Guest Realike

Rikke & Nicki august 2010

61 indlæg i dette emne

Nu har jeg efterhånden tøffet rundt herinde i godt 6 måneder, og fået en masse god inspiration. Har faktisk fået styr på rimelig mange ting efterhånden, eller altså jeg har en rigtig god ide om det i mit hoved, men da meget hurtigt kan ændre sig, bør jeg nok begynde at samle dem et mindre flygtigt sted :cheerleader3:

Så mon ikke det er ved at være tid for et overblik. Det bliver jo hurtigt til mange informationer :boohoo:

Jeg har som det første rigtige store store skridt booket kirken, og føler hermed også at jeg bedre kan begynde at planlægge (læs: føre ud i livet) de andre ting. Nu er det ikke længere bare drømme og ideer :)

Huskeliste

6-12 måneder før brylluppet

♥ Fastsæt dato og tidspunkt - Lørdag d. 07. august 2010 kl. 13

♥ Reserver kirken - Jesus Kirken

♥ Lav en gæsteliste - oppe på 43 voksne og 6 børn indtil videre

♥ Reserver feststedet - Sørup Herregaard

♥ Receptionen bliver i forældrenes have

♥ Vælg farvetema (på f.eks. blomsterne, pynten, invitationerne) - Farvetemaet skal være sart grønt og lyserødt, med hvid til at bryde farverne, så det ikke bliver for meget af det gode

♥ Book fotograf

♥ Arranger transport til og fra kirken - ordner min far, har faktisk fået forbud mod at arrangerer noget :balloons:

Bestil frisør

Prøvemakeup + håropsætning Inspiration - Hårpynt/slør/frisure

Begynd at se efter brudekjolen, skoene og tilbehøret Inspiration - Kjolen og lidt flere kjoler..

♥ Book musik til festen

♥ Køb vielsesringe

Vælg en toastmaster

♥ Gavekoordinator - det bliver min mor, det er hun bare en ørn til :cheerleader3:

Få designet invitationer, vielsesprogram, bordkort, menukort, festprogram og takkekort + frimærker

♥ Send "Save the date"-kort afsted STD-kort

♥ Lav monogram

Huskeliste 3-6 måneder før brylluppet

Få en ægteskabserklæring og send til kommunen - ekspeditionstid kan være op til 6 uger, og prøvelsesattesten herefter er gyldig i 4 mdr.

Brudekjolen, skoene og tilbehøret er købt

Køb tøj til brudgom

Indgravering i vielsesringe

Skriv en ønskeliste

Send invitationerne ud (senest 5 måneder før brylluppet)

Aftal med blomsterhandleren, hvad der skal leveres Inspiration - buket

Bestil bryllupskage Inspiration og topfigur Inspiration

Aftale om evt. bustransport

Huskeliste 2-3 måneder før brylluppet

Bestem hvilke salmer der skal spilles i kirken

Forbered tale/event til din tilkommende

Lær at danse brudevals

Planlæg skifte af efternavn (f.eks. skal efternavn i pas ændres, hvis en eller begge skifter efternavn ifm. brylluppet)

Forbered bordplan

Køb morgengaver

Huskeliste 1 måned før brylluppet

Fastsæt bryllupsmenuen samt aftal detaljer med hotellet

Bekræft hotelovernatning til alle gæster der ønsker dette

Giv feststedet besked på hvor mange gæster der kommer

Gennemgå vielsesritualet og andet med præsten (salmer, udsmykning af kirken, regler for fotografering, regler for at kaste med ris foran kirken)

Brudekjolen er færdig

Tjek at brudgommens tøj er ok

Tjek at prøvelsesattesten er kommet fra kommunen og afleverer den til vielsesstedet

Gå brudeskoene til så de ikke klemmer på dagen

Aftal detaljer med fotografen

Aftal detaljer med frisøren

Aftal detaljer med transporten

Aftal aftenens forløb med toastmasteren

Lav bordplan og bordkort

Sørg for ekstra tøj

Lav et detaljeret skema der viser de ting, som skal gøres lige før, under og efter brylluppet

Huskeliste 1-2 uger før brylluppet

Lav en kontrol på at alt er i skønneste orden

Lav en huskeliste på hvad i skal have med når i tager hjemmefra hver især: taske (og indholdet), paraply, ekstra strømper,

Huskeliste dagen før brylluppet

Pak en taske med det tøj, som I skal have på dagen efter brylluppet (sørg for at det bliver transporteret til overnatningsstedet)

Sørg for at makeup og andre praktiske ting (plaster, panodil, nål og tråd) er i brudens taske

Gå tidligt i seng så I er udhvilede til jeres store dag

Huskeliste på selve bryllupsdagen

Tag det roligt der er ingen grunde til panik!

