Guest Lunez

Hvor mange kan der sidde om et rundt bord?

2 indlæg i dette emne

Hej,

Vi skal leje runde borde til vores fest, men skal bruge de stole som er i selskabslokalet. De største borde vi kan leje har en diameter på 150 cm med plads til 7-10 personer. Stolene i lokalet har armlæn og er 55 cm brede, så hvor mange personer kan vi sidde omkring bordene??? :baa:

Jeg kan simpelthen ikke "greje" om vi kan sidde 8 ved hvert bord eller om det bliver for "klemt", så jeg håber på jeres hjælp.

mvh.

Trine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal sidde 8 personer ved runde borde på 140 cm i diameter. Stolene er 40 cm. bredde og på hjemmesiden fra festudlejningen står der at man skal beregne 50-60 cm pr. gæst. Vi har ca. 55 cm.

Regner man det samme for jeres borde er der ca. 59 cm per gæst (2*pi*75^2 / 8) så det burde jo principielt går. Men umiddelbart synes jeg bare ikke at det virker som særlig meget at have 3 cm til siddemanden, så jeg vile nok nøjes med 7, eller simpelthen stille de der store bredde stole i skammekrogen og leje en flok andre - vores koster f.eks. 12 pr. stk. og er fine at sidde på (vi prøvesad dem meget længe :bestwishes: fordi vi var bane for at de var for hårde). En anden mulighed er at finde størrere borde, der hvor vi lejer fra (www.bedsttilfest.dk) har de i hvert fald runde borde på 160 cm i diameter - og det hjælper da en smule.

Håber I finder den bedste løsning....

Kh Nina

Postet billede

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer