Guest helosa

Bryllup og barnedåb i ét

5 indlæg i dette emne

Hej piger

Pga. graviditet besluttede vi at rykke vores bryllup et år. Vi besluttede samtidig, at vi så ville holde barnedåb og bryllup i ét. Jeg bliver nu i tvivl, om selve tiden man bruger i kirken så bliver forlænget, eller om det stadig er ca. en time ceremonien varer. Er der nogen af jer, der ved noget om det?

Hvis der er andre, der har valgt at gøre som os, hvordan har I så planlagt dagen? Holder I reception eller kun fest, og hvad gør I med barnet om aftenen? Hvad tid starter I osv.?

Indtil videre har vi tid i kirken kl. 12.00 i København og middag fra kl. 17.30 i Slagelse. Vi har ikke fundet ud af noget med reception endnu. Har faktisk lidt svært ved at se, hvordan vi også skal nå det. Hvor lang tid bruger man ca. på en reception og er man nødt til at have sådan en, hvis man også holder barnedåb?

Wow, det blev til mange spørgsmål. Håber I kan holde rede i dem.

Knus Helle

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg bliver nu i tvivl, om selve tiden man bruger i kirken så bliver forlænget, eller om det stadig er ca. en time ceremonien varer. Er der nogen af jer, der ved noget om det?

Knus Helle

Jeg har ingen erfaringer med bryllup og dåb sammen, men tro at det IKKE tager mere end én time. Vores vielse tog 35 minutter, hvilket vist er meget normalt. De lidt længere vare omkring 45 minutter.

- Og tillykke med familieforøgelsen forøvrigt

:balloons:

0

Del dette indlæg

Hejsa

Vi holdt både bryllup og barnedåb :balloons:

Jeg tror det er meget forskelligt, hvordan præsten/kirken griber den situation an, men i vores tilfælde tog det ca. 1 time. Vi sang 6 salmer - 2 dåbs og 4 bryllups.

Vi blev viet - eller velsignet var det nu i vores tilfælde - kl. 11.30 og efter kirken kørte direkte til feststedet hvor vi spiste kl. ca. 14.00 efter middagen blev vi fotograferet i haven, så kaffe, herefter brudevals (ellers ingen dans), gaveudpakning og hygge, så "natmad" og så lukkede festen omkring kl. 22.30.

Lillebror var med hele dagen, nægtede at sove, gik fra arm til arm og hyggede sig gevaldigt :biggrin: Vores datter på 4 var også med - hun tog med Mormor hjem efter festen, så vi kunne få lidt ro ;) )

Det var så en lidt anderledes måde at gøre det på, men det passede os rigtig fint :cheerleader3:

Lige et par tips: Troede jeg havde masser af tid til at arrangere bryllup, når jeg nu gik hjemme på barsel - NOT! Husk at nattesøvnen ikke er, hvad den har været ned sådan en lille størrelse - bl.a. derfor passede det os rigtigt godt, at vi ikke skulle feste vildt til langt ud på natten :rolleyes:

Rigtig god fornøjelse med planlægningen og graviditeten :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa,

Ja vores var både bryllups- og barnedåbsmiddag - vi skelnede ikke mellem de to ting på dagen. Og dåbsbarnet er jo heldigvis pænt ligeglad med at gå glip af "sin egen" fest ;)

Jeg synes da bestemt kun I skal holde reception, hvis I har selv lyst og ikke af pligt. - Kunne godt tænke at det bliver for meget med 2 omgange gaveudpakning? - Men ok - nu taler jeg jo ud fra det lille bryllup vi holdt, skal I være 100 mennesker, ser tingene måske anderledes ud. - Så kunne det måske være rigtig godt med reception om eftermiddagen og middag for de nærmeste om aftenen...

Det er i hvert fald vigtigt, at der er tid nok, - det går VILDT hurtigt og vores tidsplan skred faktisk kraftigt, selvom vores program ikke lød af en helt masse :thumbsupsmileyanim:

husk også lige at afse tid til "fodring" af den lille - hvis det er mor der har maden, ja så tager det jo lidt tid :ilovebryllupsklar: Jeg var glad for at vores program ikke var super presset (fra starten af, i hvert fald!) så jeg kunne amme når det passede mig - og lillebror - og ikke måtte gå fra bordet midt i hovedretten :)

Glæder mig til at høre hvad I finder på :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer