magt... Hvordan har dine andre søskende det med hinanden? Det lyder ikke til, der vil være noget i vejen for ikke at invitere dem, men måske er de to "pladser" givet godt ud...? Hvis du forstår, hvad jeg mener?

Men som sagt svært at rådgive... Håber du vil fortælle, hvad du finder frem til.

:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tusind tak fordi i har taget jer tid til at komme med gode råd, det hjælper at høre andres syn på sagen! :cheerleader3:

Jeg skal sende STD kort ud i næste uge og det er derfor jeg står og skal tage stilling til det nu....dog har jeg tænkt at de jo ikke nødvendigvis behøver at få sådan en, for så har jeg lige et halvt års tid til at tænke over det og evt mødes med dem inden indbydelserne skal ud!!!!

Det skal også lige siges at de to søskende jeg er i tvivl om, selv er blevet gift i løbet af de 10 år og der var jeg eller mine andre søskende ikke inviteret!

Men så snakkede jeg netop med min mor om det og hun sagde at jeg jo kunne vælge at være den, som rækker hånden frem med henblik på genforening!

Inderst inde ville jeg jo ønske at vi alle så hinanden, men jeg er også lidt bange for en afvisning tror jeg! :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af Missfrance
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Pyh... forstår godt dit dilemma! Det kan dog være svært at vejlede i sådanne følsomme situationer, fordi man kun kender til et udsnit af det hav af følelser, der er impliceret. Men vil alligevel sige, at det jeg synes, du skal være opmærksom på, er hvilken fremtid du ønsker med din to ikke så nære søskende? Vil du dem egentlig gerne mere end facebook-buddies, så er en invitation en fantastisk måde at vise det på og kan være lige det, der skal til! En fælles lykkeoplevelse er da et super fundament! Og du ville kunne sige til dig selv, at du i hvert fald har gjort/givet, hvad der stod i din magt... Hvordan har dine andre søskende det med hinanden? Det lyder ikke til, der vil være noget i vejen for ikke at invitere dem, men måske er de to "pladser" givet godt ud...? Hvis du forstår, hvad jeg mener?

Men som sagt svært at rådgive... Håber du vil fortælle, hvad du finder frem til.

:thumbsupsmileyanim:

Der er ikke nogen af os søskende der er uvenner, så vi ville sagtens kunne være i rum sammen allesammen....det er nok mest min Far der er problemet for dem, men han kommer nok ikke den dag....selvom han gerne ville!!!

Men ja måske har du ret i at en invitation ville være en god investering i et fremtidigt søskendeforhold! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øv det er ikke et sjovt dilemma...

Jeg vil støtte din mor, der skal jo en til at række hånden frem for at starte en forsoning.

Det er selvfølgeligt ekstrasurt dilemma når du så står og skal vælge vennepar fra, på bekostning af nogen som du måske ikke har 100 % lyst til at se.

Hvad synes Drengerøven egentligt om problematikken? Jeg har fundet ud af at mine dilemmaer kan jeg oftest få løst ved at tage en snak med min kommende mand...

Uden at have styr på dit budget, men hvad vil det koste at invitere de 4 mennesker med? Hvis ikke du ser på det som en ekstra udgift til brylluppet men som en investrering i fremtiden!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyh... forstår godt dit dilemma! Det kan dog være svært at vejlede i sådanne følsomme situationer, fordi man kun kender til et udsnit af det hav af følelser, der er impliceret. Men vil alligevel sige, at det jeg synes, du skal være opmærksom på, er hvilken fremtid du ønsker med din to ikke så nære søskende? Vil du dem egentlig gerne mere end facebook-buddies, så er en invitation en fantastisk måde at vise det på og kan være lige det, der skal til! En fælles lykkeoplevelse er da et super fundament! Og du ville kunne sige til dig selv, at du i hvert fald har gjort/givet, hvad der stod i din magt... Hvordan har dine andre søskende det med hinanden? Det lyder ikke til, der vil være noget i vejen for ikke at invitere dem, men måske er de to "pladser" givet godt ud...? Hvis du forstår, hvad jeg mener?

Men som sagt svært at rådgive... Håber du vil fortælle, hvad du finder frem til.

:thumbsupsmileyanim:

DEt er jeg enig i. Tænk over om du vil ha dem i dit liv fremover.

Men vent med at tag beslutningen og se hvordan det går i det neæste halve år. Du kan jo melde ud at dem der får STD er dem i virkelig ønsker at se. Ikke lydt grimt, men for at forklare at nogle godt kan modtage invitationer senere uden at ha modtaget et STD kort.

Derudover tal med drengerøven og dine andre søskene og hør hvordan de ser situationen. Selvom det er vores dag og alt det der, så kan man jo godt opføre sig ciciliseret og tale med andre om situationen. det kan jo være det løser sig derved. (ikke sagt at du ikke opfører dig civiliceret men har bare løst så mange gange i forummet at det er vores dag og vi mere eller mindre kan diktere alt, og jeg syntes og det er en fest hvor man godt kan tag beslutninger der gavner selv om det ikke lige er drømme beslutningen. Håber du forstår hvad jeg mener - det er ikke negativ eller rettet mod dig, mere ment som en general ting.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det ER et dilemma - men jeg tror nu alligevel, at jeg ville fravælge de 2 søskende, som du ikke rigtig taler med. Det er jeg sikker på, de vil forstå. Det er så svært med familie - men siden I ikke har talt sammen i 10 år - og "kun" har kontakt via FaceBook - ja, så kan jeg ik se det store i, at de ikke kommer med.

På den anden side, så har jeg selv stået i et lignende problem. Noget af min kommende mands familie har jeg kun mødt een gang - og vi var ude i ikke at invitere dem, indtil vi spurgte min kommendes far til råds - og han sagde, at det kunne vi ikke gøre - familien er splittet nok i forvejen, mener han... Så fordi han sagde nej, er de inviteret med... Men hvis det stod til os selv, havde vi nok valgt dem fra, for at få flere af vores nære med - mit råd er - lad vær' at spørge familien om råd... Gør som I vil!! :cheerleader3: - Selv om det er møghamrende svært! (Jeg bukkede jo selv under - så jeg skal nok ikke pudse glorien... :cheerleader3: )

Men pøj pøj med valget - hvad end du vælger, så er jeg sikker på, at det er det rigtige. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej piger.

Tusind tak for alle jeres svar, det hjælper virkelig meget at få andres syn på sagen! :cheerleader3:

Jeg har talt med både min mor, min far og min kæreste og de siger alle at de synes at jeg skal invitere dem, da jeg så ihvertfald har vist min gode vilje!

Så kan det godt være at jeg ikke skal forvente at de rent faktisk kommer....men så har jeg da prøvet! :thumbsupsmileyanim:

Kan også se at de fleste af jer har skrevet at jeg nok burde invitere dem og tror faktisk også at min samvittighed har det bedst med at jeg gør det på denne måde!

Så må vi se hvordan det ender! :cheerleader3:

Kh Majken

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg syntes virkelig du skal lytte til din indre stemme! Hvem vil bidrage med noget positivt til jeres store dag?

Jeg har selv truffet et lignende valg i forbindelse med vores bryllup. Mine forældre er begge skilt - og gift igen - og min fars kone har en datter, som jeg aldrig har haft et særlig godt forhold til. Og der har desuden altid været en masse bøvl!! Hende har jeg valgt ikke at invitere til festen, da jeg ikke ville bryde mig om at se hende den dag. Det lyder måske koldt - men det er vores bryllupsdag og den dag har jeg kun lyst til at se alle de mennesker, som kan glæde sig på vores vegne og som betyder en masse for mig.

Jeg valgte, ved at tænkt: når jeg nu står og skal holde min lange og personlige tale for min mand, hvem vil det så betyde noget for mig, var der - og omvendt.

Det faldt ganske vist ikke i god jord hos min far, som nu har valgt ikke at deltage til vores bryllup..... men som tingene er, er det noget jeg godt kan leve med.

Mvh Theresia

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej piger.

Tusind tak for alle jeres svar, det hjælper virkelig meget at få andres syn på sagen! :boohoo:

Jeg har talt med både min mor, min far og min kæreste og de siger alle at de synes at jeg skal invitere dem, da jeg så ihvertfald har vist min gode vilje!

Så kan det godt være at jeg ikke skal forvente at de rent faktisk kommer....men så har jeg da prøvet! :cheerleader3:

Kan også se at de fleste af jer har skrevet at jeg nok burde invitere dem og tror faktisk også at min samvittighed har det bedst med at jeg gør det på denne måde!

Så må vi se hvordan det ender! :bearhug:

Kh Majken

Nemlig - så er du "den store"! Synes det lyder til du træffer det rigtige valg i din situation med din familie... Forstår godt det, du tidligere skrev med, at man kan være bange for at blive skuffet, så prøv om du kan sætte dine forventninger på lavt blus og vær aldrig ked af at have givet noget, selvom folk ikke tager imod - det fortæller noget om dem, ikke om dig!

Håber du ender med den "gode" slutning ()()

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hej piger.

Tusind tak for alle jeres svar, det hjælper virkelig meget at få andres syn på sagen! :bearhug:

Jeg har talt med både min mor, min far og min kæreste og de siger alle at de synes at jeg skal invitere dem, da jeg så ihvertfald har vist min gode vilje!

Så kan det godt være at jeg ikke skal forvente at de rent faktisk kommer....men så har jeg da prøvet! :cheerleader3:

Kan også se at de fleste af jer har skrevet at jeg nok burde invitere dem og tror faktisk også at min samvittighed har det bedst med at jeg gør det på denne måde!

Så må vi se hvordan det ender! :boohoo:

Kh Majken

Nemlig - så er du "den store"! Synes det lyder til du træffer det rigtige valg i din situation med din familie... Forstår godt det, du tidligere skrev med, at man kan være bange for at blive skuffet, så prøv om du kan sætte dine forventninger på lavt blus og vær aldrig ked af at have givet noget, selvom folk ikke tager imod - det fortæller noget om dem, ikke om dig!

Håber du ender med den "gode" slutning :boohoo:

Tak for de ord, er også sikker på at det er det rigtige at gøre....og tro mig jeg har sat mine forventninger heeeelt ned til nærmest ikke-eksisterende!

Og du har ret mht at jeg selvfølgelig ikke skal have det dårligt over at have rakt en hånd ud, hvis de nu skulle vælge at afvise mig! (det prøver jeg også at gå og side til mig selv!) ()()

Jeg har faktisk skrevet til dem 2 gange nu, for at få deres adresser, men ingen af dem har svaret mig???!!! Så det bliver spændende at se om de overhovedet gør det... :boohoo:

Kh Majken

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer