Miepige

Bryllup ved Tølløse

8 indlæg i dette emne

Hej alle

Vi har lige fundet ud af at vi gerne vil giftes- ellere rettere, vi har fået sat en dato, som allerede bliver til september.

Præsten har givet os to muligheder, enten vielse inden 13 eller kl 15.30 - hvad havde I valgt efter vores situation som er som følger:

Vi har ca. 65 mennesker som vi synes skal inviteres - dette er ca. 22 af hver, venner, familie gom og brud. F.eks. er der nogen som vi ser, men som ikke er tæt familie, mens der så er andre som er ligeså tæt på som man så næsten må invitere så der ikke er sure miner - f.eks har min kommende mand 4 mostre/onkler, hvoraf han kun rigtig brænder for de 2 af dem.

Derudover vil f.eks. min mor gerne have min onkels børn med (mine 2 kusiner), da vi nu efter mange år er begyndt at snakke med dem igen efter en masse ballade. Derudover er der flere af min mormors søskende som vi ser, mens vi ikke ser andre. F.eks. har den ene lige lavet arkitekt tegninger for os og vi har været på besøg hos dem flere gange de sidste måneder, så mere end vi har fået set vennerne.

Vores problem er at vi ikke har råd/lyst til at bruge flere hundred på brylluppet. Vi har overvejet Telt i haven, som jo hurtigt koster 10.000 inden telt og service er på plads - og så er man hjemme, ude og udsat for vejrets luner. Så skal vi jo finde en kok og servering osv. Ellers har vi overvejet Sonnerupgaard - men de skal have ca. 18.000 kr i leje - og så skal man selv sørge for alt. Derudover har vi kigget på Skjoldenæsholm - her skal de have ca. 1000 kr per person, men der er så ikke bar eller noget med bagefter - ligesom de skal have 250 kr for en buket blomster på bordene. Så det løber hurtigt op!

Derudover har vi set på restaurant håndværkeren, her koster det fra 765 kr per person, hvilket så er inkl. alt, blomster opdækning, bryllupskage, personale, lokale, vin osv og fri bar i 2 timer med spiritus - men vil jo synes at det er synd hvis man pludselig skal være ude - eller stopper det ligesom selv når natmaden serveres? Her skal vi så bare selv sørge for musik og tøj faktisk - og så transport da det jo er helt i Roskilde. Og skal så finde anden overnatning sikkert for en del gæster fra hele landet.

En anden mulighed vi har tænkt på er reception, da vi jo har mange andre som vi egentlig gerne vil se, men som er lidt længere ude end dem vi ikke har kunne skære væk. Herved kunne vi jo skære nogen fra de 65 over på receptionen og så have færre til middag. Men selv en reception på en restaurant løber jo hurtigt op i over 100 kr per person - så her havde dte været godt med et sted som sonnerupgård, hvor man selv sørger for mad.

Men hvordan får man gæsterne fra receptionen væk på en pæn måde, så de ikke føler sig ligesom smidt ud?

Derfor vil vi gerne høre om I evt. kender andre steder i nærheden som er billigere i lokaleleje, og hvor man stadig kan få det fra fredag til søndag eftermiddag. Og nogle kokke til at lave maden. Ved I hvad sådan nogle kokke koster?

Uhh sikke en masse spørgsmål det blev til - håber I kan hjælpe :)

MVH

Mie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Mie

Det var mange spørgsmål og nogle af dem svært at vejlede i, da I må mærke efter (i maven og i pengepungen)hvad der passer til jer.

Jeg synes dog, at sådan som du beskriver jeres relationer og ønsker, at en reception er en udmærket idé. Kunne I måske holde den hjemme i haven og opstille en pavillion, hvis vejret skulle blive ustadigt? Her kunne I evt. få bryllupskage og et enkelt glas og kaffe. Det vil være til at gøre for rimelige penge, og I vil så nemmere kunne tage til et feststed med de nærmeste, som I ønsker at fejre aftenen med. Hvis I vælger den mulighed, synes jeg helt sikkert, I skal vælge vielse kl. 13.00, andet vil blive for presset.

Jeg kender intet til det område, du kommer fra og kan ikke hjælpe på det punkt, men håber, du finder ud af noget :)

0

Del dette indlæg

Kender godt det med prisproblemer.. :-) Det havde vi også..

Altså vi har valgt at holde det i Tølløse hallens festlokaler da det var den "billigste" løsning for os..

Men det kommer jo an på hvad jeres budget det ligger på.. ??

Men ellers findes der også et par forsamlingshuse i omegnen..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

De tilbyder desuden også at man kan holde reception hos dem.. :-)

Hej

Og tak for svaret :thumbsupsmileyanim:

Vi har kontaktet tølløse hallen, også fordi vi har hørt at de laver god mad - men de var desværre optaget denne dag - men vi har fået menukort osv af dem - så det kunne være at vi ender med at få dem til bare at lave maden.

Men nu kigger vi på Søndersted forsamlingshus - de skal have 1800 kr plus 500 kr i rengøring, og så har vi det fra fredag til søndag eftermiddag eller hvornår vi nu er færdige :cheerleader3:

Og så er der råd til at invitere nogle flere med og bruge nogle penge på pynt til stedet. De har jo også scene osv - plus at de har 2 rum, så man ligeosm kan holde receptionen ude af det festdækkede lokale :bearhug:

Qnuz

Mie

0

Del dette indlæg

Hej Mie

Det var mange spørgsmål og nogle af dem svært at vejlede i, da I må mærke efter (i maven og i pengepungen)hvad der passer til jer.

Jeg synes dog, at sådan som du beskriver jeres relationer og ønsker, at en reception er en udmærket idé. Kunne I måske holde den hjemme i haven og opstille en pavillion, hvis vejret skulle blive ustadigt? Her kunne I evt. få bryllupskage og et enkelt glas og kaffe. Det vil være til at gøre for rimelige penge, og I vil så nemmere kunne tage til et feststed med de nærmeste, som I ønsker at fejre aftenen med. Hvis I vælger den mulighed, synes jeg helt sikkert, I skal vælge vielse kl. 13.00, andet vil blive for presset.

Jeg kender intet til det område, du kommer fra og kan ikke hjælpe på det punkt, men håber, du finder ud af noget :thumbsupsmileyanim:

Hejsa

Det er også det vi er kommet frem til - dog har kæresten besluttet at det skal være kl 12 - så står der nemlig 12-09-09 kl 12 - det synes han var lidt sjovt, da vi slet ikke havde tænkt over dette - men havde valgt dagen, så jeg ikke skulle have mens. imens - da jeg altid har stærke smerter og er ret muggen :cheerleader3:

Vi har så tænkt at have sådan noget lidt åben reception indtil kl 16, som alt efter vejret bliver hjemme eller i det forsamlingshud vi har tænkt at leje - men det kan godt være at de alligevel alle tager en tur forbi vores nye hus, da de fleste jo ikke har set det endnu!

Qnuz

Mie

0

Del dette indlæg

Hejsa,

Der er også "Hestestalden" ved Tølløse slot. Vi var derude en dag og kigge ind af vinduerne. Det ser super hyggeligt ud. Jeg ved desvære ikke hvad det koster, der skal man spørge Holbæk kommune. Vi valgte Sonnerupgaard, så nåede aldrig at undersøge det nærmere.

Så kunne i jo holde reception i jeres have, så folk kunne se jeres nye hus :biggrin:)

0

Del dette indlæg

Tølløse Hallen (Gorm) laver også SUPER god mad..

Kan varmt anbefale den.. :biggrin:

Hestestalden er også et hyggeligt feststed har lige været til konfirmation derude :-)

Men tror ikke det er helt billigt men ved det faktisk ikke..

Og Søndersted er da også et hyggeligt sted at holde fest :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer