Pernille

Min brudekjole

43 indlæg i dette emne

Som de fleste ved herinde får jeg min supersøde og totaldygtige veninde til at sy min kjole. Designet er færdigt og jeg var oppe hos hende her sidste fredag og prøve den prøvekjole hun havde lavet. Selvom det kun var en prøvekjole lavet ud af bomunldslærred, gav det alligevel et sus i maven at vide at det er denne form min kjole får.

Da vi var på brudekjoleinspirationstur i kbh i sidste måned var der ingen kjoler der gjorde sådan ved mig og jeg blev lidt skuffet, da alle herinde fortæller om det sus de får når de ved at det bare er kjolen!! men det fik jeg i fredags.. hold da op..

Vi var ude i mandags og købe stof til den. Jeg fandt det flotteste elfenbensfarvede stof som bare er total flot til min hudfarve. Jeg havde egentlig forestillet mig helt hvid, men nej.. jeg kom total til at ligne et spøgelse.. (og selvom jeg påregner at få mere sol så vil jeg ikke risikerer det!!)

Der skal så et lag chiffon udover og chiffon til ærmer og mit fyld bagpå. Det havde de ikke hjemme men jeg får det her på mandag og så skal der ellers bare i gang med kreationen. Selve kjolen tager ikke alverden. Det er alle de perler jeg skal have syet på der kommer til at tage tid!! Men det allerfedeste er prisen :

Jeg får den brudekjole jeg vil have for kun... og hold nu fast : 1500 kr!!!!

Men jeg skulle måske lige for tælle om designet. (Når jeg får min scanner op og køre igen skal jeg nok lægge billedet ind af mit design)

Den bliver todelt med en corsage som top. Den får hjerteformet udskæring (og en lille smule dyb, så kæreste bliver glad!! ;) ) bagpå kommer der snørrelukning og den øverste del af lukningen bliver ligesom åben så man kan se indtil ryggen gennem snorene. Corsagen bliver fyldt med perler der glimter.

Underdel bliver for an meget glat og lige ned med et lag af chiffon udover som falder i et slags vandfald ned over underdelen.

Bagpå kommer der ca 1½m. slæb men det bliver ikke normalt glat. Der kommer en masse chiffon som bliver poset så man får stort fylde bagpå. lidt ala rokokkobagdele med en popo der stritter. Heri kommer der også en masse perler der glimter.

Jeg skal have ærmer på. Der kommer to stropper. en der holder ærmet oppe på skulderen og en der hænger nede om skulderen hvor ærmet bliver syet fast til så jeg har bar skulder. Ærmet bliver i chiffon og derved lidt gennemsigtig. Ærmet bliver et åbent ærme, dvs der ikke er nogen sammensyning i den øverste del. Der kommer så et bånd lige op over albuen som samler det ind (øverste del af min arm er derved synlig) og så falder det ellers ud som et eventyr ærme.

Jeg håber denne smørre giver mening, men jeg skal nok lægge billeder ind efterhånden som den bliver færdig...

Pernille

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Som de fleste ved herinde får jeg min supersøde og totaldygtige veninde til at sy min kjole. Designet er færdigt og jeg var oppe hos hende her sidste fredag og prøve den prøvekjole hun havde lavet. Selvom det kun var en prøvekjole lavet ud af bomunldslærred, gav det alligevel et sus i maven at vide at det er denne form min kjole får.

Da vi var på brudekjoleinspirationstur i kbh i sidste måned var der ingen kjoler der gjorde sådan ved mig og jeg blev lidt skuffet, da alle herinde fortæller om det sus de får når de ved at det bare er kjolen!! men det fik jeg i fredags.. hold da op..

Vi var ude i mandags og købe stof til den. Jeg fandt det flotteste elfenbensfarvede stof som bare er total flot til min hudfarve. Jeg havde egentlig forestillet mig helt hvid, men nej.. jeg kom total til at ligne et spøgelse.. (og selvom jeg påregner at få mere sol så vil jeg ikke risikerer det!!)

Der skal så et lag chiffon udover og chiffon til ærmer og mit fyld bagpå. Det havde de ikke hjemme men jeg får det her på mandag og så skal der ellers bare i gang med kreationen. Selve kjolen tager ikke alverden. Det er alle de perler jeg skal have syet på der kommer til at tage tid!! Men det allerfedeste er prisen :

Jeg får den brudekjole jeg vil have for kun... og hold nu fast : 1500 kr!!!!

Men jeg skulle måske lige for tælle om designet. (Når jeg får min scanner op og køre igen skal jeg nok lægge billedet ind af mit design)

Den bliver todelt med en corsage som top. Den får hjerteformet udskæring (og en lille smule dyb, så kæreste bliver glad!! ;) ) bagpå kommer der snørrelukning og den øverste del af lukningen bliver ligesom åben så man kan se indtil ryggen gennem snorene. Corsagen bliver fyldt med perler der glimter.

Underdel bliver for an meget glat og lige ned med et lag af chiffon udover som falder i et slags vandfald ned over underdelen.

Bagpå kommer der ca 1½m. slæb men det bliver ikke normalt glat. Der kommer en masse chiffon som bliver poset så man får stort fylde bagpå. lidt ala rokokkobagdele med en popo der stritter. Heri kommer der også en masse perler der glimter.

Jeg skal have ærmer på. Der kommer to stropper. en der holder ærmet oppe på skulderen og en der hænger nede om skulderen hvor ærmet bliver syet fast til så jeg har bar skulder. Ærmet bliver i chiffon og derved lidt gennemsigtig. Ærmet bliver et åbent ærme, dvs der ikke er nogen sammensyning i den øverste del. Der kommer så et bånd lige op over albuen som samler det ind (øverste del af min arm er derved synlig) og så falder det ellers ud som et eventyr ærme.

Jeg håber denne smørre giver mening, men jeg skal nok lægge billeder ind efterhånden som den bliver færdig...

Pernille

Hej Pernille,

Det bliver spændende at se kjolen. jeg har også gjort et kup, som man jo lige må ud med ;). Min kjole kom til at koste 1800,- med tilbehør som; slør, handsker, taske, buket´(plastik - men flot - skal dog ikke bruges op dagen ; ) ). underskørt - og den er skræddersyet - og den er ikke brugt, jeg fik den syet i udlandet mens vi var på sommerferie sidste år - - så der var vi heldige - glæder os til at se resultatet - jeg har ikke noget digital kamera, så jeg kan desværre ikke vedhæfte et billed, men måske jeg kan finde ud af noget hvis du/nogle er intresseret - fortsat god dag til alle .... :angel:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Den kjole lyder bare alletiders..og jeg er glad for, at du også kom til at opleve suset ;)

Jeg glæder mig til at se billederne af den, når den er færdig - og jeg vil tro, at din veninde måske har en fremtid som bryllupskjole-designer...hvem ved? :thanks:

Knus og tillykke med det..

Demeter

0

Del dette indlæg

jeg vil tro, at din veninde måske har en fremtid som bryllupskjole-designer...hvem ved? :thanks:

Det er skam mig selv der har designet den. Hun er bare en fantastisk dygtig skrædder der kan omsætte ens ideer til virkelighed!!

Pernille

0

Del dette indlæg

Så er jeg lige kommet hjem efter en prøvning af kjolen, hvor corsagen skulle prøves og nederdelen passes til i længden. Det er rart med disse prøvninger for så kan man se hvad der holder og hvad der ikke gør. Blandt andet puffede den ikke nok bagtil så nu skal jeg ud og købe tyl i morgen så den kan strutte mere. Ærmerne er ikke kommet på endnu, så der mangler stadig noget, men her kan I se hvordan den ser ud indtil videre...

post-7-1088941010.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Så har jeg været til den sidste afretning og har nu fået kjolen med hjem. Jeg overvejer stadig at sy perler på selv på slæbet og evt rette ryggen til, men jeg ved det ikke endnu, men her er i hvert fald billeder :

post-1359-1090965085.jpg

post-1359-1090965099.jpg

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer