Guest Loppen77

Turen op ad kirkegulvet...

22 indlæg i dette emne

Kære alle,

Jeg er ny bruger og har aldrig blandet mig i debatten før - men håber, I alligevel vil hjælpe mig. Jeg skal giftes om en lille måned, og alt er ved at være på plads på nær én ting: Jeg aner ikke, hvem der skal føre mig op ad kirkegulvet. Jeg mistede min far for nogle år siden - og puh, hvor kommer jeg til at savne ham på denne dag. Det var ham, der skulle have fulgt mig på vej - og nu kommer alt andet til at virke som en fjollet parodi på noget, som skulle have været...

Jeg har selv tænkt på flere forskellige løsninger: Min ældste bror følger mig op, begge mine brødre (de betyder lige meget for mig), min mor, min datter, mig selv... Eller måske skulle jeg bare droppe idéen om at gå op ad kirkegulvet...?

Jeg har længe udskudt beslutningen, fordi jeg slet ikke ved, hvad jeg har lyst til. Allerhelst ville jeg jo have min far...

Håber, I vil hjælpe mig med forslag - eller et spark bagi :thumbsupsmileyanim:

Knus fra Mette

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Mette

Kan helt sikkert godt forstå du kommer til at savne din far på denne store dag :-( Men er sikker på han sidder et andet godt sted og kigger ned på sin smukke datter denne dag og glæder sig over at du har fundet manden i dit liv.

Jeg synes det med at begge dine brødre følger dig op er en rigtig sød ting, det ville jeg nok gøre. Tror også det vil betyde meget for dem.

Håber i hvert fald at I får en rigtig god dag.

Mange knus Tina

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg kan også tilslutte mig koret med begge brøde...

Eller en anden ide - bare en tanke... Min svigerinde og svoger fulgtes ad op af kirkegulvet... Ved godt det ikke er helt det samme, men så følges man trods alt med en man holder ufattelig meget af...

Håber du finder en løsning

:thumbsupsmileyanim: herfra

0

Del dette indlæg

Jeg sidder i samme dilemma. Min morfar skulle føre mig op - håber jeg stadig han skal/kan. Han fik amputeret det ene ben i går :thumbsupsmileyanim: og bliver ikke gående til mit bryllup. Lige nu håber jeg bare, at han nå at blive så frisk, så han kan føre mig op siddende i en kørestol, og hvis ikke så er jeg nået til, at det skal være min nevø som jeg også er gudmor til.

Stemmer også på dine to brødre eller måske den ældste bror.

0

Del dette indlæg

Årh hvor du rører noget i mig med din historie :thumbsupsmileyanim:

Hvor kan jeg godt forstå de følelser du står med - hvor må det bare være et kæmpe afsavn ikke at have sin far.

I mit hoved er det således at det er en fars største ære at følge sin datter til alters og den ære skal han stadig have, for jeg er sikker på at din far går ved din side hele vejen op til alteret under alle omstændigheder, så jeg ville vælge at gå selv med en tro på at han gik lige ved siden af dig.

Men det bliver en lang og tung vej - jeg ved det godt :cheerleader3:

Redigeret af sissse
0

Del dette indlæg

Åh, hvor jeg føler med dig :cheerleader3:

Jeg har desværre heller ikke min kære, elskede far mere - og INGEN kunne tage hans plads til mit bryllup! - Det var faktisk een af grundende til, at vi var en tur omkring rådhuset først - så havde jeg nemlig verdens bedste undskyldning for at følges med min mand :thumbsupsmileyanim: - Ved godt det lyder lidt mærkeligt - men du ved jo lige præcis, hvor meget det kan fylde og styre tankerne :denmarkflag:

Jeg er desværre enebarn, men havde jeg haft en bror eller to at tage under armen, så havde det været den oplagte løsning for mig - mon ikke også din far ville have "godkendt" den løsning?

Men kan virkelig godt følge dig; det er hårdt at tænke på, hvor meget det ville have betydet for din far. Men synes nu ikke det vil være en parodi, men meget naturligt, at din bror/brødre følger dig op.

Håber du finder en god løsning for dig:heart:

Knus fra Viktoria

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg skal giftes til næste år og min far er her desværre heller ikke mere :iloveyou: Jeg har godt nok 2 søstre og 2 døtre, men for mig er der ingen tvivl........ min mor skal føre mig op af kirkegulvet, nu min far ikke er her mere syntes jeg at hun skal have den glæde at give sin datter væk ;) mine 2 piger skal være brudepiger sammen med min kommende mands 2 piger :iloveyou:

0

Del dette indlæg

Kan godt følge dig.

Min store søn skal følge mig op til alters,

hvis han får kolde fødder står min storebror parat i kulliserne.

Jeg har osse mistet min far, men finder det upassende at min mor skal give mig væk,

jeg ved at hun vil føle det meget malplaceret og at hun tager en ære fra den mand som ikke

kunne give mig væk.

MizzT

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan godt følge dig.

Jeg har osse mistet min far, men finder det upassende at min mor skal give mig væk,

jeg ved at hun vil føle det meget malplaceret og at hun tager en ære fra den mand som ikke

kunne give mig væk.

MizzT

Jeg kan ikke forstå at du finder det upassende at din mor gir dig væk nu din far desværre ikke er her mere.......... du er trods alt hendes datter og jeg kan ikke se at hun tager æren fra en mand der ikke er her mere, hun træder netop i hans sted, da du jo også er hendes datter og hun også giver dig væk!! ;)

Der er ingen tvivl hos mig ....... min far er desværre også død, så min mor træder i hans sted :) , da jeg er hendes datter og det er forældre der giver deres børn væk, ikke kun ens far. Og kan lige fortælle jer alle at min mor blev meget meget glad for at få den ære at hun faktisk stod med tåre i øjnenen da hun sagde ja til det :cheerleader3: Så prøv at spørge din mor ...... hun vil helt sikkert blive glad over du spørger, så kan hun selv sige fra hvis ikke hun vil, men hun skal bestemt ha tilbudet :)

0

Del dette indlæg

Kan godt følge dig.

kunne give mig væk.

MizzT

Jeg kan ikke forstå at du finder det upassende at din mor gir dig væk nu din far desværre ikke er her mere.......... du er trods alt hendes datter og jeg kan ikke se at hun tager æren fra en mand der ikke er her mere, hun træder netop i hans sted, da du jo også er hendes datter og hun også giver dig væk!! ;)

Der er ingen tvivl hos mig ....... min far er desværre også død, så min mor træder i hans sted :c166: , da jeg er hendes datter og det er forældre der giver deres børn væk, ikke kun ens far. Og kan lige fortælle jer alle at min mor blev meget meget glad for at få den ære at hun faktisk stod med tåre i øjnenen da hun sagde ja til det :bearhug: Så prøv at spørge din mor ...... hun vil helt sikkert blive glad over du spørger, så kan hun selv sige fra hvis ikke hun vil, men hun skal bestemt ha tilbudet :17:

Tror det har noget at gøre med hvad man er opdraget til, og jeg har spurgt min mor og vidste hun ville sige nej,

og det har jeg det ganske fint med.

Ja jeg er osse min mors datter og den sidste, men hun er jo ikke ung mere og går enormt højt op i tro og traditioner,

og eftersom min far er død, er min bror trådt i rollen som "mand i huset" ved det lyder gammeldags,

men igen min mor er af en ældre årgang :)

Synes det fint at andre får deres mødre til at hjælpe dem på vej op af gulvet og give dem væk,

men for fungere det ikke :rolleyes:

MizzT

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er dog en skrækkelig situation. Jeg forslår, at du enten går selv, eller går sammen med din kommende mand. Håber du finder en god løsning for dig.

Nu er det sådan, at ingen "giver mig væk". Jeg er en voksen kvinde og lige her betyder det ik så meget for mig. Samtidig har jeg vist heller ingen, der ka "give mig væk". Min far er generelt komplet ligeglad med mit liv og har ingen interesse i det og lade min søn "give mig væk" virker forkert på mig. Er det helt tosset bare at gå op ad gulvet selv? Eller gå med sin mand op ad gulvet? Traditionen med at "give sin datter væk" og er jo ligesom hoppet lidt af pinden i vores dage, med selvstændighed, frigørelse, økonomisk frihed osv.

Har nogen planlagt at gå alene? Eller med sin tilkommende? Eller brudepigerne?

vh Vimala

0

Del dette indlæg

Hvis det var mig ville jeg lade min storebror følge mig op af gulvet. Jeg ved han ville sætte en stor ære i det og det ville betyde rigtig meget for ham. Hvis jeg havde haft to bødre, så skulle det være dem begge :cheerleader3:

Jeg håber du finder en løsning der passer til dig. Men som andre har skrevet må du nok mærke efter helt nede i maven. Du skal gøre hvad du har lyst til :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer