isagl

Kirstine og Kent's bryllup, 18.09.2010

53 indlæg i dette emne

Hej alle sammen.

Så vil jeg også oprette en planlægningstråd - måske er der nogle der vil følge med i den - og ellers kan jeg jo

bruge den til min egen lille samling, så jeg kan følge med i hvor langt jeg er nået :thumbsupsmileyanim:

Lidt om os:

Jeg hedder Kirstine og nærmer mig de 27 inden brylluppet... Jeg mødte Kent på mit arbejde på en Shell tank, hvor jeg arbejdede i grillbaren mens jeg studerede... Kent blev ansat som almindelig kioskmedarbejder i august 2002, og jeg syntes da at han var meget sød.. Til den årlige julefrokost for ungarbejderne den 6. december samme år fandt vi sammen, og har været det næsten lige siden. Vi havde lige et lille afbræk i 1 måned i 2005, men vi kunne alligevel ikke undvære hinanden..

I 2006 fik vi en søn, og sørme om der i 2008 ikke dukkede en mere op :cheerleader3:

Jeg er uddannet administrationsøkonom og er nu jobsøgende... Kent læser turisme og fritidsmanagement, og manger kun at skrive sit speciale, før han er kandidat... Så det glæder vi os til at få overstået...

Dato: 18.9.2010

Kirke: Guldager Kirke, Esbjerg V, kl 10.30

Huske liste

Er ordnet

Er igang

Mangler

6-12 mdr. før

• Fastsæt dato og tidspunkt for brylluppet

• Reserver kirke

• Lav et bryllupsbudget

• Lav en foreløbig gæsteliste

• Reserver festlokale eller restaurant•

Book fotograf

• Arranger transportmiddel til dagen

• Bestil tid hos frisøren

• Bestil tid til at få lagt makeup

• Begynd at se efter brudekjolen, skoene og tilbehøret•

Book brudesuiten

• Book musik til festen

3-6 mdr. før

• Indhent og udfyld en ægteskabserklæring

• Brudekjolen, skoene og tilbehøret er købt (evt. tilretning af kjolen er i gang)

• Køb tøj til brudgom

• Køb tøj til evt. brudepiger og -svende

• Køb vielsesringene

• Skriv en ønskeliste

• Skriv en gæsteliste

• Design invitationer, vielsesprogram, bordkort, menukort, festprogram og

takkekort

• Send invitationerne ud (senest 3 måneder før brylluppet)

• Vælg forlover

• Vælg 2 vidner

• Vælg brudepiger og –svende

• Vælg en toastmaster

• Fastsæt/bestil bryllupsmenuen

• Fastsæt receptionsmenuen

• Bestil bryllupskagen

• Vælg farvetema•

Aftal med blomsterhandleren, hvad der skal leveres

2-3 mdr. før

• Tjek at prøvelsesattesten er kommet fra kommunen og afleverer den til vielsesstedet

• Bestem hvilke salmer der skal spilles i kirken

• Forbered tale/event til din tilkommende

• Sy risposer eller design anden pynt

• Lær at danse brudevals

• Planlæg skifte af efternavn

1 mdr. før

• Gennemgå vielesritualet og andet med præsten (salmer, udsmykning af kirken,

regler for fotografering, regler for at kaste med ris/fuglefoder foran kirken

• Brudekjolen er færdig

• Tjek at brudgommens tøj er ok

• Tjek at brudepigen og –svendens tøj er ok

• Tjek at vielsesringene passer

• Gå brudeskoene til så de ikke klemmer på dagen

• Aftal detaljer med fotografen

• Aftal detaljer med frisøren

• Aftal detaljer og få lagt en prøvemakeup hos kosmetologen

• Aftal detaljer med feststedet

• Aftal detaljer med transporten

• Aftal aftenens forløb med toastmasteren

• Lav bordplan

• Giv feststedet besked på hvor mange gæster der kommer

• Køb morgengaver

• Køb gaver til dem der har hjulpet i forbindelse med brylluppet

• Køb engangskameraer til at lægge på bordene

1-2 uger før

• I er nu eksperter i at danse brudevals

• Prøv tøjet en sidste gang, måske det skal finjusteres

Dagen før

• Pak en taske med det tøj, som I skal have på dagen efter brylluppet

(sørg for at det bliver transporteret til overnatningsstedet)

• Sørg for at makeup og andre praktiske ting (plaster, panodil, nål og tråd)

er i brudens taske

• Brudgommen lakerer sine tånegle så de ser smarte ud når hans sokker klippes

• Gå tidligt i seng så I er udhvilede til jeres store dag

• Slap af tænk på noget helt andet (gå evt. i biografen, Tivoli eller andet)

Redigeret af isagl
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Kirstine! :thumbsupsmileyanim:

Velkommen til!