Brudebuket og knaphulsblomster skal hentes hos blomsterhandleren

Arranger hjælp til registrering af gaver

Præsenter toastmasteren

Præsenter gæsterne for evt. regler

Nedpakning og hjemtransport af gaver

Sørg for paraplyer i tilfælde af regn

Husk nål, tråd, plaster, neglefil og klar neglelak til rep. af strømper, evt.ekstra strømper

Husk penge til at afregne feststed, taxa og andet

OG SÅ ER DET ELLERS BARE OM AT NYDE DAGEN

Redigeret af Realike
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kirken

Så er kirken kommet på plads og booket. Kan lige så godt få det overstået :)

Jeg har valgt Jesus Kirken i Valby, da det er her jeg har mest tilhørsforhold til. Ikke at jeg kommer meget i kirke, men jeg nægter bare at holde bryllup i den kedelige kirke, som vi har sogn i, og som jeg aldrig har haft en fod indenfor.

Her er den charmerende kirke, som min far skal føre mig igennem.

post-36579-1243970021.jpg

- Til kommende brude, skulle I læse dette, så har kirken netop ændret politik, så mange flere vil kunne får mulighed, for at blive gift der, selvom man ikke høre til sognet.

Redigeret af Realike
0

Del dette indlæg

Receptionen

Receptionen holder vi hjemme i mine forældres have. Hvis jeg kunne ville jeg holde en havefest til brylluppet, men det bliver en tand for trængt, så jeg nøjes ;) med en have-reception.... Det bliver også her vi skal have bryllupskage, så folk kan nyde den. Synes det vil være ærgeligt hvis det bliver en kage folk bare skal have overstået efter en middag, så det bliver istedet om formiddagen.

Slå en lille pavillion op i haven, så der vil være skygge til kage og drikkevare, og de gæster der måtte trænge til det :)

Redigeret af Realike
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mine største kvaler lige pt. er feststedet. Jeg synes simpelhen ikke at kunne bestemme mig. Synes jeg har svært ved at finde et sted, som bare klikker og samtidig er til at betale.

Jeg kan sagtens finde noget, som vores budget kan være med på, men så synes jeg bare ikke rigtig, at få den gode mave fornemmelse, som bare fortæller én at her skal det være.

Må lidt mere i tænke boks.....

0

Del dette indlæg

Hejsa og velkommen til! Jeg skal også giftes i 2010, det bliver rart at følge dig også :)

Rigtig flot kirke! Mht feststed, måske du kan prøve at lægge lidt ideer herind? Jeg ved ikke så meget om steder i Valby-området, men det kan jo være at nogle af de andre søde Zillaer er blevet gift eller kender nogen der er blevet gift et sted, og kan anbefale det selvom det måske ikke ser vanvittigt godt ud når der ikke er dækket op til bryllup?

Det blev da en utroligt lang sætning ;)

Held og lykke med det hele!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mange gange velkommen til :balloons: Jeg skal selv giftes i august 2010, så glæder mig til at følge din planlægning :) Nu ved jeg ikke, hvad jeres budget er, men har fundet en masse fine feststeder i Københavnsområdet, så måske kan jeg hjælpe lidt ;)

0

Del dette indlæg

Hej Alle Sammen

Mange tak for de fine hilsner :) Jeg har kigget (over nettet) på flere stedet i hovedstaden og omegn... tror bestemt også man kan få for meget information :balloons: ... og mit dilema ligger i, hvor meget vi selv gider lave. Vil selvfølgelig allehelst have det hele serveret på et sølvfad... hehe

Vi har som udgangspunkt et budget på ca. 800,- per. pers. (og gerne inkl. drikkevare efter maden).

Og nu har vi selvfølgelig fundet et super dejligt sted (Belis Bar), manden kan især godt lig' det, men synes bare at det er dyre end jeg foretrækker. For 10 timer, kl. 18-04, med alt inkl. (også fri cocktailsbar) koster det kr. 1.200,- per. pers... og det havde jeg ikke forestillet mig at betale, men okay mange priser er også for 8 timer og med øl, vand og vin bar, så mon ikke man kunne få prisen ned på ca. 1.000,- for 8 timer.

Jeg ville som sådan ikke have noget imod at betale det, hvis vi havde pengene, men en mer' pris betyder færre penge til os selv i hverdagen, da vi spare op, og det er ikke fordi vi svømmer i dem i forvejen.... jeg er fuldstændig rådvildt.

Vi har også set på:

Gourmet Selskabslokaler www.gourmet-vanloese.dk

First Corner www.firstcorner.dk

Og skal ud og se på NO. 1 Domus Portus www.domusportus.dk

Men de virker bare ikke helt så fine og charmerende, som det andet. Jeg sørger ikke en stor balsal, men en masse charme og hygge er meget vigtigt.

Redigeret af Realike
0

Del dette indlæg

Inspiration - Kjolen

Jeg ved at jeg gerne vil have en hel kjole, og ikke top og nederdel. Den skal have et eller andet specielt over sig, ikke for stor og prinsesseagtig, men lidt mere trendy om man vil :balloons:

Jeg kan godt lig' dem der falder lidt mere naturligt uden det store skørt, men er også faldet lidt for dem med et A-formet skørt forneden.

Her er lidt billeder til inspiration:

post-36579-1244195221.jpg post-36579-1244195290.jpg

Redigeret af Realike
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Inspiration - Hår/ slør /hårpynt

Jeg vil gerne ha' det sat op, men meget casual. Jeg skal umiddelbart ikke have et langt slør, men nærmere et lille tyl slør der lige går ned over ansigtet. Jeg vil også hellere have blomster i håret istedet diadem.

post-36579-1244198284.jpg post-36579-1244198860.jpg

post-36579-1244535941.jpg

Redigeret af Realike
0

Del dette indlæg

Så tror jeg (og håber inderligt), at valg af feststed er løst. Vi har fået varme anbefalinger på et sted i Vordingborg, hvor man kan få festen, alt inkl. (softbar med udvalgte spiritus mærker), og overnatning for kr. 899,- pr. pers.

Synes ikke at det gør noget, at det er helt nede i Vordingborg, selvom vi bliver gift i København, når nu det også bliver med overnatning, og så regner jeg med at vi arrangerer en bus til selskabet.

Har set en lille smule til lokalerne på nettet, og skal selv ned og se på det en af de kommende uger. Har også allerede forhåndsreserveret værelser til selskabet... for en sikkerheds skyld.

Der skal være noget helt galt med stedet, hvis vi ikke vælger det. Med den pris kan man godt gå på kompromis. Det vigtigste er bare, at det bliver en rigtig hyggelig og god fest med familien :)

Redigeret af Realike
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hov, - det skal vi da vist lige høre noget mere om, det sted i Vordingborg ;) Det lyder spændende!

Og laber larve og feeed kjole på det sidste billede :) Farverne er i øvrigt også lækre - spændende kombination :)

Selvfølgelig - fik vist ikke lige givet så meget information der :)

Det hedder Hotel Kong Valdemar og skulle eftersigne være et dejligt sted. Har som sagt ikke selv været forbi endnu, men skal det snart.

Jeg var bare helt vild med farve kombinationen, da jeg så billedet. Jeg er ikke sikker på, at jeg får mulighed for at føre den ud i livet til festen. Det komme jo meget an på farverne i festlokalet, men jeg vil under alle omstændigheder gøre det til receptionen hjemme i mine forældres have :)

Redigeret af Realike
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har siddet og leget lidt med lav-selv-monogram, og kom frem til et rigtig fin et, synes jeg selv :cheerleader3: men men.... jeg havde selvfølgelig fået skrevet Nicki' navn først, hvorefter jeg hører at det er tradition, at skrive kvindens navn først. Så prøvede jeg at bytte om på bogstaverne, og nu kan jeg selvfølelig ikke bestemme mig for hvilket monogram det skal være :cheerleader3:

Kunne godt bruge nogle meninger... Hvilket kan du bedst lide??

post-36579-1246396711.jpg

post-36579-1246396825.jpg

Redigeret af Realike
0

Del dette indlæg

Jeg har siddet og leget lidt med lav-selv-monogram, og kom frem til et rigtig fin et, synes jeg selv :cheerleader3: men men.... jeg havde selvfølgelig fået skrevet Nicki' navn først, hvorefter jeg hører at det er tradition, at skrive kvindens navn først. Så prøvede jeg at bytte om på bogstaverne, og nu kan jeg selvfølelig ikke bestemme mig for hvilket monogram det skal være :cheerleader3:

Kunne godt bruge nogle meninger... Hvilket kan du bedst lide??

post-36579-1246396711.jpg

post-36579-1246396825.jpg

du skal helt klart vælge det nederst, der hvor dit (kvindens navn er først) det er flottest, og man skriver altid kvindens navn først (siger hende, som har en planlægningstråd, der hedder Henrik og Gittes sensommer bryllup)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer