Miepige
Medlem-
Antal besvarelser
27 -
Tilmeldt
-
Sidste besøg
Street credit
0 NeutralAbout Miepige
-
Status
Ny bruger
- Fødselsdag
-
Sikke nogen fantastiske billeder Synes stedet du står virker meget bekendt - er det ikke grøntoften i Søborg/Dyssegård? Qnuz Mie
-
Hejsa Det er også det vi er kommet frem til - dog har kæresten besluttet at det skal være kl 12 - så står der nemlig 12-09-09 kl 12 - det synes han var lidt sjovt, da vi slet ikke havde tænkt over dette - men havde valgt dagen, så jeg ikke skulle have mens. imens - da jeg altid har stærke smerter og er ret muggen Vi har så tænkt at have sådan noget lidt åben reception indtil kl 16, som alt efter vejret bliver hjemme eller i det forsamlingshud vi har tænkt at leje - men det kan godt være at de alligevel alle tager en tur forbi vores nye hus, da de fleste jo ikke har set det endnu! Qnuz Mie
-
Hej Og tak for svaret Vi har kontaktet tølløse hallen, også fordi vi har hørt at de laver god mad - men de var desværre optaget denne dag - men vi har fået menukort osv af dem - så det kunne være at vi ender med at få dem til bare at lave maden. Men nu kigger vi på Søndersted forsamlingshus - de skal have 1800 kr plus 500 kr i rengøring, og så har vi det fra fredag til søndag eftermiddag eller hvornår vi nu er færdige Og så er der råd til at invitere nogle flere med og bruge nogle penge på pynt til stedet. De har jo også scene osv - plus at de har 2 rum, så man ligeosm kan holde receptionen ude af det festdækkede lokale Qnuz Mie
-
Hej Vi har også været ude og se på sonnerupgaard, men da vi skal giftes allerede den 12. september i år, så var der kun hovedhuset tilbage, som var lidt for gammel i stilen til os - og så var det desværre også det dyreste af deres lokaler, selvom det ikke er så stort og man desværre kun kan sidde ved et langbord hvis man skal have 50-60 stykker med. De skulle have knap 18.000 kr for lokalet, fra fredag til søndag kl 12. Så kommer alt til mad osv ved siden af. alm. service er med, men lysestager, duge og sølvtallerkner osv skal lejes. Haven var fantastisk flot - men vi havde nok taget stedet hvis de havde haft laden - da stilen er mere os - sådan lidt rå og rustik. Og at den så er billigere og større gør jo ikke sagen dårligere ;) Sonnerupgaard har jo ikke selv mad - man skal nemlig selv leje kokke og servering osv - men de har selvfølgelig nogle som har været der før som de har kontakt med. Men de er enormt flinke derude og jeg har været der på arbejdsophold, og alt har bare været fint. Dog er, som jeg har nævnt, hovedhuset lidt slidt i dens gamle stil, og værelserne oppe ikke helt i den standard jeg havde forventet til den pris (Man giver jo 3800 kr mere for 6 værelser ovenpå hovedhuset for 1 nat). Igen er værelserne i de andre bygninger faktisk billigere, selvom jeg synes at de er i bedre stand. Men du kan tage ud og se stedet, de viser gerne rundt osv. MVH Mie
-
Har du kigget hos kagebutikken.dk - de lejer evt. også stativer ud hvis det skal være noget specielt
-
Hej vi har lige panlagt at gifte os den 12 september 2009 - så det er under 3 måneder til ALT. Så jeg har lige været ude og kigge - og der sagde de at jeg bestemt ikke var hverken for tidligt eller for sent ude - for det afhænger helt af hvad du vil have. Hvis du vil have noget helt specielt som skal sys - så skal du være tidligt ude, men hvis du mere er til sådan en katalog kjole - så er 3 måneder ofte nok - og f.eks. i house of brides kan de få de fleste hjem på 8 uger - hvis de ikke er udgået Og så har de jo MERE end 2000 kjoler på lager - så tit har de alle modeller i flere størrelser - hvilket mange andre steder desværre ikke har - og så er det jo ærgeligt at "se" en kjole som du ikke kan passe. F.eks. vælger Bentes brudesalon i Tåstrup kun at vise dig kjole i din størrelse, netop for at du undgå at forelske dig i en kjole du ikke kan få - hvilket jo både er godt og skidt - for det kunne jo være en konkurrent havde den Så gå ud og kig - men føl dig ikke tvunget til at køe noget - du skal bare vide at man godt kan blive lidt forvirret i valget til sidst hvis man ser for mange kjoler på for kort tid Håber det beroliger dig lidt
-
Kender godt følelsen, står nemlig selv i samme situation Man har jo sådan en indre drøm - som jeg desværre ikke synes at økonomien helt passer til - og så nogle dage fantaserer jeg så om et fantastisk telt og kan se en masse muligheder i det - og andre dage ser jeg kun ulemper - osv med alle de steder vi kigger på. Men jeg er nok også MEGET undersøgende og analytisk i alle mine overvejelser - hvorfor det nogen gange er nødvendigt at den kommende mand tager beslutningen - fordi jeg virkelig er lige delt mellem flere løsninger Så kan berolige dig med at du ikke er den eneste - og du skal helt klart se flere steder Men hvis man har set den store dag på DR - så kan man se hvor meget man kan få ud af et simpelt lokale - hvilket man jo ikke på samme måde kan gøre med et "fint" sted som ligesom har en stil som er - som regel- "gammel" og som det vil være synd at ændre på.... Så stol på jeres egen følelse - især også din - da mænd meget ofte bare syne snoget er pænt straks og alligevel kan ændre helt holdning når de ser noget andet! Qnuz Mie
-
Hej Vi har lige fundet ud af at vi gerne vil giftes i år - nemlig allerede den 12 september. Så vi har lidt travlt - så frygter at alt ikke ligesom når at sætte sig - min hjerne kører i hvert fald på højtryk ... Vi har indtil videre kigget på 1 sted fysisk og har så en aftale i morgen. Derudover har vi forhørt os med forsamlingshuse om de er ledige. Tiden spiller os jo et pus, når vi er så sent ude. Vi har også overvejet telt i haven, men vores have er ikke så stor og ny, så den har ingen rigtig hæk - så tror ikke det bliver det - man ved jo heller ikke hvordan vejret er i september Så nu er valget mellem Sonnerupgaard hvor man bare lejer lokalerne og borde osv for ca. 18.000 kr og så skal vi selv sørge for alt de andet ligesom i et forsamlingshus. Vores aden mulighed er skjoldenæsholm - her er det 1000 kr per person men så er alt også med indtil dans. Så kage, blomster og bar kommer ved siden af - så det bliver nok for dyrt når vi ca. vil invitere 65 mennesker Vi har også set på en restaurant i Roskilde - de vil have 765 min per person, men det er så inkl ALT- også kage, bare og blomster Men det løber jo stadig op, men så skal vi ikke bekymre os om noget - hvilket jo har visse fordele Men så kan man heller ikke præge så meget. Så lige nu overvejer vi det hele - og forsøger at få styr på tanker og følelser ... Qnuz Mie
-
Hej alle Vi har lige fundet ud af at vi gerne vil giftes- ellere rettere, vi har fået sat en dato, som allerede bliver til september. Præsten har givet os to muligheder, enten vielse inden 13 eller kl 15.30 - hvad havde I valgt efter vores situation som er som følger: Vi har ca. 65 mennesker som vi synes skal inviteres - dette er ca. 22 af hver, venner, familie gom og brud. F.eks. er der nogen som vi ser, men som ikke er tæt familie, mens der så er andre som er ligeså tæt på som man så næsten må invitere så der ikke er sure miner - f.eks har min kommende mand 4 mostre/onkler, hvoraf han kun rigtig brænder for de 2 af dem. Derudover vil f.eks. min mor gerne have min onkels børn med (mine 2 kusiner), da vi nu efter mange år er begyndt at snakke med dem igen efter en masse ballade. Derudover er der flere af min mormors søskende som vi ser, mens vi ikke ser andre. F.eks. har den ene lige lavet arkitekt tegninger for os og vi har været på besøg hos dem flere gange de sidste måneder, så mere end vi har fået set vennerne. Vores problem er at vi ikke har råd/lyst til at bruge flere hundred på brylluppet. Vi har overvejet Telt i haven, som jo hurtigt koster 10.000 inden telt og service er på plads - og så er man hjemme, ude og udsat for vejrets luner. Så skal vi jo finde en kok og servering osv. Ellers har vi overvejet Sonnerupgaard - men de skal have ca. 18.000 kr i leje - og så skal man selv sørge for alt. Derudover har vi kigget på Skjoldenæsholm - her skal de have ca. 1000 kr per person, men der er så ikke bar eller noget med bagefter - ligesom de skal have 250 kr for en buket blomster på bordene. Så det løber hurtigt op! Derudover har vi set på restaurant håndværkeren, her koster det fra 765 kr per person, hvilket så er inkl. alt, blomster opdækning, bryllupskage, personale, lokale, vin osv og fri bar i 2 timer med spiritus - men vil jo synes at det er synd hvis man pludselig skal være ude - eller stopper det ligesom selv når natmaden serveres? Her skal vi så bare selv sørge for musik og tøj faktisk - og så transport da det jo er helt i Roskilde. Og skal så finde anden overnatning sikkert for en del gæster fra hele landet. En anden mulighed vi har tænkt på er reception, da vi jo har mange andre som vi egentlig gerne vil se, men som er lidt længere ude end dem vi ikke har kunne skære væk. Herved kunne vi jo skære nogen fra de 65 over på receptionen og så have færre til middag. Men selv en reception på en restaurant løber jo hurtigt op i over 100 kr per person - så her havde dte været godt med et sted som sonnerupgård, hvor man selv sørger for mad. Men hvordan får man gæsterne fra receptionen væk på en pæn måde, så de ikke føler sig ligesom smidt ud? Derfor vil vi gerne høre om I evt. kender andre steder i nærheden som er billigere i lokaleleje, og hvor man stadig kan få det fra fredag til søndag eftermiddag. Og nogle kokke til at lave maden. Ved I hvad sådan nogle kokke koster? Uhh sikke en masse spørgsmål det blev til - håber I kan hjælpe MVH Mie
-
Der findes - i hvert fald i KBH - undertøjsbutikker osm har specielle "shorts" til piger med store lår, således at de ikke gnaver mod hinanden i en nederdel. Jeg mener også lige at de har vist det på QTV - det kan du se på nettet ;) På den måde kan man få det helt rigtige "skygge"hul mellem benene. De ligner faktisk alm. hipster/bokseshorts.
-
Jeg tror nu sagtens du kan købe dem - de er meget gode til at pakke det ind og det har en flot kvalitet. ellers kan du jo starte med at købe et par stykker og nogle materialer til det - og så har du noget at se efter når du skal lave dem. Jeg ved af personlig erfaring at det kræver lidt øvelse før man kan styre f.eks. icing så godt at man kan lave de fineste blomster
-
De er godt nok flotte - hvordan har i lavet dem? HVor har I fået snirklerne fra? Qnuz Miepige
-
Jeg er helt sikker på at dine ideer ville tage kegler hos rigtig mange kvinder
-
Hej Betina! Kan du måske lokkes til at fikse det på en der hedder 5 på den ene side og 6 på den anden? Hvis du ikke er nogen ørn til redigeringsprogrammer - som f.eks. mig - men jeg har heldigvis en kæreste som kan - så kan du bare åbne billedet i programmet paint, som er gratis med på alle windows computere. Så kan du simpelthen bare flytte den nederste halvdel af stolene, således at de kommer til at passe. Dette kan du gøre med værktøjet den øverste stiblede firkant. Og så kan du tegen stregerne op og viske lidt med viskelæderet, til det er som du vil have det Qnuz Mie
-
Hvor er de flotte - har det taget lang tid at lave? Hvordan er de lavet?