Guest tinabach

Vedr. indslag til bryllup og toastmaster

15 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Vi skal nu til at lave indbydelser og er i tvivl om, om vi i indbydelsen skal skrive at folk skal ringe til toastmasteren INDEN festen og sige hvis de har indslag??? Eller gør de det bare på selve dagen??

Hjælp.

Knus Tina

Vi har gjort det at vi har skrevet det i indbydelsen. Sådan her:

post-20881-1243957190.jpg

Det står i øverst højre hjørne, og da det er en fold-ud invitation er det ikke det første der springer i øjnene, men det bliver (forhåbentlig) heller ikke overset. Vi har forøvrigt gjort det på samme måde i forhold til gaveønsker, hvor vi har min mor som gavekoordinator

0

Del dette indlæg

Selve teksten vi har brugt er enkelt:

Spørgsmål vedr. gaveønsker rettes til Kirsten Madsen tlf. ????????

og

Henvendelser ang. sange, taler o.lign, bedes rettet til Rune og Helen A??????? på tlf. ????????, med henblik på koordinering.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skrev noget lignende dette under praktiske oplysninger i vores invitationer: "Vores toastmaster er XXX. Evt. taler og sange bedes meddeles til ham, gerne inden dagen, da det letter hans planlægning"...

Jeg synes, det må være rart for toastmasteren at vide en del om indslagene i forvejen, da det betyder, at han kan planlægge og forberede sig lidt på forhånd...

0

Del dette indlæg

Vi er ikke så langt endnu. men jeg tænker at vi spøger toastmasterne om han vil ha de kontakter ham i forvejen eller han kan køre det på rygraden. Personligt har jeg aldrig selv haft behov for at vide det inden, så jeg tænker at det er op til den enkelte.

Men hvis spørgsmålet er om i kan skrive det i invitationerne så syntes jeg sagtes i kan skrive det som en notis et sted på invitationen.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skrev i vores indbydelser

Toastmaster: xxxxxx tlf xxxxxxxx

Gavekoordinator: xxxxx tlf xxxx

Vi går så ud fra at de af vores gæster der vil overraske (tale, sang, indslag osv.) kontakter toastmaster inden.

Samt at de der har brug for råd og vejledning i forbindelse med gaver kontakter koordinatoren.

Vi har skrevet det på denne måde, da vi syntes det virker mere frivilligt.

Vores toastmaster har i øvrigt ingen problemer med, hvis der kommer et "i sidste øjeblik" -noget.

Det vil han sagtens kunne håndtere, ligesom vi har givet ham frie hænder til at trække i håndbremsen, hvis noget løber løbsk....... en onkel der taler i flere ½-timer eller en tante der hikser sig igennem en tale om da vi var små og SÅÅÅÅÅÅÅ nuttede og nu er vi pludselig bla bla bla... :boohoo:

Ikke at jeg overhovedet tror vi har sådanne tanter og onkler, men man ved jo aldrig - så toastmster må afbryde med et "SKÅL"

Nu må det ikke misforståes.

Selvfølgelig skal alle have lov at sige det de vil, men jeg håber I forstår :)

Vi har i alt fald fuld tillid til vores Toastmaster.

0

Del dette indlæg

Det kan være rart for toastmasteren at vide lidt om hvor mange indslag der er inden dagen, da han f.eks. skal kunne koordinere med køkkenet, og få dem sat ind i en passende rækkefølge.

Min forlovede skal være toastmaster til vores venners bryllup i august og han vil rigtig gerne have en idé om hvor meget der bliver inden dagen, da han så kan planlægge så meget som muligt inden og derfor få en bedre fest...

0

Del dette indlæg

Vi har ikke skrevet toastmasteren i indbydelsen, men regner med at annoncere hvem det er i forbindelse med receptionen og igen ved velkomsten om aftenen. Så har folk god tid til at finde ham og give besked.

Sådan plejer det at fungere i vores familie, også ved fester med over 100 deltagere og det går fint ( og vi har valgt den "sædvanlige" toastmaster).

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har opfordret folk til at henvende sig til vores toastmaster senest dagen inden. Men vi ved også, at det ikke er alle der gør det alligevel :) Der bliver derfor også mulighed for at 'byde ind' med indslag under receptionen, men alle indslag skal naturligvis meldes inden vi sætter os til bords.

0

Del dette indlæg

Vi har skrevet inde på vores hjemmeside hvem toastmasteren er og at han kan kontaktes inden dagen hvis der er nogen der vil det. Det er formentlig ikke alle der gør det, men så har de muligheden. Jeg regner også med at sige til receptionen hvem toastmasteren er så folk ved det.

0

Del dette indlæg

hvis du vil gøre det en god dag for din forlover skal de gøre det før.....

ellers skal han side under brylluppet og bakse med at få det til at passe sammen.

så kan han jo ikke nyde det.

og koncentre sig om de taler han allerede har fået.

så han kan ikke nyde dagen som "gæst"

bare en lille ide her fra...

(fik det afvide af en der har været toastmaster. og han var utilfreds med folk kom med tingene samme dag-

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer