pilgrim

Vi Vil Have Hinanden 07.08 2010...

1,144 posts in this topic

Nu nærmer sommerferien sig, og der er lidt ekstra tid for én som mig, der ikke er ferm til sådan noget til at nørkle med egen planlægningstråd. Jeg gemmer billeder, adresser o.lign alle mulige steder (på harddisken og i den fysiske scrapbog) og kan jo godt se, det er smart at samle det ét sted.

Lidt om os; Jeg mødte min søde Jesper igennem venner i 2000, mens jeg læste på lærerseminariet, og vi har været sammen siden. På mange områder er vi vidt forskellige, men jeg er ikke i tvivl om, at vores hjerter slår i takt!

I januar 2008 fik vi endelig vores tvillingedrenge. Den ene dukkede frem og var sin fars udtrykte billede og den anden sin mors - altså en lys og en mørkhåret gut!

Inden vi fik børn har vi to gange planlagt en rejse til USA, hvor vi hemmeligt ville giftes i Las Vegas, da vi tænkte, det lige var os, meeen sådan skulle det ikke være; Første gang, måtte vi aflyse, da Jesper kom til skade med ryggen og anden gang, var der

heldigvis lykkeligere omstændigheder, da det var, fordi jordemoderen frarådede flyveturen...

Med børn fik en evt. vielse en anden dimension, da vi ønskede at sikre hinanden også. Vi blev derfor viet på rådhuset d. 2. maj med kun et hold venner som vidner, da vi havde sat dato for det "rigtige" bryllup, som vi kalder den kirkelige velsignelse. Vi udvekslede ringe, som vi selvfølgelig går med, men ingen i vores omgangskreds eller familie har bemærket noget... Så mon ikke, det bliver en overraskelse, når STD-kortene snart skal udsendes?

Det var vist den korte præsentation i denne omgang, glæder mig til at komme i gang

:thumbsupsmileyanim: Britta

Index

Reception

Bryllupskage - inspiration

Alternativ bryllupskage

Bruden

Brudekjoler - inspiration

Første kjoleprøvning

Tredje kjoleprøvning

Brudesko

Westwood hjertesko

Clutch

Hår - inspiration

Hår- favoritten!

Birdcage-slør

kalliART armbånd

Brudebuketten - inspiration

Alternativ brudebuket

Krea

STD-kort

De endelige STD-kort

Invitation - inspiration

Invitation - inspiration (2)

Vores invitationer

Mulig monogram

Stempel med monogrammet

Staermose-design: kort og jetoner

Staermose-design: Vegasskilt-klistermærke

Personlig chokolade

Gæstebogen

Kirken

Kirken

Festen

Feststedet

Andet

Inspirationsstråde

Vores ringe

Tema

Morgengaven

Huskeliste 6-12 måneder før brylluppet

□ Fastsæt dato og tidspunkt for brylluppet done

□ Reserver kirke done

□ Lav et bryllupsbudget done

□ Lav en foreløbig gæsteliste done

□ Reserver festlokale done

□ Book fotograf done

□ Arranger transportmiddel til dagen

□ Bestil tid hos frisøren done

□ Bestil tid til at få lagt makeup done

□ Begynd at se efter brudekjolen, skoene og tilbehøret done

□ Book musik til festen done

Huskeliste 3-6 måneder før brylluppet

□ Indhent og udfyld en ægteskabserklæring som I får fra jeres kommune done

□ Brudekjolen, skoene og tilbehøret er købt (evt. tilretning af kjolen er i gang) done

□ Køb tøj til brudgom

□ Køb vielsesringene done

□ Skriv en ønskeliste done

□ Skriv en gæsteliste done

□ Få designet invitationer, vielsesprogram, bordkort, menukort, festprogram (og takkekort) done

□ Send invitationerne ud (senest 3 måneder før brylluppet) done

□ Vælg forlover og brudeterne done

□ Vælg 2 vidner

□ Vælg en toastmaster done

□ Vælg en gavekoordinator done

□ Fastsæt/bestil bryllupsmenuen done

□ Fastsæt receptionsmenuen done

□ Bestil bryllupskagen

□ Vælg farvetema (på f.eks. blomsterne, pynten, invitationerne) done

□ Aftal med blomsterhandleren, hvad der skal leveres (brudebuket, knaphulsblomster, hårpynt bordpynt og kirkepynt)

Huskeliste 2-3 måneder før brylluppet

□ Tjek at prøvelsesattesten er kommet fra kommunen og afleverer den til vielsesstedet

□ Bestem hvilke salmer der skal spilles i kirken

□ Forbered tale/event til din tilkommende

□ Sy risposer eller design anden pynt

□ Lær at danse brudevals

□ Planlæg skifte af efternavn

Huskeliste 1 måned før brylluppet

□ Gennemgå vielesritualet og andet med præsten (salmer, udsmykning af kirken, regler for fotografering, regler for at kaste med ris/fuglefoder foran kirken

□ Brudekjolen er færdig done

□ Tjek at brudgommens tøj er ok

□ Tjek at vielsesringene passer

□ Gå brudeskoene til så de ikke klemmer på dagen

□ Aftal detaljer med fotografen

□ Aftal detaljer med frisøren.

□ Aftal detaljer og få lagt en prøvemakeup hos kosmetologen

□ Aftal detaljer med feststedet (f.eks. regler for at stå på stole m.m.)

□ Aftal detaljer med transporten (f.eks. hvis I gerne vil køres en anden rute en først planlagt)

□ Aftal aftenens forløb med toastmasteren

□ Lav bordplan done

□ Giv feststedet besked på hvor mange gæster der kommer

□ Køb gaver til dem der har hjulpet i forbindelse med brylluppet

□ Lav et detaljeret skema der viser de ting, som skal gøres lige før, under og efter brylluppet

Huskeliste dagen før brylluppet

□ Sørg for at makeup og andre praktiske ting (plaster, panodil, nål og tråd) er i brudens taske

□ Brudgommen lakerer sine tånegle så de ser smarte ud når hans sokker klippes

□ Aflever ting til feststedet (bordkort, bordplan, quiz, quizgevinst, tøj til 1. hvedebrødsdag m.v.)

Huskeliste på selve bryllupsdagen

□ Brudebuket og knaphulsblomster skal hentes hos blomsterhandleren

□ Arranger hjælp til gaveudpakning (skriv navne på små lapper papir som lægges ved gaverne, så I ved, hvem der har givet jer hvad)

□ Kontroller at bordkortene er korrekt placerede

□ Præsenter toatmasteren

□ Præsenter gæsterne for evt. regler (rygning, klippe slips i stykker og rive slør i stykker og andre forbud I måtte have)

□ Nedpakning og hjemtransport af gaver

□ Husk nål, tråd, palster, brudevals, neglefil og klar neglelak til rep. af strømper

Edited by pilgrim
0

Annonce ♥

:thumbsupsmileyanim: Hejsa og velkommen til 2010'er-brud :D

Utroligt, at ingen har bemærket ringene. Måske ikke så meget på din hånd, da kvinder jo naturligt går med ringe, men måske mere på din mands hånd? Men skidt, det er da en glædelig overraskelse de får sig ;)

Tillykke med din egen planlægningstråd :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Tak for velkomsten, søde piger!

Vi havde regnet med, at mandens 3 ældre årvågne søstre ville opdage det med det samme, men nej... Så nu går vi (eller måske er det mest mig?) sådan lidt; det er meget sjovt at have denne hemmelighed, men på den anden side har man jo også lyst til at råbe ud fra tagtoppene, at JEG SKAL GIFTES!!! :thumbsupsmileyanim:

Ja, ringene er nok ikke typiske vielsesringe... (Tror måske, smykkebutikken kaldte dem forlovelsesringe, men det er jeg ligeglad med) Jeg er slet ikke til diamanter (specielt ikke efter at have set "Blood diamont"), men de er da i hvidguld og min kæreste plejer ikke at gå med ring, så... Men jeg prøver lige at lægge nogle billeder ind, så kan I jo bedømme selv. Er helt vild med dem, da de både er rå og "stikker" lidt ud med den bølgede form, men samtidig er enkle. [[/font]post-37330-1246649512.jpg

Edited by pilgrim
0

og det sidste...

post-37330-1246650328.jpg

Hmm... synes ingen af billederne yder ringene retfærdighed; På billederne på stenbordet skinner de for meget og i vindueskarmen er de lidt grå i det, men sådan er det jo nok med billeder :-( De er nok nærmest en mellemting

Edited by pilgrim
0

Annonce ♥

TEMA

Ja, I kan nok regne ud, at vi med vores baggrund ønsker et bryllup med Las Vegas tema. Det skal selvfølgelig ikke blive for meget, men gerne som en rød tråd, der skal være med til at skabe en festlig og knap så højtidlig stemning... Her er nogle af tankerne

- farverne; rød, sort, creme - og evt. guld

- spændende buffet - har hele tiden været vores ønske

- gaveæsker udformet som en terning

- personlige jetoner, enten i æsken eller på bordet som pynt

- bryllupskage dekoreret i Vegas-stil

- hvid limo

- STD-kort og invitationer med hint af Vegas (evt. som spillekort)

Jeg var helt vild glad, da det stod klart, at vi selvfølgelig skulle have dette tema - tingene gik pludselig op i en højere enhed.post-37330-1246653824.jpgpost-37330-1246655615.jpg

post-37330-1246655735.jpg

Edited by pilgrim
0

Annonce ♥

Jeg synes de er fine :denmarkflag: Jeg kan selv bedst li' hvidguld - og synes formen er lækkert organisk ;)

Tak, rigtig dejligt at høre! Kunne heller ikke stå for den organiske form og desuden er der for mig også noget symbolsk i det...

Tillykke med din tråd :cheerleader3:

Jeg kan virkelig godt lide ringene :griner:-

Tak for det... det varmer (også specielt når ens nærmeste ikke lægger mærke til dem :thumbsupsmileyanim: )

0

Rigtig hjertelig velkommen :griner:-

Jeg er helt vildt med jeres ringe :thumbsupsmileyanim: Hvor har I købt dem henne? :cheerleader3:

Og vildt fedt tema. Glæder mig til at følge jeres planlægning

Mange tak for velkomsten og de søde ord. Ringene er af Bræmer Nielsen og vi har købt dem i "Smykkehuset" i Silkeborg. Sig til, hvis du har brug for mere info... kan sige de er så skønne at have på :denmarkflag:

0

Kære Britta

Hvor er det dejligt at du har fået lavet en tråd..... Glæder mig rigtig meget til at følge dig!!!! :thumbsupsmileyanim:

Ringene er bare VILDT fede - vi har kigget på ringe fra Valk, de er bare lige os! (ikke typiske vielsesringe...) :cheerleader3:

Og hvor er det altså bare et fedt tema du/I har valgt!!! Det skal nok blive godt... :denmarkflag:

mange knus Lene

0

Annonce ♥

Tak søde Lene

Jeg så godt jeres ideer til ringe og er helt vild med stilen; det lidt vilde og kunstneriske med indtrykket af flere ringe sammen, tror jeg var mest vild med 1´eren, men må lige tjekke igen...

Synes det er så skægt, vi kan følge hinanden her :thumbsupsmileyanim:

Knus Britta

0

Bryllupskage

En sød medsøster på BK kom med god inspiration til hvordan bryllupskagen kunne se ud...

post-37330-1246700683.jpg

post-37330-1246700780.jpg

post-37330-1246700827.jpg

post-37330-1246700865.jpg

Manden synes nok den øverste er lige vild nok, men jeg synes, at det netop er ved bryllupskagen, man kan skeje lidt ud. Den sidste med lidt terninger eller Elvis på toppen, kan selvfølgelig også være fin, fordi man får det elegante med kant. Hmm... der er heldigvis tid til at beslutte sig endnu - en bemærkning, jeg har hørt mig selv sige en del de sidste par måneder :thumbsupsmileyanim:

Edited by pilgrim
0

Tillykke med din egen planlægningstråd :cheerleader3::denmarkflag::griner:-

Det er som de andre siger, utroligt, at der ikke er nogen, der har sagt noget omkring ringene. Specielt din mands ring. Og tillykke med brylluppet i maj :):denmarkflag::)

Glæder mig til at se, hvad I ellers finder på med temaet :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Tak Pernille §

Først skulle jeg lige til at skrive, brylluppet skal stå i august og ikke i maj, indtil det gik op for mig, at du ønskede tillykke med vores vielse på rådhuset :thumbsupsmileyanim: Det viser, hvor mine tanker er!

Og du må endelig sige til, hvis du falder over flere spændende bryllupskager... :cheerleader3:

0

KJOLEINSPIRATION

Åh, der er så mange smukke kjoler! Jeg har endnu ikke prøvet nogle, fordi jeg gerne vil smide 5 kg. inden. Men glæder mig til at prøve nogle forskellige for ligesom at indkredse området; Kan man fx med sine 160 cm slippe afsted med at bære et stort tylskrud?

Umiddelbart tænker jeg dog, jeg gerne vil have brede stropper, men ikke halterneck. Der er dog også nogle stropløse mellem inspirationskjolerne, det kan vel altid tilføjes :thumbsupsmileyanim:

post-37330-1246707403.jpg

0

post-37330-1246707876.jpg

Super smuk og florlet; er der nogen, der har godt bud på materialet? (hvis man nu skulle vælge at få syet noget lignende i Kina)

post-37330-1246707976.jpg

Så smuk blondesag med fine detaljer! Er bl.a. vild med den udskæring, kjolen har og at den ser ud til at "falde tungt".

Edited by pilgrim
0