Jeg er også lige begyndt at tråde den herinde, det er virkelig et godt sted at samle tankerne - og feedbacken er jo bare superb fra alle de søde tøser. Det er skønt at være i selskab med en masse dejlige kvinder der ikke rynker næsen af at man sidder med tankerne i bordpyntsdesign selvom der er over et år til brylluppet :cheerleader3:

Glæder mig til at følge din planlægning!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej fra mig også - og velkommen til :cheerleader3:

Vinterbryllup er vel en smuuuuule overdrevet? ;) November er vel teknisk set stadig efterår? *g*

Er du mon skorpion så?

Ja okay, så "meget-sent-efterårs-bryllup" da ;)

Jeg synes vinterbryllup lyder bedre... hva faen... 3 dage fra eller til ;)

Og nej... Jeg er skytte...

0

Del dette indlæg

Så har vi vidst fundet ud af hvor vi vil holde middagen...

Vi kører ud til Marbækgård som ligger dejlig naturskønt, lige noget for os.

Vi har aldrig været derinde, men har tit kørt eller gået forbi derude!

Det ligger MAX 10 km fra hvor vi bor, og et par kilometer mindre fra kirken.

Har dog ikke snakket med dem endnu, men håber at de er ledige...

Her kan i se stedet:

www.marbaekgaard.dk

Og i den anledning kan jeg fortælle at jeg her til morgen har snakket med kirken,

og nu er datoen reserveret, så det er bare tip-top

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Kirstine

Tillykke med din helt egen tråd ;)

()():bearhug::boohoo:

Skønt billede du har som avatar og som bibelvant så er jeg helt og aldeles vild med dine drenges navne! :boohoo:

Jeg har kigget på marbækgård og hvor ser der bare skønt ud! Det er nok det jeg savner mest ved at bo i forstaden, natur så langt øjet rækker! Smukt!!

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Kirstine,

Velkommen til. Det er vel nok et dejligt sted i har fundet til at holde festen - det bliver garanteret super godt.

Jeg er også ny herinde, og skal giftes i september 2010, så vi kan jo holde lidt øje med hinanden de kommende 15-17 måneder ;) :boohoo: Du er dog hurtigere end mig, da i jo allerede har fundet dato og lavet aftale med kirke - det er super stærkt! :cheerleader3:

kh Louise

0

Del dette indlæg

Sad lige og surfede lidt og faldt lidt over et andet sted at holde festen....

på Hjerting Badehotel.... Et kendt sted i Esbjerg, som lige er blevet nyrenorveret i ægte "badehotel-stil".

Det ser virkelig lækkert ud, og beliggenheden er også i top her... helt ud til vandet...

Så nu tror jeg faktisk at det er der jeg helst vil holde festen...

www.hjertingbadehotel.dk

hmm... tror vi vil tage ud og spise der en dag og snakke lidt med dem derude...

0

Del dette indlæg

I skal da lige høre en sød historie om vores forlovelse....

Jeg ringede til min mormor den anden dag for at fortælle hende nyheden...

Jeg fortalte hende at datoen vi har fået skrevet i ringene, den dag vi købte dem, og jeg vidste

godt at det var på min pap-morfars fødselsdag, nemlig den 12.maj.

Men hvad jeg ikke vidste var at på nøjagtig samme dato for mange år siden der blev min

mormor forlovet med min morfar.... ved ikke helt hvor mange år det er præcist, men min mor som er deres

ældste datter bliver 49 år til december, så det kunne godt være præcist 50 år...

Det er da lidt sejt synes jeg...

Det var hvad jeg havde på hjertet :balloons:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nå, rigtig længe siden... Jeg gik ligesom lidt død i planlægningstråden.... :cheerleader3:

Siden sidst, jeg kan fortælle at feststedet er reserveret, det bliver på Blåvand Kro. Det er

super hyggeligt derude, så det er dejligt.

Når det så er sagt så må jeg sige at det endnu ikke er helt fastlagt endnu...

Der er stadig flere muligheder, Marbækgård som ligger skønt i Marbæk plantage, Restaurant Rødhætte som har en lækker udsigt direkte til stranden, og Restaurant Den Røde Okse som jeg ikke kender personligt, men har et godt ry. Så lige nu tager vi den lidt med ro, og vil hen ad vejen besøge de forskellige steder. Vi har trods alt reserveret Blåvand Kro, så vi kommer ikke til at stå uden feststed :cheerleader3: Vores fordel er også at vi lægger uden for bryllupssæsonen, så datoerne er ikke booket ud endnu :blush:

Derudover har jeg lavet lidt forskellige udkast til invitationer og tanker omkring bordkort... Jeg har dog ikke taget billeder af det... Det kommer nok senere :cheerleader3:

Men altså, jeg lever endnu, jeg har jo bare stadig god tid til at nå det hele *gg*

0

Del dette indlæg

Jeg fortalte hende at datoen vi har fået skrevet i ringene, den dag vi købte dem, og jeg vidste

Men hvad jeg ikke vidste var at på nøjagtig samme dato for mange år siden der blev min

mormor forlovet med min morfar.... ved ikke helt hvor mange år det er præcist, men min mor som er deres

ældste datter bliver 49 år til december, så det kunne godt være præcist 50 år...

Det var hvad jeg havde på hjertet :thumbsupsmileyanim:

Sjov historie.... Jeg har siden min mormor døde for 10 år siden, båret hendes vielsesring... og sad så lige og kiggede i den for den var også deres forlovelsesring... der står 12.maj 1949 i den... sjovt ik???

0

Del dette indlæg

Det er altså godt at høre! :mailbox: :cheerleader3: Og så bliver det spændende at høre, hvor I ender med at holde bryllupsfest!

Ja det er da det :thumbsupsmileyanim: Og for at det ikke skal være løgn, så er vi ved at komme på nye ideer :cheerleader3:

Det var hvad jeg havde på hjertet :cheerleader3:

Sjov historie.... Jeg har siden min mormor døde for 10 år siden, båret hendes vielsesring... og sad så lige og kiggede i den for den var også deres forlovelsesring... der står 12.maj 1949 i den... sjovt ik???

Ej det var da pudsigt...det må være en god dag at forlove sig på.. :cheerleader3:

Satser på at det må være et godt tegn :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er altså godt at høre! :mailbox: :) Og så bliver det spændende at høre, hvor I ender med at holde bryllupsfest!

Ja det er da det :thumbsupsmileyanim: Og for at det ikke skal være løgn, så er vi ved at komme på nye ideer :cheerleader3:

Ej det var da pudsigt...det må være en god dag at forlove sig på.. :cheerleader3:

det tror jeg også du skal, mine bedsteforældre var ihvertfald meget lykkelige i alle de år de nåede at være sammen.

0

Del dette indlæg

KJOLEN

Jeg har kigget på rigtig mange billeder af kjoler, men vores budget er ikke til en dyr kjole,

og jeg har i øvrigt ikke lyst til at betale så mange penge for den...

Så mine overvejelser har gået på en kina-kjole, eller en brugt kjole..

Og jeg har fået begge dele, kan man sige.

Jeg var den heldige køber af en af Kinai's smukke kjoler, som hun har fået i overskud!

Den er bare så smuk, og jeg er meget glad for den... Jeg overvejer at lave ryggen om til en snørreryg,

det synes jeg er rigtig flot....

Jeg vejer lige 3 kg for meget, og når de ryger af så bliver den helt perfekt...

Here it goes :thumbsupsmileyanim:

a3zime.jpg

qyifef.jpg

2iu49si.jpg

Jeg har ikke haft den på siden jeg prøvede den hos Tanja. Den hænger hos mine forældre,

men jeg vil smutte i den ved næstkommende lejlighed... Min mor har bemlig ikke set den på endnu :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Egentlig var vores plan at holde bryllup i november, men vi (læs:jeg) er kommet på andre tanker..

Jeg vil faktisk gerne giftes i september i stedet for... Det er en lækker måned, bladene er ved at skifte farve,

og som bekendt kan det jo være virkelig lækkert vejr. Årsagen til vores novemberbryllup var at jeg ikke vil have det for varrmt på min bryllupsdag, men det er nu også skønt at kunne komme ud og få noget frisk luft...

Så derfor vil jeg imorgen ringe til præsten og høre hvad de har tilbage af ledige tider :thumbsupsmileyanim::cheerleader3: Så jeg stjæler lige 2 måneder af min ticker :thumbsupsmileyanim:

Derudover har jeg gået og tænkt meget over festen, og der har hele tiden været noget der har naget mig...

Jeg har bare ikke rigtig kunne finde en løsning på det...

Men nu ved vi hvad vi gør... Det er fordi vi skal have vores egne 2 børn med til festen, og der kommer også en masse fætre og kusiner, vi holder altså også fest for børnene... Børn bliver jo trætte og pyldrede om aftenen, og det er det der har været mit problem, for det er jo ikke sikkert de gider sove på en madras i rummet ved siden af, og vi kender ikke nogle der kunne tage dem, for de skal jo med til festen..

Jeg blev inspireret af en anden herinde, mener det var skrubbeherta, og vi hollder da selvfølgelig vores fest om dagen i stedet for... Vielse ved 10-11 tiden, og god frokostmiddag bagefter på kro/restaurant... Tror det bliver noget med forret, hovedret og bryllupskage og kaffe... omkring kl 18 er der aftensmad, og så smutter vi bagefter afsted til vores overnatningssted.... Jeg synes det er den perfekte løsning for os, og nu glæder jeg mig bare endnu endnu endnu mere.....

0

Del dette indlæg

Det er altså godt at høre! :mailbox: :) Og så bliver det spændende at høre, hvor I ender med at holde bryllupsfest!

det tror jeg også du skal, mine bedsteforældre var ihvertfald meget lykkelige i alle de år de nåede at være sammen.

Det lyder godt... :cheerleader3:

ja den er rigtig smuk til dig....

Tak skal du have... jeg er i hvert fald glad for den :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer